Paljonko tehoa 900 Tbo APC 8-venttiilisestä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Itsellä oli edellisessä satkussa (-86 IC:llä) APC-boksissa "Type-M" -säädöt, eikä mitään muuta viriä. No, tietenkin CO:ta vähän ruuvattu isommalle..

Ahtomittarin mukaan paineet nouisivat parhaimmillaakin "vain" pari milliä punaisen puolelle (isolla vaihteella, matalilta kierroksilta kaasu pohjaan ja sitten odoteltiin...)

Tuo pari milliä punaisen puolella vastannee kai jotain 0,85 baria (0,75 vakiossa), joten kovinkaan kummoiseen tehonlisäykseen ei tuolla ainakaan päässyt.

Varmaankin eniten haittaa se vakio maitopurkin kokoinen IC-käppänä. Samoiten taitaa helposti loppua soppa vakioruutasta.

Eikös niissä rata-saabiessa ole iso IC ja suora putki turbolta pihalle?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Vakio IC niissä on, putkisto kyllä vapaasti virtaavaa tyyppiä. :)
Aki Peltola #1132
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

http://www.saabtuning.de/index_flash.html

Nää kaverit ottaa 8v turbokoneesta ratakäytössä 370 hv/560nm
Vastaavasti ottavat 16 v turbokoneesta "vain" 320 hv/500 nm.

Ja onpahan rakentaneet autonsa vieläpä oikeaan korimalliin,ts 3 oviseen combiin.kannattaa katsoa noi videklipit,possuja ja bemuja kyykytetään.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

tomaatti kirjoitti:http://www.saabtuning.de/index_flash.html

Nää kaverit ottaa 8v turbokoneesta ratakäytössä 370 hv/560nm
Vastaavasti ottavat 16 v turbokoneesta "vain" 320 hv/500 nm.

Ja onpahan rakentaneet autonsa vieläpä oikeaan korimalliin,ts 3 oviseen combiin.kannattaa katsoa noi videklipit,possuja ja bemuja kyykytetään.
Oleennaisin kysymys lienee mitä laatikkoa mahtavat noiden moottorien jatkona käyttää? Vai ovatko ostaneet Saksan tyhjäksi kokillivaluisista 4-vaihteisista. :D
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Kuva

Aikas nätti peli
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Sama auto mut viistokeula niin uuh<3.. :wink: Vähä niinku piste iin päälle..
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Oma korsi kekoon vaikka rata-saabi myytiinkin viimekesänä.

Eli mikä amerikantemppu muka on ottaa 2.0 turbokoneesta 200hv? Johan melkein tuon verran otetaan nykyään jo F-ryhmän alle 1600cc vapari Starleteistakin!
Kun ihmettelette lisää, niin muistakaa että autot oli esim niin rikkaalla ettei niitä uskaltanut oikein edes sammuttaa ruudukkoon. Tulppia tuli vaihdettua ja PALJON. Olihan sitä kaikkea muutakin kikkaa mutta en nyt jaksa kirjoittaa litaniaa tähän.

Niin, ja jos joku (vaikka Tonppa) ihmettelee lisää, on mulla muutama dynolappukin tuossa että nähdään suuntaa mitä niistä tuli ulos, että tervetuloa katsomaan..... tosin skanneria en valitettavasti omista.

Noh se siitä.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Vastaa Viestiin