Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Itse painin tonnarissa aikanaan tuon piikkailun takia ja mankkuvenan c-reiän poraaminen 2mm kokoiseksi poisti ongelman..pystyi peruspaineen säätämään huomattavasti isommalle,n.1bar luokkaa ja ahtopyynti oli 1.35bar ja huiput piikkasi n.1.37-1.47 bar.

Kokoonpanona oli B204E, mitsu tdo4-15#6,Green giants 465cc,3" dp,putkisto 3"-2.5",isompi cuuleri.vakio mappi ja pumppu.
Softa hierottiin live vetona tth:n kanssa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

jannevillepetteri kirjoitti:Itse painin tonnarissa aikanaan tuon piikkailun takia ja mankkuvenan c-reiän poraaminen 2mm kokoiseksi poisti ongelman..pystyi peruspaineen säätämään huomattavasti isommalle,n.1bar luokkaa ja ahtopyynti oli 1.35bar ja huiput piikkasi n.1.37-1.47 bar.

Kokoonpanona oli B204E, mitsu tdo4-15#6,Green giants 465cc,3" dp,putkisto 3"-2.5",isompi cuuleri.vakio mappi ja pumppu.
Softa hierottiin live vetona tth:n kanssa.
Oliko teillä T7 vai T5 venttiili, koska kummin vaan olisin kiinnostunut Boost Bias ja PID kartoista mitkä sääditte ? Oliko mitsun vakio painekello ja oliko sitä säädetty 0.45bar < ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Niin itsellä oli T7 vena,ihan vakio kello. Eli peruspaineet oli hukkista säätämällä 1bar luokkaa. En sitä vakio matalapaineiseksi olisi enää saanutkaan putkiston takia.

Venan compressor reikää isonsin toisen asian takia kun heitti fuelcuttia niin herkästi,silloin osoittautui kassu viaksi,mutta se olikin positiivistä että sain hukkista kiristettyä reilummin->lähti nätimmin ahtamaan 2200rpm alkaen,verraten aikaisempaan 3000rpm kohdalla. tuli ihan videotakin otettua vedoista ja eron huomasi.

Softan kokoonpanosta en pysty sanomaan mitään koska en ole sitä säätänyt enkä omista suite/lawicell vehkeitä,voin kysäistä yv:llä TTH:lta jos muistaa!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Aivan, tuota vaan mietin että jos olet ruuvannut mitsun vakiokelloa 1,0Bar niin silloinhan hukkaportti ei pääse aukeamaan sen verran kuin tarvisi koska tangosta loppuu pituus kesken ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ei sitä mitenkään erityisen paljon tarvinnut ruuvata,ihan perus 1-2mm esijännitystä.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

jannevillepetteri kirjoitti:Ei sitä mitenkään erityisen paljon tarvinnut ruuvata,ihan perus 1-2mm esijännitystä.
Ei kyllä taida olla mitsun vakio kello silloin. Itsellä on ollut 2mm esijännitystä ja se antoi ~0,5Bar.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kyllä se vakio kello oli,mut yllättävän tiukan oloinen..nimittäin kaksi kelloa oli itsellä ja kumpikin vakioita mut toinen hitsin timmillä jousella..ei kait niihin jousia pystynyt vaihtamaan? Joo..mut anyway,jos saan vastauksen tth:ta niistä arvoista niin kerron..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja TTH »

Jaahas, empä nyt osaa oikein tyhjentävää vastausta antaa. Vähän kyllä epäilyttää nuo 1bar peruspaineet, tuossa softassa on about normit reg_kon_mat ja PID-arvot. Pitäisi kyl piikata hurjasti cutille jos niin kovat peruspaineet. Säädettiin silloin I-forssia pikkuisen pienemmälleen jossain 2000-4000 kierroksen paikkeilla niin seurasi pyyntiä ihan nätisti.

T7-mankku vissii? Onkos mankussa se R-reijän valkoinen kuristin? Jossain neuvovat ottamaan sen pois, piikkaa kyl iloisesti sen jälkeen jos on agressiiviset PID-kartat.. Mankun letkut tarkastettu?
Syttykarttaa jos on ronkkinut niin sillä saa kanssa tehtyä aika paljon kaikkea kivaa, spooliin saa vaikutettua monella tavalla.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Suuttimien vaihto 345cc -> 413cc ja T5Suite

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Voi olla että muistan väärin,ei ihan 1barin luokkaa varmaan ollut peruspaine,mutta yli 0.5bar jokatapauksessa..nimittäin leimalle otin aina mankkuvenan piuhan irti ja lähellekään matalapaineen(0.45bar) arvoja ei enää tullut,luulen että putkisto vaikutti siihen.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin