Pakosarjan teko?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Frostgrey kirjoitti: Entä minkä kokoisesta putkesta tuo kannattaa tehdä, riittääkö 42mm :roll:
Jos tarkoitit ulkomittaa,niin taatusti riittää.
Muok.Siis useimmille.Voit tehdä myös pykälää isommasta mutta ei toi 42 ahdista kyllä ihan äkkiä..KUULEMMA?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Suppari kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti: Entä minkä kokoisesta putkesta tuo kannattaa tehdä, riittääkö 42mm :roll:
Jos tarkoitit ulkomittaa,niin taatusti riittää.
Täytyypi katsoa minkä kokoista saumatonta" tuubi" putkea on tarjolla :wink: (suhteilla 8) )


Olisiko kellään mitään kuvaa tai tietoa miten tuon kollektorin saisi tehtyä fiksuiten?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Frostgrey kirjoitti:Käytössä on ammattikäyttöön tarkoitettu Esab invertteri, joten eiköhän tuosta potkua löydy. 2.5mm 48 puikkoja kotoa löytyykin, mutta täytyy etsiä jostain pienempiä, milla saa nuo juurihitsaukset tehtyä.

Tuota lasikuulapuhallusta ehdotin, kun siihen olisi mahdollisuus, mutta täytyypi hommata karkeaa hiekkaa ja lainata appiukon isoa kompuraa :wink:

Entä minkä kokoisesta putkesta tuo kannattaa tehdä, riittääkö 42mm :roll:
Joo, vedä 2mm pohja ja 2,5 tai kolmen ja piikillä pinta.
42,4mm putkea ja siihen kaveriksi 42,4 x 2,6mm putkikäyrät.

Jep, karkeamman pinnan saat appiukkosi vehkeillä, mitä lasikuulalla :lol: .
Paikallinen metalliverstas puhaltaa varmaan perjantaina kirkkaalla pullolla koko sarjan odottaessa :wink:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suppari kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti: Entä minkä kokoisesta putkesta tuo kannattaa tehdä, riittääkö 42mm :roll:
Jos tarkoitit ulkomittaa,niin taatusti riittää.
Muok.Siis useimmille.Voit tehdä myös pykälää isommasta mutta ei toi 42 ahdista kyllä ihan äkkiä..KUULEMMA?
Pykälää isommasta en lähtisi tekemään, sillä tuollakin koolla pärjää 400++ lukemiin vallan mainiosti. Putkikoon suurentaminen vaikuttaa negatiivisesti esmes ahtimen syttymiseen ja ei varmaan kukaan tietosti halua lagia lisätä.
#1730
500whp.net member
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Ei niillä isomilla putkikoilla nyt sitä lagia niin paljoa tule. Kyllä se pääsääntöisesti on se hyrrä siellä sarjan päässä, joka sitä lagia tekee ja sarjan muoto/virtaavuus.
Totta on, että tuolla 42mm putkella pääsee ++400hp:n tehoille ja reilusti yli.

On vaan huomattavasti helpompi tehdä tuosta 42mm tavarasta, kuin esim 48mm putkesta. Vääntäähän noita putkia vaikka rusettiin, mutta turbon laippaan on jo vaikeampi sovitella, mitä isommaksi putket menee..

Kollektori vinkki : Kerää wc- ja talouspaperi rullia ja leikkele niitä sopivan muodon löytämiseksi. Sitten vaan leikelty rulla putken päälle ja piirrät sillä leikkausmuodon putkeen.. Helppoa, eikä tule sudeksi leikattuja putkenpätkiä :lol:
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

walderama kirjoitti:
Kollektori vinkki : Kerää wc- ja talouspaperi rullia ja leikkele niitä sopivan muodon löytämiseksi. Sitten vaan leikelty rulla putken päälle ja piirrät sillä leikkausmuodon putkeen.. Helppoa, eikä tule sudeksi leikattuja putkenpätkiä :lol:

Loistava vinkki! Vessapaperirullan hylsy taitaa olla juuri tuon 42 mm.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

mikan kirjoitti:
walderama kirjoitti:
Kollektori vinkki : Kerää wc- ja talouspaperi rullia ja leikkele niitä sopivan muodon löytämiseksi. Sitten vaan leikelty rulla putken päälle ja piirrät sillä leikkausmuodon putkeen.. Helppoa, eikä tule sudeksi leikattuja putkenpätkiä :lol:

Loistava vinkki! Vessapaperirullan hylsy taitaa olla juuri tuon 42 mm.

t. Mika
Kyllä tosiaan, täytyypi informoida emäntää, että laittaa hylsyt sivuun tästä lähtien :wink:

38.1 mm (1.5") vesiputkea olisi myös tarjolla, mutta tuo taitaa olla vähän pientä?

