Juu en tiedä missä vaiheessa nää saabin moottorit muuttui rakettitieteeksi.
Edelleenkin kuten jokaisessa moottorissa kautta aikojen, oikeaoppinen tehonlisäys tehdään rautamuutoksella. Ja vakio trionikki osaa kyllä kompensoida rautamuutoksia todella paljon ja sopeutua niihin oloihin.
T7 koneissa alkaa olla sitten että on pakko tehdä softamuutoksia jos sitä tehoa haluaa ulosmitata.
Edit, lisätään vielä että turbokonetta viritetään ihan samalla tavalla kuin vapaastihengittävääkin(poislukien puristuksen nosto). Enempi virtausta= parempi.
saab9-3t kirjoitti:Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Mitäs sit täällä kyselet jos sinulla on "gurut" käytössä.
Aksu900 kirjoitti:
Edit, lisätään vielä että turbokonetta viritetään ihan samalla tavalla kuin vapaastihengittävääkin(poislukien puristuksen nosto). Enempi virtausta= parempi.
Näinhän se menee ja softalla sitten viimeistellään koko komeus..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Aksu900 kirjoitti:
Edit, lisätään vielä että turbokonetta viritetään ihan samalla tavalla kuin vapaastihengittävääkin(poislukien puristuksen nosto). Enempi virtausta= parempi.
näinhän se menee, mutta tuo T7 on niin krattu systeemi, jos virtausvastus muuttuu (VE paranee). Siinä leikissä käypi usein niin että "ilmamassaleikkuri" puuttuu peliin tulos on hyvässä lykyssä huonompi kuin lähtökohta.
saab9-3t kirjoitti:Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Mitäs sit täällä kyselet jos sinulla on "gurut" käytössä.
saab9-3t kirjoitti:Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Mitäs sit täällä kyselet jos sinulla on "gurut" käytössä.
Tälläset kommentit ei varmaankaan sit kuulu tänne.
Eikä todellakaan olla mitään "guruja"
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Onkos kukaan lastuttanu T7 unichipillä ja kuinka se pelaa sen oman boxin rinnalla.
Tarkotus olis laittaa säädettävä lastu kun jotain pientä tulee ajanmittaan aina lisättyä rautapuolelle.
Pystyis sitten säätämään uusille palikoille uuden ohjelman ja penkissä vielä hieromaan tiettyä osa-aluetta mieleisekseen..
Hintahan on aika suolanen 1200€ mutta mutta...
Eli onkos kellään kokemusta unichipistä.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
saab9-3t kirjoitti:Kyl must tuntuu et mä luotan noihin nastolan veljeksii enemmän näis viri jutuis..vaihelkaa te muut vaa aeroihinne öljyjä ja paneelisuodattimia..
Mitäs sit täällä kyselet jos sinulla on "gurut" käytössä.
TD04 kirjoitti:Onkos kukaan lastuttanu T7 unichipillä ja kuinka se pelaa sen oman boxin rinnalla. :?:
Tarkotus olis laittaa säädettävä lastu kun jotain pientä tulee ajanmittaan aina lisättyä rautapuolelle.
Pystyis sitten säätämään uusille palikoille uuden ohjelman ja penkissä vielä hieromaan tiettyä osa-aluetta mieleisekseen..
SonmH kirjoitti:onkos ketään laitellu mitään "isoja" ahtimia? Siis suurempia kun gt28??
Jotain jutuja oon kuullu et jollain ois holsetin hx 40?
kun ei juttuja tahdo löytyvän tältä foorunmilta. eikä noi kieletkään oikeen suju??
samat säännööt siinä pätee oli ahdin lähes mikä tahansa. Immu mittaa päälle 500hp, eli ei rajoita menoa. Läppäkotelo käy samoilla nurmkilla ahtaaksi ja sen tilalle voipi olla sitten hankalempaa löytyy "trionic" yhteensopivaa mallia.
Lyhesti sanottuna järjestelmä ei ole tavallaan ongelma, mutta sen säätö tässä maassa on. Naapurivaltiosta löytyy, mutta mikä on näiden putkien ammattitaito jos puhutaan tämän teholuokan autoista. Kannattaa huvikseen etsiä kuinka monta ~500hp T7 autoa löytyy ja kuinka moni niistä on "ajossa". Postilaatikkotuunaus kannataa unohtaa suosiolla...
kuten aina, ahtimen lisäksi kannataa katsoa että myös ne "muut" palikat on riittävällä tasolla...