Hyvä valinta. Omat kokemukseni 40mm madalluksesta ja vakioiskareista aikalailla samat kuin V-M:llä. Kyllä se normiajossa toimii ja on kanttailussa jäykkäkin, mutta nimenomaan ulosjoustot tuntui "pirteämmässä" ajossa melko holtittomilta.saab90087 kirjoitti:No niin, nyt loppui arpominen ja tilasin nuo GTS -iskarit. Hinta oli ihan kohdillaan ja pitäis olla paremmat kuin perus iskarit. Toimitusaika noin kaksi viikkoa.
Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Mulla raapii H&R -40 sarjan kanssa 225/45/17 ET25 kaareen ihan ulkoreunasta pienemmissäkin niiaavissa töyssyissä.. Keula muutenkin tuntuu aika löysältä. Alla on joka nurkalla ihan tuoreet Sachs/Boget ja tosiaan vasta asennettu H&R sarja..
Menee todennäköisesti Konin tai Bilsteinin sporttien hankkimiseen. Tykkään madalluksen asteesta ja pyörien koosta siinä määrin, etten tahdo kyllä vaihtaa.
Sinänsä, iskarit toimii ihan mainiosti ja takana ei ole mitään ongelmaa, mutta on sen verran ulkona noi etupyörät, että ottavat kaariin. Vaimentavat kyllä ja vakaata ajoa, mutta liian matalalle pääsee liian helposti niiaamaan.
Menee todennäköisesti Konin tai Bilsteinin sporttien hankkimiseen. Tykkään madalluksen asteesta ja pyörien koosta siinä määrin, etten tahdo kyllä vaihtaa.
Sinänsä, iskarit toimii ihan mainiosti ja takana ei ole mitään ongelmaa, mutta on sen verran ulkona noi etupyörät, että ottavat kaariin. Vaimentavat kyllä ja vakaata ajoa, mutta liian matalalle pääsee liian helposti niiaamaan.
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Niin niistä pyöränkulmien säädöistä vielä, että onnistuuko ne ilman niitä magic cambereita ym. virityksiä kun madallus on tuo 40mm?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Voi jossain määrin onnistua, riippuu iskarin alapään pultinreikien toleransseista. Mulla -40 madallus ei tarvinnut säätöpultteja, mutta oli ne kyllä hommattuna kaiken varalta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Mistä säätöpultteja saa? Löytyykö tavallisesta varaosaliikkeestä?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
ProCarService Jyväskylässä on varmin valinta. Heidän kauttaan saa Speedpartsin TÜV-hyväksyttyjä maagisia pultteja.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Nyt on alla uudet Lesjöt ja GTS:t ja olen erittäin tyytyväinen tähän settiin! Auton ajettavuus parani paljon enemmän kuin uskalsin odottaa ja alustasta tuli juuri sellainen kuin toivoinkin, ei liian kova, mutta jämäkkä. Madallusta tuli aika kivasti myös. Alla kuvat ennen/jälkeen.
Ja tiedetään, nuo 15" renkaat ja vanteet näyttävät naurettaville, mutta en ole vielä saanut hommattua 16" Aeroja
Ja tiedetään, nuo 15" renkaat ja vanteet näyttävät naurettaville, mutta en ole vielä saanut hommattua 16" Aeroja
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Perä roikkuu -> Aeron orkkikset sinne.
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Oikeassa olet, laitetaanpa harkintaan.saapasi kirjoitti:Perä roikkuu -> Aeron orkkikset sinne.
Kyllä oli melkoinen taistelu niiden takaiskareiden alapulttien kanssa, mutta onneksi se oli tiedossa etukäteen. Toiselta puolelta jouduttiin rälläköimään pultti iskarin molemmilta puolilta ja toisella puolella tukivarren pusla korkkasi. Suosittelen tekemään tällaisen operaation paikassa, missä on hyvät välineet käytössä, esim. pulttipyssy jne.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Perämys roikkuu, mutta varmasti ajettavuus parempi noin? Ja varmasti tulee aeron jousilla yliohjaavampi (talvi). Nämä ovat vain veikkauksia, kokemuksilla joku osaa kertoa paremmin?saab90087 kirjoitti:Oikeassa olet, laitetaanpa harkintaan.saapasi kirjoitti:Perä roikkuu -> Aeron orkkikset sinne.
Kyllä oli melkoinen taistelu niiden takaiskareiden alapulttien kanssa, mutta onneksi se oli tiedossa etukäteen. Toiselta puolelta jouduttiin rälläköimään pultti iskarin molemmilta puolilta ja toisella puolella tukivarren pusla korkkasi. Suosittelen tekemään tällaisen operaation paikassa, missä on hyvät välineet käytössä, esim. pulttipyssy jne.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
No toihan ois pelkästään hyvä asia, jos tonnari vaihtuu puskevasta pulkasta yhtään yliohjaavan suuntaanhimmee kirjoitti:Perämys roikkuu, mutta varmasti ajettavuus parempi noin? Ja varmasti tulee aeron jousilla yliohjaavampi (talvi).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Ei käy näin (kolmen talven kokemus). Pysyy ihan yhtä neutraalina kuin ennenkin.himmee kirjoitti:
Perämys roikkuu, mutta varmasti ajettavuus parempi noin? Ja varmasti tulee aeron jousilla yliohjaavampi (talvi). Nämä ovat vain veikkauksia, kokemuksilla joku osaa kertoa paremmin?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Nyt on säädetty pyörien kulmat ja selvittiin ilman Magic Cambereita. Aurauskulmia piti säätää. Kyllä on mukava kanttailla mutkiin, kun ei huoju niin kuin ennen. Tuntuu, että moottoritielläkin auto kulkee kevyemmin.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
Eilen näin Kuokkalassa aivan samanlaisen tonnarin samanlaisilla vanteilla liikkeellä ennen iltayhdeksää mutta tuskinpa se sinä olit?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Vakioiskarit -40mm Lesjöforsien kanssa tonttuun?
En ollut minä, vaikka välillä pyörin myös siellä suunnalla.saba90 kirjoitti:Eilen näin Kuokkalassa aivan samanlaisen tonnarin samanlaisilla vanteilla liikkeellä ennen iltayhdeksää mutta tuskinpa se sinä olit?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946