Äänen vaimentimet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Mulla on satkussa 3" putki pakopesästä loppuun asti yhdellä bilteman 50cm pitkällä läpivirtaavalla vaimentimella ja ilman kattia tietenkin, ja äänet on mahtavat ;) siis ei mun mielestä liian kovat edes..

Kunhan putken loppupään tuo reilusti takapuskurin ulkopuolelle niin se ääni ei jää pyörteilemään auton alle, eikä kuulu kabiiniin niin pirusti!
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
SaabSilvasti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2012 10:52

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja SaabSilvasti »

Kannattaako 9-5 :saab: iin katista taaksepäin laittaa 2.5 vai 3 tuumasta, ja minkä kokoisilla vaimentimilla, siis 2,5" vai 3"? Olis kiva saada sellaset pörinät että matka-ajossa ei mikään peltoripakko.
baaS 9-5 2.3t 98' etanoli teinikärry
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mulla on ng900 (joka on meluisampi kuin 9-5 vakionakin)
turbolta 3" putki yhdellä 3" vaimentimella, ikkunat kiinni ajettaessa matkaa vaikka 100 ääne aivan sivistynyt, polkiessa sitten jotain höpinää kuuluu :D
Älä nyt ainakaan laita pienempiä vaimentimia kuin mitä putki on. Itse laittaisin 3"
Ng900
SaabSilvasti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2012 10:52

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja SaabSilvasti »

Mutta onko siitä nyt mitään hyötyä jos laittaa 3"? 2.5" vois olla silti parempi. Entä onko ihan bilteman pöntöt hyviä vai pitäiskö ostaa joku simonssi tms? biltemalaiset olis niin halpoja että oon niitten kannalla toldella vahvasti:DDD sitte vielä tulee kai corveten vanha putken pää niin on kunnon amis!
baaS 9-5 2.3t 98' etanoli teinikärry
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

No mitä hyötyä siitä pitäisi olla? Vakiossa ei mitään, viritetyssä sit sitä isompaa putkea.
Mul on ihan vaan bilteman vaimennin omas autos
Ng900
SaabSilvasti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2012 10:52

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja SaabSilvasti »

Siis tarkoitan että kun aletaan enemmän virittelemäänkin niin pienemmällä putkistollahan saadaan alempaa/osakaasulla parempi hyötysuhde ja isommalla taas korkeammilla kierroksilla kun virtaa hyvin. Mutta onko tässä kohtaa vain turhaa hifistelyä?
baaS 9-5 2.3t 98' etanoli teinikärry
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Turboautossa isompi putki on aina parempi joka tilanteessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
matalampi
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 15:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja matalampi »

Kiihyttelin eilettäin tonnarilla ja pukkas vaimennin villat pihalle ilmeisesti loppuvaimentimesta :D Nyt pitäis vaihtaa sinne joku edukas tarvikevaimennin kun katsastus on edessä vielä tämän vuoden puolella. Elikkäs mitä katsastusmies sanoo jos siellä on joku kiiltävä läpivirtauspönttö? Entäpä onko porukalla suositella jtn halpaa ratkaisua tuohon? Olen ymmärtänyt että ei ainakaan isommalla putken halkaisijalla olevaa kannata laittaa jos haluaa pitää mökät jotenkuten kurissa.. Ääniä sais tietenkin vähän tulla lisää mutta ei mitään rasittavia kuminoita. ;)
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Äänen vaimentimet

Viesti Kirjoittaja karg »

Jos päästöt on kunnossa, niin ei näytä katsastusinssi sanovan mitään. Itelläni on NG-satkussa rosteriset 3" DP kisakatalysaattorilla ja 2.5" catback ja läpivirtaavilla pöntöillä. Päästöt oli mainiot, joten se riitti. Noi putket on Ferrita-merkkisiä eikä mölise kovinkaan pahasti verrattuna vakioon.
Vastaa Viestiin