sintteri kytkin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

suora6 kirjoitti:tee se itse jousitettu sintterilevy toisella kotimaisella alle 40 eurolla

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... ght=sinter

onkos ketään koittanut?
Kokeilen kyllä jos vain saan jostain lappuja ja niittejä... :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Aki Peltola #1132
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juu niinpäs oliki ja tais olla APeimportillakin jos se suostuu myymään irtona niitä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

tuommoinen paikka mistä vois kysellä
http://www.lautamakimotorsport.fi/voimansiirto.htm
vielä kun löytyis kohtuu hintainen jäykempi asetelma niin kytkinpaketti olisi kasassa
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Mites yleensä porukoilla pitäneet 228mm 4lapaset sintterit vakio asetelmassa onko joku saanut luistamaan??? Vai onko jäykempi asetelma pakkohankinta puhuttaessa n500nm väännöistä?

Oli joskus puhe kytkinakseleiden+vauhtipyöränpulttien katkeamisista jousittamatonta sintteriä käytettäessä. Kannattaako vetää mitään yleistäviä johtopäätöksiä? (auto siis OG900)

Pitäisikö patentoida orginaali levyyn nuo irtonaisena myytävät sintteripalat? Ei taida olla kokemusta vielä kenelläkään? Joutunee tekemään uudestaan osan mihin kitkapinnat kiinnittyy ja niittailemaan sen/ne uudestaan levyn keskiöön.

Ajomukavuus ei omassa autossa paina, mutta jokainen säästetty euro on kotiinpäin eikä pikku puuhastelu ole ogelma.
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

TuPe kirjoitti:Oli joskus puhe kytkinakseleiden+vauhtipyöränpulttien katkeamisista jousittamatonta sintteriä käytettäessä. Kannattaako vetää mitään yleistäviä johtopäätöksiä? (auto siis OG900)

Pitäisikö patentoida orginaali levyyn nuo irtonaisena myytävät sintteripalat? Ei taida olla kokemusta vielä kenelläkään? Joutunee tekemään uudestaan osan mihin kitkapinnat kiinnittyy ja niittailemaan sen/ne uudestaan levyn keskiöön.

Ajomukavuus ei omassa autossa paina, mutta jokainen säästetty euro on kotiinpäin eikä pikku puuhastelu ole ogelma.
Vauhtipyörän pultit kannattaa ainakin uusia,ja jos vahvempia löytyy,niin sellaiset.Ilman jalkoja on näet vaikea kävellä.Yleistäviä johtopäätöksiä ei kannata mielestäni vetää,veikkaan että akseleita ja pultteja saa poikki myös jousitetulla.

Kyseisestä patentista ei ole tietoa,mutta itte en ehkä lähtis tohon linjalle.Jos siinä säästää hikiset 80eur,jos vertaa 228mm nelilapaan ilman patentteja.Jos tuo 80 eur on jo ongelma,kannattanee siirtyä vaikkapa postimerkkien keräilemiseen.

Mulla on 215mm sintteri(jousittamaton,johon on vaihdettu keskiö toisesta levystä.Paikallaan toi ei viellä ole.Uusi keskiö on siis hitsattu siihen,että saas nähdä kuin kestää :D

Mulla olis og:n kytkin akseliin sopiva keskiö,teetä jossain laser/vesileikkaamossa mittojen mukaan levy,johon kiinnität palat ja ton keskiön,jää alle ton ape importsin hinnan.Materiaaliksi kelpaa tavan patarauta.Pistä privaa jos toi keskiö kiinnostaa,ei ole kallis. Ja voin laittaa privaan myös halvan (ilmeisesti plasma tai laser) leikkaajan yht tiedot. :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Miksi sintteri , kun varmuudela esim Sachsin 600 Nm paineasetelma ja levy kestää pirun paljon enemmän ja toimii kuten normaali kytkin??? Itsellä on em. yhdistelmä teräspunosletkuin.
Josko sulla vääntää lähemmäs 700 Nm , niin sitten ymmärrän ,muuten en.
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Suppari kirjoitti:
TuPe kirjoitti:Oli joskus puhe kytkinakseleiden+vauhtipyöränpulttien katkeamisista jousittamatonta sintteriä käytettäessä. Kannattaako vetää mitään yleistäviä johtopäätöksiä? (auto siis OG900)

Pitäisikö patentoida orginaali levyyn nuo irtonaisena myytävät sintteripalat? Ei taida olla kokemusta vielä kenelläkään? Joutunee tekemään uudestaan osan mihin kitkapinnat kiinnittyy ja niittailemaan sen/ne uudestaan levyn keskiöön.

Ajomukavuus ei omassa autossa paina, mutta jokainen säästetty euro on kotiinpäin eikä pikku puuhastelu ole ogelma.
Vauhtipyörän pultit kannattaa ainakin uusia,ja jos vahvempia löytyy,niin sellaiset.Ilman jalkoja on näet vaikea kävellä.Yleistäviä johtopäätöksiä ei kannata mielestäni vetää,veikkaan että akseleita ja pultteja saa poikki myös jousitetulla.

