Turbo timer tonnariin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
CyberDog
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 20:20

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja CyberDog »

Miksi te haukutte turbo timeria? Onko siinä jotain vikaa oikeasti teidän mielestä?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja Tuha »

CyberDog kirjoitti:Miksi te haukutte turbo timeria? Onko siinä jotain vikaa oikeasti teidän mielestä?
Taitaa aika turha laite katukäyttöön rekisteröidyssä autossa. Aina on sen verran aikaa että ehtii viimeiset kilsat ajamaan rauhallisemmin. Jos täytyy ajaa paikasta A paikkaan B lappu lattiassa ja auto on suurinpirtein sammutettava niin, että koneessa vielä kierroksia niin kannattaa miettiä mikä vikana siinä ratin ja penkin selkänojan välissä.

Anteeksi nyt vaan ketjun aloittajalle, mutta lainaan nyt tätä keskustelua siinä mielessä että on vähän sama asia pohtia laittaako autoonsa talveksi kitka- vai nastarenkaat. Meitä on moneksi ja jokainen laittaa sellaisen / sellaiset varusteet autoonsa jotka haluaa. Myös sen turbo timerin, voi laittaa jos sen katsoo tarpeelliseksi itselleen.

Tonnarin käynnistyksen- / ajoneston kytkentöihin ja sen turbo timerin kytkentöihin en ota kantaa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
CyberDog
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 20:20

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja CyberDog »

Noniin. Eli ei mitään oikeaa syytä vastustaa turbo timeria. Mun mielestä se voi olla ihan käytännöllinen värkki. Ainakin itselle voisin sellaista kuvitella. Tähän kämpän pihaan kun saa käytännössä kurvattua suoraan moottoritieltä ja moneen muuhunkin asuntoon missä käyn niin pääsee suoraan isommalta tieltä. Niin ajatellen että ei sitten tartte käytellä autoa tyhjään pihassa niin onhan tuo ihan näppärä laite.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuskin edes stage6 :saab: vaatii jäähdyttelyä vaikka ois ajettu motaria 50km... 120km/h alue siellä on.. eli aika pienellä kierrosalueella kone käy..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja NGpower »

nalleolut kirjoitti:tuskin edes stage6 :saab: vaatii jäähdyttelyä vaikka ois ajettu motaria 50km... 120km/h alue siellä on.. eli aika pienellä kierrosalueella kone käy..
Montako stage 6 autoo sulla on ollut?
Miksi heti pitää tuomita jos joku yrittää tehdä jotain :saab: normaalista poikkeavaa?

Elkää ottako edes kantaa jos ette neuvoa halua!
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ok..Eli ihan hyvä että asia tuli näinkin esille että sitä timeria ei oikeasti tarvitse! Minä olen niin uusi asentaja ahdin autojen parissa,että varmasti onkin turhaa varovaisuutta laittaa koko kapistusta!
Kyllä nyt perus asiat ymmärrän miten tuollaista vähän stagetettua vakio ahdinta käytetään ettei nyt tahallaan rikota..

Ihan oikeassa,et säästetään vaikka sekin 100e ahdin säästöihin tai ostan vaikka bissee. :wink:
Kyllä tuo timeri kaverin hyllyllä säilyy ja laitetaan se joskus tulevaisuudessa sit "huvin vuoksi" paikalleen,kunhan ensin joku päivä on vaikka 400horsepoweria :mrgreen:

Niin,ikuisuus projekti tämä käyttis tulee olemaan,mutta ajan kanssa rahavirran salliessa vaan..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja f-19 »

CyberDog kirjoitti:Niin ajatellen että ei sitten tartte käytellä autoa tyhjään pihassa niin onhan tuo ihan näppärä laite.
Niin tarkkaan ottaen sitä tyhjäkäyntiähän turbo timer ei poista, päin vastoin, et saa autoa sammumaan. Selitä siinä sitten kun joku tulee mossottamaan että "ei tyhjäkäyntiä" kun auto jää pörisemään siihen lähikaupan oven eteen joka kerta kun sinne menet, myös silloin kun et kenkinyt niin paljon, mutta kone on kuitenkin lämmin...

Turbo timer auttaa hajamielistä kenkijää että auto ei pääse sammumaan kuumiltaan jos itse ei muista että tuli juuri ajettua pilleri punaisena parkkiin. Mutta sinänsä eihän tuo mikään ehdoton varuste ole.

Itse jos joskus kenkisin niin että olisi ahdin ja pakosarja kuumana niin mielummin jäähdyttelen koko konetta siten että ajan tosiaan viimeiset kilometrit rauhaksiin. Tällöin ajoviima jäähdyttää tehokkaammin koko konehuonetta viemällä sitä kuumaa ilmaa pois. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta se että auto jää paikalleen käymään, ahdin ja koko konehuone tulikuumana sen takia että öljy kiertäisi ahtimessa.


Etenkin tässä tapauksessa jättäisin turbo timerin asentamatta kun autossa on vielä ajonesto eikä sen toiminnasta auton omistajalla ja/tai timerin asentajalla ole ennestään tietoa. Helposti tuloksena on vain kokonaan käynnistymätön/käymätön/sammumaton auto, eli enemmän ongelmia kuin lähtötilanteessa.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Niin tämä kyseinen timeri on mallia,virtalukolta virrat pois-tyyppinen.Ja sisältää näytön josta valitset 30sek-5min jälkikäynnin tai on/off napilla päälle pois.Onhan niitä sellaisia timereita mitkä moottorin lämpötilan mukaan haistelee jälkikäynnin keston pituuden.

Mut anyway..ei varmaan ole mikään ajankohtainen asia ihan heti ja ymmärrän kyllä sen ettei ole mikään "racing" laite mikä vaatisi oikein tuon laitteen.
Ihan vaan alunperin mielenkiinnolla kysyin jos jollain olisi vastaava ollut niin olisin saattanut sellaisen laittaa,eikös tämä tuning osasto juuri ole.. :?

Nii ja avaudutaan vielä,et kaveri kyllä autosähköalan "asiantuntijana" hallitsee todella hyvin kaikki autosähköön liittyvät asennukset,joten en epäillyt ettei tämä onnistuisi.

Luulen että tämä timeri keskustelu ainakin omalta kohdalta alkaa olemaan tässä... :)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja f-19 »

jannevillepetteri kirjoitti:Nii ja avaudutaan vielä,et kaveri kyllä autosähköalan "asiantuntijana" hallitsee todella hyvin kaikki autosähköön liittyvät asennukset,joten en epäillyt ettei tämä onnistuisi.

Luulen että tämä timeri keskustelu ainakin omalta kohdalta alkaa olemaan tässä... :)
Keskustellaan vähän vielä :-)

Niin onko se kaveri "asiantuntija" vai asiantuntija? :) Meinaa jos oikeasti on hommat hallussa niin ei muuta kuin asentamaan vaan jos laite on jo valmiina hyllysäkin.

Vielä kun joku osaisi tosiaan sanoa miten ajonesto toimii saabissa. Tosin autosähköjen asiantuntija osaa kyllä sen verran mitatakin autoa että mitä tapahtuu milloinkin joten toiminta selviää ihan tutkimallakin. Ei **ttuilua.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ei tuo mikään pakollisin varuste tosiaan ole, mutta kesäkulkineessa moinen silti on. Vaikka kyseinen auto edelleen muilta osin onkin täysin vakio. Jo pienelläkin polkemisella ajastin lyö kelloon automaattiasetuksella yli 10min. Lisäksi 2 muistiin asetettua aikaa, 2min ja 5min. Toki ihan itse voi valita nuo ajat. Ja tosiaan kyllä tuossakin aparaatissa on se on/off nappi.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

f-19 kirjoitti:
jannevillepetteri kirjoitti:Nii ja avaudutaan vielä,et kaveri kyllä autosähköalan "asiantuntijana" hallitsee todella hyvin kaikki autosähköön liittyvät asennukset,joten en epäillyt ettei tämä onnistuisi.

Luulen että tämä timeri keskustelu ainakin omalta kohdalta alkaa olemaan tässä... :)
Keskustellaan vähän vielä :-)

Niin onko se kaveri "asiantuntija" vai asiantuntija? :) Meinaa jos oikeasti on hommat hallussa niin ei muuta kuin asentamaan vaan jos laite on jo valmiina hyllysäkin.

Vielä kun joku osaisi tosiaan sanoa miten ajonesto toimii saabissa. Tosin autosähköjen asiantuntija osaa kyllä sen verran mitatakin autoa että mitä tapahtuu milloinkin joten toiminta selviää ihan tutkimallakin. Ei **ttuilua.
On oikeasti todella osaava autosähkön taitava kaveri..Niin kauppasi vaan mulle sitä kun viime talvena se oli kiinni hänellä moottorikelkassa minkä turbotti,mut se projekti on jo myyty pois ja timeri jäi hyllyyn pyörimään..kysyin vaan et mites kun on kaukosäätöinen keskuslukko ja ajonesto,mut oli vaan sitä mieltä et ei tuota ongelmaa..
En sit ole asialla häirinnyt sen enempää ennenkuin itse asennus tehdään/jos tehdään..

Jos nyt vielä kehun niin eräänlainen "projekti" on asentaa bmw:hen kääntyvät xsenonit joita kyseisessä mallissa ei ole koskaan ollutkaan..todella mielenkiintoisen näköinen lista oli johdotuksista ja bokseista joita tarvitsee lisätä.. :roll:

Niin siksi kysyin täältä vinkkejä et voisin itse sit loistaa ammattitaidolla ja tiedolla.. :D
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
CyberDog
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 20:20

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja CyberDog »

Niin siis väitättekö tosiaan että näitä vehkeitä ei tarttisi ajon jälkeen käytellä tyhjää? Mulla ainakin konehuone suorastaan hohkaa kuumaa aina ajon jälkeen. Eli vois ihan suoraan sammuttaa koneen kun lyö auton parkkiin...?

Ja mä luulin tosiaan että toi timeri vaan kierrättää öljyä ilman että kone käy. (en ehkä ajatellut asiaa ihan loppuun asti)

Mutta mua tosiaan hieman ärsyttää ihmisten tapa lytätä heti toisten ideat yhtään perustelematta asiaa.
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja duuduu »

CyberDog kirjoitti: Mutta mua tosiaan hieman ärsyttää ihmisten tapa lytätä heti toisten ideat yhtään perustelematta asiaa.
Welcome to internet.

Minun mielestä tuo turbotimer on ainakin loistoidea. Parempi olla ylivarovainen, kuin että jokupäivä unohtuu/ei pysty käyttämään konetta viileämmäksi. Esim helvetillisellä paskahädällä kotiin ajettua ei paljoa huvittaisi jäädä autoon muutamaksi minuutiksi odottelemaan, koska tuli vähän kiirehdittyä liikenteessä.
En kyllä varta vasten alkaisi käytöautoon uutena sitä ostamaan, mutta jos kerran löytyy valmiiksi niin paikalleen vaan.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ke Loka 17, 2012 20:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Turbo timer tonnariin

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja jotta pakollinen offtopic lähtee käyntiin (mä syyllistyn niihin tosi helpolla), niin miten noi uusien autojen automaattisammutukset on hoidettu? Esim e-mursulla voi polkea valojen väliä lusikka lattias ja se aina sammuttaa ittensä heti... Onko niis sähköinen öljypumppu? Plus onhan siä pistelämmökki aika huikeat et kai siä vedenki pitää kiertää? Ja eihän starttiakaan ole tollaseen mitotettu. Ennen wanhaan riitti kun pyöräytti vauhtipyörää vartin 400tkm jälkeen niin startti taas pääsi hampaalle, mutta näissä sekin kuuluu sitten huolto-ohjelmaan?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin