Miten suodattimen vaihto vaikuttaa nakuttamisen havainnointiin?9000LPT kirjoitti:Pieniä kauhukuvia perjantaille..J8 kirjoitti:Myönnetään. Laitoin ihan kokeilun ja urheilun vuoksi viime syksynä vakio koteloon tulevan jr:n airfilterin. oli vielä halvempi kuin orkkis suodatin. yllätys oli ihan positiivinen, sillä kaasu alkoi reagoimaan nopeammin(varsinkin 2-vaihteella) ts. kaupungissa mukavampi ajella 2.0T:llä. sanoisinko että vääntää ehkä hiukan paremmin. Muuten en kyllä huomattavaa eroa huomaa orkkikseen, sillä mulla ei niin hyvää persedynoa ole. Heti kun/jos Ilmamäärämittari hajoaa, niin laitan orkkiksen takaisin. Äänetkään ei muuttuneet mikä on hyvä juttu.. jos autosta jotain ääniä lähdetään hakemaan, niin kyllä se on murina eikä suhina..
Toivottavasti ei ollut öljyttävä malli. Pahimmassa tapauksessa auto toimii ja kulkee kuten ennenkin, muuta käy väärillä seoksilla. Nakutuksen havainnointi ei toimi kunnolla ja koneesta halkeavat männät tai pahimmassa tapauksessa löytyvät silppuna öljypohjasta.
Osassa virisoftia on koskettu noihin nakutus herkkyyksiin ja tulos edellämainutun kaltaista viallisella ilmamassa mittarilla.
9-5 2.0t:hen "sihinää"?
Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?
Öljyttävähän se on. n. 18tkm ks. suodattimella takana ja hyvin on toiminut. viallinen ilmamäärämittari sytyttää yleensä ce-valon. nakutuksen syntyyn vaikuttaa niin moni asia(mm. bensanlaatu, imuilman ja moottorin lämpötila, kuormitus, palotilan puhtaus jne.) etten nyt ihan paska housuissa perjantaita vietäPieniä kauhukuvia perjantaille..
Toivottavasti ei ollut öljyttävä malli. Pahimmassa tapauksessa auto toimii ja kulkee kuten ennenkin, muuta käy väärillä seoksilla. Nakutuksen havainnointi ei toimi kunnolla ja koneesta halkeavat männät tai pahimmassa tapauksessa löytyvät silppuna öljypohjasta.
Osassa virisoftia on koskettu noihin nakutus herkkyyksiin ja tulos edellämainutun kaltaista viallisella ilmamassa mittarilla.

Aika paljonhan nuo viri firmat nimenomaan lykkäävät ks. suodatinta tiettyjen stegien mukana ja mm.Saabin virallinen (elkparts) jälleenmyyjä sitä jopa suosittelee. Kuvailemasi kauhukuva on toki mahdollinen, mutta prosentuaalisesti se on mielestäni aika pieni.
Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?
Koska immuun pääsee suodattimen öljyä ja muuta paskaa noista katiskoista, tämän jälkeen onkin seokset ihan persellään ja pahimmassa tapauksessa todella laihalla koska immu ei enää pysty mittaamaan todellista ilma määrääMiten suodattimen vaihto vaikuttaa nakuttamisen havainnointiin?

Tosin itse menty ei pestävällä/öljyttävällä Apexin suodattimella jo reilu 10tkm ja puhinaa riittää neitipaineillakin ja seokset pysyneet kohillaan

Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?
Kuten myös vv-suotimella jonkun stege1:n kanssa saatu "hyöty".J8 kirjoitti:...mutta prosentuaalisesti se on mielestäni aika pieni.
Orkkissuttari virtaa keposeen päälle 300hp, joten minun puolesta saa pitää kioskinsa nuo vv-filttereiden myyjät.
Ja jos alkaa imuäänien puute vituttamaan, niin poraa se suttarikotelo täyteen reikiä, johan suhisee.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9-5 2.0t:hen "sihinää"?
Isot pojat on kertonu että orkkis sutari pelaa vielä 500hp+ tehoilla joten kenelläkään ei pitäs olla mitään oikeeta tarvetta ostella noita "tuning" putsareita.V.J.S kirjoitti:Kuten myös vv-suotimella jonkun stege1:n kanssa saatu "hyöty".J8 kirjoitti:...mutta prosentuaalisesti se on mielestäni aika pieni.
Orkkissuttari virtaa keposeen päälle 300hp, joten minun puolesta saa pitää kioskinsa nuo vv-filttereiden myyjät.
Ja jos alkaa imuäänien puute vituttamaan, niin poraa se suttarikotelo täyteen reikiä, johan suhisee.