Tiedoksi jos ostat MapTun: nin jäykän ahtopainesäätimen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Noita lisäjousi viritlmiä on käytetty iät ja ajat, eli kyllä toimii.
Nojoo, niin arvelinkin.. Jotkut muunmerkkisten turbojen harrastajathan nostaa tuolla tavalla ahtoja kun ei raukoilla ole kunnon ohjausjärjestelmiä. ;) Pitää kattoa keväämmällä miten tuo tulevan ahtimen kello jaksaa paineita pitää ja värkätä sen mukaan jousia sinne.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Ei oo aluksi meikälläkään kyllä T8:ssa, vaan aion säätää lisäjousilla (kunhan on sisäänajettu). Tangon kanssa pelaaminen aiheuttaa lopulta liikerataan rajoituksen, joka heitää helposti viisarin kaakkoon 8O huonoin seurauksin.

Jos jostain uudempi APC löytyy, niin sitten sellaisen laitan.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti: Tuota testasin jo, eli kokeilin esijännityksellä 0mm = peruspaine sama
Sitten vielä "negatiivisella" esijännityksellä -2mm mutta silloin hävis tehot, tai ei ne hävinneet mutta ahtojen nousu kesti tosi kauan.

Epäilen että se mulla oleva säädin on "susi" eli liian jäykkä. :?
Kerrohan kuin äijän käy, kyllä mäkin otan ton actuaattorin kunhan tässä maptunin boksiin vaihdan. Sen verran kiikkuu noi täysahdot jo speedpartsin purkilla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Kerrohan kuin äijän käy, kyllä mäkin otan ton actuaattorin kunhan tässä maptunin boksiin vaihdan. Sen verran kiikkuu noi täysahdot jo speedpartsin purkilla.
Ihan tosi :?: Kiikkuuko paljon? Mulla on turbomittarin viisari kiikkunut pariin kolmeen otteeseen, mutta ei mitenkään merkittävästi. Viisari on vähän elänyt, mutta paineet ei ole laskeneet.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Kerrohan kuin äijän käy, kyllä mäkin otan ton actuaattorin kunhan tässä maptunin boksiin vaihdan. Sen verran kiikkuu noi täysahdot jo speedpartsin purkilla.
Ihan tosi :?: Kiikkuuko paljon? Mulla on turbomittarin viisari kiikkunut pariin kolmeen otteeseen, mutta ei mitenkään merkittävästi. Viisari on vähän elänyt, mutta paineet ei ole laskeneet.
Kun noita jätkien videoita oon kattellut ja erilaisia kommentteja aiheesta lueskellu niin ei noi täysahdot mulla normaalisti käyttäydy. Kyllä mä saan sen neulan stabiilina pysymään osakaasulla, mutta kaasu pohjassa kun mennään ahdoissa täpölle, sinne punasen puoleenväliin mihin toi nyt kykenee niin neula elää mielestäni ihan liiaksi, toi hukkiksen kellon jousi vois sopia ongelmankuvaukseen hyvin? Kuulee hyvin suhinastakin kun ahdot ikäänkuin pumppaa. Siis vain täysahdoilla.Muuten kyllä futaa ihan hyvin, enkä tästä sen suurempaa ongelmaa ole ottanut kun kulku on muuten kohdallaan, viimesin pinnistys kuitenkin ilmeisesti jä tulematta. Fredrik suositteli mullekkin tota timmimpää aktuaattoria samalla jos softan päivitän...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No joo, kyllä toi sitten kuulostais siltä, että aktuaattorin jousi ei ole tarpeeksi stydi :evil:

Mulla kun oli vielä kiinni toi SP:n steg 3, niin turbomittarin viisari meni 2/3 punaiselle alueelle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:No joo, kyllä toi sitten kuulostais siltä, että aktuaattorin jousi ei ole tarpeeksi stydi :evil:

Mulla kun oli vielä kiinni toi SP:n steg 3, niin turbomittarin viisari meni 2/3 punaiselle alueelle.
Ei sitten muutaku aktuaattoreita tilaukseen koko porukalle :!: :)

Joo, tais ne heilua siellä 2/3 punasta ahveniston reissun jälkeen, sen jälkeen siinä syssymmällä tulikin ajeltua nätisti joten kai se trionic luuli mun ajotyylin muuttuneen sivistyneemmäks :) VAAN EREHTYIPÄ PAHEMMAN KERRAN :twisted:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin