Mitä maksaa 590HV Saab? Minä tiedän!!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti: Itse ainakin haluan, että auto kestää, eikä brakaa sen takia, että se on viritetty "tappiin" saakka.
Joo käyttöpelissä luottamus kyllä menee ainakin mulla virien edelle. Eli raja tulee kyllä vastaan. (Tai sitten ei?) :roll:

Turbo Sensonic kirjoitti: Speedpartsin sivuilla oli noin vuosi sitten myynnissä OG9-3, josta oli kutiteltu irti 275 hv. Autoon oli vaihdettu tukevampi kytkin ja Viggenin vaihdelaatikon osia. Tuohon "savottaan" en enää haluaisi ryhtyä. Parempi hommata sitten toinen Saab, jota alkaa rakentelemaan, jos rakenteluvietti vielä "vaivaa"
Noi laatikkohommat menee jo varmaan aika kalliiks, tai ainaki kuvittelisin niin kun pelkkä työ irroituksineen ja purkuineen on jo kallista. Näppärä kaveri toki tekee ite ja tulee ainoastaan varaosahinnat mutta meikäläisellä ei oo mahdollisuutta edes lähtee purkamaan edes haynesin opastamana koska ei oo paikkaa missä pulata. Kuhan nyt pysyis toi vakiolaatikkokin kassassa ilman remontteja, sit kyllä syö miestä kun se homma on edessä. Toivottavasti nyt kestäs.. Kakkosen synkissa on kylmällä satunnaista muljahtelua ollut jo pitkään muttei niin paha että tarttis lähtee korjaamaan, eikä se ole pahemmaksi muuttunut. Edellisessäkin iivarissa oli samaa pitkän,pitkän aikaa muttei mitään haitannu kun vaihde menee pykälään kuitenkin ongelmitta.

Edit, Vigge:
Lainaukset korjattu
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Joo käyttöpelissä luottamus kyllä menee ainakin mulla virien edelle. Eli raja tulee kyllä vastaan. (Tai sitten ei?) :roll:
Joo, näin on. Ja eihän Suomessa oikeastaan tarvitse tehokasta autoa, paitsi ohituksissa ja tullessa liittymärampilta moottoritielle.

Jos pystyy jotenkuten tietämään kytkimen kestorajan, niin miksi mennä ylittämään sitä rajaa ehdoin tahdoin. Samaa pätee myös tuohon sportkattiin.

Kun olin ajanut autollani 140000 km, kytkin oli aivan lopussa. No auto korjaamolle ja viikon päästä sen pystyi sitten noutamaan pois. Lasku oli melkein 10000 "mummoa" :evil: Jos olis tiennyt, että osat olis saanut halvemmallakin keräämällä ne esim. SP:ltä ja Motonetistä, niin olisi voinut säästää hommassa noin 1500 "mummoa". Ainoa huono homma oli se, että piti saada auto ajoon ASAP ja silloin ei olisi voinut odotella mitään SP:n lähetyksiä :evil:

Tuo kytkinlevyn vaihtaminen vahvempaan ei kuitenkaan ole mikään "pikkuhomma". Vaihteisto täytyy irrottaa moottorista jne. ja jos ei ole paikkaa, missä tuota hommaa voisi itse tehdä (jos sitä edes osaisi itse tehdä*), niin kyllä nuo hommat on silloin teetätettävä sellaisella taholla, jolla on työhön sopivat tilat ja ammattitaito. Ja se ei taas ole halpaa :evil:

*ei oikein ole noi kytkinhommat ym. hanskassa. Lähinnä on tullut perehdyttyä Saabin sähkövempeleisiin (mm. audio, keskuslukitus, ACC:n anturit, Trionicin anturit jne.)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Rajansa kaikella.

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Omassa pelissä olen saanut aikaiseksi itseäni tyydyttävän peli..ainoa vaan että jos ja kun autosta hajoaa palikoita niin sitten voin harkita parempia osia tillalle..alusta menee laittoon jossakin välissä ja putkisto,toisaalta jos parantaisi sisään hengitystäkin ja taaaaaaas kierre alkaaaaaaaa 8O
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

turbo

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Eihän tuo turbo ollu noissa kuvissa ku joku Garretin T03/4 tai joku vastaava ku koko ja A/R oli 50. Tommonen on ihan samanlainen kaverilla 240 volessa kiinni ellei siivissä oo eroa. Itelle haaveilen semmosta mikä on Scania 93 eli niissä joissa on 9Litran koneet. Niistä löytyy Garretin T04, ku nuo hypridi turbot näytää nii ihmeelistä ku toinen puoli on iso ja toinen pieni. Voi kyllä olla jos 2litraseen laittaa T04 ni pakokaasujen anti ei pian riitä turboa pyörittämään ja turbon kierrokset jää pian alle 50 000rpm(arvio) ja eihän se ees vielä vihellä sillo kunnolla
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Virityksiä...

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Autossa pitää olla turpo :D :D :D

Sen verran näistä virityksistä, et just tällä viikolla vaihdoin uuden (140tkm ajetun) padan tonnariin ja se oli neljäs turboviritys mitä mulla on levinny tän vuoden puolella... Siis Aiempia moottorivaurioita 900 aero (kansipahvi + venttiilit suli)... 900 T8 apc (tonnarin coolerilla, vesiruisku, mitsun ahdin) en oo ehtiny tutkia, mut ilmeisesti ventiilit virtaa ohi ja männissä reikä tai renkaat menny... 900 T8 en oo tutkinu, vie öljyä 5litraa / 10min... Tää viimeisin 9000 2,3T tehtaan lastulla laukes öljypohjaa myöten, alakerta petti, jne... :oops: :evil: :twisted:


Miten saa viritetyn koneen pysymään kasassa?!?

...Vai onko kenties, et mikään kone ei kestä jatkuvaa ajoa yli 200km/h lasissa autotraileri perässä?!? Esimerkki vaan :roll:

Kaverit löi vetoa kestääkö tonnarin uusi pata joulun yli :lol: :lol: :lol:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hmm...

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Aikas hyvällä prosentilla sulla on kyllä laukeillut noita moottoreita..ei mulla mitään vinkkejä ole, mutta eikö jäähdytys,hyvät öljyt ja jälkikäyttö ole ainakin hyvä alku kestävälle moottorille :lol:
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

No itse sain juuri vakiopainelilla ensin kannentiivisteen, siiten kaksi mäntää menemään tonnarista.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Mitä maksaa 590HV Saab? Minä tiedän!!!

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ei ainakaan minulla toiminut ko. linkki. Voisiko joku laittaa uudelleen tai postittaa mulle ton pätkän.

-kiitooos!
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tallensitko ekaksi koneelle ja katoit sitte sen??Sillon mulla toimi ainakin.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Milli kirjoitti:Tallensitko ekaksi koneelle ja katoit sitte sen??Sillon mulla toimi ainakin.
Juu, yritin tiedossani olevilla konsteilla, mutta "tiedostoa ei voi ladata, sivusto ei ole käytössä, jne...."

Onkohan mennyt palvelin nurin tai tiedosto poistettu. Ei onnistu millään...
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No nyt kyllä näyttää siltä että se on poistettu näkyvistä... Kokeilin itekkin eikä toiminut. :(
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

http://w1.150.telia.com/~u15010147/

on ainut joka toimii. Siellä on vain kuvia sillä kaiketi se 190 nopeus Ruotsissakin on vastoin virkamiesten ajatusta turvallisesta liikennekäyttäytymisestä sadesäällä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin