Zaino vahat

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Z-5 on pienten naarmujen poistaja. Se ei ole hiomavaha. Tällä aineella poistaa ne pesun yhteydessä tulleet naarmut. Jos naarmuja on paljon niin kannattaa käyttää Z-5 reippaasti. Jos tarvii hiomavahaa niin 3M Foam Polishing Pad Glaze Swirl Mark Remover #39009 on se mitä suosittelen.

Mulle tuli koko tuoteperhe ja nahanhoito aineita en ole vielä testannut kun tuntuu olevan vielä liian kylmä ulkona. Z-9 ja Z-10 on valmistan mukaan helppokäyttöisiä ilman pitkiä kuivumisaikoja.

Tulee nyt ihan liikaa mainosta.

Mutta kuten edellä kerroin niin tämä ClayBar on kova juttu. Mulla oli kyljet kuin hiekkapaperia jarrupölystä ja nyt ne on sileät kuin lapsen peppu. Alla on linkki jossa vähän tietoa aiheesta (eng)
http://forums.roadfly.org/forums/detail ... 882-1.html

ja extreme viimeistelijöille
http://www.autopia-carcare.com/
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mä oon käyttäny Zainoa joskus vuosia takaperin tohon edelliseen ng900 ja olin sillon jo myyty. Ongelmana on vaan ollu se että noi ei suostu jenkeistä lähettämään tuotteita eurooppaan ja en sitten jostain syytä jaksanu tilata saksasta kun homma vaikutti niin huonosti organisoidulta siellä.. :roll:

Mutta itse tuotteista...Jos haluu tehä koko ton homman kunnolla alusta loppuun niin siihen menee kyllä aikaa mutta kyllä se on sitten sen arvosta.
Zaino vaatii toimiakseen kunnolla todella puhtaan ja mielellään virheettömän maalipinnan mutta toi puhtaus ennen kaikkea !

Itse vahojen levitys on todella helppoa ja todella vähällä määrällä tököttiä pärjää. Vaha on myös erittäin helppo kiillottaa pois maalipinnalta. Ja itse jälki on todella hyvää. Se tossa Zainossa on hienoa että sitä voi levittää monta kerrosta peräkkäin ja kiilto senku paranee vaan.
Myös suoja on todella hyvää, monet maailmalla valittelevat monen kerroksen jälkeen että heillä on vaikeaa saada auto kasteltu pesun yhteydessä koska pinta hylkii vettä niin hyvin.

Tarkoituksena olis vissiin CC Aeron kanssa pitää pieni detailing-session tässä lähiaikoina niin dokumentoidaan koko tapahtuma ja laitetaan kuvia sitten. Siihen asti voitte käydä kattomas kuvia ku laitettiin toi mun edellinen ng900 joskus vuonna yks ja kaks :D

http://www.katuauto.com/misc/zaino/

Voin todella lämpimästi suositella kyseisiä tuotteita jos teitä vähänkin enemmän kiinnostaa autonhoito jne 8)

EDIT: http://www.zainostore.com tuolta voi käydä lukemassa enemmän englanniks...Kannattaa kattoa myös kuvia tuolta, ei meinaan mitään ihan surkeita kiiltoja monessa noista ;)
Viimeksi muokannut pade, Su Maalis 13, 2005 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olikos tuo sama auto Jumbossa joskus näytillä, siellä oli punainen ng900 joka oli esittelyautona jollekin vahalle, mä jo silloin toivoin että jos täyttää jonkin kupongin niin voi voittaa koko auton ja pullollisen vahaa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

ng900aero kirjoitti:Olikos tuo sama auto Jumbossa joskus näytillä, siellä oli punainen ng900 joka oli esittelyautona jollekin vahalle, mä jo silloin toivoin että jos täyttää jonkin kupongin niin voi voittaa koko auton ja pullollisen vahaa :D
Ei oo kyllä sama tapaus. Eikä oo Zainoa ennen kyllä tietääkseni ollut suomessa ollenkaan... :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei se ollut Zainoa, joku muu merkki se oli silloin, en enää muista mikä, olin enempi kiinnostunut autosta, harvoin sitä näkee kunnollista 10 vuotta vanhaa Saabia täydessä loistossaan paraatipaikalla :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja nyt on kauppa avattuna. Saab Clubin jäsenet saavat -10% alea tuotteista.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

