Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)
Itellä on H&R + bilstein ja kovat on. H&R + koni on tukeva mutta mukavampi kun bilstein. Jos olisin ostohetkellä tiennyt niin oisin ostanu konit. Onhan noi bilstainit kivat ajaa motarilla ja kurveissa, ei heilu, mutta vähän sais olla sitä mukavuus aspektiakin.
Väheksyä ei kannata sitä sachin sport kittiä, mukava, hyvä ajaa. Käyttöautoon ehdoton valinta.
Väheksyä ei kannata sitä sachin sport kittiä, mukava, hyvä ajaa. Käyttöautoon ehdoton valinta.
No ompas kummallista että irroittaa pitää, nehän on aivan turhat sitten Tai ehkä oli liikaa ajateltu että kalleimpien iskareiden oudosta ja hienonkuuloisesta säätö-ominaisuudesta olisi voinut olla jotakin ihan hyötyäkinJapso kirjoitti:Konin etu-iskareissa on kyljessä säätö, onnistuu rengaskotelon kautta. Taka-iskarit joudut sitten irroittamaan säätämistä varten.
Osta kerralla se Speedpartsin coilover setti, niin saadaan kokemuksia siitäkin.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mikähän ihme setti toi koiloveri oikein on? Muuta kuin että siinä on iskari pujotettu valmiiksi jousen sisään. Näyttää heppasemmalta. Mulla kyllä on jo H/R:t alla.
Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle??
No tämäkään ei varsinaisesti yllätä..saapasi kirjoitti: Qaw on kehunut alustaansa jo kesällä ettei ole kivireki, kun toisessa topicissa oli juttua tuosta kovuudesta. Kutsui ihan kokeilemaan autoansa, jollei joku usko.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No eipäs niissä ihmeempää kerrottavaa ole. Vakiona oli Aeron alusta alla ja kyllähän se reippaasti mukavampi oli, mutta samalla myös reippaasti kallistelevampi ja herkempi sutimaan.saapasi kirjoitti: Jaa, kerro ihmeessä lisää Sachseista. Niistä kun tuntuu olevan niin vähän juttua. Voitko kertoa käyttökokemuksiesi erot noiden kahden välillä? Auttaisi hurjasti iskareiden valinnassa! Ja jos olet Koneihin vaihtamassa, niin mitä parempaa niissä sitten on? Tiedän että ovat säädettävät.
H&R.saapasi kirjoitti: Edit: ainiin, mitkä jouset sulla muuten on?
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Sama homma. Konit olisin ottanu jos etukäteen olisi päässyt kokeilemaan. Harmi vaan jos tuo säätö tonnarin Koneissa on tuollainen.. 9-3:ssa sekä etu- että takaiskarit pääsee säätämään yläpäästä helpostiJouniCSE kirjoitti:Itellä on H&R + bilstein ja kovat on. H&R + koni on tukeva mutta mukavampi kun bilstein. Jos olisin ostohetkellä tiennyt niin oisin ostanu konit. Onhan noi bilstainit kivat ajaa motarilla ja kurveissa, ei heilu, mutta vähän sais olla sitä mukavuus aspektiakin.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Tuo on varmaan jossain välissä muuttunut, sillä itsellä säätö on ainakin iskarin yläpäässä.Japso kirjoitti:Konin etu-iskareissa on kyljessä säätö, onnistuu rengaskotelon kautta. Taka-iskarit joudut sitten irroittamaan säätämistä varten.
Eikai noita ole tarkoitettukkaan säädettäväksi olosuhteiden mukaan. Tuolla saa vaan säädettyä iskarit toimimaan mahdollisimman hyvin eri jousien kanssa.saapasi kirjoitti:No ompas kummallista että irroittaa pitää, nehän on aivan turhat sitten Tai ehkä oli liikaa ajateltu että kalleimpien iskareiden oudosta ja hienonkuuloisesta säätö-ominaisuudesta olisi voinut olla jotakin ihan hyötyäkin
No tulipahan tuokin sitten selväksi. Minä kun olen ollut juurikin siinä uskossa, että noita voi itse säädellä fiiliksen ja perunapeltojen mukaan.AP kirjoitti:Eikai noita ole tarkoitettukkaan säädettäväksi olosuhteiden mukaan. Tuolla saa vaan säädettyä iskarit toimimaan mahdollisimman hyvin eri jousien kanssa.saapasi kirjoitti:No ompas kummallista että irroittaa pitää, nehän on aivan turhat sitten Tai ehkä oli liikaa ajateltu että kalleimpien iskareiden oudosta ja hienonkuuloisesta säätö-ominaisuudesta olisi voinut olla jotakin ihan hyötyäkin
AP, eikös sinulla ollut ennen Bilsteinit vai muistanko väärin? Onko Konit mielestäsi nyt minkälaiset?
Koneihin oon ollut todella tyytyväinen. Tuolla säädöllä saa aika hyvin haettua sen mieleisen jäykkyyden. Bilsteineistä en osaa sanoa mitään. Ostin ne käytettynä ja laitoin ilman kummempia tarkasteluja alle -> ei toiminut ollenkaan
. Vaihdoin sitten Koneihin. Myöhemmin aloin sitten katteleen, että mikä niissä voi olla, aukasin suojakumit ja kappas - siellähän oli Bilsteinien omien pohjaanlyöntikumien lisäksi saabin kumit. Mikä on kun ei toimi ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eipä tuota itekkään heti hokannut, kun Bilsteinin kumit on "integroitu" noihin suojakumeihin.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eipä tuota itekkään heti hokannut, kun Bilsteinin kumit on "integroitu" noihin suojakumeihin.
Tontussa? Tämähän oli hyvä uutinen. Ihmetyttikin jo, että miksikäs ne olisi erilaiset kuin esim. 9-3:en.AP kirjoitti: Tuo on varmaan jossain välissä muuttunut, sillä itsellä säätö on ainakin iskarin yläpäässä.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Ei taidä öhlinsejä löytyä tonnariin sopivia.
Tuo konien säädettävyys on tosiaan plussaa. Tonnarissa ja 9-5 on Konit ollut ja en mitään negatiivista keksi.
Tutulla on 9-5:ssa Koneilla ajettu yli 200tkm ja edelleen kuin uuden veroiset.
Vaikka esim. 9-5.ssa ei saa niitä säädettyä paikallaan niin ei ole kuin vajaan pari tunnin homma kun käyn kaikki iskarit läpi ja säädän uudestaan. Radalle täytyis joskus koitta miten menee kun säätää tosi piukalle. Nyt on n. 33% (H&R:n jouset)jäykkyydellä ja silti tuntuu aika kivireeltä esim. porukoiden vakio 9-3 alustaan
. Ainakin omassa -89 cc tonnarissa sai etupään säädettyä suoraan tolpista
Tuo alustan hankinta kannattaa puntaroida siten mistä itse tykkää, Itse tykkään jämäkästä ja kovasta alustasta. Eli ei haittaa talvellakaan kovuus(kaikki kokareet ja montut tuntuu perseessä)jäisellä/routaisella tiellä.
Kyllä se palkitsee kun kesällä pääsee radalle tai tutulle mutka pätkälle
Tuli nuo Konit ostettua kokemuksen ja pienen jäljellä olevan mukavuuden takia(rakas tyttöystävä
)
Tuo konien säädettävyys on tosiaan plussaa. Tonnarissa ja 9-5 on Konit ollut ja en mitään negatiivista keksi.
Tutulla on 9-5:ssa Koneilla ajettu yli 200tkm ja edelleen kuin uuden veroiset.
Vaikka esim. 9-5.ssa ei saa niitä säädettyä paikallaan niin ei ole kuin vajaan pari tunnin homma kun käyn kaikki iskarit läpi ja säädän uudestaan. Radalle täytyis joskus koitta miten menee kun säätää tosi piukalle. Nyt on n. 33% (H&R:n jouset)jäykkyydellä ja silti tuntuu aika kivireeltä esim. porukoiden vakio 9-3 alustaan
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuo alustan hankinta kannattaa puntaroida siten mistä itse tykkää, Itse tykkään jämäkästä ja kovasta alustasta. Eli ei haittaa talvellakaan kovuus(kaikki kokareet ja montut tuntuu perseessä)jäisellä/routaisella tiellä.
Kyllä se palkitsee kun kesällä pääsee radalle tai tutulle mutka pätkälle
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuli nuo Konit ostettua kokemuksen ja pienen jäljellä olevan mukavuuden takia(rakas tyttöystävä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Bilsteinin Sprintit mielestäni hyvä valinta tontitettuun autoon. Erittäin jämäkät ja kestävät. Tilasin itse aikanaan Elkpartsista kun olivat siellä kohtuuhintaiset.
Jos haluaa mukavan auton niin sitten ehkä väärä valinta. Itselle tuli näillä pumpuilla juuri sellainen alusta kun halusinkin. Autolla ainakin eroa orkkikseen kuin yöllä ja päivällä.
Koneista ei Saabissa kokemuksia. Eräässä vanhemmassa (ja painavassa) Jaguarissa olen nähnyt konin iskarinvarren menevän poikki
Öhlinssitkin varmaan hyvät mutta niiden hinnalla saakin sitten jo koko auton
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jos haluaa mukavan auton niin sitten ehkä väärä valinta. Itselle tuli näillä pumpuilla juuri sellainen alusta kun halusinkin. Autolla ainakin eroa orkkikseen kuin yöllä ja päivällä.
Koneista ei Saabissa kokemuksia. Eräässä vanhemmassa (ja painavassa) Jaguarissa olen nähnyt konin iskarinvarren menevän poikki
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Öhlinssitkin varmaan hyvät mutta niiden hinnalla saakin sitten jo koko auton
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 2.0t sport business -00
PCS meni sikahinnoiksi kun nosti hinnat (joku viikko sitten kysyin sieltä):mikkoimp kirjoitti:mihnkäs hintaan olette noita bilsteineitä tai koneja saaneet?
onko vielä halvempia kuin koneille elk partsin 551€ ja pcs bilsteinien 590€?
Koni 660€ +toimitus
Bilstein Sport 600€ +toimitus
Elkpartsin koni-hinta toimituksineen 675€
Partsforsaab koni-hinta toimituksineen on 595,74€:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15
Tosta minä vedän nyt semmosen johtopäätöksen, että kaikki muut on ilmeisesti valmistajan mukaan nostanu hintoja, paitsi partsforsaab ei ihan vielä ja minä taidan kyllä tältä istumalta mennä sieltä tilaamaan etteivät huomenna ole sielläkin 50-70€ kalliimmat! Ei muuta ku Masteri vinkumaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)