Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-5 Nordic kirjoitti:Seuraavaksi ostan täysin vakio Aeron ja viritykset saa jäädä.
Mä ostan taas seuraavaksi 9-5 -farkun ja siihen virisetin Maptunilta. Mulla ei ole ollut ongelmia minkään virifirman viritystuotteiden kanssa. Siinä suhteessa on kai onni "potkaissut". Oon ajellut BSR:n steg 1:llä, Speedpartsin steg 3:lla (sama kuin BSR) ja nyt viimeksi Maptunilla.

Kaikkiin virityssetteihin olen ollut tyytyväinen, mutta kaikkein tyytyväisin olen ollut Maptunin softaan, koska se on tavallaan "individual", eli se ei ole mitään "sarjasoftaa", kuten BSR/Speedparts. Asiakkaan vaikutusmahdollisuus Maptunin softiin on erittäin hyvä asia, josta ainakin meikäläinen on valmis maksamaan hitusen extraa.

Lisäksi olen valmis maksamaan hieman extraa siitä, että Maptunin Johnny ja Fredrik todellakin tietävät, mitä ovat tekemässä ja miten heidän tuotteensa toimivat.

Speedparts on, kuten jo aikaisemmin mainittiin, bulvaani joka ostaa kamaa tavarantuottajilta ja myy sitä itse eteenpäin välttämättä tietämättä lainkaan mitä ovat myymässä :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saabas
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 23:17

Viesti Kirjoittaja saabas »

Yhdyn edelliseen kommenttiin jo pelkästään tutustumieni web-sivujen pohjalta. Maptun vaikuttaa kaikkein ammattimaisimmalta.

Ajattelin että laitan autooni sen Maptun steg1 paketin joka lupaa tehoa +75hp ja vääntöä +100Nm. Onko kukaan laittanut 9-5 2.0t:n tuota päivitystä?? Mitä muuta siihen pitää tehdä kuin vaihtaa ohjainyksikkö?
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

saabas kirjoitti:Yhdyn edelliseen kommenttiin jo pelkästään tutustumieni web-sivujen pohjalta. Maptun vaikuttaa kaikkein ammattimaisimmalta.

Ajattelin että laitan autooni sen Maptun steg1 paketin joka lupaa tehoa +75hp ja vääntöä +100Nm. Onko kukaan laittanut 9-5 2.0t:n tuota päivitystä?? Mitä muuta siihen pitää tehdä kuin vaihtaa ohjainyksikkö?
Asennus on siinä - boxin vaihto, ei pal helpompaa voi olla :D
Tai siis voi, jos tyytyy BSR/SP ratkaisuun niin sitten PPC-systeemillä softa sisään ja se on siinä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-5 Nordic kirjoitti:vakiona riittävän tehokas ? Miksi kannattaa virittää superluokan uniikkia autoa ja tavallaan "pilata" alkuperäisyys.
Tämä siis ei ole missään tapauksessa provo vaan allekirjoittaneen henk koht mielipide. Olen seurannut Vigge:n tuskaa ton SP:n kanssa sekä omaltakohdaltani kokenut ongelmia/vaivaa Nordicin kanssa. Seuraavaksi ostan täysin vakio Aeron ja viritykset saa jäädä.

9-5 Nordic
Näin aluksi voisin todeta että auton viritys/ laitto on minulle harrastus, joten on loppujen lopuksi aivan sama kuinka paljon tehoa oli vakiona tai kuinka paljon hummia löytyy viritettynä. Uskoisin että tekisin ihan samat toimienpiteet autolle, vaikka siinä olisi 500 konia vakiona.

Kun viimeksi olin autoa ostamassa oli tärkein kriteeri se, että autossa on ahdin. Tämän lisäksi viisi ovea ja tilaa vaunuille. Se miksi autosta piti löytyä ahdin on juuri tuon viripontetiaalin takia. Vaparia kun ei tässä maassa okein pysty virittämään lain puitteissa, koska päästöt ei pysy kurissa esim. nokkien vaihdon jälkeen.