Todella hyviä vinkkejä tullut tähän mennessä, kiitoksia siitä :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

sisämittana 38mm pitäs olla oikeenkin hyvä tuon sarjan tekoon. Turha sinne on sen isompaa putkea laittaa mitä on kannessa kanavan koko..
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Frostgrey kirjoitti:
mikan kirjoitti:
walderama kirjoitti:
Kollektori vinkki : Kerää wc- ja talouspaperi rullia ja leikkele niitä sopivan muodon löytämiseksi. Sitten vaan leikelty rulla putken päälle ja piirrät sillä leikkausmuodon putkeen.. Helppoa, eikä tule sudeksi leikattuja putkenpätkiä :lol:

Loistava vinkki! Vessapaperirullan hylsy taitaa olla juuri tuon 42 mm.

t. Mika
Kyllä tosiaan, täytyypi informoida emäntää, että laittaa hylsyt sivuun tästä lähtien :wink:

38.1 mm (1.5") vesiputkea olisi myös tarjolla, mutta tuo taitaa olla vähän pientä?

Todella hyviä vinkkejä tullut tähän mennessä, kiitoksia siitä :D
Tuo rulla vinkki on ihan toimiva,jos pakoaukkoja on 4 :wink:

Katohan kumpaa kokoa lähempänä on pakoaukon halkaisija,ja tee siitä.Veikkaan tota 42mm..

Lagi hoituu paukulla :cry:

Heitetään myös oma kysymys joukkoon:kannattaako uusi sarja ''ajaa sisään'' ennenkuin kietaisee päälle -tein itse,isi säästi- tyyppisen thermotecin(tulityöpeite) :?: Ja sanotaan nyt viellä että tiedetään että sarja mätänee tehokkaasti tuon alla,mutta ei auta.On muutenkin aika lämmin konetila. :)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Heitetään myös oma kysymys joukkoon:kannattaako uusi sarja ''ajaa sisään'' ennenkuin kietaisee päälle -tein itse,isi säästi- tyyppisen thermotecin(tulityöpeite) Question Ja sanotaan nyt viellä että tiedetään että sarja mätänee tehokkaasti tuon alla,mutta ei auta.On muutenkin aika lämmin konetila. Smile
itsellä myös tarkoitus pistää tuota "ale" thermoteciä :wink: itse en ainakaan ole huolissani tuosta ruostumisesta, kyllä tuollainen 2.5mm vahva putki saa hetken olla ennenkuin puhki ruostuu :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

38mm putkesta kopauttaa päätä hieman lyttyyn kannenpuolilaipan päästä niin on JUST sopiva. ei varmaan kummastakaan huono tule(jos ei itse kämmää). itsellä molempaa putkea jemmassa mutta ajattelin tuosta 38mm sisämittaisesta satsin tehdä.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Frostgrey kirjoitti:
Heitetään myös oma kysymys joukkoon:kannattaako uusi sarja ''ajaa sisään'' ennenkuin kietaisee päälle -tein itse,isi säästi- tyyppisen thermotecin(tulityöpeite) Question Ja sanotaan nyt viellä että tiedetään että sarja mätänee tehokkaasti tuon alla,mutta ei auta.On muutenkin aika lämmin konetila. Smile
itsellä myös tarkoitus pistää tuota "ale" thermoteciä :wink: itse en ainakaan ole huolissani tuosta ruostumisesta, kyllä tuollainen 2.5mm vahva putki saa hetken olla ennenkuin puhki ruostuu :roll:
Juu ei taatusti hetkeen ruostu..
Oletko keksinyt jotain kikkaa jolla sais tota purkaantumista estettyä?Mä varmaan puran muutamia säikeitä tosta peitosta,ja laitan muijan ajamaan ompelukoneella tohon saumat molemmille puolille.Ja rosteri nipareilla tietysti päättäen.

Walderama:voinko kietaista vaan ton peitteen tohon ylle ja kärrätä sitten sulle,pelkästään sisäpuolen puhallus riittänee?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Eihän se puhki ruostukaan kovin nopeasti, mutta kun ruostuu sisältä ja sitten hilseilee. Nämä ruostehiput sitten irtoavat ja menevät ahtimen läpi.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

mikan kirjoitti:Eihän se puhki ruostukaan kovin nopeasti, mutta kun ruostuu sisältä ja sitten hilseilee. Nämä ruostehiput sitten irtoavat ja menevät ahtimen läpi.

t. Mika
Mun käyttämät ahtimet eivät ole niin kalliita että tarvitsisi pelätä tuota.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Olen itsekkin kuullut monelta tuon sisäpuolelta ruostuvan/hilseilevän sarjan kauhuskenaarion, mutta minulla oli 3v thermotecciin kiedottu sarja ja tuossa kerran kun sitä tutkailen, niin ei se ainakaan mitään damagea ollut ottanut. Onko jollain ihan oikeata kokemusta tuosta ruostumisesta/hilseilystä, vai onko se yksi useista legendoista ??

Tuon palopeitteen voi kiertää niin, että purkautunut reuna jää aina uuden kerroksen alle, näin ollen ei jää kuin viiminen kierros näkyville ja siihen sitten päälle se spandu. Kosteena asennetaan ja ekan lämmityksen jälkeen se maalataan, muuten hilseilee ja imee vettä.
Itse vedin 2-3 kerrosta jotain kilinkolin lämpömaalia ja sen 3 vuotta se siinä pysyi virheettömänä. Ai niin, se eka käynnitys kannattaa tehdä sitten jossain ihan muualla, kuin sisätiloissa. Se meinaan käryää todella pahalle..

Suppari: Elä kiedo, koska se puhallus on aika raju ja jos hieman lipsahtaa, niin suojakangas repeää. Mielellään ilman kääreitä..
Vastaa Viestiin