T03Trim60 vai T03/4

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

to4 kirjoitti:
jarska kirjoitti:
to4 kirjoitti:Tuollainen oottelee asennusta:


Riittää hiukan isompaankin nälkään :) . Vertailuksi pikku-saabistin tutti vierellä, kun ei löydy tupakkatoppaa talosta :lol: .
Kerrotko hieman speksejä tuosta hyrrästä!?! Taitaa olla jopa isompi mikä minulle on tulossa :D :wink:
Schwitzer s200 Proturbon kaivertamalla Garretin 0.63 pakopesällä, 54/55 siivillä. Mukana tuli alumiininen, purettava ja säädettävä hukkiksen kello. Riittää n. 450hp, jota tuskin ikinä tulen edes kokeilemaan :oops: .

Mikäs puhaltaja sinulle on tulossa?
No se 3/4, imu 52, pako 59, ar
yli 80... Tuo on vaan integroidulla hukkiksella :? Saas nähdä miten tuo toimii. Voipi tulla hieman ylävireinen kone mutta senpä näkee sitten :lol:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Mitäs mieltä tällaisesta puhaltimesta kuin T3-SuperTrim60? Muuta tietoa (A/R jne.) ei valitettavasti kyseisestä ahtimesta ole ainakaan vielä.

-Jonh
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Kiitos... mutta mutta... mitäs tuo nyt tarkoittaa? :D :oops:

Siis onko tuo paremmin/huonommin virtaava kuin esim. T3/T4, tai hitaammin/nopeammin spoolaava... jne jne. Harmi kun tuo kompressorikartta(?) ei kerro mulle oikein mitään kun olen niin tampio näissä turboasioissa.

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

Mitäs hyötyä on 360 painelaakerisarjasta turboon? :oops:
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Tepa turbo kirjoitti:Mitäs hyötyä on 360 painelaakerisarjasta turboon? :oops:
herkkyys paranee ja kestää enemmän kierroksia.

Kestoikä muutenkin paranee...
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

saabracing kirjoitti:
...ja kestää enemmän kierroksia.

Kestoikä muutenkin paranee...
Alkuperäiselle laakerille ei suositella yli 1.2bar ahtoja. 360 laakeri kestää sitten 1.5 ja hieman päällekin.
Aki Peltola #1132
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

johniemi kirjoitti:Mitäs mieltä tällaisesta puhaltimesta kuin T3-SuperTrim60? Muuta tietoa (A/R jne.) ei valitettavasti kyseisestä ahtimesta ole ainakaan vielä.
Viitsisikö joku valaista meitä tiätämättömiä mitä eroa on SuperTrim60 ja Trim60...
Tuolta linkistä en saanut muuta irti kuin että jotenkin se liittyy kompressori siipiin...
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tepa turbo kirjoitti:
johniemi kirjoitti:Mitäs mieltä tällaisesta puhaltimesta kuin T3-SuperTrim60? Muuta tietoa (A/R jne.) ei valitettavasti kyseisestä ahtimesta ole ainakaan vielä.
Viitsisikö joku valaista meitä tiätämättömiä mitä eroa on SuperTrim60 ja Trim60...
Käsittääkseni (voin olla väärässäkin), Super on hieman räväkämpään käyttöön optimoitu. Tuotossa erot ovat tavalliseen nähden melko pienet, mutta kartoista selvästi nähtävissä.. on vaan kartat taas häveessä, joten ei ole esille pistää.. :?

Edit: Ja mulla on tuollainen paikallaan vakio turbiinin kera, ei mainittavasti vaikuttanut ahtimen heräämiseen mutta tehoalue jatkuu kyllä pidemmälle sekä 1.3bar ahdot pysyy tuonne 6500rpm asti toisin kuin vakiolla.


Edit: Linkit molempiin...
http://www.turbocalculator.com/compress ... /t3-60.jpg
http://www.turbocalculator.com/compress ... t3-s60.jpg

Kertokoot viisaammat, mitä nuo erot oikeasti tarkoittavat...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

Myrkky kirjoitti:
Edit: Ja mulla on tuollainen paikallaan vakio turbiinin kera
Mistäs muuten olet hankkinut sen?
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Olisiko supertrim60 siis ok jos haetaan n.300hp koneesta? Ilmeisesti ei...?

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tepa turbo kirjoitti:Mistäs muuten olet hankkinut sen?
Kaveri lahjoitti(!), kun istutti isomman kesäkulkineensa ahtimeen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

to4 kirjoitti:
jarska kirjoitti:
to4 kirjoitti:Tuollainen oottelee asennusta:


Riittää hiukan isompaankin nälkään :) . Vertailuksi pikku-saabistin tutti vierellä, kun ei löydy tupakkatoppaa talosta :lol: .
Kerrotko hieman speksejä tuosta hyrrästä!?! Taitaa olla jopa isompi mikä minulle on tulossa :D :wink:
Schwitzer s200 Proturbon kaivertamalla Garretin 0.63 pakopesällä, 54/55 siivillä. Mukana tuli alumiininen, purettava ja säädettävä hukkiksen kello. Riittää n. 450hp, jota tuskin ikinä tulen edes kokeilemaan :oops: .
Nyt on hyrrä paikallaan ja ensikokemukset on vallan mainiot :) . Ahdin herää suht alhaalta, tämänhetkiset maksimipaineet (0.7bar) tulee jo 3000rpm kohilla. Ahtoputkisto pitää tehdä keväällä uusiksi, imukotelo on senverran kookas, että varastossa olleilla putkenpätkillä ei onnistunut meno coolerille kuin yläkautta.
Foxbody turbo
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

huomaako eron entiseen...siis tuliko lisää voimaa!?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Saako to4 udella että paljonko suunnilleen tuollainen Schwitzerin puhallin maksoi?
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Vastaa Viestiin