9-5T kirjoitti:Uudehkoissa on mustan vesivärin päällä lakka, lasketaanko ne metallivärisiksi valittaessa vahapakettia?
Kyllä mä sen metalliväriseksi laskisin eli Z-2 Prota suosittelen.
Mustaan autoon suositellaan myös pojalle pari-kolme kerrosta Z-5 Swirl Mark removeria ennen Z-kakkosta, antaa todella upean ja syvän kiillon ;)
Mutta myös pelkällä Z-2 pärjää hyvin :)
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Z-2 on metallivärille ja lakatuille autoille. Kuten Pade sävelti noin se menee. Omani kiiltää taas niin kauniisti ettei millään viitsisi tulla kotiin olenkaan :wink:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

9-5T kirjoitti:Kertokaa vielä miten tulisi toimia ja mitä noista aineista ostaa jos haluaa nopeasti/helposti kohtuu jälkeä, auto on musta+lakka ja pesukoneen naarmuttama.
Ensinäkin on huomautettava että Zainon kanssa on ylivoimaisen tärkeätä puhdistaa maalipinta huolellisesti kaikesta vanhasta vahasta ja liasta. Eli toi ClayBar on siihen aika välttämätön. Ensin pesu Fairylla jolla saat vanhan rasvan ja vahan pois, tämän jälkeen ClayBar käsittely jonka jälkeen peset auton Z-7 pesuaineella.

Nyt maalipinta on valmis itse vahan levitykseen. Koska autossasi on naarmuja on suositeltavaa käyttää ensin Z-5 vahaa joka täyttää PIENIÄ naarmuja ja pyörrejälkiä. Jos pinta on pahasti naarmuuntunut niin parasta lopputulosta ajatellen myllytys voisi olla paikallaan..

Sekoittamalla ZFX:ää tohon Z-5 vahaan voit levittää sitä jopa kolme kerrosta peräkkäin jonka pitäisi riittää. Tämän jälkeen, parasta kiiltoa ajatellen, voit jatkaa Z-2 Pro vahan kanssa ja levittää sitä niin monta kerrosta kun vaan mieli tekee 8)

Jokaisen vahakerroksen jälkeen on suositeltavaa käyttää Z-6 Gloss Enhancer spraytä. Tämä lisää kiiltoa ja helpottaa myös seuraavan vahakerroksen levittämistä.

Eli tuolta Zaino-kaupasta toi Zaino Start Pack (Z-2 Pro vahalla) ja siihen lisäks puteli tota Z-5 vahaa niin sulla on tosi hyvä paketti pitkäksi aikaa ! Ja varmasti todella kiiltävä auto 8)

Kysymyksiä kehiin vaan jos on muuta, vastailen mielellä mihin pystyn :)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No huh olipas ne hinnakkaita.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

pade kirjoitti: Eli tuolta Zaino-kaupasta toi Zaino Start Pack (Z-2 Pro vahalla) ja siihen lisäks puteli tota Z-5 vahaa niin sulla on tosi hyvä paketti pitkäksi aikaa ! Ja varmasti todella kiiltävä auto 8)

Kysymyksiä kehiin vaan jos on muuta, vastailen mielellä mihin pystyn :)
Joo tommonen setti on nyt tossa nurkassa oottamassa ja kävin pinon puuvillarättejä hakemassa.

Kuinka toi homma onnistuu jos aurinko paistaa vai onko syytä hakeutua aina varjoon? Huomenna jos kelit suosii niin vois koittaa. Miten tota ZFX:ää kannattaa sekottaa tohon Z-5een?
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Reetu kirjoitti:No huh olipas ne hinnakkaita.
Elämä ei oo köyhii varten.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

jsuomi kirjoitti:
Reetu kirjoitti:No huh olipas ne hinnakkaita.
Elämä ei oo köyhii varten.
Joo oon huomannut sen :cry:
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

jsuomi kirjoitti:
Reetu kirjoitti:No huh olipas ne hinnakkaita.
Elämä ei oo köyhii varten.
:cry: :cry:
Olen pettynyt.
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Kuolema on yhtä halpa kaikille ei paljoo alenukksii saa pärstäkertoimella tai kortilla. Takas asiaan, taitaa olla aineet kumminki hintansa värtti itteki varmaan tilaan loppukesästä satsin vahaaa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Vastaa Viestiin