Nostetaas vähän. Tuolta Ruotsista noita mäntiä saa ihan kohtuu edullisesti, mutta onko se yksi ja sama mitä luokkaa ne ovat, jos meinaa tehdä T5 -> T7 swapin? Yhdet olisi tiedossa -95 vuoden koneesta, mutta turhaan niitä edes miettii jos ei sitten sovikaan.
E: tarkemmin luettuani ruotsin foorumia sain käsityksen, että tuo T5->T7 onnistuu huolimatta mikä luokka männällä olisikaan, kunhan on T5 1994-> ja tietty 2-litraisesta. Saa korjata jos meni täysin mönkään...
Viimeksi muokannut pamppu, Ma Helmi 05, 2007 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
jcarlson kirjoitti:Jos laitat uudet männät ja renkaat niin hoonaus on tarpeellinen että renkaat sisäänajautuisivat. Sitä varten se tehdään.
Ja vielä lisätään sen verran, että hoonaus myös karhentaa pintaa
ja auttaa pitämään öljyä paremmin sylinterin ja männän välissä. Kiillottuneissa pinnoissa ei öljy pysy --> kiinnileikkautumis riski. Paljon hoonannut voi työn aikana myös huomata muotoheittoja sylinteriputkessa, mutta niiden krojaamiseen tarvitaan kuitenkin järeämpiä vehkeitä.
Sellainen käytännön vinkki vielä hoonaukseen, että mitä sitkeämpi neste sen hienovaraisempi hoonaus. Esim. moottoriöljy/hienovarainen, tupajumi/karkea hoonaus...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814