Tasapaino akseli kirjoitti:ei siel suodattimen jälkeen olevassa muoniputkessa ole ylipainetta joka pitää tukkia jos laitat "mopon"suodatin patentin.. eikös ylempänä olevissa kuvissakin aika selvästi näy missä sen dumpin likiarvoinen paikka on.
..eihän sitä voi jättää aukikaan kun paskaa menee... En kysynyt mitään dumpin paikkaa.
Viitaten topicin http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... mp&start=0
mukaiseen filtterin asennukseen orkkis By-passin kylkeen. Jääkö reikä sitten paksuun muoviseen imuputkeen vai metalliseen joka menee imusarjaan? Mikä olisi paras tapa tukkia reikä kun tulppaa ei ole?? Ajattelin heittää reippaasti ilmastointiteippiä ja tarvittaessa klemmarin. Kuinka mahtaa pysyä? Eihän -1bar/1,35bar niin kova paine pitäisi olla ettei muutaman kerroksen ilmastointiteippi pitäisi..
saapasi kirjoitti: filtterin asennukseen orkkis By-passin kylkeen. Jääkö reikä sitten paksuun muoviseen imuputkeen vai metalliseen joka menee imusarjaan? Mikä olisi paras tapa tukkia reikä kun tulppaa ei ole?? Ajattelin heittää reippaasti ilmastointiteippiä ja tarvittaessa klemmarin. Kuinka mahtaa pysyä? Eihän -1bar/1,35bar niin kova paine pitäisi olla ettei muutaman kerroksen ilmastointiteippi pitäisi..
Reikä jää muoviseen putkeen koska sieltä ei tapahdu paineen poistoa koska siellä ei ole ylipainetta ja jos on niin on syytä huolestua. Laitat reiän umpeen vaikka sillä ilmastointi teipillä mutta sen pysyvyydestä ei pitemmän päälle ole takuita.. Itse nakkasin reiän umpeen sopivalla pultilla ja hiukka silikoonia väliin ja lemmarilla kiinni siksi aikaa kunnes sattuis saamaan inspiraation tehdä uusi isompi imuputki. Ja sitäpaitsi By-pass venttiili ei ole enää by-pass eli takaisin kierrättävä kun se laitetaan puhaltamaan ulos joten se on dump-valve.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Kiinni on ja hyvin toimii! Kyllä toi paksukerros ilmastointiteippiä siinä päällä ja vielä ympärillä +klemmarin puristuksissa kestää. Tarkoitus olikin nimenomaan saada aikaiseksi dumppi bypassin sijaan, mutta halvemmalla kuin ostaan uusi. Saman asianhan toi ajaa kuin uusi. Tosin sellainen tötterö antaisi vielä paremmat tuhahdukset.
Vaikutuksista aivan kuin olisin havainnut nopeammat ahtojen nousut. Kauheesti en viittiny repiä mutta kyllä se nyt selvästi aivastaa vv suotimen imun jälkeen Tosin mullahan on automaatti, joten luulen manuaalilla äänen olevan selkeämpi.
Jihuu taas on pari lelua lisää Viime viikolla laitoin ahtopainemittarin
2495 kirjoitti:Mikäs alipaine letku tohon dumppiin tulee kii ?
Jos tarkoitat sitä, joka vetää dumpin männän auki että paineet pääsee ulos, niin se letku tulee laittaa imusarjaan kaasuläpän jälkeen. Jos letkun laittaa ennen kaasuläppää kiinni niin ei luonnollisesti toimi.
2495 kirjoitti:Mikäs alipaine letku tohon dumppiin tulee kii ?
Jos tarkoitat sitä, joka vetää dumpin männän auki että paineet pääsee ulos, niin se letku tulee laittaa imusarjaan kaasuläpän jälkeen. Jos letkun laittaa ennen kaasuläppää kiinni niin ei luonnollisesti toimi.
Niin siis kun tossa dumpissa on paikka jollekki pienelle letkulle..?
Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli kirjoitti:Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
Tasapaino akseli kirjoitti:Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
Tasapaino akseli kirjoitti:Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
Mihis noi isommat röörit sitte tungetaan kiinni ?
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Tasapaino akseli kirjoitti:Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
Mihis noi isommat röörit sitte tungetaan kiinni ?
eli siis toinen ennen kaasuläppää, itse haaroitin tk moottorin putkesta, ja toinen imuputkeen ennen turboa