Asia etenee vaikka on sunnuntain mutta siihen olen jo tottunut Maptunin kanssa.2,3T sport kirjoitti:
Maptunin Fredkin mukaan paineiden heilunta (kun se tapahtuu vakioahtomittarin puna-alueella) johtuu hukkaporttin jousen voiman riittämättömyydestä kovilla paineilla. Jos tässä tapauksessa vika korjaantui DI-kasetin vaihdolla niin sit ei edellämainittu ole ainoa vikadiagnoosi tuohon oireeseen.
VIGGE: osaatko erottaa Maptunin vs. SP/BSR-softasta selkeää eroa myös käytännön ajotilanteissa? Eroja alakierrosväännöissä tms... Tietty Maptun voi räätälöidä softan mutta sulla on kai perus-steg3 softa? Niin jotkut niistä SP:n sulle lähettämistä purkeistahan ei saanut edes moottoria käyntiin joten ero lienee HUOMATTAVA, mutta tää kysymys koskee niitä joilla auto ihan etenikin
Oon ajatellu vaihtaa ton SP:n 3:n Maptunin vastaavaan kun 40% alennustarjous on vielä voimassa
TuuSaR: koneiden poksahtelu penkissä on kuulemma todella harvinaista. Dynoteloilla jossa mun auto kävi niin on historian aikana hajonnut vain kaksi konetta jotka molemmat olivat kymmeniä vuosia vanhoja, voiteluvioista kärsiviä, V-8 koneita. Eli mulle ainakin vannotettiin, että kone joka levähtää dynossa olisi hajonnut pian maantielläkin. Näin ainakin tuulettimella varustetuissa dynoissa...
Syy miksi paineet tippui on suurella todennäköisyydellä imulämpötilan kasvu ja siitä seurannut orastava nakutus. Plussat siis toimivasta nakutusjärjestelmästä Maptunille. SP/BSR:n softa ei käyttäytynyt dynossa näin koska herkkyyttä on rukattu. Kuten todettu jo aiemmin, kone tosiaan nakutti niin että sen kuuli. Nyt Maptunin softan kanssa mitään ääniä ei kuulunut, paineet vain häivisi. ECU toimii kuten pitää ja peli puhalletaan heti poikki.
Dynoista vielä sen verran että esim Bosch:in malleissa pyyhkäisy on yleensä liian nopea turboautolle ja sen seurauksena tehot tulee yläkanttiin. ST:n dyno on taasen liian hidas Viggenille, koska auto ei kestä ko. rääkkiä nakuttamatta. Ajattelin tehdä ensikerralla niin että veto jaetaan kahteen osaan 2000-4000 ja 4000-6000. Tekemällä näin saadan lämmöt pysymään kurissa. Mutta dynoon menen vasta kun saan uuden softan. Softan sisältö on vielä auki.
Viggenistä saa noilla romuilla yli 500Nm irti, mutta vaihteiston kestävyys on kysymysmerkki. Fredrik kertoili että loota kyllä kestää tämän, jos autoa käyttää järkevästi. Itse en varmaan uskalla lähteä kokeilemaan, koska uuden lootan hinta on sen verran korkea.
Tässä Maptunin tuorein veto:
you only need the new software, And that is for free for you
Tarjouksesta ei voi kieltäytyä, joten pakko on kokeilla. Softaan tulee ainakin tuki korkeammalle bensapaineella = parempi huipputeho.
Haluttu vääntö on vielä mietinnän alla.
Mulle on nyt myös selvinnyt miksi kaksi ensimmäistä Maptunin boksia ei toiminut.
Että sillee. SP siis ryssi, ei Maptun. On se kumma kun mä vielä kysin Peteriltä stage III settiä tilatessa, että onhan heillä varmasti kaikki oleellinen tieto autostani.I did not know until the last ECU we sent that you that you had a -00 year model.
Noista eroista on vähän vaikea sanoa, koska en ole päässyt kokeilemaan Maptunin softaa suvigummeilla. Eroja kyllä on. Toi Maptunin softa tuntuu ens alkuun paljon kesymmältä mutta auto kuitenkin kiihtyy paremmin kuin ennen. Ehkä tasaisempi vääntökäyrä johtaa tähän väärään mielikuvaan, että auto olisi kesympi.
Vaikka arvot olisivat identtiset olisi valintani kuitenkin Maptunin mm. seuraavista syistä.
-nakutusarvot kunnossa
-yrityksen palvelu todella hyvää