Stage 1, voittako kertoo ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saabisti2 kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Ootko lootan vaihtanut :?: :?: :?:
Ei mulla oo koskaan ollu vielä Tomaattilootaa autossa.... :) Manuaaliloota mulla on :!:
Mistä lie olenkaan jäänyt paitsi... 8O
No mistäköhän mä sen sitten olen keksinyt :?
500whp.net member
vanha
Matalapaineturbo

Mietityttää....

Viesti Kirjoittaja vanha »

Nyt kun tarjolla olisi edullinen Saabin oma virisofta 150 hv :arrow: 170 hv... Kelpaisi noin niinkuin kaupunkiautoon (9-3 automaatti :oops: ) vallan mainiosti, niin kuinkas sitten muuta tarvittis laittaa vai onko se vain toi softa ku vaihdetaan? Mä oon tosi tyhmä näissä, mutta nää uudet autot on ihan utopistisia meikäläiselle.... palikkatesti olis ollu paikallaan jo ostaessa....

Älkää viisaat hermostuko... 8O Rättärin kone viritettiin vaihtamalla se ompelukoneen vastaavaan :wink:
Autoton, velaton, estoton ;o)
Hallu
"Hölösuu"

Re: Mietityttää....

Viesti Kirjoittaja Hallu »

vanha kirjoitti:Nyt kun tarjolla olisi edullinen Saabin oma virisofta 150 hv :arrow: 170 hv... Kelpaisi noin niinkuin kaupunkiautoon (9-3 automaatti :oops: ) vallan mainiosti, niin kuinkas sitten muuta tarvittis laittaa vai onko se vain toi softa ku vaihdetaan? Mä oon tosi tyhmä näissä, mutta nää uudet autot on ihan utopistisia meikäläiselle.... palikkatesti olis ollu paikallaan jo ostaessa....

Älkää viisaat hermostuko... 8O Rättärin kone viritettiin vaihtamalla se ompelukoneen vastaavaan :wink:
Tosa tietoo:
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... /box93.htm

EDIT:
Niin sullahan on ilmeisesti T7 joten muuta ei tartte tehrä ku vaihtaa boxi :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"

vanha kirjoitti:Nyt kun tarjolla olisi edullinen Saabin oma virisofta 150 hv :arrow: 170 hv... Kelpaisi noin niinkuin kaupunkiautoon (9-3 automaatti :oops: ) vallan mainiosti, niin kuinkas sitten muuta tarvittis laittaa vai onko se vain toi softa ku vaihdetaan? Mä oon tosi tyhmä näissä, mutta nää uudet autot on ihan utopistisia meikäläiselle.... palikkatesti olis ollu paikallaan jo ostaessa....

Tässä ilmeisesti kyse siitä kaiden boksista?
Onko se tomaatista, koska muuten voi tulla ongelmia. Softa ei nimittäin ole sama.
500whp.net member
vanha
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja vanha »

Vigge kirjoitti: Tässä ilmeisesti kyse siitä kaiden boksista?
Onko se tomaatista, koska muuten voi tulla ongelmia. Softa ei nimittäin ole sama.
Joo, Kaiden on, mutta ei ole vielä a) ilmoittanut onko boxi vielä kaupan ja b) ei olla päästy jutteluetäisyydelle, että olisin kysynyt juuri tuota sopivuutta.

T7 ja automaatti mulla on, että jos jollain on sopivaa tavaraa kaupan, voidaan vaihtaa ajatuksia.... 8)
Autoton, velaton, estoton ;o)
Vigge
"Hölösuu"

vanha kirjoitti: ilmoittanut onko boxi vielä kaupan
Suomi24-palstalla Kaide ilmoitti, että boksi on myyty.
500whp.net member
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eihän tossa automaatin ja manuaalin bokseissa ole muuta ero kun nuo momentin rajoitukset!

itselläni on 9-5 2.3t 170hv manuaali jossa on 9-5 Aero automaatin boksi ja hyvin toimii. Seijari rukkas vaan noi ajonestot kohalleen!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vigge
"Hölösuu"

Frostgrey kirjoitti:Eihän tossa automaatin ja manuaalin bokseissa ole muuta ero kun nuo momentin rajoitukset!

itselläni on 9-5 2.3t 170hv manuaali jossa on 9-5 Aero automaatin boksi ja hyvin toimii. Seijari rukkas vaan noi ajonestot kohalleen!
Siitä herääkin kysymys kuka haluaa ajaa tomaatilla manuaalin limittereillä ja ottaa sen riskin että boksi sanoo kaput.
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

WISistä luettua tomaatin momentinrajoittimesta vapaamielisesti selitettynä ja omalla tavalla ymmärrettynä:

Vaihdelaatikon vaihtaessa Trionic/momentinrajoitin aikaistaa sytystä päin prinkkalaa, jotta vääntö laskee ja vaihtamisesta tulee pehmeä. Joten käsitykseni mukaan manuaalin softalla tulee "kireemmät" vaihdot, jos onnistuu ollenkaan :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
KARELPA
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

peinu kirjoitti:WISistä luettua tomaatin momentinrajoittimesta vapaamielisesti selitettynä ja omalla tavalla ymmärrettynä:

Vaihdelaatikon vaihtaessa Trionic/momentinrajoitin aikaistaa sytystä päin prinkkalaa, jotta vääntö laskee ja vaihtamisesta tulee pehmeä. Joten käsitykseni mukaan manuaalin softalla tulee "kireemmät" vaihdot, jos onnistuu ollenkaan :)
Tuota Saabi kytkentä kaaviota pällistellessä niin trionic ei tiedä onko perässä kova vai tomaatti. Sieltä tulee vain vaihtamisesta binääri input tieto kummassakin tapauksessa. Mutta tosin softassa voi olla "viiveitä" lisätty tomaatin takia. Ja Aerossa on manuaalissa toi ylipaine toiminto, joka on toteutettu erillisillä kilkkeillä. Joten päättelisi, että ohjelmassa ei kovin suuria eroja ole automaatin ja manuaalin välillä.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Vigge
"Hölösuu"

KARELPA kirjoitti: Tuota Saabi kytkentä kaaviota pällistellessä niin trionic ei tiedä onko perässä kova vai tomaatti. Sieltä tulee vain vaihtamisesta binääri input tieto kummassakin tapauksessa. .
Kyllä se Trionic tietää mikä pykälä on silmässä ja se tapahtuu näin.

ECU laskee kytkettynä olevan vaihteen vertaamalla moottorin kierroslukua auton nopeuteen.
Jos välityssuhde vastaa vaidetta 1 tai R, ohjausyksikkö lukee DICE:ltä tulevan väylätiedon "peruutusvaihde valittu" näiden erottamiseksi.
Tämä tieto ei taida yhtyä tomaatin ja käsivalintaisen välillä.
500whp.net member
KARELPA
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Vigge kirjoitti:
KARELPA kirjoitti: Tuota Saabi kytkentä kaaviota pällistellessä niin trionic ei tiedä onko perässä kova vai tomaatti. Sieltä tulee vain vaihtamisesta binääri input tieto kummassakin tapauksessa. .
Kyllä se Trionic tietää mikä pykälä on silmässä ja se tapahtuu näin.

ECU laskee kytkettynä olevan vaihteen vertaamalla moottorin kierroslukua auton nopeuteen.
Jos välityssuhde vastaa vaidetta 1 tai R, ohjausyksikkö lukee DICE:ltä tulevan väylätiedon "peruutusvaihde valittu" näiden erottamiseksi.
Tämä tieto ei taida yhtyä tomaatin ja käsivalintaisen välillä.
Joo olet oikeessa unohdin ton väylän(momentin rajoitukset 1 ja 2 vaihteella), mutta tais olla tuo bin.input tietokin olla vaihde tieto, mutta tarkistan asian kun pääsen sähkökaavioiden viereen.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin