Itsellä oli edellisessä satkussa (-86 IC:llä) APC-boksissa "Type-M" -säädöt, eikä mitään muuta viriä. No, tietenkin CO:ta vähän ruuvattu isommalle..
Ahtomittarin mukaan paineet nouisivat parhaimmillaakin "vain" pari milliä punaisen puolelle (isolla vaihteella, matalilta kierroksilta kaasu pohjaan ja sitten odoteltiin...)
Tuo pari milliä punaisen puolella vastannee kai jotain 0,85 baria (0,75 vakiossa), joten kovinkaan kummoiseen tehonlisäykseen ei tuolla ainakaan päässyt.
Varmaankin eniten haittaa se vakio maitopurkin kokoinen IC-käppänä. Samoiten taitaa helposti loppua soppa vakioruutasta.
Eikös niissä rata-saabiessa ole iso IC ja suora putki turbolta pihalle?
Paljonko tehoa 900 Tbo APC 8-venttiilisestä
http://www.saabtuning.de/index_flash.html
Nää kaverit ottaa 8v turbokoneesta ratakäytössä 370 hv/560nm
Vastaavasti ottavat 16 v turbokoneesta "vain" 320 hv/500 nm.
Ja onpahan rakentaneet autonsa vieläpä oikeaan korimalliin,ts 3 oviseen combiin.kannattaa katsoa noi videklipit,possuja ja bemuja kyykytetään.
Nää kaverit ottaa 8v turbokoneesta ratakäytössä 370 hv/560nm
Vastaavasti ottavat 16 v turbokoneesta "vain" 320 hv/500 nm.
Ja onpahan rakentaneet autonsa vieläpä oikeaan korimalliin,ts 3 oviseen combiin.kannattaa katsoa noi videklipit,possuja ja bemuja kyykytetään.
Oleennaisin kysymys lienee mitä laatikkoa mahtavat noiden moottorien jatkona käyttää? Vai ovatko ostaneet Saksan tyhjäksi kokillivaluisista 4-vaihteisista.tomaatti kirjoitti:http://www.saabtuning.de/index_flash.html
Nää kaverit ottaa 8v turbokoneesta ratakäytössä 370 hv/560nm
Vastaavasti ottavat 16 v turbokoneesta "vain" 320 hv/500 nm.
Ja onpahan rakentaneet autonsa vieläpä oikeaan korimalliin,ts 3 oviseen combiin.kannattaa katsoa noi videklipit,possuja ja bemuja kyykytetään.
Oma korsi kekoon vaikka rata-saabi myytiinkin viimekesänä.
Eli mikä amerikantemppu muka on ottaa 2.0 turbokoneesta 200hv? Johan melkein tuon verran otetaan nykyään jo F-ryhmän alle 1600cc vapari Starleteistakin!
Kun ihmettelette lisää, niin muistakaa että autot oli esim niin rikkaalla ettei niitä uskaltanut oikein edes sammuttaa ruudukkoon. Tulppia tuli vaihdettua ja PALJON. Olihan sitä kaikkea muutakin kikkaa mutta en nyt jaksa kirjoittaa litaniaa tähän.
Niin, ja jos joku (vaikka Tonppa) ihmettelee lisää, on mulla muutama dynolappukin tuossa että nähdään suuntaa mitä niistä tuli ulos, että tervetuloa katsomaan..... tosin skanneria en valitettavasti omista.
Noh se siitä.
Eli mikä amerikantemppu muka on ottaa 2.0 turbokoneesta 200hv? Johan melkein tuon verran otetaan nykyään jo F-ryhmän alle 1600cc vapari Starleteistakin!
Kun ihmettelette lisää, niin muistakaa että autot oli esim niin rikkaalla ettei niitä uskaltanut oikein edes sammuttaa ruudukkoon. Tulppia tuli vaihdettua ja PALJON. Olihan sitä kaikkea muutakin kikkaa mutta en nyt jaksa kirjoittaa litaniaa tähän.
Niin, ja jos joku (vaikka Tonppa) ihmettelee lisää, on mulla muutama dynolappukin tuossa että nähdään suuntaa mitä niistä tuli ulos, että tervetuloa katsomaan..... tosin skanneria en valitettavasti omista.
Noh se siitä.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -