f-19 kirjoitti:Kun bensansyöttö katkeaa eikä kaasua ehditä päästää niin se dumppi ei sihahda.
No joo, enemmänki se on sellanen terävä *tsuk* (jos se nyt siis on aluperinkään kuulu(n)u(t) dumpista se ääni...)
f-19 kirjoitti:Kuinka ylös ahdot nousee?
Mitä sillä turbon irroittamisella saavuttaisi?
Ahdot nousee mittarin mukaan n. 1.6bar, ja yleensä ne on seikkaillu siinä 1.2bar liepeillä. Tuntuu että ainoa ahtoja rajoittava tekijä olisi se nykäisy joka tulee tuossa 1.6bar kieppeillä. Turbon irrottamisella hakisin lähinnä helppoutta sen hukkaportin kellon tutkimiseen kun ei meinaa käsi mahtua väliin, saatikka että näkisin sinne turbon taakse yhtään mitään...
V.J.S kirjoitti:Hukkaportin liikkumisen voi kyllä todentaa melkoisen hyvin tosiaan irroittamatta turboa...Eli siitä vaan aktuaattorin tangosta nykimään, lievästi voimaa käyttämällä pitäisi liikkuman.
Ei käsivoimin ainakaan liikkunu. Ihan pikkunen loksahdus kuului pari kertaa, muttei se tanko varsinaisesti mihinkään suuntaan siirtyny. Jotain järeämpää työkalua ehkä....?
Auto ei teheny sitä nykimistemppua nyt kun viimeksi ajoin, tosin ahdot ei kerenny käydä aivan niin ylhäällä, jäi johonki 1.5bar liepeille nopeasti vilkaistuna.