Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

580euroa uusi orggisturbo neobrossilta :o. No eipä paljoa kiinaturboja kannata 500eurolla edes harkita kokeiltavaksi :D.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Toimitettuna toki enemmän.
Ei välttämättä tuota 15T:tä kannatakaan hankkia tuohon hintaan kopiona, voisin kuvitella tuon 19T:n kuitenkin olevan jo houkuttelevan hintainen. Vaikea toki sanoa muiden puolesta.

Kyseessä on siis short neck ja kellovaihtoehdot ovat (toisin kuin ilmoitetaan) 0.5bar ja 0.8bar billet. Mukaan tulee myös asennustarvikkeet.
Kuva
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ikävää noissa kiinaturboissa on se että ne porsiessaan saa pahimmillaan aikaan enemmän vauriota kuin pelkkä turbo on entinen. Perin ikävää jos akseli katkea, siipi halkeaa, mutteri irtoa tai mitä ikinä niin että turbo oksentaa romut ahtoputkistoon. Siinä menee herkästi koneen sisuskalutkin (venat, männät, pytyt, kansi) pahaan kuntoon, ei pelkästään turbo ole entinen.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Turbo on sellainen osa jossa välttäisin kiinalaista. Pakoputki on sopivan yksinkertainen osa että sitä ei saa pilattua väärillä materiaaleilla ja huonolla kopioinnilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Näin itekin aattelin. Siksi piti mainita kun kiinahuuma tuntuu olevan kuumimmillaan.

Jos putki paskoo niin se alkaa vain vuotaa, muuttaa olomuotoaan tai jopa tippuu tielle mutta ei riko mitään mennessään. 50k rpm+ pyörivässä turbossa pieni materiaalivamma saa jänniä juttuja aikaan.

okei, putki ehkä pahimmillaan moukaroi pohjaa ja/tai jarru/pensaputkia kokonaan irrotessaan...
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

f-19 kirjoitti:piti mainita kun kiinahuuma tuntuu olevan kuumimmillaan.
Kantasi on kyllä tullut joka ikisessä topicissa hyvin selväksi. Useaan otteeseen.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Sori hei että mainitsin taas kiinaputket, sori :-(

Kiinaturboista en ole sanonut vielä tätä ennen mitään.

Onko kaikille selvää kiinaturbon ja aidon erot? Se että daunpipet oli kiinasta ehkä hyviä, ei tarkoita samaa turbon osalta, ja vauriot tuotteen pettäessä ovat pahempia.
http://i669.photobucket.com/albums/vv56 ... A8AB5A.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=VLzUn9J7ric

http://www.turbodirect.co.za/site/index ... &Itemid=20
"This specific Precision shaftwheel’s blades measure 1.4mm thick and this specific component is made in China by a company called Worldturbocharger, this company is well known for manufacturing “copy” products of OEM original Garrett, KKK, IHI, Holset etc – this company uses a material called K18 for the turbine head, which is a steel derivative with a high thermal ceiling, but by no means anywhere near the same quality as the Inconel 713LC material used by Garrett, KKK or Holset, hence the thicker blades on the Precision turbine, thicker blades simply mean more weight, and for any component which relies on its ability to accelerate, weight is not great. The shaft also appears to have been friction welded onto the turbine head."

Et osaa nähdä yhtään positiivisena että tuotteista ja niiden laadusta puhutaan etukäteen nyt ennen kuin mitään on tilattu ja maksettu? Entä sitten jos paska kuitenkin osuu tuulettimen, tai siis kompurasiiven palaset osuu mäntään. Luulisi kiinnostavan noin tilauksen organisoijan roolissa että millaista tavaraa ihmisille välität. Perin ikävää jos tulee pettymyksiä maksaneille tilaajille kun kukaan ei kertonutkaan niitä kiinapaskan varjopuolia, hypetettiin vain halpaa hintaa.

IMO, vaikkei mun mielipidettä kysytty eikä kaivattu, ite näen vaan typeränä sen että ostaa turbon halvalla ja siitä säästöstä saa loppujen lopuksi maksaa parhaassa tapauksessa tonneja konerikon muodossa. Mut hei, "se turbo ei maksanut kuin kaksi sataa" harmi vaan kun se ei ole ainut kulu...

Kuinka moni on dounpipen saanut kiinni? Onko kaikilla istunut kuten pitää?
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Viittaampa tuohon otsikkoon, siinä nimimerkki Azanovix nimenomaan
kyselee kokemuksia :?:

Tätä letkua kun lukee, niin ei näytä kokemusta juuri noista Zageista paljoa
täältä löytyvän ?

Kokemusta ei ole , eikä tule jos sitä ei hanki.

Ei minulle ainakaan tästä mitään pakkomyyntifiilistä ole jäänyt, ja se joka
täälä foorumilla viihtyy ja turbon haluaa hankkia on luultavimmin jo törmännyt
eri letkuissa keskusteluihin kiinanturbon mahdollisista "ominaisuuksista".

Jossain iskari keskusteluissa muistaakseni joku kysyi viisaasti:
Onko joku löytänyt huonommat iskarit kuin OG femman alkuperäiset takaiskarit?
Tuohon ei paljon vastauksia tullut 8)

Samaa voisi soveltaa nytkin:
Onko joku löytänyt huonomman turbon kuin Garret GT17 ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Fakiiri kirjoitti: Samaa voisi soveltaa nytkin:
Onko joku löytänyt huonomman turbon kuin Garret GT17 ?
Kaverille tuli joskus 2006 kiinasta muistakseni XS POWER-kopio sikaturbo Supraan. Piti olla joku hyper-kuulalaakerimalli, mutta oho: kuulalaakerien sivukannet oli MUOVIA. Laakerit oli kai jonkun rullaluistimista kotoisin. Ei koskaan päässyt tositoimiin, missä lie nykyään.. :lol:
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Zage turboista kokemuksia / Tilausta?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Fakiiri kirjoitti:Viittaampa tuohon otsikkoon, siinä nimimerkki Azanovix nimenomaan
kyselee kokemuksia :?:

Kokemusta ei ole , eikä tule jos sitä ei hanki.

Ei minulle ainakaan tästä mitään pakkomyyntifiilistä ole jäänyt, ja se joka
täälä foorumilla viihtyy ja turbon haluaa hankkia on luultavimmin jo törmännyt
eri letkuissa keskusteluihin kiinanturbon mahdollisista "ominaisuuksista".

Jossain iskari keskusteluissa muistaakseni joku kysyi viisaasti:
Onko joku löytänyt huonommat iskarit kuin OG femman alkuperäiset takaiskarit?
Tuohon ei paljon vastauksia tullut 8)

Samaa voisi soveltaa nytkin:
Onko joku löytänyt huonomman turbon kuin Garret GT17 ?
1) en kertonyt kokemuksia Zageista suoraan, eikä kiinaturboistakaan muuten kuin toisen käden tietoa, mutta kai sekin kelpaa? Ja koetan tässä antaa ajattelemisen aihettaa että kannattaako nähdä vaivaa pienen rahan säästön (muutamia kymppejä ) kun riskit ovat suuremmat? Ja suorituskyky on heikompi kuin aidolla. Mikä painaa vaakakupissa; muutaman kympin tai satasen säästö, vai luotettavuus tai jopa ehjä kone?

2) Kannattaako sitä kokemusta välttämättä hankkia jos jo tuloksen odotusarvo on heikko? :-)
(vrt: moni on varmaan lyönyt vasaralla sormeen - se sattuu, mutta onko kokemuksia jos lyö sorkkaraudalla varpaaseen? pitää varmaan kokeilla...)

3) En minäkään mistään pakkomyynnistä puhunut, vaan kiinasta tulevien tuotteiden, etenkin turbojen yleisestä laadusta. Mielestäni siitä aiheesta on hyvä keskustella julkisesti niin että kaikki tietää mistä on kyse, kopiotuote ei joka asiassa ole yhtä hyvä hankinta.

4) On kyllä löytynyt huonompia turboja kuin GT17.
Kyllä noi kiinaturbot on täyttä paskaa.
Itsellä oli semmonen yhden myyjän toimesta testauksessa ja kesti tasan 30s ennen kun meni laakerit.

Onneks en laittanu senttiäkään omia rahoja tuon turbon ostoon...

http://www.dnsf.org/forum/index.php?top ... #msg487780

Okei, sitten monta vuotta myöhemmin eli 2012 tuli jo kommentti että:
On noiden kiinaturbojen laatu kyllä parantunut. Tieädän monta kaveria, jotka ajelevat tuolaisilla ihan tyytyväisinä. Nää jätkät on kyllä enemmän mielenkiinnosta noita testailleet, kuin sillä mielellä, että saa Garrettia vastaavan tuottaan 1/4 hintaan. Kaverin rata-Opelissa on tommonen kiinaturbo ollut jo toista vuotaa ja sillä on ajettu paljon rataa. 2.0L ja +300hv paketti. Kilsojakin on tullut vaikka kuinka. Mitä sitä käsissä pyörittelin, niin oli kyllä ihan siistin oloinen osa. Ei tosin ollut mikään kuulalaakeriahdin.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?top ... #msg866316
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Zage turboista kokemuksia

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Azanovix kirjoitti:Syy kyselylle on niinkin yksinkertainen kuin, että sain tarjouksen suoraan valmistajalta kymmenen turbon tilaamisesta. Löytyy siis Td04HL-15T sekä -19T -malleja.
Aitoja mitsuja nämä eivät ole, mutta ilmeisesti melko hyviä kopioita.

Löytyykö kiinnostusta? Voi laittaa vaikka yv:llä tietoa, jos tehonlisäys houkuttelee.
Yo. viestiin viitaten, ei tässä pelkästään kyselty kokemuksia ahtimista, vaan kiinnostuneita tilaamaan melko hyviä kopioita :-D
Vastaa Viestiin