Dyno pk-seudulla

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vigge kirjoitti:Larussa on kuulema myös dyno ainakin kaverin sanoman mukaan.
Ei tosin muistanut nimeä, jollain tietoa?
No niin tuli varmistus tähänkin asiaan, eli kyseessä ST.
Oli menny jollain paikat "hieman" sekaisin...
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:http://www.testcentertiilila.fi/fi/index.html

tuolla olis paikka jossa saa vedettyä tehot Helsingissä, hinta oli kuulemma viime kesänä 75 eur sisälsi 3 vetoa.
Täytyypä soitella ja kysellä hieman palvelusta. Palaan asiaan jahka saan hemmont kiinni.
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

ST-Motorssia en suosittelisi. Antaa arvoja, joiden luotettavuutta tekee mieli epäillä ja taas nopeasti edessä pito-ongelmat ja turbot lämpenee tuolla herkästi.
STCF #3
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

ST-Motors:sta minulle 1 kokemus vuosien takaa, kun laitatin SuperChip:n lastun silloiseen VW Passattiin 1.8T koneeseen (vm 1997, asennus 1998), joka pitää mm. kolvata eikä siis mene "heittämällä" = meni yön yli hommiksi, mutta ST-Motors:n käyttämä "kolvaaja" teki yöhommina lastun laiton ja sain auton heti seuraavan päivänä päivällä takaisin ja siitä dynoon.

Dynossa näkyi renkaista, että vakio 150 bhp -> 192 bhp ja vääntökäyrät aivan uusiksi. Homma oli todella (ainakin silloin) todella ammattimaista ja hyvää palvelua + dyno-tuloste kourassa ja kokeilemaan autoa liikenteeseen. Olihan kuulkaa auto, kuin uusi ja vääntöä piisasi + tätä kautta mm. polttoaineen kulutus tipahti ja kiihtyvyys - AAHH! Autoon piti sen jälkeen laittaa 98E bensaa, eikä 1-vaihteella revityksiä, koska kirstu sanoo itsensä silloin irti.

Myin auton pois ja uusi omistaja jostain päin maakuntia (itse Uudellamaalla) soitteli ja kyseli tuosta lastusta ja kerroin em. highlightit hänelle ja oli tyytyväinen.

Homma aikanaa maksoi muistaakseni asennuksineen ja dynoineen n. 4.500 FIM, jota pidän kohtuullisena, kun tuohon aikaan ei paljon hyviä lastuja saanut, tai valokoimaa ei paljoa Königin lisaksi löytynyt. König:ltä olisi saanut mm. takuunsäilyttävän lastun, mutta hintaa oli n. 10.000 FIM lastulle + asennukset ja dynot päälle - ilman takuuta autolle hinta muistaakseni n. 6-7000 FIM.

ST-Motors on (tai ainakin oli) spesialisoitunut erityisesti ralliautoihin, joita heillä löytyi hallillinen mm. yritysten PR-käyttöön asti (po. Mitsuja). Voi siis olla, että josko omistaja on vaihtunut tai minulla hyvää tuuria aikanaan, mutta menisin kyllä uudestaan, josko tarvetta olisi.

BTW Superchips ei enää tee Euro-autoihin lastuja, sinänsä harmi, koska ovat erittäin hyvää luokkaa, joissa mm. tsekataan joka 200 rpm:n väliä, eikä yhtenä klönttina, joka tekeekin siitä todella hyvän. Löytyipä aikanaan SC:n sivuilta Ferrari F40:eenkin laski, jolla sai 110 bhp lisää + väännöt tappiin!

SSAero :D
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

SSAero kirjoitti:ST-Motors:sta minulle 1 kokemus vuosien takaa, kun laitatin SuperChip:n lastun silloiseen VW Passattiin 1.8T koneeseen (vm 1997, asennus 1998), joka pitää mm. kolvata eikä siis mene "heittämällä" = meni yön yli hommiksi, mutta ST-Motors:n käyttämä "kolvaaja" teki yöhommina lastun laiton ja sain auton heti seuraavan päivänä päivällä takaisin ja siitä dynoon.

