dumpin asennus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tasapaino akseli kirjoitti:ei siel suodattimen jälkeen olevassa muoniputkessa ole ylipainetta joka pitää tukkia jos laitat "mopon"suodatin patentin.. eikös ylempänä olevissa kuvissakin aika selvästi näy missä sen dumpin likiarvoinen paikka on.
:?: ..eihän sitä voi jättää aukikaan kun paskaa menee... En kysynyt mitään dumpin paikkaa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Viitaten topicin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... mp&start=0
mukaiseen filtterin asennukseen orkkis By-passin kylkeen. Jääkö reikä sitten paksuun muoviseen imuputkeen vai metalliseen joka menee imusarjaan? Mikä olisi paras tapa tukkia reikä kun tulppaa ei ole?? Ajattelin heittää reippaasti ilmastointiteippiä ja tarvittaessa klemmarin. Kuinka mahtaa pysyä? Eihän -1bar/1,35bar niin kova paine pitäisi olla ettei muutaman kerroksen ilmastointiteippi pitäisi..
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

saapasi kirjoitti: filtterin asennukseen orkkis By-passin kylkeen. Jääkö reikä sitten paksuun muoviseen imuputkeen vai metalliseen joka menee imusarjaan? Mikä olisi paras tapa tukkia reikä kun tulppaa ei ole?? Ajattelin heittää reippaasti ilmastointiteippiä ja tarvittaessa klemmarin. Kuinka mahtaa pysyä? Eihän -1bar/1,35bar niin kova paine pitäisi olla ettei muutaman kerroksen ilmastointiteippi pitäisi..
Reikä jää muoviseen putkeen koska sieltä ei tapahdu paineen poistoa koska siellä ei ole ylipainetta ja jos on niin on syytä huolestua. Laitat reiän umpeen vaikka sillä ilmastointi teipillä mutta sen pysyvyydestä ei pitemmän päälle ole takuita.. Itse nakkasin reiän umpeen sopivalla pultilla ja hiukka silikoonia väliin ja lemmarilla kiinni siksi aikaa kunnes sattuis saamaan inspiraation tehdä uusi isompi imuputki. Ja sitäpaitsi By-pass venttiili ei ole enää by-pass eli takaisin kierrättävä kun se laitetaan puhaltamaan ulos joten se on dump-valve.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kiinni on ja hyvin toimii! Kyllä toi paksukerros ilmastointiteippiä siinä päällä ja vielä ympärillä +klemmarin puristuksissa kestää. Tarkoitus olikin nimenomaan saada aikaiseksi dumppi bypassin sijaan, mutta halvemmalla kuin ostaan uusi. Saman asianhan toi ajaa kuin uusi. Tosin sellainen tötterö antaisi vielä paremmat tuhahdukset.
Vaikutuksista aivan kuin olisin havainnut nopeammat ahtojen nousut. Kauheesti en viittiny repiä mutta kyllä se nyt selvästi aivastaa vv suotimen imun jälkeen :lol: Tosin mullahan on automaatti, joten luulen manuaalilla äänen olevan selkeämpi.

Jihuu taas on pari lelua lisää :D :P Viime viikolla laitoin ahtopainemittarin :lol:
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Mikäs alipaine letku tohon dumppiin tulee kii ?
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

2495 kirjoitti:Mikäs alipaine letku tohon dumppiin tulee kii ?
Jos tarkoitat sitä, joka vetää dumpin männän auki että paineet pääsee ulos, niin se letku tulee laittaa imusarjaan kaasuläpän jälkeen. Jos letkun laittaa ennen kaasuläppää kiinni niin ei luonnollisesti toimi.
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

TeePee kirjoitti:
2495 kirjoitti:Mikäs alipaine letku tohon dumppiin tulee kii ?
Jos tarkoitat sitä, joka vetää dumpin männän auki että paineet pääsee ulos, niin se letku tulee laittaa imusarjaan kaasuläpän jälkeen. Jos letkun laittaa ennen kaasuläppää kiinni niin ei luonnollisesti toimi.
Niin siis kun tossa dumpissa on paikka jollekki pienelle letkulle..?
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Vaikea sanoa kun ei ole kuvaa.. niitä on kyllä olemassa joitakin pelkällä ylipaineella aukeaviakin malleja.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Tasapaino akseli kirjoitti:Vaikea sanoa kun ei ole kuvaa.. niitä on kyllä olemassa joitakin pelkällä ylipaineella aukeaviakin malleja.
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/3071 tossa on kuva.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Tasapaino akseli kirjoitti:Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
Mihis noi isommat röörit sitte tungetaan kiinni ?
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

2495 kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
Mihis noi isommat röörit sitte tungetaan kiinni ?
Kurkkaappa pellin alle...
Saab 900 2.0t Cab -97
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

2495 kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
Mihis noi isommat röörit sitte tungetaan kiinni ?




Kuva
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

2495 kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:Nyt tajusin onha tuossa siis tuo on By-bass venttiili. Nimitys väärä tuolla sivustolla on paikka pienellekin letkulle kuten kuvassa näkyy.. Ja asennusohje ylempänä. itsellä näkyy letku kulkevan t-haaran kautta imusarjalle josta menee samalla tieto myös ahtopaine mittarille.
Mihis noi isommat röörit sitte tungetaan kiinni ?
eli siis toinen ennen kaasuläppää, itse haaroitin tk moottorin putkesta, ja toinen imuputkeen ennen turboa
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Iikori
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Kesä 02, 2009 18:01
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: dumpin asennus

Viesti Kirjoittaja Iikori »

Selvennän vielä siis itsenäi.. 9000CS 2.0t -98 niin voiko siihen laittaa dumpin? ja onko tässä iso työ?
Vastaa Viestiin