Tää johtunee siitä, että vakiokuntoista moottoria ei saa kuristaa.Jatra kirjoitti:Tosta tehomittauksen tuloksesta inssi sanoi, että alkuperäsen tehon alle olevia lappuja ei huomioida, pykälä on ahdettujen moottoreiden kohdalla muuttunut, koska aikanaan kuulemma on muutoskatsastuksessa esitelty mittauslappuja, joissa on paineet pidetty niin alhaalla että tehot on ollu ihan naurettavia. Eli siis viittaa varmaan tuohon kohtaan "luotettava selvitys".
Mitä se inssille kuuluu minkälaista ahtopainetta haluat käyttää itsetekemässä koneessasi, kunhan tehot ei karkaa rajojen väärälle puolelle???
Miksi muuten haluaisit edes penkittää koneesi alle vakiotehojen tässä tapauksessa?
Esitä lappu 175hv + max 20% omavalmistekoneella ja sitten vielä vaikkapa korjaamo-opas kaveriksi josta käy ilmi,
että alustarakenne ja jarrut on samat kaasari ja täyspaineturbollisissa malleissa.
Niin tosiaan, vm.87 jostain päivästä eteenpäin vaadittiin katti asennettavaksi mikäli kone ei muuten täytä jotain vaatimuksia,
näin siis aina omavalmistekoneen kanssa.
Katin ei kuitenkaan tarvitse toimia,
eli päästöt mennään vuosimallin mukaan korin ollessa ei-vähäpäästöinen.
Tai jotain.