Kyseisestä patentista ei ole tietoa,mutta itte en ehkä lähtis tohon linjalle.Jos siinä säästää hikiset 80eur,jos vertaa 228mm nelilapaan ilman patentteja.Jos tuo 80 eur on jo ongelma,kannattanee siirtyä vaikkapa postimerkkien keräilemiseen.

Mulla on 215mm sintteri(jousittamaton,johon on vaihdettu keskiö toisesta levystä.Paikallaan toi ei viellä ole.Uusi keskiö on siis hitsattu siihen,että saas nähdä kuin kestää :D

Mulla olis og:n kytkin akseliin sopiva keskiö,teetä jossain laser/vesileikkaamossa mittojen mukaan levy,johon kiinnität palat ja ton keskiön,jää alle ton ape importsin hinnan.Materiaaliksi kelpaa tavan patarauta.Pistä privaa jos toi keskiö kiinnostaa,ei ole kallis. Ja voin laittaa privaan myös halvan (ilmeisesti plasma tai laser) leikkaajan yht tiedot. :wink:

Ei taida löytyä vahvempia pultteja. Ja taisi olla kiinni siitä ettei oltu käytetty minkäänlaista lukitetta...

Jos mun kannattaisi siirtyä postimerkkeilyyn niin sun kannattaisi olla kommentoimatta ihmisten tietotaitoa joista et tiedä. En väitä että tietäisin jostain jotain, mutta...
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

TuPe kirjoitti:Pitäisikö patentoida orginaali levyyn nuo irtonaisena myytävät sintteripalat? Ei taida olla kokemusta vielä kenelläkään?
Tuossa ylempänä linkitetyssä STCS-foorumin jutussahan nimenomaan oli tehty noin, ja loppujen lopuksi huonoin kokemuksin?
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 559#731559

Pulteista ja lukitteesta oli juttua tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46945
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Suppari kirjoitti:Jos tuo 80 eur on jo ongelma,kannattanee siirtyä vaikkapa postimerkkien keräilemiseen.
Samaa mieltä, tosin suosittelisin itse pullojen keräämistä.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

TuPe kirjoitti: Ei taida löytyä vahvempia pultteja. Ja taisi olla kiinni siitä ettei oltu käytetty minkäänlaista lukitetta...

Jos mun kannattaisi siirtyä postimerkkeilyyn niin sun kannattaisi olla kommentoimatta ihmisten tietotaitoa joista et tiedä. En väitä että tietäisin jostain jotain, mutta...
Pulttikaupat koluttu?


Ehkä Sinunkaan ei jokaisesta asiasta kannattaisi ottaa herneitä.

Tohon sintteriin palaten,on varmaan aika homma saada ensin edes se perus 228 luistamaan?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
MikAero
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2004 06:39
Paikkakunta: Jyväskylä

niittaamisesta

Viesti Kirjoittaja MikAero »

Paljon noita sintteripaloja aikoinaan niittailtiin ralliautoihin (keillä oli raha tiukalla eli me...) ja hyvin toimi siinä käytössä, ei mitään ongelmaa.
Mutta kuten tuossa AnttiR sanoo niin en ymmärrä miten kukaan viitsii sintterilevyllä siviilissä ajella jos auto jokapäiväisessä ajossa. Tosin on se Sachsin asetelma kieltämättä tyyris, mutta hyvä maksaa.
Tiedän että noita sintterilevyjä on Saabistit vaihtaneet muutaman viikon jälkeen pois kun kokemus on ollut turhan karu.
- Iso vaan ei aikuinen -
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: niittaamisesta

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aikansa voi ehkä toimia tuo alkuperäiseen niittaus.Huomaahan sen kun se pettää->sintterin kappaleita konepellistä läpi. :D

Mutta olis se silti parempi leikkauttaa tuollainen lapa ja niitata siihen palat ja keskiö.IMHO ei herneitä TuPe!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Joo ei hernekeittoa kiitos! Armeijassa sai sitä joka torstai :)

Sitähän mä kyllä vähän arvailinkin ettei kestä se orkkis kiinnitys homma ku näyttääkin miltei olemattomalta.
Ja idea olikin tehdä jousitettu sintteri jättäen vanhasta levystä keskiö ja osa jossa jouset on tehdä sitten itse tuo pala mikä ruotsinpojillakin oli hajonnut. Jos ei vaikka olisi ihan niin järkyttävä käyttää, mutta ei tuo mikään käyttöauto olekkaan.

228mm luistelee omassa satkussa lievästi jo baarin paineilla... 1,5bar ja fiilis olisi luultavasti kuin automaatilla ajaisi. Tätä en kuitenkaan halua kokea joten jotain on kai tehtävä.
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Miten iso kytkin tai oikeastaan vp sinne kytkinkotelon sisälle mahtuu pyörimään ? Ainakin 228mm, mutta meniskö 240mm ?
Vastaa Viestiin