Ja sitten itse aiheeseen, eli ongelmiin. Suomi kun on tällainen perähikiä ja täällä kun ei ole yhtään omatoimista T7 virittäjää, niin on pakko turvautua hurrien tuotantoon. En usko että ongelman selvittäminen olisi kovinkaan monimutkainen juttu, jos virittäjä itse pääsisi tutkimaan autoa esim dynossa. Tähän kun ei mahdollisuutta ole, niin on elettävä sen mukaan mitä tarjotaan.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabas kirjoitti:Yhdyn edelliseen kommenttiin jo pelkästään tutustumieni web-sivujen pohjalta. Maptun vaikuttaa kaikkein ammattimaisimmalta.

Ajattelin että laitan autooni sen Maptun steg1 paketin joka lupaa tehoa +75hp ja vääntöä +100Nm. Onko kukaan laittanut 9-5 2.0t:n tuota päivitystä?? Mitä muuta siihen pitää tehdä kuin vaihtaa ohjainyksikkö?
No itse oon ajatellut ihan samaa. Eli jos en pistä nykyistä autoani vaihtoon, niin tuskin on mitään edellytyksiä ostaa 9-5 Aero -farkkua käytettynäkään. Kämppälaina painaa päälle jne. Täytyy vissiin jossain vaiheessa ostaa käytetty 9-5 farkku 2.0t ja virittää se ainakin aluksi Maptunin steg 1:llä. Nykyisestä autosta en haluaisi ainakaan vielä luopua, on sitä tullut sen verran rakennelluksi :wink:

Autoon ei tarvitse vaihtaa muuta kuin ohjainyksikkö. Vapaavirtausilmafiltterin vaihto on suositeltavaa. Tuolla vapaavirtausilmafiltterillä en tarkoita mitään Open Air -kittiä, vaan ihan "tavallista" ilmanputsariboksiin laitettavaa vapaavirtausilmafiltteriä.

Täältä löytyy 9-5 2.0t:n kiihtyvyysarvot setin laiton jälkeen:

http://www.maptun.com/acc_tabell.php?la ... em=95_20_1

Aika hyvät parannukset kiihtyvysaikoihin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Näin aluksi voisin todeta että auton viritys/ laitto on minulle harrastus, joten on loppujen lopuksi aivan sama kuinka paljon tehoa oli vakiona tai kuinka paljon hummia löytyy viritettynä. Uskoisin että tekisin ihan samat toimienpiteet autolle, vaikka siinä olisi 500 konia vakiona.
Right on man!!! Mulla ihan sama juttu. Jotkut klubilaisista entisöi harrastuksenaan vanhoja Saabeja. Mulle taas tuo virittely ja auton rakentelu muutenkin on se "juttu", jota mä harrastan ja josta mä pidän.

Eli vaikka mulla olisi kuinka tehokas orkkis-Saabi, niin siihen olisi vähintään heitettävä ainakin steg 1 :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-5 Nordic kirjoitti:vakiona riittävän tehokas ?9-5 Nordic
Eikö myös tuo riittävän tehokas ole henkilökohtainen juttu. Itse olen 18 vuotias ja ei tunnu tuo 250 heppainen Aero (tosin automaatti) menevän enää yhtään mihkään. Tehokkaampaa haluaisi ehdottomasti! Auto ei siis ole oma, mutta pointti on ;)

Ja en nyt tiedä paljonko viggenin alkuperäisyys kärsii pienistä muutoksista konehuoneessa ja alustassa. Kunhan ei tee siitä mitään spoilerihirviötä.
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:Ja en nyt tiedä paljonko viggenin alkuperäisyys kärsii pienistä muutoksista konehuoneessa ja alustassa. Kunhan ei tee siitä mitään spoilerihirviötä.
Mä olen ihan samaa mieltä Speedoun kanssa :!: :D Siksi mäkin olen välttänyt tekemästä autostani "spoilerihirviötä", koska "go" aina ennen "showta". Muutenkin olen yrittänyt pitää auton aika lähellä alkuperäiskuntoa, jos siis ei lasketa mukaan virityksiä, alustan parantamista, kesärenkaita & vanteita (tosin nekin Saab 9-5:sta). Autossa on esim. Saabin oma AS2 -mankka AS3 -päivityssetillä. On riittänyt hyvin mulle :D Pääasia, että auto kulkee "liukkaasti" ja että sillä pysytään tiellä. Muu voikin sitten olla ihan hyvin "orkkiskamaa", joka on Saabilla ihan "hyvää" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Turbo Sensonic kirjoitti: Eli vaikka mulla olisi kuinka tehokas orkkis-Saabi, niin siihen olisi vähintään heitettävä ainakin steg 1 :wink:
Niin...mullahan(-kin) on juuri noin käynyt ! :D
....miten sitä nyssitte oiken perustelis (?) ...pannaan nyt syyksi vaikka "neljänkympin villitys" :wink:
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Hallu »

saabisti2 kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Eli vaikka mulla olisi kuinka tehokas orkkis-Saabi, niin siihen olisi vähintään heitettävä ainakin steg 1 :wink:
Niin...mullahan(-kin) on juuri noin käynyt ! :D
....miten sitä nyssitte oiken perustelis (?) ...pannaan nyt syyksi vaikka "neljänkympin villitys" :wink:
Toi oli hyvä pointti, tohon voikin vedota: "40-kympin villitys" :wink: Pitää sanoa muijalle että parempi kait se on "puuhastella" saabin kanssa kun vaihtoehtoisesti jotkut vehtaa toisten naisten kanssa kun villitys iskee :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Speedou kirjoitti:
Eikö myös tuo riittävän tehokas ole henkilökohtainen juttu. Itse olen 18 vuotias ja ei tunnu tuo 250 heppainen Aero (tosin automaatti) menevän enää yhtään mihkään. Tehokkaampaa haluaisi ehdottomasti! Auto ei siis ole oma, mutta pointti on ;)
.
Juu näin on. Tähän voisi kiteyttää erään turbomp-miehen sanat " Tehoa on silloin riittävästi, kun kaasua ei uskalla vetää pohjaan" :D

Pitää muuten paikkansa. Itsekkin kun ajoin ekakerran 150 heppasta prätkää tuntui että tämähän lähtee ihan sairaasti. Viikon päästä vehje ei kulkenut mihinkään.

Toiset käy matkoilla, toiset harrastaa kolopalloa jotkut venyttelevät pippeliään ja jotkut virittävät autojaan...luonnollista!
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Hallu »


Toiset käy matkoilla, toiset harrastaa kolopalloa jotkut venyttelevät pippeliään ja jotkut virittävät autojaan...luonnollista!
Kaikki muu osuu kohdalleni paitsi yksi, mutta en paljasta mikä :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

siitä equusin mittarista niin mulla väpätti mittari samoin, mutta siihen on olemassa loistava parannuskeino!
kaivat vain varaston hyllyltä vanhan mopedin kaasuttimen ja irroitat siitä suuttimen (pieni pultti jossa reikä keskellä) ja survot sen mittarille menevään letkuun. ja näin equus toimii loistavasti
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja peinu »

93t sport kirjoitti:

Toiset käy matkoilla, toiset harrastaa kolopalloa jotkut venyttelevät pippeliään ja jotkut virittävät autojaan...luonnollista!
Kaikki muu osuu kohdalleni paitsi yksi, mutta en paljasta mikä :lol:
joo, golffaminen on ihan hanurista :=)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tosta equusin toiminnasta en tiä muuta kun mitä oon lukenut. pieni ruuvin pätkä letkuun sisälle niin ei ilma virtaile liian vikkelään. Toihan on melkein kuin niksi-Pirkasta :) Mihis ne sukkahousut laitetaan?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin