hiukan erilaista "tuunaamista"

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Nostaa puristuksia eli siivu pois kannesta.....
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Frostgrey kirjoitti:Mutta eikös nuo viricuulerit ole taas virtausvastuksiltaan pienemmät, minkä takia turbo saadaan herkemmin heräämään, kun ei ole vastapaineita niin paljoa.
Jos ovat niin se tarkoittaa käytännössä suurempia virtauspoikkipinta-aloja ja kun lämmönsiirtyminen taas on verrannollista lämpöäsiirtävään pinta-alaan niin lopputuloksena on suurempi tilavuus joka johtaa entistä hitaampaan paineen nousuun imusarjassa.

Isompi dp ja isompi cooleri voisivat tuurilla johtaa niinkin hyvään kuin +/-0 tilanteeseen alakierrosten väännön ja paineen nousunopeuden suhteen :)

Remmiahdinta kauppaisin edelleenkin ratkaisuksi... ei sinne pienempi turbokaan mene ihan silkkihanskat kädessä sveitsin laivaston linkkarilla :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin