Maptun stage 1

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
NG900SET -95
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Mulla ainakin on tyhjäkäynti niin ailahtelevainen Stage 3 boxin kanssa että vaihdan suosiolla vakioboxin katsastukseen. Ei taida mennä päästöt läpi jos kierrokset alkavat just mittaushetkellä pomppimaan 800-1500rpm välillä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

NG900SET -95 kirjoitti:Mulla ainakin on tyhjäkäynti niin ailahtelevainen Stage 3 boxin kanssa että vaihdan suosiolla vakioboxin katsastukseen. Ei taida mennä päästöt läpi jos kierrokset alkavat just mittaushetkellä pomppimaan 800-1500rpm välillä.
Ootkos tulpat katsonu? Ite muutin kärkiväliä isommaksi eli oikeaksi niin tyhjäkäynti on nyt normaali ja boxina maptunin steg4.Ja auto käy oikein loistavasti.Palaneen käryä lukuunottamatta. :P
Onko sulla sitä dumppi viritelmää missä dumppi on käännetty ja minikartio päässä?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

sakarias kirjoitti:Lisäkysymystä pukkaa!

Mitenhän tuo poksin vaihto katsastukseen? Alkaako kone hyperventiloimaan 3" putkella? Muutoinhan auto on "katsastusmielessä" vakio. Tuskin se tampio katsastusmies ihmettelee, että miksi tässä on magneettiventtiili, kun alunperin ei pitäisi olla.

Lähti nimittäin kottero käyntiin tuolla maptun3 poksilla, iliman koodausta, jotenka lähtis se varmaan tuolla orikinaalipoksillakin käyntiin. Heleppo homma vaihtaa, kun jätin tuon orikinaalinkin talteen
Ei ne mitään ihmettele.Ja meehän vaa sillä steg3 boxilla leima hakemaan. :D Minä meen tolla maptunin steg4 boxilla kun originaalia ei ole edes olemassa enää. :P
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
NG900SET -95
"Viggen"

Milli kirjoitti:
NG900SET -95 kirjoitti:Mulla ainakin on tyhjäkäynti niin ailahtelevainen Stage 3 boxin kanssa että vaihdan suosiolla vakioboxin katsastukseen. Ei taida mennä päästöt läpi jos kierrokset alkavat just mittaushetkellä pomppimaan 800-1500rpm välillä.
Ootkos tulpat katsonu? Ite muutin kärkiväliä isommaksi eli oikeaksi niin tyhjäkäynti on nyt normaali ja boxina maptunin steg4.Ja auto käy oikein loistavasti.Palaneen käryä lukuunottamatta. :P
Onko sulla sitä dumppi viritelmää missä dumppi on käännetty ja minikartio päässä?
Tulpat ja kaikki muu tarkastettu ja kunnossa. Vakio boxilla käy täydellisesti.

Freetu sanoi epäilevänsä ylisuurten bensapaineiden aiheuttavan tuon käyntihäiriön. Lupasi korjata boxin jos lähetän sen hänelle mutten ole raaskinut irroittaa boxia vielä. Ei jaksa ajella vakio boxilla vapaaehtoisesti. ehkä talvella sitten ja kenties stage 4:sta voisi harkita samalla jos jostain löytyy edullinen ahdin.. tosin samalla pitäisi päivittää Viggenin kytkin ja hommata varavaihdelaatikko eli kalliiksi menee.
9-5 2.3t Biopower A -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900SET -95 kirjoitti:Freetu sanoi epäilevänsä ylisuurten bensapaineiden aiheuttavan tuon käyntihäiriön. Lupasi korjata boxin jos lähetän sen hänelle mutten ole raaskinut irroittaa boxia vielä.
Mulla on muuten ihan sama ongelma! Olen luullut, että moottori on mennyt jollain lailla "sekaisin", kun se varsinkin kylmänä heittää tyhjäkäyntiä 800-1500 rpm välillä. Luulin, että ongelma johtui viallisesta kampiakselin asentoanturista, mutta sitten, kun se vaihdettiin, niin sama homma jatkui.

On muuten aika metkaa, että kun seisoo liikennevaloissa, niin jengi vieressä katsoo, että kaasutteleeko toi kaveri ihan huvikseen vai mitä, kun tyhjäkäyntikierrosluku vaihtelee ja on toisinaan levoton :wink:

Hyvä tietää! Ehkä täytyy lähettää tuo boksi Freetulle tsekattavaksi, kun saa ensin alleen tuon Sport Sedanin, että voi edes vähän aikaa olla ajamatta tuolla NG900:lla.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900SET -95
"Viggen"

Turbo Sensonic kirjoitti:Mulla on muuten ihan sama ongelma! Olen luullut, että moottori on mennyt jollain lailla "sekaisin", kun se varsinkin kylmänä heittää tyhjäkäyntiä 800-1500 rpm välillä. Luulin, että ongelma johtui viallisesta kampiakselin asentoanturista, mutta sitten, kun se vaihdettiin, niin sama homma jatkui.

On muuten aika metkaa, että kun seisoo liikennevaloissa, niin jengi vieressä katsoo, että kaasutteleeko toi kaveri ihan huvikseen vai mitä, kun tyhjäkäyntikierrosluku vaihtelee ja on toisinaan levoton :wink:

Hyvä tietää! Ehkä täytyy lähettää tuo boksi Freetulle tsekattavaksi, kun saa ensin alleen tuon Sport Sedanin, että voi edes vähän aikaa olla ajamatta tuolla NG900:lla.
Joskus tosiaan hieman hävettää kun mummot katsoo paheksuen..

Kylmänä on selvästi pahempi. Tyhjäkäynnin soutamisen lisäksi mulla pitkän (n. 100km) yhtämittaisen reippaan ajelun jälkeen tyhjäkäynti voi ensimmäisiin liikennevaloihin tultaessa kadota täysin tai vaihtoehtoisesti se voi pompata 2000rpm:n. Viimeistään muutaman uudelleen käynnistyksen jälkeen oireet katoavat.

Tässä Freetun kommentti kun kyselin oireista keväällä:

>What we can do is to try another software in your car,
>Wich is based on original fuel on idle speed.
>The software you got today has heavy modified fuel parameters,
>This is to make the car running better on full power.
9-5 2.3t Biopower A -08
öljysormi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

jep. tyhjäkäyntiseos liian laiha sen takia pumppaa kierroksia kylmänä.
itsellä vika korjaantui kun säädin rikkaammalle vaan trionicissa niitä ei niin vaan säädetäkkään
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Vastaa Viestiin