Speedparts (jälleen kerran)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, ennen olinkin varmaan lempiasiakas. Nyt oon sitten "lempiasiakas" :wink:

Ja ruotsiksi oon kaikki noi e-mailit vääntänyt Claesille :) On se ihme, mihin ihminen venyy, kun tulee tosipaikka kysymykseen :wink: Tietysti tossa mun ruotsinkielessä on varmaan roppakaupalla virheitä (sanajärjestykset sivulauseissa, epämääräiset ja määräiset muodot tms.), mutta sanoma menee ainakin perille :twisted:
Hyvä, hiillosta vaan SP.tä!!!

Soitin näet PCS:n Rikulle ja sain kuulla että mun kylkinlevynikin on sen kuorman lähetysluettelossa jota koitat saada Suomeen rantautumaan.
Piristävää, koska tilasin (Riku tilasi) kytkimen "vasta" heinäkuun alussa, että se olisi jo nyt matkalla. :)
No, ei mun pidä innostua ennenkuin se lähetys on Suomessa. Ja vaikka paketti pian tulisikin ei kaksi kuukautta ole silti mitenkään hyvä toimitusnopeus.

Claesin vastaustyyli sun maileihin sopisi kesäduunarille jolla on vika työviikko menossa, ei firman toimitusjohtajalle!!!

Hyvä, että olette täällä foorumissa kommentoineet SP:n edesottamuksista. Mulla on hommat sujuneet aiemmin SP:n kanssa moitteettomasti ja nyt kun tilasin ekaa kertaa tavaraa PCS:n kautta ni tavaraa saakin odotella kuukausikaupalla. Ilman teidän kirjoituksiani olisin virheellisesti osoittanut syyttävällä sormella Jyväskylään Uddevallan sijaan.
Noksu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 17:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Noksu »

Alkaa kuulostaa siltä, että speedpartsilta on luotto loppu, eli joutuvat maksamaan käteisellä kaikki päämiehiltään hankkimansa tavaran. Tämä taas saattaa johtua siitä, että ovat velkaantuneet ja päässeet näin yritysten mustalle listalle. Toki tämä on vain arvailua, mutta kaikki tuo lukemani henkilökunnan käyttäytyminen ja toimitusten käsittämättömät ajat mielestäni viittaavat ko. ongelmiin. Ruotsista varmasti löytyy instanssi, joka listaa rahavaikeuksissa olevia yrityksiä...
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Noksu kirjoitti:Alkaa kuulostaa siltä, että speedpartsilta on luotto loppu, eli joutuvat maksamaan käteisellä kaikki päämiehiltään hankkimansa tavaran. Tämä taas saattaa johtua siitä, että ovat velkaantuneet ja päässeet näin yritysten mustalle listalle. Toki tämä on vain arvailua, mutta kaikki tuo lukemani henkilökunnan käyttäytyminen ja toimitusten käsittämättömät ajat mielestäni viittaavat ko. ongelmiin. Ruotsista varmasti löytyy instanssi, joka listaa rahavaikeuksissa olevia yrityksiä...
Uskon että tässä on myös kyse oman "tontin", eli Ruotsalaisten suosimisesta. Yleensä jos jollain asiakkaalla hurrilandiassa on ollut ongelmia SP:n kaltaisten yritysten kanssa alkaa välitön avautuminen STCS:n foorumilla. Tällaista ei kyllä ole näkynyt????
Turbo Sensonic viritteli aihetta käsellä, mutta vastaanotto jäi olemattomaksi. Voiko siis olla näin että palvelu pelaa hurreissa muttei täällä. Olen yrittänyt tiedustella muutamalta hurrilta ICQ:n välityksellä SP:n asiakaspalvelusta, mutten ole onnistunut löytämään ketään kuka olisi asioinut yrityksen kanssa viime aikoina. Toisaalta en ole ollut yhteydessä kuin muutamaan kaveriin, joten otos on aika pieni.

Turbo-mies varmaan kertoo lisää, kuinka SP pissi iirikseen taas kerraan ja Jyväskylän reissusta jäi känsät käteen, no ilmeisti jo aiemmin tulleet tavarat saatiin asennettua.
#1730
500whp.net member
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kerro kahdellatoista nii voi toimitus aika olla noin kohdallaan :wink:

Voisin mäkin heittää SP:lle mailin että missä prkl mun jakopään+tasapaino akselien osat luuhaa. tilaus kuitenkin tehty ennen juhannusta.

no, enköhän mä ota se tasapaino puolen pois sieltä, mutta olisi kiva saada samassa remontissa vaihdettua uudet jakopään osat :idea:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

noh
Laitoinpa SP:lle sitten mailin menee, kun ei osia tahdo kuulua. saa nähdä mitä vastaillaa, vaiko mitään..
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No niin, nyt sitten ollaan palattu Jyväskylästä. Autossa on alla uudet etuiskarit, puslat, tukivarret, pyöränlaakerit, raidetangonpäät (sekä sisempi että "varsinainen" raidetangonpää), uudet iskareiden yläpäähän tulevat laakerit ja pyörien keskiruuvit.

Edelleen kaipaan Bilsteinin takaiskareita ja sitä crossflow-IC:tä. Voisin saada Bilsteinit varaosaliikkeesta ja IC:n Maptunilta viikon toimitusajalla, mutta ehkä olisi parempi vain hiillostaa Speedpartsia. Jossain vaiheessa ne "ratkeaa", kun valituksia tulee tarpeeksi tarpeeksi monelta hemmolta.

Joten "Jamppa", "2.3T Sport" ja "NG900SET", liittykää "Vigge":n ja mun kanssa "rintamaan" ja antaa mennä postia Speedpartsille, mielellään vielä ruotsiksi, jos kieli edes jotenkuten sujuu. Kaikki sähköpostit osoitteeseen peter@speedparts.se, CC:nä claes@speedparts.se ja Seijarin Rikulle. Vinkkinä vielä, että pysytelkää asialinjalla, eli kerrotte vain mitä on tapahtunut ja mitä mieltä olette asiasta.

Mitään "haistakaa p**ka hurrit!" -juttuja ei kannata laittaa. Hoidetaan itse asiat "sofistikoituneesti" ja jos joku alkaa SP:n puolelta röyhkeäksi tai v**tuilemaan, niin ainahan nuo jutut voi pistää tiedoksi STCS:n palstalle. Itse olen koko ajan odottanut, koska Claes tokaisee mulle jotain törkeää ja sitten pistän sen jakeluun STCS:n palstalle, jolloin firmalta menee uskottavuus :twisted:

Ja nyt ei muuta "kanssakärsijät" kun lähettelemään sitä kritisoivaa sähköpostia SP:lle :twisted:

P.S. Mä lähetän omat mailini SP:lle työosoitteesta, joten jos "kanssakärsijät" haluatte tietää "reaaliajassa", mitä me "Vigge":n kanssa kirjoitellaan SP:lle, niin laittakaa mulle sähköpostiosoitteenne privaativiestillä, niin ainakin mä (ja tod.näk. myös "Vigge") lisätään teidät sähköpostilistalle ja voitte sitten myös niiden tietojen pohjalta "hämmentää" SP:tä :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Terve. Kaippa tämäkin vähän liippaa aihetta...

Polyuretaanista tukipuslaa vaihdelootalle olisi Saappaani vailla, joten kyselin PCS:ltä toimitusaikaa. Menee kuulemma nelisen viikkoa, ja takuulla luulisin syyn olevan Ruåtsin päässä. Noh, koska en viitsisi sitä voimansiirron heilumista kuukautta katsella (kaikki moottorin tuet on jo uusittu), otin huvin vuoksi näppäimistön kauniiseen käteen ja viskasin eemelin Abbotille Englantiin. Vastauksen tulo kesti n. kolme tuntia, puslia on hyllyssä ja toimitus lähtee jo mahd. samana päivänä 8O Hinta on kyllä sitten hiukan suolaisempi (n.100€ toimituksineen vrt. PCS ~60€) Alhaalla Abbott racingin myyntiosaston vastaus:
------------------------------------------------------------------------------
Dear Mr. Sorvali

Many thanks for your e-mail.

I can confirm prices are as follows :

1 x Set Polyurethane Gearbox Mounts 34.00 uk pounds
1 x Shipping via DHL Express Courier 20.00 uk pounds

Sub Total 54.00
VAT 9.45

TOTAL TO PAY 63.45 uk pounds

I can confirm these parts are in stock and if you place an order today, I can ship them out this afternoon.
We accept all major credit cards for payment, so Mastercard is fine.

To place an order please can you confirm the following details:

1. Full invoice address
2. Full delivery address
3. Contact Name
4. Contact telephone number
5. Credit card number and expiry date
6. Full details of parts required
7. Full details of vehicle in question

I hope I have been of help and I very much look forward to hearing from you again soon.

Kind regards

Giles Fairweather
Tuning & Sales Manager
Abbott Racing Motorsport
Tel: +44 (0)1255 870636
Fax: +44 (0)1255 870057
Mobile +44 07836 297636
Web: http://www.abbottracing.com
Email: giles@abbottracing.com
----------------------------------------------------------------------------------

Nämä engelsmannit tuntuvat ymmärtävän asiakaspalvelun päälle, ei voi muuta sanoa.

-Ville
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

V.J.S kirjoitti:Terve. Kaippa tämäkin vähän liippaa aihetta...

Polyuretaanista tukipuslaa vaihdelootalle olisi Saappaani vailla, joten kyselin PCS:ltä toimitusaikaa. Menee kuulemma nelisen viikkoa, ja takuulla luulisin syyn olevan Ruåtsin päässä. Noh, koska en viitsisi sitä voimansiirron heilumista kuukautta katsella (kaikki moottorin tuet on jo uusittu), otin huvin vuoksi näppäimistön kauniiseen käteen ja viskasin eemelin Abbotille Englantiin. Vastauksen tulo kesti n. kolme tuntia, puslia on hyllyssä ja toimitus lähtee jo mahd. samana päivänä 8O Hinta on kyllä sitten hiukan suolaisempi (n.100€ toimituksineen vrt. PCS ~60€)
9000 kyseessä ilmeisesti?
http://www.polarautovaruste.com/
Tuolta kun kyselin niin muistaakseni parin viikon toimitusaika ja hintaa tais olla jotain 30€

Kannattaa varmaan mennä kysymään lähimmästä puljusta jossa myydään mihin tahansa autoon polyuretaanipuslia, melko varmaan voivat tilata sopivan ja hintaan ei tarvitse lisätä mitään postikuluja tms.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

V.J.S kirjoitti:
Nämä engelsmannit tuntuvat ymmärtävän asiakaspalvelun päälle, ei voi muuta sanoa.

-Ville
Ja näin sama hoituu SP:llä

Tässä vaiheessaa menossa kolmas maili:

Good morning Peter,
I never did receive an answer. Can you confirm our arrangement. What would
the delivery time be? Is it OK to handle billing through PCS?
---------------------------------
Hi
Yes we can use PCS if you plan to order this thru them
Regards
Peter
---------------------------------
Can you give me an estimate about delivery times (leveranstid)? If I
order through PCS is the prize the same xxxx? Is this prize delivery
paid?
Olli
--------------------------------
Hi,

Yes the price is the same..
Shipping cost is not included..
Is around xxx SEK
Regards
Peter
------------------------------
Thank you for your time, but what can you promise me for your delivery time leveranstid?
Olli
------------------
Ei vastusta
-----------------
Good morning Peter,
Is there a reason why SP is not willing to give me any estimate of the
delivery time? How is one supposed to order if they are not provided
with information?
Olli
-------------------
Hello,
The delivery time is around 2-3 days after order
Could you please tell me why there's a anger in your tone ?
Regards
Peter
--------------------
Thank you,
>Could you please tell me why there's a anger in your tone ?
I 'am sorry to say but it seems to be the only way to get through to
you. I quoted delivery times in my previous four emails, but you did not
comment. All other questions were commented, thank you for that.
Br,
Olli
---------------------
Sorry for missing the deliverytime...
Peter
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ai niin, tällainen asia unohtui vielä kertoa. "Vigge" tän jo tietääkin, mutta Speedpartsin Peter oli sanonut Seijarin Rikulle, että "sano niille asiakkaillesi, etteivät enää lähetä sähköpostia meille."

Kaverihan oikein "kerjää" itselleen sähköpostia, jossa kritisoidaan heidän toimintaansa ja kerrotaan, kuinka yritystä ja sen asiakaspalvelua pitäisi hoitaa :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Minullakin oli alkukesästä kokemusta Speedpartsin hitaudesta..tilasin PCS:n kautta tonnariin kartiofiltterin, eikä mennyt kun 2kk toimituksessa. Hirvittää jo valmiiks, kun aattelin laittaa 3" JT:n tilauksen vetämään. Noh, jos se jouluks tulis. Etukäteen en kyllä maksa :twisted:
Corvette C5
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itsellä sama homma kartiofilsun kans. toimitusaika oli n.2kk! Mutta JT 3" puolisarjan kans meni 8 päivää!!!! :roll: 8O ja nämä tapahtuivat huhti-toukokuun paikkeilla..
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

to4 kirjoitti:Minullakin oli alkukesästä kokemusta Speedpartsin hitaudesta..tilasin PCS:n kautta tonnariin kartiofiltterin, eikä mennyt kun 2kk toimituksessa. Hirvittää jo valmiiks, kun aattelin laittaa 3" JT:n tilauksen vetämään. Noh, jos se jouluks tulis. Etukäteen en kyllä maksa :twisted:
Alla oleva on lyhyt viestien vaihto JT:n S-Å.Angerdin kanssa viime helmikuulta:

> Från: "2,3t sport"
> Datum: Sat, 14 Dec 2002 16:30:25 +0200
> Till: jt.tuning@telia.com
> Ämne: Producter till Finland?
>
> Hej!
>
> Har ni återförsäljare i Finland? Om inte, har ni skickat avgassystem till
> Finland och på vilka kostnader? Min bil är Saab 9000 Cse 2,3turbo sport -98.
>
Hej
du kan beställa direkt av oss
pris halvsats inkl frakt ca 3500 S kr
Pris helsats inkl, frakt c:a 4500 S kr

MVH
JT

Hinnasta voisi varmaan esittää vielä jotain alennustoiveita, mut uskon että ainakaan toimitusaika ei vastaa SP:n "pikalähetyksiä" :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pade900 kirjoitti: Itelläni ei koskaan ole SP:n kanssa ollu ongelmia mutta viime tilauksesta onkin jo aika kauan eli ilmeisesti sen jälkeen menny homma päin seiniä..
Toivottavasti saisivat jonkinlaisen järjestyksen noihin hommiinsa koska olen aina ollut kyseiseen firmaan todella tyytyväinen jne ja toivoisin että heidän kanssaan voisi jatkossakin asioida !
No ei mullakaan ollut silloin kun vielä tilasin tavarat suoraan SP:ltä, siis ennenkuin SP haali itselleen 12 jälleenmyyjää, eikä ole pystynyt hoitamaan hommiaan :evil:

Tein muuten eilen sellaisen "tempauksen", että lähetin e-mailin kaikille SP:n jälleenmyyjille, joka meni näin:

"Hello to all of you!

You're all of the dealers of Speedparts. I'm writing this because I'd like to know how's the business working between you and Speedparts?
What about shipments? Do they come on time?

I'm asking this because me and my pals have ordered some parts from Speedparts via Finnish dealer called Pro-Car Service.
Lately Speedparts have not treated Pro-Car Service like they should be. The shipment of orders have almost stopped during last 4 months.
And I know (and I'm 100% sure) that the problem is not associatd with Pro-Car Service. The problems is that Speedparts won't send the goods which their dealer has ordered from them. I don't know whether this has already happened to you but...

One of the pals has ordered Viggen's stage III kit from Speedparts. Another pal of mine has ordered some chassis material for his 9000. Third guy has ordered stage 1 kit for his NG900 Turbo. I myself have ordered new Bilstein shock absorbers, Powerflex bushes and a Sport IC for my NG900 Turbo (my order all in together approx. 1700 euros). None os us have received our goods because of Speedparts' inactivity towards this aforementioned dealer who has already paid for the goods but hasn't got the material. It seems that Speedparts will eagerly take many dealers for them but they won't handle their business correctly with their dealers.

As an example, I have now waited my goods for three and half months (yes, that's right, I'm not kidding). My pal has waited the clearance of his Viggen tuning set since April! You can all evaluate whether I'm lying or not. Why should I write this e-mail and warn you about the current situation if the things would be allright?

We have sent several e-mails to Speedparts but they are not so willing to answer to them. Or if they have answered to them, they cannot give us the correct, binding delivery time (because they cannot keep it). When I sent some e-mails to the staff of the company and also to their managing director as CC, the managing director replayed to me that "don't send me any e-mails that I've nothing to do with!"

Well, in my opinion, if the company cannot handle their business, the managing director is in charge of their operation and if the staff in the company think they have no responsibility how's the business working in the company, the managing director should always take the lead and make the things work. That hasn't happen with this case. In any case where the customer has made a sophisticated complaint about the activity of the company, the managing director should always apologize it (irrespective of whether the customer is either right or wrong) and not try to hide from the responsibility he has because of his status in the company.

So now you know our story and the story of our dealer. I really do hope that the things are not in the same shape with you as they are with us.
So we're still waiting our stuff. Maybe they will come some day ;-)"

Kaksi firmaa on jo tähän mennessä vastannut minulle, että heillä on ollut samanlaisia ongelmia SP:n kanssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

pade900 kirjoitti: Itelläni ei koskaan ole SP:n kanssa ollu ongelmia mutta viime tilauksesta onkin jo aika kauan eli ilmeisesti sen jälkeen menny homma päin seiniä..
Toivottavasti saisivat jonkinlaisen järjestyksen noihin hommiinsa koska olen aina ollut kyseiseen firmaan todella tyytyväinen jne ja toivoisin että heidän kanssaan voisi jatkossakin asioida !
Turbo Sensonic kirjoitti: No ei mullakaan ollut silloin kun vielä tilasin tavarat suoraan SP:ltä, siis ennenkuin SP haali itselleen 12 jälleenmyyjää, eikä ole pystynyt hoitamaan hommiaan :evil:

Tein muuten eilen sellaisen "tempauksen", että lähetin e-mailin kaikille SP:n jälleenmyyjille, joka meni näin:
Myös minä sain tavarat ihan ajallaan, tämä siis alkuvuodesta. Ongelmani alkoivat 4.4.2003 ja siitä asti on mylly pyörinyt.Kuva

Itse heitin myös vettä kiukaalle, lähetin kantelun SP:n toiminnasta Ruotsin kuluttaja-asiamiehelle.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin