
AMW kuulumisia!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Hienoa
No ei ole kaukana sulla toi 300hv..hienot tehokäyrät 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Luulisi että se ilma virtaa yhtä hyvin yläosan läpikin, koska ilmalla kuitenkin on enemmän vastusta mennä pillien läpi kun kulkea siellä päädyssä ensin.Stressfläkt kirjoitti:
Sitä mietin että kuinka hyvin tuolla pääsee ilma virtaan sinne coolerin yläosaan kun liitokset ovat coolerin alapäässä.
Mitä nyt on noita kirjoja lukenut niin sinne olis kai kannattanut pistää jotkut levyt coolerin päätyihin jotka ohjais sen ilmavirran tasasemmin koko pintaalalle, vaikea selittää ilman kuvaa.
Do diin,
Kävin eilen pokkaamassa auton AMW:ltä ja reissu sujui odotusten mukaan. Reissu alkoi junamatkalla lappeenrantaa heti aamusta. Maatsi (AMW:n heppu) tuli sovitusti hakemaan asemalta ja matka jatkui kohti verstasta. Paikalla saapuessani kaikki oli valmista, vain viimeinen dynoveto oli ajamatta, jossa halusin itse olla mukana. Seuraavaksi auto dynottiin ja siitä vedosta on myös tulossa filmi myöhemmin. Ennakkoon oli sovittu, että Maatsi ottaa kuvia pjorektin eri vaiheista. Nämä kuvat pistän myöhemmin näkyville, kun saan ne ensin kehittämöstä.
Tässä vielä lisää dynolappuja nähtäväksi.
Kertauksen vuoksi homma eteni suunnilleen näin.
-ajettiin auto 2 kertaa orkkis coolerilla. tulos aavistuksen laihalla.
-uusi cooleri keulille ja takaisin dynoon. Tulos vielä enemmän laihalla.
Tämä johtuu siitä että coolerin jäähdytystehon parantuessa koneeseen virtaava ilmamassa hieman kasvaa.
-FPR:ltä lisää soppaa koneeseen ja uus veto. Seokset meni jo hieman yli, eli turhan rikkaalle.
-Painetta pikkasen pois ja seokset ok.
Tämä vedosta, jossa soppaa on liikaa.
Huomaa myös ahdot! Huoneessa tosin +5deg C lämmintä ja keulalle puhallettiin raakaa ulkoilmaa -6deg C

Tässä vertailu ennen jälkeen coolerin asennuksen, kun mitään ei ole seoksille tehty. Huomaa teho! Näitä asetuksia ei kuitenkaan voinut pitää "turvallisuussyistä".

Omien kokemuksieni perusteella voin suositella AWM:tä vastaaviin hommiin. Tilat ovat siistit ja Maatsilla homma hallussa.
Jupe oli myös paikalla TECH:n kanssa, mutta tuloksia en vielä ole saanut.
Niistä lisää myöhemmin.
Kävin eilen pokkaamassa auton AMW:ltä ja reissu sujui odotusten mukaan. Reissu alkoi junamatkalla lappeenrantaa heti aamusta. Maatsi (AMW:n heppu) tuli sovitusti hakemaan asemalta ja matka jatkui kohti verstasta. Paikalla saapuessani kaikki oli valmista, vain viimeinen dynoveto oli ajamatta, jossa halusin itse olla mukana. Seuraavaksi auto dynottiin ja siitä vedosta on myös tulossa filmi myöhemmin. Ennakkoon oli sovittu, että Maatsi ottaa kuvia pjorektin eri vaiheista. Nämä kuvat pistän myöhemmin näkyville, kun saan ne ensin kehittämöstä.
Tässä vielä lisää dynolappuja nähtäväksi.
Kertauksen vuoksi homma eteni suunnilleen näin.
-ajettiin auto 2 kertaa orkkis coolerilla. tulos aavistuksen laihalla.
-uusi cooleri keulille ja takaisin dynoon. Tulos vielä enemmän laihalla.
Tämä johtuu siitä että coolerin jäähdytystehon parantuessa koneeseen virtaava ilmamassa hieman kasvaa.
-FPR:ltä lisää soppaa koneeseen ja uus veto. Seokset meni jo hieman yli, eli turhan rikkaalle.
-Painetta pikkasen pois ja seokset ok.
Tämä vedosta, jossa soppaa on liikaa.
Huomaa myös ahdot! Huoneessa tosin +5deg C lämmintä ja keulalle puhallettiin raakaa ulkoilmaa -6deg C

Tässä vertailu ennen jälkeen coolerin asennuksen, kun mitään ei ole seoksille tehty. Huomaa teho! Näitä asetuksia ei kuitenkaan voinut pitää "turvallisuussyistä".

Omien kokemuksieni perusteella voin suositella AWM:tä vastaaviin hommiin. Tilat ovat siistit ja Maatsilla homma hallussa.
Jupe oli myös paikalla TECH:n kanssa, mutta tuloksia en vielä ole saanut.
Niistä lisää myöhemmin.
Viimeksi muokannut Vigge, Ti Kesä 01, 2004 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
hinta
Mitä toi koko homma nyt sitten kustansi jos sopii kysyä?
Vaikuttaa tosi hienosti tehdyltä hommalta...onnea nyt vielä kerran uuden coolerin johdosta
Vaikuttaa tosi hienosti tehdyltä hommalta...onnea nyt vielä kerran uuden coolerin johdosta

Re: hinta
Eihän tämä halpaa lystiä ole, mutta uskon että säätöä tuli verrattuna siihen, että olisin tilannut coolerin esim hurreista.-valomerkki- kirjoitti:Mitä toi koko homma nyt sitten kustansi jos sopii kysyä?
Vaikuttaa tosi hienosti tehdyltä hommalta...onnea nyt vielä kerran uuden coolerin johdosta
Hinnat alv 0%
-cooleri 368,85
-Asennus 147,54
-Tehomittaus saab tarjous (80E/2vetoa) 65,57
-säätö ja lisävedot dynossa 53,28
-Renkaiden vaihtotyö 26,64
Yhteensä 661,88
alvit 145,62
Grande total 807.50Eur
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hurrayyy
Ja eikun tilaamaan lähiaikoina oma kuuleri, suuri kysymys on maltanko odottaa lämpimiä ilmoja piha-asennusta varten vaiko meneekö normaalin kaavan mukaan pakkasessa sormet verillä sadatellen kylmyyttä
Olli noi on pirun vaikuttavat lukemat, mä haluun kans. Mihin kohtaan meinaat rajaa noita vääntöjä? Ennen puhuttiin tosta 450Nm, onko se nyt karvan alle 500



Olli noi on pirun vaikuttavat lukemat, mä haluun kans. Mihin kohtaan meinaat rajaa noita vääntöjä? Ennen puhuttiin tosta 450Nm, onko se nyt karvan alle 500

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
hinnat
No eihän nuo kauhean pahoja hintoja ollut..cooleri oli aikas "edukas"..ei paha..
Kyllä se potkis sun täytyy mennä pakkaseen auto ropaamaan
Kyllä se potkis sun täytyy mennä pakkaseen auto ropaamaan

Mä ajattelin, että huipun vois rajata pois tosta 2500-4000 välistä.potkuhousu kirjoitti:
Olli noi on pirun vaikuttavat lukemat, mä haluun kans. Mihin kohtaan meinaat rajaa noita vääntöjä? Ennen puhuttiin tosta 450Nm, onko se nyt karvan alle 500
Näin maksimivääntö tippuisi about 480 nurkille.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Mulle tulee kilometrejä noin 20tkm vuodessa, josta noin 90% on kehä ykköselle tai sen sisällä.jkairt kirjoitti:Kankeamista kuin tukkirekassa. Voi tosiaan tehdä höpöä voimansiirrolle. Paljonko tulee herralle kilometrejä vuodessa ? Mitä veikkaat tehonlisän vaikuttavan kestävyyteen ?
Kestävyys on suhteellinen käsite, kun se kuitenkin riippuu niin paljon ajotavasta. Totta on että loota/kytkin on kovilla noilla väännöillä, eikä siitä ei pääse mihinkään. Olen ajatellut etten päivitä kytkintä "tuhdimpaa" koska se toimii nyt ns. sulakkeena vaihteistolle.
Vaihteiston kestävyyden kannalta on hyvä jos pitää mielessä nämä asiat



#1730
500whp.net member
500whp.net member
Orkkis cooleri virtaa 110cfm 10 psi:llä painehäviö 1psi, kun viri cooleri virtaa helposti yli 400cfm. Tästä syntyy periaatteessa tehonnousu noissa mun AMW:n mittauksissa.9-3Tid kirjoitti:Mielenkiintoinen tuo isomman coolerin tuoma teholisä. Paljonkohan hyöty olisi +25 lämpötiloissa vai säilyisiköhän suhde samana?
Nyt kun dynossa oli todella viileä (huone +5deg C) ja keulaan puhallettiin raakaa ulkoilmaa noin -6deg C, selivää myös orkkis ic mallikkaasti tehtävästään. Kesällä jos testi toistettaisiin niin ero uuden coolerin hyväksi tulee dramaattisemmin esille. Tällöin orkkis ic ei enää riitä.
Vielä suuremmaksi ero tulee silloin jos testi toistetaan vaikka 10kertaa peräkkäin tai ajetaan jarrua vasten. Orkkis IC saa tällöin "lämpöhalvauksen" -> imu lämmöt nousee jyrkästi --> tehot laskee ->mahdollisesti menee myös nakurajan yli ja ECU puhaltaa pelin poikki.
#1730
500whp.net member
500whp.net member