Samoin uskon, että vaikka tonne väliin laittaisi paksumpaa kytkinlevyä, niin silloin paineasetelman "käpälät" eivät tule vain niin ulos. Oleellisin tässäkohtaa liene se, että painelaakerin/sylinterin ulostuloliike riittää sen irroittamaan moitteetta, eli jos haluaisi käydä tollaista mitottamassa oikeasti ja varmistua kokeilematta autossa toimivuttaa, niin pitäs ottaa vauhtipyörän lisäksi pajalle lohko sekä vaihdelaatikko työsylintereineen laakereineen, että näkisi työsylinterin liikeradan ulottuvuuden paineasetelmaan nähden....
Specin kytkimien suurin ero vakioon on tuossa materiaalissa. Jousitettu sintteri tai jousitettu kupari. Nuo jouset ja sopiva materiaali tekevät kytkimestä mukavan kevyt veto päällä sekä helpon luistatettavan, mutta pitävän jo kohtuullisella puristusvoimalla.
Kyllähän sitä jarrujen pitoakin levyyn voi kasvattaa ätäkämmillä jarrupalamateriaaleilla, eikä pelkästään punttisalin jalkaprässiä renkkaamalla...

Ainakaan ng900/og9-3 mailmassa ei viggenin kytkimestä järeempiä ole vaihtoehtoja kuin specit "normikytkimen" tilalle, (jos sintterit unohtetaan..) johon (3+) olen ollut erittäin tyytyväinen viggenin kytkimen jälkeenkin. Ei luista, vaikka paineasetelma on kevyempi kun viggenin ja on helpompi ryömittää kun viggenin kitillä. Viggenin setti luisti potulla jo 70t ajettuna.. ja ompa porukalla luistanut ihan muutaman tuhat ajetut viggenin kytkimetkin potulla, eli kulumisesta ei ole kyse.
Harvemmimpa noi levyt väännöstä hajoavat terveinä. Lienee yleisin syy vakio kytkimen hajoamiseen (virikäytössä) saabimaailmassa on jousien ympärillä olevien "peltien" pettäminen, kun jouset täristessään ne syö ohkaisiksi.
Enemmän oikeasti tietävät korjatkaa jos olen nyt hirveesti väärässä.
