Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saab90087 kirjoitti:No niin, nyt loppui arpominen ja tilasin nuo GTS -iskarit. Hinta oli ihan kohdillaan ja pitäis olla paremmat kuin perus iskarit. Toimitusaika noin kaksi viikkoa.
Hyvä valinta. Omat kokemukseni 40mm madalluksesta ja vakioiskareista aikalailla samat kuin V-M:llä. Kyllä se normiajossa toimii ja on kanttailussa jäykkäkin, mutta nimenomaan ulosjoustot tuntui "pirteämmässä" ajossa melko holtittomilta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja kena »

Mulla raapii H&R -40 sarjan kanssa 225/45/17 ET25 kaareen ihan ulkoreunasta pienemmissäkin niiaavissa töyssyissä.. Keula muutenkin tuntuu aika löysältä. Alla on joka nurkalla ihan tuoreet Sachs/Boget ja tosiaan vasta asennettu H&R sarja..

Menee todennäköisesti Konin tai Bilsteinin sporttien hankkimiseen. Tykkään madalluksen asteesta ja pyörien koosta siinä määrin, etten tahdo kyllä vaihtaa.

Sinänsä, iskarit toimii ihan mainiosti ja takana ei ole mitään ongelmaa, mutta on sen verran ulkona noi etupyörät, että ottavat kaariin. Vaimentavat kyllä ja vakaata ajoa, mutta liian matalalle pääsee liian helposti niiaamaan.
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Niin niistä pyöränkulmien säädöistä vielä, että onnistuuko ne ilman niitä magic cambereita ym. virityksiä kun madallus on tuo 40mm?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Voi jossain määrin onnistua, riippuu iskarin alapään pultinreikien toleransseista. Mulla -40 madallus ei tarvinnut säätöpultteja, mutta oli ne kyllä hommattuna kaiken varalta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Mistä säätöpultteja saa? Löytyykö tavallisesta varaosaliikkeestä?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

ProCarService Jyväskylässä on varmin valinta. Heidän kauttaan saa Speedpartsin TÜV-hyväksyttyjä maagisia pultteja.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Nyt on alla uudet Lesjöt ja GTS:t ja olen erittäin tyytyväinen tähän settiin! Auton ajettavuus parani paljon enemmän kuin uskalsin odottaa ja alustasta tuli juuri sellainen kuin toivoinkin, ei liian kova, mutta jämäkkä. Madallusta tuli aika kivasti myös. Alla kuvat ennen/jälkeen.

Kuva

Kuva

Ja tiedetään, nuo 15" renkaat ja vanteet näyttävät naurettaville, mutta en ole vielä saanut hommattua 16" Aeroja :oops:
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Perä roikkuu -> Aeron orkkikset sinne.
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

saapasi kirjoitti:Perä roikkuu -> Aeron orkkikset sinne.
Oikeassa olet, laitetaanpa harkintaan.

Kyllä oli melkoinen taistelu niiden takaiskareiden alapulttien kanssa, mutta onneksi se oli tiedossa etukäteen. Toiselta puolelta jouduttiin rälläköimään pultti iskarin molemmilta puolilta ja toisella puolella tukivarren pusla korkkasi. Suosittelen tekemään tällaisen operaation paikassa, missä on hyvät välineet käytössä, esim. pulttipyssy jne.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja himmee »

saab90087 kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Perä roikkuu -> Aeron orkkikset sinne.
Oikeassa olet, laitetaanpa harkintaan.

Kyllä oli melkoinen taistelu niiden takaiskareiden alapulttien kanssa, mutta onneksi se oli tiedossa etukäteen. Toiselta puolelta jouduttiin rälläköimään pultti iskarin molemmilta puolilta ja toisella puolella tukivarren pusla korkkasi. Suosittelen tekemään tällaisen operaation paikassa, missä on hyvät välineet käytössä, esim. pulttipyssy jne.
Perämys roikkuu, mutta varmasti ajettavuus parempi noin? Ja varmasti tulee aeron jousilla yliohjaavampi (talvi). Nämä ovat vain veikkauksia, kokemuksilla joku osaa kertoa paremmin?
VW transporter 2.5tdi vm.99
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

himmee kirjoitti:Perämys roikkuu, mutta varmasti ajettavuus parempi noin? Ja varmasti tulee aeron jousilla yliohjaavampi (talvi).
No toihan ois pelkästään hyvä asia, jos tonnari vaihtuu puskevasta pulkasta yhtään yliohjaavan suuntaan :wink:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

himmee kirjoitti:
Perämys roikkuu, mutta varmasti ajettavuus parempi noin? Ja varmasti tulee aeron jousilla yliohjaavampi (talvi). Nämä ovat vain veikkauksia, kokemuksilla joku osaa kertoa paremmin?
Ei käy näin (kolmen talven kokemus). Pysyy ihan yhtä neutraalina kuin ennenkin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Nyt on säädetty pyörien kulmat ja selvittiin ilman Magic Cambereita. Aurauskulmia piti säätää. Kyllä on mukava kanttailla mutkiin, kun ei huoju niin kuin ennen. Tuntuu, että moottoritielläkin auto kulkee kevyemmin. :)
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Eilen näin Kuokkalassa aivan samanlaisen tonnarin samanlaisilla vanteilla liikkeellä ennen iltayhdeksää mutta tuskinpa se sinä olit? :roll:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

saba90 kirjoitti:Eilen näin Kuokkalassa aivan samanlaisen tonnarin samanlaisilla vanteilla liikkeellä ennen iltayhdeksää mutta tuskinpa se sinä olit? :roll:
En ollut minä, vaikka välillä pyörin myös siellä suunnalla. :)
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Vastaa Viestiin