Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Itellä on H&R + bilstein ja kovat on. H&R + koni on tukeva mutta mukavampi kun bilstein. Jos olisin ostohetkellä tiennyt niin oisin ostanu konit. Onhan noi bilstainit kivat ajaa motarilla ja kurveissa, ei heilu, mutta vähän sais olla sitä mukavuus aspektiakin.

Väheksyä ei kannata sitä sachin sport kittiä, mukava, hyvä ajaa. Käyttöautoon ehdoton valinta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Japso kirjoitti:Konin etu-iskareissa on kyljessä säätö, onnistuu rengaskotelon kautta. Taka-iskarit joudut sitten irroittamaan säätämistä varten.

Osta kerralla se Speedpartsin coilover setti, niin saadaan kokemuksia siitäkin.
No ompas kummallista että irroittaa pitää, nehän on aivan turhat sitten Tai ehkä oli liikaa ajateltu että kalleimpien iskareiden oudosta ja hienonkuuloisesta säätö-ominaisuudesta olisi voinut olla jotakin ihan hyötyäkin :D

Mikähän ihme setti toi koiloveri oikein on? Muuta kuin että siinä on iskari pujotettu valmiiksi jousen sisään. Näyttää heppasemmalta. Mulla kyllä on jo H/R:t alla.
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle??

Viesti Kirjoittaja hma »

saapasi kirjoitti: Qaw on kehunut alustaansa jo kesällä ettei ole kivireki, kun toisessa topicissa oli juttua tuosta kovuudesta. Kutsui ihan kokeilemaan autoansa, jollei joku usko.
No tämäkään ei varsinaisesti yllätä.. :) Subjektiivisia asioitahan nämä ovat. Joskus oma valinta on aina paras.
saapasi kirjoitti: Jaa, kerro ihmeessä lisää Sachseista. Niistä kun tuntuu olevan niin vähän juttua. Voitko kertoa käyttökokemuksiesi erot noiden kahden välillä? Auttaisi hurjasti iskareiden valinnassa! Ja jos olet Koneihin vaihtamassa, niin mitä parempaa niissä sitten on? Tiedän että ovat säädettävät.
No eipäs niissä ihmeempää kerrottavaa ole. Vakiona oli Aeron alusta alla ja kyllähän se reippaasti mukavampi oli, mutta samalla myös reippaasti kallistelevampi ja herkempi sutimaan.
saapasi kirjoitti: Edit: ainiin, mitkä jouset sulla muuten on?
H&R.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

JouniCSE kirjoitti:Itellä on H&R + bilstein ja kovat on. H&R + koni on tukeva mutta mukavampi kun bilstein. Jos olisin ostohetkellä tiennyt niin oisin ostanu konit. Onhan noi bilstainit kivat ajaa motarilla ja kurveissa, ei heilu, mutta vähän sais olla sitä mukavuus aspektiakin.
Sama homma. Konit olisin ottanu jos etukäteen olisi päässyt kokeilemaan. Harmi vaan jos tuo säätö tonnarin Koneissa on tuollainen.. 9-3:ssa sekä etu- että takaiskarit pääsee säätämään yläpäästä helposti :(
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Japso kirjoitti:Konin etu-iskareissa on kyljessä säätö, onnistuu rengaskotelon kautta. Taka-iskarit joudut sitten irroittamaan säätämistä varten.
Tuo on varmaan jossain välissä muuttunut, sillä itsellä säätö on ainakin iskarin yläpäässä.
saapasi kirjoitti:No ompas kummallista että irroittaa pitää, nehän on aivan turhat sitten Tai ehkä oli liikaa ajateltu että kalleimpien iskareiden oudosta ja hienonkuuloisesta säätö-ominaisuudesta olisi voinut olla jotakin ihan hyötyäkin :D
Eikai noita ole tarkoitettukkaan säädettäväksi olosuhteiden mukaan. Tuolla saa vaan säädettyä iskarit toimimaan mahdollisimman hyvin eri jousien kanssa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

AP kirjoitti:
saapasi kirjoitti:No ompas kummallista että irroittaa pitää, nehän on aivan turhat sitten Tai ehkä oli liikaa ajateltu että kalleimpien iskareiden oudosta ja hienonkuuloisesta säätö-ominaisuudesta olisi voinut olla jotakin ihan hyötyäkin :D
Eikai noita ole tarkoitettukkaan säädettäväksi olosuhteiden mukaan. Tuolla saa vaan säädettyä iskarit toimimaan mahdollisimman hyvin eri jousien kanssa.
No tulipahan tuokin sitten selväksi. Minä kun olen ollut juurikin siinä uskossa, että noita voi itse säädellä fiiliksen ja perunapeltojen mukaan.

AP, eikös sinulla ollut ennen Bilsteinit vai muistanko väärin? Onko Konit mielestäsi nyt minkälaiset?
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Koneihin oon ollut todella tyytyväinen. Tuolla säädöllä saa aika hyvin haettua sen mieleisen jäykkyyden. Bilsteineistä en osaa sanoa mitään. Ostin ne käytettynä ja laitoin ilman kummempia tarkasteluja alle -> ei toiminut ollenkaan 8O . Vaihdoin sitten Koneihin. Myöhemmin aloin sitten katteleen, että mikä niissä voi olla, aukasin suojakumit ja kappas - siellähän oli Bilsteinien omien pohjaanlyöntikumien lisäksi saabin kumit. Mikä on kun ei toimi :)

Eipä tuota itekkään heti hokannut, kun Bilsteinin kumit on "integroitu" noihin suojakumeihin.
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

AP kirjoitti: Tuo on varmaan jossain välissä muuttunut, sillä itsellä säätö on ainakin iskarin yläpäässä.
Tontussa? Tämähän oli hyvä uutinen. Ihmetyttikin jo, että miksikäs ne olisi erilaiset kuin esim. 9-3:en.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Kyllä, tontussa nimenomaan.

EDIT: Ja tarkoitan tosiaan etuiskareita, takana ovat edelleen mallia kierrettävät.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

ja sitten taas esson baari juttuja... bilsteinit on huonot. esim .öhlins tai vastaavat on toiminta varmemmat/ei niin likaherkät
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ei taidä öhlinsejä löytyä tonnariin sopivia.

Tuo konien säädettävyys on tosiaan plussaa. Tonnarissa ja 9-5 on Konit ollut ja en mitään negatiivista keksi.
Tutulla on 9-5:ssa Koneilla ajettu yli 200tkm ja edelleen kuin uuden veroiset.

Vaikka esim. 9-5.ssa ei saa niitä säädettyä paikallaan niin ei ole kuin vajaan pari tunnin homma kun käyn kaikki iskarit läpi ja säädän uudestaan. Radalle täytyis joskus koitta miten menee kun säätää tosi piukalle. Nyt on n. 33% (H&R:n jouset)jäykkyydellä ja silti tuntuu aika kivireeltä esim. porukoiden vakio 9-3 alustaan :wink: . Ainakin omassa -89 cc tonnarissa sai etupään säädettyä suoraan tolpista

Tuo alustan hankinta kannattaa puntaroida siten mistä itse tykkää, Itse tykkään jämäkästä ja kovasta alustasta. Eli ei haittaa talvellakaan kovuus(kaikki kokareet ja montut tuntuu perseessä)jäisellä/routaisella tiellä.
Kyllä se palkitsee kun kesällä pääsee radalle tai tutulle mutka pätkälle :wink:

Tuli nuo Konit ostettua kokemuksen ja pienen jäljellä olevan mukavuuden takia(rakas tyttöystävä :lol: )
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos jollakin bilsteinit ylimääräisiksi jää niin erittäin kiinnostunut niistä olisin!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mihnkäs hintaan olette noita bilsteineitä tai koneja saaneet?
onko vielä halvempia kuin koneille elk partsin 551€ ja pcs bilsteinien 590€?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Bilsteinin Sprintit mielestäni hyvä valinta tontitettuun autoon. Erittäin jämäkät ja kestävät. Tilasin itse aikanaan Elkpartsista kun olivat siellä kohtuuhintaiset.

Jos haluaa mukavan auton niin sitten ehkä väärä valinta. Itselle tuli näillä pumpuilla juuri sellainen alusta kun halusinkin. Autolla ainakin eroa orkkikseen kuin yöllä ja päivällä.

Koneista ei Saabissa kokemuksia. Eräässä vanhemmassa (ja painavassa) Jaguarissa olen nähnyt konin iskarinvarren menevän poikki :?

Öhlinssitkin varmaan hyvät mutta niiden hinnalla saakin sitten jo koko auton
:D
Saab 9-3 2.0t sport business -00
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

mikkoimp kirjoitti:mihnkäs hintaan olette noita bilsteineitä tai koneja saaneet?
onko vielä halvempia kuin koneille elk partsin 551€ ja pcs bilsteinien 590€?
PCS meni sikahinnoiksi kun nosti hinnat (joku viikko sitten kysyin sieltä):

Koni 660€ +toimitus
Bilstein Sport 600€ +toimitus

Elkpartsin koni-hinta toimituksineen 675€
Partsforsaab koni-hinta toimituksineen on 595,74€:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15

Tosta minä vedän nyt semmosen johtopäätöksen, että kaikki muut on ilmeisesti valmistajan mukaan nostanu hintoja, paitsi partsforsaab ei ihan vielä ja minä taidan kyllä tältä istumalta mennä sieltä tilaamaan etteivät huomenna ole sielläkin 50-70€ kalliimmat! Ei muuta ku Masteri vinkumaan :D
Vastaa Viestiin