Dynossa näkyi renkaista, että vakio 150 bhp -> 192 bhp ja vääntökäyrät aivan uusiksi. Homma oli todella (ainakin silloin) todella ammattimaista ja hyvää palvelua + dyno-tuloste kourassa ja kokeilemaan autoa liikenteeseen. Olihan kuulkaa auto, kuin uusi ja vääntöä piisasi + tätä kautta mm. polttoaineen kulutus tipahti ja kiihtyvyys - AAHH! Autoon piti sen jälkeen laittaa 98E bensaa, eikä 1-vaihteella revityksiä, koska kirstu sanoo itsensä silloin irti.

Myin auton pois ja uusi omistaja jostain päin maakuntia (itse Uudellamaalla) soitteli ja kyseli tuosta lastusta ja kerroin em. highlightit hänelle ja oli tyytyväinen.

Homma aikanaa maksoi muistaakseni asennuksineen ja dynoineen n. 4.500 FIM, jota pidän kohtuullisena, kun tuohon aikaan ei paljon hyviä lastuja saanut, tai valokoimaa ei paljoa Königin lisaksi löytynyt. König:ltä olisi saanut mm. takuunsäilyttävän lastun, mutta hintaa oli n. 10.000 FIM lastulle + asennukset ja dynot päälle - ilman takuuta autolle hinta muistaakseni n. 6-7000 FIM.

ST-Motors on (tai ainakin oli) spesialisoitunut erityisesti ralliautoihin, joita heillä löytyi hallillinen mm. yritysten PR-käyttöön asti (po. Mitsuja). Voi siis olla, että josko omistaja on vaihtunut tai minulla hyvää tuuria aikanaan, mutta menisin kyllä uudestaan, josko tarvetta olisi.

BTW Superchips ei enää tee Euro-autoihin lastuja, sinänsä harmi, koska ovat erittäin hyvää luokkaa, joissa mm. tsekataan joka 200 rpm:n väliä, eikä yhtenä klönttina, joka tekeekin siitä todella hyvän. Löytyipä aikanaan SC:n sivuilta Ferrari F40:eenkin laski, jolla sai 110 bhp lisää + väännöt tappiin!

SSAero :D
Mielipiteitä on monia, varmaan yhtä paljon kun on vastaajiakin.
Minulla ei henk koht ole mitään st:tä vastaan ja olenhan käynyt siellä saappaanikin kassa moneen otteeseen.

Palvelu on ollut aina suhteellisen mallikasta, vaikka tässäkin asiassa on osalla ollut valittamista.

Dynossa aiemmin ollut kaveri siirtyi toisiin hommiin ja uusi sälli oli ainakin aluksi täysin hukassa laitteiden kanssa. Tämän lisäksi dyno on mallia "hidas" mikä tarkoittaa että autoa joutuu vedättämään lämä tiskissä lähes minuutin. On sanomattakin selvää että lämmöt karkaa käsistä etenkin kun ottaa huomioon dynohuoneen tilavuuden. Vakio föönin hyötysuhde on myös todella huono kun paineita ruvetaan nostamaan ja lämmöt imupuolella karkaa käsistä. Samasta syystä joman autoni kohdalla lukemia ei ko. paikassa saatu.
Dynossa ei myöskään ole seoksien valvontaa muuta laitetta kun pakokaasuanalysattori, jolloin saa olla tarkkana ettei mäntäpistiäinen iske.

Ja mitä tulee supershit lastuihin, niin olen täysin erimieltä kirjoittamasi kanssa. Yleinen mielipide ainakin saab piireissä on että hullu saa olla jos sellaisen autoonsa torppaa. Ko. valmistaja ei ainakaan ennen testennut tuotteita jokaisessa autossa joihin niitä oli saatavilla, vaan softa tehtiin tietokone arvonnan avulla, lisää ahtoo + muut tarvittavat muutokset. Itse en ainakaan laittaisi autooni yhtään softaa, jonka valmistaja ei ole perehtynyt saappaan trionic ECUun. Vaikka olisi niin ei sekään aina takaa, että tulos olisi hyvä, sillä onhan sekin nähty...
#1730
500whp.net member
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Speedou kirjoitti:ST-Motorssia en suosittelisi. Antaa arvoja, joiden luotettavuutta tekee mieli epäillä ja taas nopeasti edessä pito-ongelmat ja turbot lämpenee tuolla herkästi.
Ja lisätään tähän, että palvelu on minusta ollut tuolla erittäin hyvää ja asiat ovat hoituneet hyvin.

Vakiokoneesta vain 45hp "liikaa" tuntuu oudolta.
STCF #3
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Itse suhtaudun dyno tuloksiin hiukan varauksella. Yleensä toistettavuus on huono ja silloinkin mitaustuloksissa suurta hajontaa. Ihan vaan referenssiksi, että tältä ne dynot pitäisi näyttää. http://www.kyankton.net/Dyno%20Charts.htm#sept_23_dyno
Kyseinen auto on muuten aika vaikuttava kokonaisuus. http://www.kyankton.net/9000index.htm Kun katsoo mitä kaikkea autoon on tehty, en epäile hetkeäkään etteikö ilmoitetut tehot/väännöt pitäisi paikkansa. Vastaavasti kun vertailee meidän harrastelijoiden käppyröitä, niin väkisinkin tulee mieleen että noinkohan vaan pitävät paikkansa.
ypjp
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 15:17
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja ypjp »

Kattokaas uusin VM. On juttua tehonmittauksista.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

a9e0r0o0 kirjoitti:Yleensä toistettavuus on huono ja silloinkin mitaustuloksissa suurta hajontaa
Itse en ainakaan voi allekirjoittaa tätä toteamaa AMW:n kohdalla. Voin myöhemmin pistää nykyville muutaman käppyrän. Mainitsemaasi hajontaa ei esiinny juuri lainkaan. Huipputehon osalla 0.3% ja väännön 0.059%. Muutamassa kohdassa hajontaa hieman enemmän, mutta käppyrät kulkevat pääsäntöisesti toistensa päällä.

Toki jos tarkoitit että toistettavuus eri dynojen välillä on huono, niin se pitää varmasti paikkansa.
#1730
500whp.net member
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

ypjp kirjoitti:Kattokaas uusin VM. On juttua tehonmittauksista.

aivan, kannattaa lukea
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Se sentään on hyvä että samassa paikassa tehdyt mittaukset ovat toistettavissa. Uuteen topic:n viitaten, kymmenen prossan heitto on paljon!!! Ja arvatkaapas miten huolella dyno valmistelut on tehty kun VM:n ukot on kameroineneen paikalla.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Dodiin, nyt sain testcenter tiililän heput kiinni ja kävi ilmi että heillä ei ole penkkiä tehonmittausta varten. Homma ei onnneksi tyssännyt vielä siihen, koska sain samalla tekun hemmon numeron ja sinne kuulema voisi mennä ajatuttamaan autonsa 85E hintaan.
Kymppi sinne tai toinen tänne ei minua niin kiinnosta, mutta ylläri ylläri laajakaista lambda on paskana ja se on korjattavana saksassa. Mittalaite saattaa viipyä reissussa vielä pari viikkoa jollei enemmänkin.
Lomat painavat myös päälle ja on hyvin todennäköistä ettei mitään tapahdu ennen elokuuta.
Ko. sälli lupaili muistaa minua maililla jahka laitteet on taas ruodussa...

Etsintä jatkuu...
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Itse itseäni täydentäen

Lahdessa P&J:llä on tilaa heinäkuun puolivälin jälkeen.
Laajakaista lambda-anturi löytyy FMI seosmittarin jatkeeksi.
Myös EGT saa mitattua.
Taidampa suunnatta tuonne.
#1730
500whp.net member
Atte Sirén
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 00:44
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Atte Sirén »

.
Viimeksi muokannut Atte Sirén, Su Joulu 20, 2015 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Atte Sirén, Kerava-city
9-5 Aero Combi -01, 9-5 2.3t -98, 9000 CSE 2.3t -93
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Dynopäivät kiinnostas, varsinkin jos semmoinen saatas AMW:lle.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin