Laturin häiriö hifissä ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Meneekö RCA tai virtapiuha jossain pahasti ristiin auton omien johtojen kanssa? Ja virta eikä RCA johdot saisi mielellään olla kiepillä missään. Jos on kelalla vaikka penkin alla niin varmasti häiriöi.

Entä auton omat maadoitus kohdat? Akun maadoitus kaapeli kannattaa tarkistaa. Aina kannattaa hifien asennus aloittaa auton omien virta piuhojen kunnosta. Jos ei maadoitukset ole kunnossa ei varmasti toimi vahvaritkaan. Jos vahvarille vetää ranteen paksun piuhan niin silloin pitää olla auton akun piuhojenkin saman paksuisia, ei siitä muuten ole mitään hyötyä jos akun maa piuha kuristaa. Tai hyöty jää minimiin.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mulla alkoi Pioneeri sirisemään kun vedin muka uuden ja paremman antennipiuhan. Onneksi jätin vanhan paikoilleen. Uusi meni eri reittiä.
muljua
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Elo 20, 2003 11:54
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja muljua »

Moi,

täytyy varmaan vetää vielä erillenen heräte tolle vahvarille jotain omaa reittiä ja katsoa, miten saisin viimeisen kiepin pois RCA johdoista. Toivottavasti ei tarvitse lähtä purkamaan sisustaa, että saa jotenki suoraksi.

Tosin saa kyllä nyt jäädä ruotsin reissun jälkeiseksi tehtäväksi.

Kysessä on pioneerin mankka (en nyt muista mallia). Mutta eipä niitä piuhoja kyllä ole turhaan revitty irti. Voin toki testata vielä toisellakin mankalla. Vahvistin pakasta revitty, joten en ainakaan hapettumiin usko.

PS: Maajohdon paikan vaihtaminen ei jeesaanu ja virta ja maa on pikkurillin paksusilla piuhoilla kiinni, joten pitäis ainakin riittää.
Mikko # 943
9-3 vector 2.0T biopower -08 (vaimon menopeli), 99 -84 16v turbo ratakikotin, 96 -75 PR -> museo, og900 cabriolet -84 (-87 mutta kuitenkin -86)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ota se ohut tapsi poijes mankan ja vahvarin rungon väliltä, käytä sitä herätteenä. Kytke RCA-piuhat kiinni ilman galvaanista erotinta (akunkenkä irrotettuna!), korjaa mankan maadoitus, kiinnitä akunkenkä ja testaa. Jos vinkuu, lisää erotin rca-letkuun, vinkuuko? Entä vinkuuko ilman erotinta/erottimen kanssa antennijohto irrotettuna? Ja olihan ne auton omat sähköt nyt varmasti kondiksessa laturin maadoitusta myöten?

Jonkinlaista maasilmukkaa epäilen tässä syyksi koskapa sinulla on jo galvaaninen erotin, ellei ole tosiaan mankan sisältä palanut rca:n maadoitus poikki.
Kunnossa olevilla laitteilla ja järkevänlaatuisilla asennustarvikkeilla/kaapeleilla olen saanut(paria halvasta paskasta vahvistimesta johtunutta tapausta lukuunottamatta) ulinat aina pois kunhan on jaksanut hieman nähdä vaivaa maadoituksien kanssa.. ja ihan ilman galvaanisia erottimia.


Edit: Ja jos mankasta on palanut pioneerissä usein oleva 0ohm suojavastus poikki rca:n maasta, se ilmenee yleisimmin pahana laturin häiriönä ja pirunmoisena ruksutuksena cd:n vaihtaessa biisiä/hakiessa raitaa. Tämä häiriö pienenee usein yhdistämällä johdonpätkällä mankan rungon ja rca-liittimen vaipan väli(en suosittele jättämään pysyväksi ratkaisuksi).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin