Sylinterinkansi?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ainoa "murhe" on tällä hetkellä , että puristuspaineet putoavat tuolla kokoonpanolla ilmeisesti 8.5 nurkille, kun alkujaan on n.9.3 Koska männät ovat vm-90-92 B234:sta eli niin sanotusta "pitkälohkosta" näissä on tuo männän syvennys hieman suurempi mitä T5 B234:ssa.

Mutta täytyypi mittailla ja sovitella niitä mäntiä tohon velipojan lohkoon ja katsoa jos vaikka kannesta plaanaa sen verran, että saa paineet kohalleen.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Ainoa "murhe" on tällä hetkellä , että puristuspaineet putoavat tuolla kokoonpanolla ilmeisesti 8.5 nurkille, kun alkujaan on n.9.3 Koska männät ovat vm-90-92 B234:sta eli niin sanotusta "pitkälohkosta" näissä on tuo männän syvennys hieman suurempi mitä T5 B234:ssa.

Mutta täytyypi mittailla ja sovitella niitä mäntiä tohon velipojan lohkoon ja katsoa jos vaikka kannesta plaanaa sen verran, että saa paineet kohalleen.
Oletkos varma, mulla oli vierekkäin b204:n (lyhytlohko) ja b234:n (pitkälohko) männät ja olivat aivan samanlaisia. Ettei ero tulisi kuitenkin kannen palotiloista, lyhytlohkon kansihan on kovastikin erilainen kuin pitkälohkon?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Kannessa nokka-akselit 9148016 5210-12 ja 9148016 5210-14

Jos joku saa selville mitä nuo varaosanumerot meinaa olisin kiitollinen. Kansi on ilmeisesti jostain T5 autosta.
Tutkippas niitä nokkia vielä uudestaan. Nuo näyttävät olevan jotain valu/tako-numeroita ja varsainen Saabin osanumero on naputeltu vasaran ja numerotaltan avulla sinne nokka-akselin kohtaan joka on kolmos- ja nelospytyn välissä.

Tuossa selän takana makaa pari T5 kantta, toinen -96 B234:stä ja toinen -98 B204:stä. Kaikissa on nokissa on keskellä merkintä 5210-xx ja tuo 9148016. Oikea osanumero on imunokille 914563 (=9145632) ja on todellakin naputeltuna tuonne edellä mainittuun kohtaan.
Oletkos varma, mulla oli vierekkäin b204:n (lyhytlohko) ja b234:n (pitkälohko) männät ja olivat aivan samanlaisia.
Tähän uskaltaisin väittää että se mäntä mitä luulit B204:n lyhytlohkon männäksi ei sitä ole ollut. Kyllä nuo näyttävät sen verran erilaisilta. B204:n männässä on olemattoman kokoinen kuppi männän päällä ja lisäksi kevennykset venttiileille.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No niin löytyhän sieltä ne luvut! :D
Olivat todella heikosti näkysissä mutta sain selville että nuo ovat T7 nokat eli 9170887 ja 9170895.

Vtp9k ei niissä sun kansissa satu olemaan tuota 9173667 varaosa numeroa. Vielä tarvis selvittää onko tuokin T7 kansi.
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Vtp9k ei niissä sun kansissa satu olemaan tuota 9173667 varaosa numeroa. Vielä tarvis selvittää onko tuokin T7 kansi.
Kansissa oli numerot 9147927 (-96) ja 9185208 (-98 ), näyttävät pitävän EPC:n mukaan paikkansa. Kannen osanumero löytyi jakopään puoleisesta päästä ja imupuolelta, aivan nurkassa SAAB-tekstin päällä kannen jakopään puoleisen pään levennyksessä. Kumpikin on siis T5-kansi.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Minullakin on tuo numero sen Saab tekstin päällä. Mutta taas T7 kannessa joka on autossa kiinni ei ole tuota numeroa samassa paikassa.
Vastaa Viestiin