
Tämmönen pitää varmaan sitten hankkia ja liimailla täyteen tarroja

siis toi lippa. ei paku.

Jos tuon kanssa tulee ongelmia katsastuksessa, niin voi sanoa, että se on jalankulkijoiden turvallisuutta varten, sillä Saabissa on katon etureuna tehty kestämään hirvikolarissa ja on näin ollen vaarallisen kova jalankulkijaan törmättäessä.sabatti 96 kirjoitti:Tämmönen pitää varmaan sitten hankkia ja liimailla täyteen tarroja
siis toi lippa. ei paku.
Mulle kyllä kelpais tollanen transit. Tietty uudempi tdci ois parempi.sabatti 96 kirjoitti:siis toi lippa. ei paku.
Haluatko perustella?Mimmi kirjoitti:Minäkin käsken poistamaan senWlle kirjoitti:Itsellä on tuulilasissa ylhäällä ocf-nettiosote tarra ja kyllä katsastuksessa käskivät sen repiä irti.. Ottaa se pois seuraavaan katsastukseen ja laittaa uus sen jälkeen
Oikeaan alakulmaan saa vissiin laittaa 5x5cm tarran koska ennen oli "veromerkki" tuon kokoinen..rcaa kirjoitti:jos en aivan väärin muista niin sama kuin ralliauton katsastuksessa eli 7cm yläreunasta alaspäin saa olla? muistaakseni kysyin joskus tuota ja saman sano... mutta voi silti olla katsastus äijjä kohtanennalleolut kirjoitti:saako esim tupliksen tuulilasin yläreunaan asentaa tarran?siskon mies höpisi jostain prosenteista??? vai onko se tiukka ei?ja tai vanhentunutta tietoa...
5.1 Kuljettajan näkökenttä
5.1.1 Tuulilasin läpinäkyvän alueen on käsitettävä vähintään tuulilasin merkitsevät pisteet, jotka ovat:
5.1.1.1 vaakasuuntainen merkitsevä piste V1:stä eteenpäin ja 17° vasemmalle (ks. liitteen IV lisäyksen kuva 1);
5.1.1.2 ylempi pystysuuntainen merkitsevä piste V1:stä eteenpäin ja 7° vaakatasosta ylöspäin. Tämä kulma on kuitenkin 30 päivään syyskuuta 1981 saakka 5°:a;
5.1.1.3 alempi pystysuuntainen merkitsevä piste V2:sta eteenpäin ja 5° vaakatasosta alaspäin;
5.1.1.4 tuulilasin toisen puoliskon näkyvyysvaatimusten täyttyminen eteenpäin todetaan määrittämällä kolme uutta merkitsevää pistettä, jotka sijaitsevat 5.1.1.1-5.1.1.3 kohdassa määriteltyjen pisteiden kanssa symmetrisesti ajoneuvon pituussuuntaisen keskitason suhteen.
5.1.2 Minkään A-pylvään kaksiokulaarinen peittokulma ei saa ylittää seuraavia arvoja pään nivelpisteiden P1 ja P2 tasolla (vrt. liite IV, lisäys, kuva 2):
syyskuun 30 päivään 1981 asti: 7°
alkaen 1 päivästä lokakuuta 1981: 6°
5.1.2.1 Kaksiokulaarinen peittokulma mitataan vaakatasossa tangenttien väliltä, jotka yhdistävät:
5.1.2.1.1 E1:n vasemman A-pylvään takasivuun ja E2:n sen etusivuun, ja
5.1.2.1.2 E3:n oikean A-pylvään etusivuun ja E4:n sen takasivuun.
5.1.2.2 Missään ajoneuvossa ei saa olla enempää kuin kaksi A-pylvästä.
5.1.3 Muita kuin A-pylväiden, tuuletusikkunoiden jakotankojen, taustapeilien ja tuulilasinpyyhkimien muodostamia esteitä ei saa olla kuljettajan 180°:n etunäkökentässä vaakasuoran V1:n läpi kulkevan tason alapuolella ja V2:n kautta kulkevien kolmen tason yläpuolella, joista yksi on kohtisuorassa tasoon X-Z nähden ja laskee 4° vaakatasosta alaspäin, ja kaksi muuta kohtisuorassa Y-Z tason suhteen ja laskee 4° vaakatasosta alaspäin (ks. liite IV, lisäys, kuva 3).
Taustapeilit voidaan kuitenkin asentaa edellä määritellyn näkökentän alueelle vain, jos ne eivät muualle asennettuina enää täytä moottoriajoneuvojen taustapeilejä koskevan jäsenvaltioiden lähentämisestä 1 päivänä maaliskuuta 1971 annetun neuvoston direktiivin 71/127/ETY vaatimuksia(1).
5.1.3.1 Ohjauspyörän kehän ja sen sisäpuolella olevan kojetaulun osan aiheuttama este voidaan hyväksyä, jos V2:n kautta kulkeva ja ohjauspyörän kehän korkeinta kohtaa sivuava, X-Z tasoa vastaan kohtisuorassa oleva taso laskee vähintään 1° kulmassa vaakatason alapuolelle.
Mitä/mitkä luokitellaan "pakollisiksi merkeiksi?"Ei saa.
Poikkeuksena on AINOASTAAN pakolliset merkit.
Ja näitä ovat katsastuksessa poistattaneet. Tokihan ihminen länää sen leimauksen jälkeen takaisin paikalleen, mutta laiton se on silti, ainakin toistaiseksi.OIZXXX kirjoitti:Esim. naviakaan ei sais läntätä tuulilasiin kiinni...
Jep jep. Itsehän sain tuulilasiin unohtuneesta navigaattorin telineestä "korjauskehotuksen" rekisteriotteeseen. Onneksi oli muutakin syytä miksi piti mennä takas konttorille jälkitarkastukseen joten sain sen korjauskehotuksen pois otteesta kun en vahingossakaan mennyt sen saman mulkun tarkastettavaksi. Toinen inssi vaan naurahti että ei hemmetti miksi tänne on tämä navigaattorin teline "Este näkökentässä" laitettu kun se on ihan sama että otatko sä sen tuossa pihalla pois ennen katsastusta ja laitat sen jälkeen takaisin kun kaikki kuitenkin niin tekee ja merkkasi "vian" korjatuksi.Tobbana kirjoitti:Ja näitä ovat katsastuksessa poistattaneet. Tokihan ihminen länää sen leimauksen jälkeen takaisin paikalleen, mutta laiton se on silti, ainakin toistaiseksi.OIZXXX kirjoitti:Esim. naviakaan ei sais läntätä tuulilasiin kiinni...
-Sami
Kateellista ryssämeinininkiä. Sitä olen joskus kanssa ihmetellyt, että jotkut pitävät navia keskellä tuulilasia tai lähempänä sen yläreunaa. Kyllä navin paras paikka on tuulilasin alareunassa.SS kirjoitti:On kyllä aika ihme niuhotusta jos joku lasin alalaidassa olevasta navista valittaa. Ei onneksi ole moista katsaria kohdalle osunut. Paitsi tietenkin jos navi on keskellä lasia myös pystysuunnassa, tuollaisenkin tapauksen kerran liikenteessä näin