Oma auto kullan kallis
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
..joo ei mene huonoksi tuossa ajassa. Siihen samaan sekaan vaan niin hyvää tulee. Noin ittekin olisi pitänyt tehä tuohon satkuun, mutta tuli tehtyä vielä vaihto tuossakin välissä. Parempi ehkä tuolleen yksissä öljyissä, kun ei se ole ehtiny tosiaan tuossa ajassa vielä likaantua, päin vastoin juuri aineet pääsevät vasta vaikuttamaan öljyn ominaisuuksien sen verran heikennyttyä. Lisäksi saman öljyn sekaan sitten laitettu kaksi annosta, niin ehkä vaikutus jopa tuolla tehostuu. Tätä vaihtoehtoa jopa suosittelivat kun kysyin puhelimessa tuolta valmistajalta neuvoja.
Kerro ihmeessä tänne omista havainnoistasi kun kilometrejä tulee lisää... mielenkiintoista kuulla mitä vaikuttaa noin paljon tietä nielleessä ysivibassa. Enonikin meinasi tuossa kohtapuoliin pistää omaan 2.3t vitoseen aineet...
Kerro ihmeessä tänne omista havainnoistasi kun kilometrejä tulee lisää... mielenkiintoista kuulla mitä vaikuttaa noin paljon tietä nielleessä ysivibassa. Enonikin meinasi tuossa kohtapuoliin pistää omaan 2.3t vitoseen aineet...
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Su Helmi 12, 2006 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
No niin nyt olis toinenkin satsi rvs:sää koneessa.Öljyä lorotin pois sen pikku pullollisen verran ettei koneeseen tulis ylitäyttöä.Muutenkin oli jo max rajassa
ja nyt tuli se 2dl vielä lisää.
Saapa nähdä mitä tapahtuu ajellaan nyt joku 6tkm ja vaihetaan sitten täys synteettiseen eiköhän aineet jo siihen mennessä vaikuttanu mitä pitääkin.
Täytyy pistää tänne havaintoja aineesta kun kilometrejä kertyy...
ja nyt tuli se 2dl vielä lisää.
Saapa nähdä mitä tapahtuu ajellaan nyt joku 6tkm ja vaihetaan sitten täys synteettiseen eiköhän aineet jo siihen mennessä vaikuttanu mitä pitääkin.
Täytyy pistää tänne havaintoja aineesta kun kilometrejä kertyy...
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...kyllä se tuo 6tkm varmaan riittää. Itte meinasin ajella normaalin öljynvaihtovälin 7-8tkm seuraten tietty öljyn kuntoa säännöllisesti. Tarvittaessa vaihdan aiemmin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
omassa tonnarissa on käytetty melkein koko elin ajan tuota power uppia ja 585tkm kohdalla kansipahvin ollessa auki ei pytyissä ollut olakkeen olaketta. onko vain tuuria että on tehot tallella tällä hetkellä 620tkm ajetussa vehkeessä johon ei ole vaihdettu ahdinta, mäntiä tms? vai onko litkulla ollut myönteistä vaikutusta?!
mene ja tiedä, kaadan sitä 10tkm välein öljyn vaihdon yhteydessä aina joukkoon ja hyvä on!
mene ja tiedä, kaadan sitä 10tkm välein öljyn vaihdon yhteydessä aina joukkoon ja hyvä on!

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Eihän tuo PU:n vaikuttava aines ole teflonia, joka on nykyisin tunnettu haitallisista vaikutuksistaan moottorikäytössä? ...no hyvä jos on toiminut.
Sen verran kuulunu negatiivista juttua motorupista, powerupista, microX:stä, jotta en noita itte uskaltaisi käyttää. Yhteistä noilla aineilla on myös se, että niiden kemiallista toimintaperiaatetta ei vaivauduta kuluttajalle asti kertomaan.
RVS -käsittelyä ei tarvitse tehdä lähellekään joka öljynvaihdossa, se kun perustuu täysin erilaiseen toimintaperiaatteeseen. n. 100tkm lupaavat kestoksi, joten halvemmaksikin tulee. Aineen toiminta perustuu tähän: http://www.rvs-tec.com/Finnish/geoactivators.htm
Edit: näköjään tuo linkki ei enää toimi. No Googelin välimuistista löytyy: LINKKI

RVS -käsittelyä ei tarvitse tehdä lähellekään joka öljynvaihdossa, se kun perustuu täysin erilaiseen toimintaperiaatteeseen. n. 100tkm lupaavat kestoksi, joten halvemmaksikin tulee. Aineen toiminta perustuu tähän: http://www.rvs-tec.com/Finnish/geoactivators.htm
Edit: näköjään tuo linkki ei enää toimi. No Googelin välimuistista löytyy: LINKKI
Viimeksi muokannut Ahtopaine, La Joulu 23, 2006 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Pientä päivitystä rvs käsittelystä.Kilometrejä takana 1000 ja öljyt pysyneet täysin puhtaina.Koneesta kuulu ennen käsittelyn alottamista seuraavat kolinat/kilinät:
Yksi venttiilin nostaja piti huomattavasti enemmän ääntä kuin muut:
Naputtava ääni hävinny ja muutenkin nostajat pitää enää vain pienen sirinän.
Alakerrasta kuulu kolkotusta varsinkin lämpimillä öljyillä olisko kiertokangen laakereissa yhdessä tai useammassa sanomista: Kolkotus melkein kokonaan poistunu mutta kuuluu vielä hyvin vaimeana.
Tasapainoakselien ketju pitää ääntä ja saattaa olla ettei aine siihen pysty edes vaikuttamaan koska ei riittävästi kitkaa.No käsittelyä on vielä reilusti jäljellä joten toivotaan että sekin vielä hiljenis.Mutta kaiken kaikiaan rvs on toiminut ja lupaukset siltä osin täyttänyt.
Automaattilaatikkoon en vielä ainetta uskalla laittaa vaikka siihenkin aine myynnissä näyttää olevan.Liian vähän infoa kuin siinä toimii..
Yksi venttiilin nostaja piti huomattavasti enemmän ääntä kuin muut:
Naputtava ääni hävinny ja muutenkin nostajat pitää enää vain pienen sirinän.
Alakerrasta kuulu kolkotusta varsinkin lämpimillä öljyillä olisko kiertokangen laakereissa yhdessä tai useammassa sanomista: Kolkotus melkein kokonaan poistunu mutta kuuluu vielä hyvin vaimeana.
Tasapainoakselien ketju pitää ääntä ja saattaa olla ettei aine siihen pysty edes vaikuttamaan koska ei riittävästi kitkaa.No käsittelyä on vielä reilusti jäljellä joten toivotaan että sekin vielä hiljenis.Mutta kaiken kaikiaan rvs on toiminut ja lupaukset siltä osin täyttänyt.
Automaattilaatikkoon en vielä ainetta uskalla laittaa vaikka siihenkin aine myynnissä näyttää olevan.Liian vähän infoa kuin siinä toimii..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...joo ei noihin ketjuihin taida juuri lisää henkeä tuoda. Siellä vikaa voi myös olla esim. kiristimissä tai vaikka noilla kilometreillä varsin hyvin jo hammasrattaissa, mikäli ei ole vielä vaihdettu. Kolkotukset koneesta voi johtua pelkästään näistä tasapainoketju-, -akseli, -ratasongelmista, mutta onhan nuo kiertokangenlaakeri/runkolaakeriviat pelottava peikko ollu noissa 9-5:sen koneissa myös. Toivottavasti ei mistään pahemmasta kyse, sillä ei tuo rvs kuitenkaan ihmeisiin pysty.
Ainakin perinteisiin automaattivaihelaatikoihin jo suosittelevat ainetta. Kannattaisi melkein soitaa noille tuonne asiakaspalveluun ja kysäistä mitä mieltä ovat, josko uskaltaisi laittaa tuon 9-5:n laatikkoon. Jotain tiettyjä varauksia taisin jostain kuulla/lukea aivan uusimmasta tomaattiteknologiasta, kun eivät ole vielä ehtineet testamaan. Ei siis ehkä kannata laittaa mikäli eivät asiakaspalvelun jannut sitä uskalla varauksetta suosittella.
Ittellä on talviajelu jääny varsin vähälle... säästän menovettä, notta voin sitten kesällä lennellä aerolla niin paljon kuin huvittaa
Ainakin perinteisiin automaattivaihelaatikoihin jo suosittelevat ainetta. Kannattaisi melkein soitaa noille tuonne asiakaspalveluun ja kysäistä mitä mieltä ovat, josko uskaltaisi laittaa tuon 9-5:n laatikkoon. Jotain tiettyjä varauksia taisin jostain kuulla/lukea aivan uusimmasta tomaattiteknologiasta, kun eivät ole vielä ehtineet testamaan. Ei siis ehkä kannata laittaa mikäli eivät asiakaspalvelun jannut sitä uskalla varauksetta suosittella.
Ittellä on talviajelu jääny varsin vähälle... säästän menovettä, notta voin sitten kesällä lennellä aerolla niin paljon kuin huvittaa

Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ke Helmi 22, 2006 12:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...joo hyvä ottoo kirjallisena, ni ei tule jälkikäteen kinaa siitä mitä on sanottu. 
Tuolla ruottin sivuilla asiakaspalautteissa vilahtaa muutama tomaattilootakokemuskin... http://www.rvs.se/reference/page46.html
Siellä saitilla lukee tuotetiedoissa normaali automaatille tarkoitetun purkin kohdalla, ej variomatik ...eli ei variomatic -laatikolle. Ei ole ysiviipassa tommosta... http://nl.wikipedia.org/wiki/Variomatic

Tuolla ruottin sivuilla asiakaspalautteissa vilahtaa muutama tomaattilootakokemuskin... http://www.rvs.se/reference/page46.html
Siellä saitilla lukee tuotetiedoissa normaali automaatille tarkoitetun purkin kohdalla, ej variomatik ...eli ei variomatic -laatikolle. Ei ole ysiviipassa tommosta... http://nl.wikipedia.org/wiki/Variomatic
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ahtopaine kirjoitti:
Siellä saitilla lukee tuotetiedoissa normaali automaatille tarkoitetun purkin kohdalla, ej variomatik ...eli ei variomatic -laatikolle. Ei ole ysiviipassa tommosta
Ei taida olla ei siis hihna vetoa jos oikein ymmärsin mitä tuo tarkottaa.Ei taitais hihnassa pito riittää jos rvs:llä voitelis.


Valmistajallahan tais olla hyvä vastuuvakuutus


BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kaikesta päätellen tietokoneella webbisaitin säätäminen sekä emaileihin replytys ei ainakaan toistaiseksi kuulu kyseisen firman vahvuuksiin ... eli soita vaan vaikka tuolle Rautavuorelle kännyyn http://www.rvs.fi/rvs-tec/info.php ja pyydä vastaus siihen sähköpostiisi kirjallisena. Ja kysy samalla, notta toimiiko vastuuvakuutus jos låådan toiminta menee persiilleen käsittelyn jälkeen
Eiköhän tuo melkoisen varmaa ole, että ei tuo rvs aine mitn. venttiileitä pysty tukkimaan... hiukkaskoko kuitenkin alle 10um ja pienemmäksi menee vaan tuolla koneistossa jauhautuessa.
Ripattu kyseisen puljun saitilta:
"09.09.2003 RVS Technology -tuotteille ja palveluille myönnetty IF Vahinkovakuutus Oy:n toimesta tuotevastuuvakuutus, joka tarpeen tullen korvaa aiheutuneet vahingot aina 1 681 879 euroon saakka."

Eiköhän tuo melkoisen varmaa ole, että ei tuo rvs aine mitn. venttiileitä pysty tukkimaan... hiukkaskoko kuitenkin alle 10um ja pienemmäksi menee vaan tuolla koneistossa jauhautuessa.
Ripattu kyseisen puljun saitilta:
"09.09.2003 RVS Technology -tuotteille ja palveluille myönnetty IF Vahinkovakuutus Oy:n toimesta tuotevastuuvakuutus, joka tarpeen tullen korvaa aiheutuneet vahingot aina 1 681 879 euroon saakka."
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
No niin nyt tuli sitten vastaus valmistajalta tuohon automaattilootan rvs käsittely kysymykseeni:
"Moi,
Ei huolta. Olemme kyllä testanneet lukuisiin uusiinkin autoihin, eikä
ongelmia ole esiintynyt. Uskoisin että se yksi paketti riittää, kun ei
kyseessä liene mikään kovin likaantunut tai kulunut kohde, vaan kyse on
lähinnä suojaamistoimenpiteestä?
Asiakaspalautteiden saaminen on tosi hankalaa, kun harvoin tyytyväinen
asiakas mitään palautetta kauppiaalle antaa. Silloin kyllä saisi tietää, jos
jokin on mennyt pieleen. Hiljaista on ollut reklamaatioiden suhteen tilanne!
Hyvää talven jatkoa ja paljon miellyttäviä kilometrejä."
Eli ei pitäs mitään ongelmia syntyä joten taidampa pistää rvs:sät myös lootaan ja kattoa miten vaikuttaapi.
"Moi,
Ei huolta. Olemme kyllä testanneet lukuisiin uusiinkin autoihin, eikä
ongelmia ole esiintynyt. Uskoisin että se yksi paketti riittää, kun ei
kyseessä liene mikään kovin likaantunut tai kulunut kohde, vaan kyse on
lähinnä suojaamistoimenpiteestä?
Asiakaspalautteiden saaminen on tosi hankalaa, kun harvoin tyytyväinen
asiakas mitään palautetta kauppiaalle antaa. Silloin kyllä saisi tietää, jos
jokin on mennyt pieleen. Hiljaista on ollut reklamaatioiden suhteen tilanne!
Hyvää talven jatkoa ja paljon miellyttäviä kilometrejä."
Eli ei pitäs mitään ongelmia syntyä joten taidampa pistää rvs:sät myös lootaan ja kattoa miten vaikuttaapi.

BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mites toi sun tomaattiloota on muuten yleisesti ottaen viime aikoina pelitellyt? ...tuntuuko siinä jotain kulumisen merkkejä, joita rvs voisi kenties fiksata?
Todella mielenkiintoista on kuulla miten käsittelyt ovat vaikuttaneet tuon ysivitosen kulutukseen muutaman tuhannen ajetun kilometrin jälkeen. Mietin vain, että onko tomaateissa suurempi kitkasta johtuva tehohäviö kuin manuaaleissa, vai johtuuko heikompi polttoainetalous pelkästään suuremmista käytetyistä kierroksista...
Todella mielenkiintoista on kuulla miten käsittelyt ovat vaikuttaneet tuon ysivitosen kulutukseen muutaman tuhannen ajetun kilometrin jälkeen. Mietin vain, että onko tomaateissa suurempi kitkasta johtuva tehohäviö kuin manuaaleissa, vai johtuuko heikompi polttoainetalous pelkästään suuremmista käytetyistä kierroksista...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ihan hyvin on tuntunu pelaavan ja kulumisesta en osaa sano kun ensimmäinen automaatti ikinä. Mistä muuten tietää et automaattilaatikko vetelee viimesiään..?? Tietysti jos ei vaihda tai silleen mutta muuten mekaanisia ääniä.
Meinasin vaan suoja käsittelyn tehdä kun ei tuolta mitää ihmeellistä meteliä tunnu vielä kuuluvan jos vaikka sais toiset 340tkm laskea lisää.

Nii ja voishan toi vähemmänki kuluttaa en pistäis siitä yhtään pahitteeks.


Meinasin vaan suoja käsittelyn tehdä kun ei tuolta mitää ihmeellistä meteliä tunnu vielä kuuluvan jos vaikka sais toiset 340tkm laskea lisää.



Nii ja voishan toi vähemmänki kuluttaa en pistäis siitä yhtään pahitteeks.

BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99