Mistä punaista silikonialipaineletkua ja TCS:stä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
JarmoL
"Tuplakaasari"

TCS

Viesti Kirjoittaja JarmoL »

Moro,

Hyvä posti Peviltä. Itsellä vm -91 tonnari jossa TCS eikä siinä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään pulmia. Katselin läppäkotelon osanumerosta että se on vieläpä alkuperäistä tyyppiä. Toivotaan että " tuuri" jatkuu..
Aikanaan kun autoa olin ostamassa kyselin paikallisesta Saabikorjaamosta tuosta systeemistä ja antoivatkin tylyn tuomion: ihan paska laite, ei kannata ostaa moista. Kertoivat vieläpä sitten että joskus olivat yrittäneet korjata jotain ongelmayksilöä eivätkä saaneet sitä millään kuntoon...
No, auto oli muuten hyvä joten ajattelin kokeilla onneani, eikä ole tarvinnut katua. Mielestäni tuo TCS on jopa järkevä laite talvikelissä. Jos ei mitään muuta niin ainakin se säästää eturenkaita ja niiden nastoja kun sutiminen jää minimiin.( Eriasia tietysti on onko siitä mitään iloa etenemisen kannalta.) Tokihan sen toiminta on melko rajua pienissä nopeuksissa kun se tarjoaa jarrua sutivaan pyörään, mutta lievällä kaasupolkimen hallinnalla tuonkin nykimisen saa minimoitua. Yli kuudenkympin nopeuksissa toiminta on ihan mallikasta kun se säätää vain kaasuläppää.
Lisäksi se kiekkamittarin alle syttyvä TCS-valo on erittäin hyvä muistutus (omatunto) liukkaudesta ja sen aiheuttamista vaaroista. Saabin ajamaan turvallisuusfilosofiaan tuo systeemi kyllä istuu varsin tehokkaasti. Itse olen ainakin huomannut ajavani liukkailla hieman huolellisemmin kuin ennen.

Jarmo
Vastaa Viestiin