Paljonko lähtisi tehoa??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Juu en tiedä missä vaiheessa nää saabin moottorit muuttui rakettitieteeksi. :roll:

Edelleenkin kuten jokaisessa moottorissa kautta aikojen, oikeaoppinen tehonlisäys tehdään rautamuutoksella. Ja vakio trionikki osaa kyllä kompensoida rautamuutoksia todella paljon ja sopeutua niihin oloihin.

T7 koneissa alkaa olla sitten että on pakko tehdä softamuutoksia jos sitä tehoa haluaa ulosmitata.

Edit, lisätään vielä että turbokonetta viritetään ihan samalla tavalla kuin vapaastihengittävääkin(poislukien puristuksen nosto). Enempi virtausta= parempi. ;)
Aki Peltola #1132
saab9-3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 13:22
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja saab9-3t »

Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Saab 9-3 2.0t ss
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

ketäs nää nastolan veljekset on?? :roll:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

saab9-3t kirjoitti:Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Mitäs sit täällä kyselet jos sinulla on "gurut" käytössä.
Foxbody turbo
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Aksu900 kirjoitti:
Edit, lisätään vielä että turbokonetta viritetään ihan samalla tavalla kuin vapaastihengittävääkin(poislukien puristuksen nosto). Enempi virtausta= parempi. ;)
Näinhän se menee ja softalla sitten viimeistellään koko komeus.. :wink:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Aksu900 kirjoitti: Edit, lisätään vielä että turbokonetta viritetään ihan samalla tavalla kuin vapaastihengittävääkin(poislukien puristuksen nosto). Enempi virtausta= parempi. ;)
näinhän se menee, mutta tuo T7 on niin krattu systeemi, jos virtausvastus muuttuu (VE paranee). Siinä leikissä käypi usein niin että "ilmamassaleikkuri" puuttuu peliin tulos on hyvässä lykyssä huonompi kuin lähtökohta.
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Japso kirjoitti:
saab9-3t kirjoitti:Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Mitäs sit täällä kyselet jos sinulla on "gurut" käytössä.
:lol: :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Japso kirjoitti:
saab9-3t kirjoitti:Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Mitäs sit täällä kyselet jos sinulla on "gurut" käytössä.

Tälläset kommentit ei varmaankaan sit kuulu tänne.
Eikä todellakaan olla mitään "guruja"
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Onkos kukaan lastuttanu T7 unichipillä ja kuinka se pelaa sen oman boxin rinnalla. :?:
Tarkotus olis laittaa säädettävä lastu kun jotain pientä tulee ajanmittaan aina lisättyä rautapuolelle.

Pystyis sitten säätämään uusille palikoille uuden ohjelman ja penkissä vielä hieromaan tiettyä osa-aluetta mieleisekseen..

Hintahan on aika suolanen 1200€ mutta mutta...

Eli onkos kellään kokemusta unichipistä. :?: :?:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

NG900T kirjoitti:
Japso kirjoitti:
saab9-3t kirjoitti:Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Mitäs sit täällä kyselet jos sinulla on "gurut" käytössä.
:lol: :lol:
Toi oli kyl hyvä :lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

TD04 kirjoitti:Onkos kukaan lastuttanu T7 unichipillä ja kuinka se pelaa sen oman boxin rinnalla. :?:
Tarkotus olis laittaa säädettävä lastu kun jotain pientä tulee ajanmittaan aina lisättyä rautapuolelle.

Pystyis sitten säätämään uusille palikoille uuden ohjelman ja penkissä vielä hieromaan tiettyä osa-aluetta mieleisekseen..

Hintahan on aika suolanen 1200€ mutta mutta...

Eli onkos kellään kokemusta unichipistä. :?: :?:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... unichip%2A
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

onkos ketään laitellu mitään "isoja" ahtimia? Siis suurempia kun gt28??
Jotain jutuja oon kuullu et jollain ois holsetin hx 40?

kun ei juttuja tahdo löytyvän tältä foorunmilta. eikä noi kieletkään oikeen suju??
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

SonmH kirjoitti:onkos ketään laitellu mitään "isoja" ahtimia? Siis suurempia kun gt28??
Jotain jutuja oon kuullu et jollain ois holsetin hx 40?

kun ei juttuja tahdo löytyvän tältä foorunmilta. eikä noi kieletkään oikeen suju??
samat säännööt siinä pätee oli ahdin lähes mikä tahansa. Immu mittaa päälle 500hp, eli ei rajoita menoa. Läppäkotelo käy samoilla nurmkilla ahtaaksi ja sen tilalle voipi olla sitten hankalempaa löytyy "trionic" yhteensopivaa mallia.

Lyhesti sanottuna järjestelmä ei ole tavallaan ongelma, mutta sen säätö tässä maassa on. Naapurivaltiosta löytyy, mutta mikä on näiden putkien ammattitaito jos puhutaan tämän teholuokan autoista. Kannattaa huvikseen etsiä kuinka monta ~500hp T7 autoa löytyy ja kuinka moni niistä on "ajossa". Postilaatikkotuunaus kannataa unohtaa suosiolla...

kuten aina, ahtimen lisäksi kannataa katsoa että myös ne "muut" palikat on riittävällä tasolla...
#1730
500whp.net member
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Ne "muut" palikat lähinnä kiinnostaa. Ja voihan sen trionicin vaihtaa myös?
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

SonmH kirjoitti:Ne "muut" palikat lähinnä kiinnostaa. Ja voihan sen trionicin vaihtaa myös?
suuttimet, putkisto, softa, riittävä ilmansaanti jne jne. Vaihettavaa riittää mikäli isoista tehoista haaveilee.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Vastaa Viestiin