Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
Jos auto on vuosimallia 87, niin siinä on vesigarrett.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
Juuri näin, siinä syylärin edessä nätisti ahtimelle jäähdytin. Meniköhän oikein?
Kiitto "moderator"

Kiitto "moderator"
Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
Ei vaan turbossa on itsessään vesijäähdytys. Ja turbon merkki on Garrett.jbl kirjoitti:Juuri näin, siinä syylärin edessä nätisti ahtimelle jäähdytin. Meniköhän oikein?![]()
Kiitto "moderator"
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?
Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
kolmosen kautta nelonen ja jää..jbl kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
JouniCSE kirjoitti:kolmosen kautta nelonen ja jää..jbl kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?

Sori offtopic

#3431
Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
PCS.ltä vaan orginaalin tilalle vapaammin virtaava suodatin...en nyt muista nimee mutta jokin "race" malli. ihan saman näkönen kun alkuperänen ja tässä saa samalla kaupanpäälle ulos kuuluvat pussaukset
Ainakin oma tomaattikin pissauttelee

Ainakin oma tomaattikin pissauttelee
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
Kannattaa varmaan odottaa että saa modatun apc:n ja bensalastun paikoilleen ennen kuin haaveilee lisää.jbl kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?

Ja saa ehkä muutenkin paremman käsityksen siitä mitä autosta haluaa kuin että rupee muuttaan kaikkee kerralla.
Avarampi putkisto auttaa siihen miten ahdin herää ja tietty sitten oikein isoilla teholla ei ahdista muutenkaan.
Isommilla muutoksilla saa varautuu siihen että vanhassa autossa saa ruveta uusiin muutakin osaa, puslii, koneen tukikumei jne...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?
Totta tuokin, sitä vaan ahnehtii jo etukäteentetammi kirjoitti:Kannattaa varmaan odottaa että saa modatun apc:n ja bensalastun paikoilleen ennen kuin haaveilee lisää.jbl kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?
Ja saa ehkä muutenkin paremman käsityksen siitä mitä autosta haluaa kuin että rupee muuttaan kaikkee kerralla.
Avarampi putkisto auttaa siihen miten ahdin herää ja tietty sitten oikein isoilla teholla ei ahdista muutenkaan.
Isommilla muutoksilla saa varautuu siihen että vanhassa autossa saa ruveta uusiin muutakin osaa, puslii, koneen tukikumei jne...

Koitetaan näillä mennä pikkuhiljaa eteenpäin ja sitten kun vanhassa tonnarissa joku paukahtaa, ihmetellään...