Viriretki Maptun: lle

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Hienoo..

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

-valomerkki- kirjoitti:Heh he..nyt on oikea ääni kellossa. Se voi Omalla kohdalla alkoi myös "kirjeenvaihto" tuonne maptunille. Vieläkin täytyy toitottaa että palvelu on aivan älyttömän hyvää olen tänään lähettänyt ja saanut jo kolme viestiä,koskien..no..tuota..viritystä..hieman..ehkä.......lisääää :twisted:
Hehee! Kyllä käy sääliksi Fredrikkejä ja muita kumppaneita, kohta on pojat sairaslomalla tenniskyynärpäästä ja rannetupin tulehduksesta kun vääntävän kokoajan viestejä teille!! Kohta ne ei kerkee koodaamaan teidän ohjelmia ja sitten ihmetellään kun boksit on myöhässä...?? :wink:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Hienoo..

Viesti Kirjoittaja Hallu »

9-3Tid kirjoitti:
-valomerkki- kirjoitti:Heh he..nyt on oikea ääni kellossa. Se voi Omalla kohdalla alkoi myös "kirjeenvaihto" tuonne maptunille. Vieläkin täytyy toitottaa että palvelu on aivan älyttömän hyvää olen tänään lähettänyt ja saanut jo kolme viestiä,koskien..no..tuota..viritystä..hieman..ehkä.......lisääää :twisted:
Hehee! Kyllä käy sääliksi Fredrikkejä ja muita kumppaneita, kohta on pojat sairaslomalla tenniskyynärpäästä ja rannetupin tulehduksesta kun vääntävän kokoajan viestejä teille!! Kohta ne ei kerkee koodaamaan teidän ohjelmia ja sitten ihmetellään kun boksit on myöhässä...?? :wink:
Joo, mä varoitin Fredrikkiä että jos nyt palvalet meitä Suomalaisia asiakkaita hyvin saat meistä riesan ja kaikki aika menee koodatessa meille boxeja :D

Ei se sitten joo uskonnu... :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

jaahas

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

93t sport kirjoitti:Fredrik skriivas:
If you come visit Örebro, I will take you for a ride in my 590 Hp Saab 9000 2.3T.

Sinne on P-A-K-K-O- mennä :twisted:
Mutta mulle herää heti kysymys miten ne saa pidettyä tollaset autot rekisterissä. Meeppä katsastuskonttorille tollasella Suomessa :?:

:arrow: Ai ai ei taida olla ihan vakio tää sun autos, onkos mitään papereita, ai eikö ole, nooh mitäs jos otettais noi rekkarit talteen, oikeen hyvää päiväjatkoa ja bussipysäkki on tuolla oikeella 5 km päässä. Katos vaan sulla onkin kivat nahkakengät ja tuo tie on varsin mutainen voi voi...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: jaahas

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Fredrik skriivas:
If you come visit Örebro, I will take you for a ride in my 590 Hp Saab 9000 2.3T.

Sinne on P-A-K-K-O- mennä :twisted:
Mutta mulle herää heti kysymys miten ne saa pidettyä tollaset autot rekisterissä. Meeppä katsastuskonttorille tollasella Suomessa :?:

:arrow: Ai ai ei taida olla ihan vakio tää sun autos, onkos mitään papereita, ai eikö ole, nooh mitäs jos otettais noi rekkarit talteen, oikeen hyvää päiväjatkoa ja bussipysäkki on tuolla oikeella 5 km päässä. Katos vaan sulla onkin kivat nahkakengät ja tuo tie on varsin mutainen voi voi...
Ei kait sitä kukaan ilmoita kottorilla että autossa on lähes 600 hummaa. En tunne Ruotsin lainsäädäntöä, mutta jotenkin tuntuu että siellä vois ehkä olla jotain helpotuksia, esim lupakäytäntö tai jotain. Ehkä joku tietää paremmin niin ei tarvii arvailla.
Jok tap on hauksa nähdä mitä Robert:lle sanotaan, kun hän taluttaa oman 900 2.5Gt:n leimalle. Kahdella kissalla oli päästöt saatu kuriin.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ruotsissa on ilmeisesti helpompi saada auto katurekisteröidyksi kuin Suomessa. Tästä on esimerkkinä Robertin NG900, Richardin 9-5 "Viggen" ja P-A Johanssonin NG900.

Suomessa tuollaiset tapaukset hyllytettäisiin välittömästi :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:Ruotsissa on ilmeisesti helpompi saada auto katurekisteröidyksi kuin Suomessa. Tästä on esimerkkinä Robertin NG900, Richardin 9-5 "Viggen" ja P-A Johanssonin NG900.

Suomessa tuollaiset tapaukset hyllytettäisiin välittömästi :wink:
Eikö asia ollut myös niin että myös putkirungot oli ruotsissa sallittuja?
Onhan Suomessakin noita hulluja laitteita, mutta luvat on nille haettu "vanhoina hyvinä aikoina". Tästä esimerkkinä Firger Corsa. Taitaa nykyään olla aika hiljaista rakentaa vastaavaa. :evil:
#1730
500whp.net member
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

en tiedä tarkemmin mutta kuulemma isot tehot ovat sielläkin liikaa ja leimalla ollaan pienemmillä liikkeellä (ainakin paperilla)
muuten on helpompaa rakentaa esim osittain putkirunkoinen auto kadulle kilvillä
tämän kertoi auto/mp-harrastajaystäväni joka on asunut Ruotsissa välillä

kuka tietäisi enemmän ?'


sillä sehän voisi olla vaikka muuton syy... :)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

turbotalladega kirjoitti:Itse tilasin tällä viikolla maptunin steg 4 softan mun 900 turboon :D :D lähti tänään kohti suomea pikana!!!! Nopeeta toimintaa odottelin 2kk speedpartsin steg 3 päivitystä mutta peruin tilauksen :evil: :evil:
Tietoa henkilöille, joilla on steg 3 ja harkitsevat steg 4:sta (on käynyt joskus myös omassa mielessä :wink: )

kysyin Fredrikiltä, että kestääkö normaali kytkin steg 4:sta. Fredrik vastasi mulle seuraavasti:

It is possible to keep the torque down with a stage 4. And I think you must do that, otherwise your clutch will end up.

Eli steg 4:sta olisi tehtävä hieman "miedompi" versio, jotta alkuperäinen kytkin kestäisi. Taitaa olla tuo 370 Nm aika kriittinen paikka NG900 Turbon orkkiskytkimen kestävyydelle :evil:

Sitten kysyin Fredrikiltä, että jos autossa on jo sportkat, niin kestääkö se steg 4:n mukanaan tuomaa rääkkiä (steg 4:ssahan on mukana rackat):

Your sportkat can be too small, or it might break down after a period of driving.

Eli sitten täytyis hommata racekatkin :evil:

Sitten kysyin, että mitäs jos autoon on vaihdettu turbo, niin mitenkäs sen jälkeen tulee toimeen orkkisboksilla (jos haluaisi vaikka myydä autonsa "vakiona"):

With the larger turbo, you will not feel that much different when going with the original ECU. Will feel like original, perhaps slighly more spool up time.

Loppuen lopuksi kysyin, että mitäs jos vaihtaisi Sensoniciin vahvemman kytkimen. Fredrik vastasi:

I have a friend of mine, who had a sensonic several year ago. When he changed the clutch, the sensonic did not work well at all.

Eli tais jäädä meikäläisen virittelyt tähän steg 3+:aan. Täytyy pitää järki mukana ja hommata sitten vaikka joku muu Saab, jota voisi sitten taas hieman "laitella" :wink:

Tosin uus bypass täytyy kyllä hommata tuolta Maptunilta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Voimaa ja kytkin vaarassa.

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Jep. Juttelin Fredrikin kanssa myös tuosta kytkin asiasta ja miten vaikuttaa isompi ahdin 1,2 bar paineilla 2,3t koneessa, kun Maptun käyttää sitä stage 4:ssa. Vastaus oli tämmöinen.

I can tell you that you will have an torque around 410 Nm.
Do you have original clutch?
If you do that I think you clutch will end up soon


Kerroin,että vielä mennään alkuperäisellä kytkimellä,mutta kun runttaa niin paljon kun löytyy kytkin rupeaa pitämään meteliä..ikään kuin ratinaa ja pauketta!! :evil: Ja vastaus.

I'm very impressed that your clutch will hold.
My experience is that a boost around 1.2 vill make the cluth go give up
in a couple of days.

:evil:

No sitten kyselin mitä ahtopaineita he käyttää Maptunilla kyseisen pelin virityksesssä.

Boost is not all, ignition and fuel mixture is very important,
but for your car it is like 1.1 Bar.
Much depends on air pressure / air temperature etc.
1.2 Bar at 5500 rpm is far beyond 300 Hp if you gor a good turbo
1.2 Bar is not good i think. 1.2 is alot. Mayby little to much
.

Oli myös puhetta lisä "viristä".

I think there is hard to me to give you more power.
If you insist, offcourse you can buy software from us,
we will give customers with other tuning kit 40% disount.
8995 SEK - 40% is about 630 EUROS
Even in future if yuo would like more upgrade we can assist you.


Nyt kyllä kävi niin myös että viritykset menee jäihin ja loppuu tähän!! 8O
Kytkin alkaa prakaamaan ja tuskin rupean enempää hiluja ruuvaamaan koneeseen..enhän..toisaalta ainahan se piru istuu olkapäällä..
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itsekkin jätän virihommat tuohon 3" downpipeen.En viitsi alkaa turboa tai cooleria vaihtaan.Kytkinkin rutisee ja paukkuu mullakin kun polkasee nilkan suoraksi. :evil:
turbotalladega
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09

Viesti Kirjoittaja turbotalladega »

Jep kytkin menee mulla jossain vaiheessa vaihtoon ja sinne menee viggenin kytkin. Autolla ajettu 130tkm ja 350nm väännöt kestää vielä hyvin että aika hyvä toi ng900 turbon kytkin vakiona.
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

mulle vaan ei tuu vastausta MapTunilta e-maililla

on tietysti huomanneet että kysyjän kotisivulla on BSR PPC ja hieman ihmeissään mitä vastais

kaveri ja minä oltais kyllä kiinnostuneita oikeesti MapTunista
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

T16 kirjoitti:kaveri ja minä oltais kyllä kiinnostuneita oikeesti MapTunista
Ihan niinkuin jälleenmyyntimielessä?
Maptunin Fredrik olisi tosi kiinnostunut löytämään sopivan jälleenmyyjän Suomesta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

juu sitä me vähän on meinattu

toivottavasti palaavat pian asiaan!
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Ihanko oikeasti?

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Jos meinaatte ihan oikeasti ruveta pyörittämään myyntiä niin sehän olisi AIVAN MAHTAVAA..ei muuta kun tsemppiä vaan poijjaaat!!! :D
Vastaa Viestiin