Noh enpä ny tiiä onko se sitten kovin hyvä "mutkapätkä"AnttiR kirjoitti:Ässä: Missäpäin tiksiä tuo mutkatie on?
Tiksin Shelliltä Rusalle on monta mutkaa
Noviisi ja virittäminen
Re: Noviisi ja virittäminen
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Noviisi ja virittäminen
Tuo muutoshan pitäisi tietenkin muutosleimata, jos laillisilla poluilla halutaan pysyä. Ja jos Aeron softan ja ahtimen meinaa muutosleimata (pitäisi onnistuman suht. helposti, kyse on kuitenkin orggispalikoista joille on päästölukemat jne), pitää myös vaihtaa autoon Aeroa vastaavat alusta ja jarrut.saapasi kirjoitti:Juu jos lähtökohta on 2,3t (n. 170hv) ja tavoite on aeron tehot, niin ei siinä vielä alustaa/jarruja/puslia kannata kaikkia vaihtaa. Mitä AnttiR tarkoitti, on että hyvin usein kun virikärpäselle antaa pikku sormen, se vie koko käden ja tällöin turvallisuuden kannalta on ehdottoman tärkeää huolehtia päivityksistä myös auton pysähtymiseen ja tiellä pysymiseen.
Se vähä mitä Aerofemmalla olen ajanut, niin en tuota alustanvaihtoa aristelisi muutenkaan, ei se mikään kivireki ole.
-Aero
Re: Noviisi ja virittäminen
Jeesustelu? Totta, jos mennään mettähallitukselle tarkastusreissulle, niin vika on erittäin todennäköisesti kuskissa. Se ei kuitenkaan poista alustarempan tuomaa parannusta ajettavuuteen (etenkään, jos vanha alusta on 100+tkm ajettu), eikä etenkään sen vaatimusta virityksen laillisuuteen.
Kaikkien seikkojen esiintuominen ei ole jeesustelua.
-Aero
Kaikkien seikkojen esiintuominen ei ole jeesustelua.
-Aero
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Noviisi ja virittäminen
Ei ni ku korkeuttaki on ku traktorillaaero kirjoitti:ei se mikään kivireki ole.

Re: Noviisi ja virittäminen
Kyllä nämä teidän tekstit ovat nimen omaan sitä jeesustelua.aero kirjoitti:Jeesustelu? Totta, jos mennään mettähallitukselle tarkastusreissulle, niin vika on erittäin todennäköisesti kuskissa. Se ei kuitenkaan poista alustarempan tuomaa parannusta ajettavuuteen (etenkään, jos vanha alusta on 100+tkm ajettu), eikä etenkään sen vaatimusta virityksen laillisuuteen.
Kaikkien seikkojen esiintuominen ei ole jeesustelua.
-Aero
Kumma kun ette renkaista valista?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Noviisi ja virittäminen
Mitähän SonmH suosittelee noviisille? 500hp? 

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Noviisi ja virittäminen
Suosittelen ajamaan ihan vakiolla. Ei ole hevoset rahan eikä terveyden arvoisia.eklunto1 kirjoitti:Mitähän SonmH suosittelee noviisille? 500hp?
Tehtaanlinjat.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Noviisi ja virittäminen
Ehkä jotain tällaista.. Mahtuu hyvin parkkiruutuun. Ja mutkatiellä voi ajella myös katolla 



Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Noviisi ja virittäminen
Selittäisitkö nyt seikkaperäisesti, mitä sinun sanastossasi tarkoittaa sana "jeesustelu"?SonmH kirjoitti:Kyllä nämä teidän tekstit ovat nimen omaan sitä jeesustelua.
Voin valittaakin: firman varakulkineen alla olevat Michelin Energyt eivät ole läheskään niin kivat ajaa kuin Primacy HP:t tahi P6000:t. Ja ihan vakavasti: jos joku ehdottaa säästämään alustaremppaan tahi viritykseen rahaa ajamalla vanhat talvirenkaat pois kesäkäytössä nastat irtinyppien, niin kyllä siihenkin tekee mieli tarttua.SonmH kirjoitti:Kumma kun ette renkaista valista?
Eli jokaiseen virityskysymykseen pitäisi toimivan, selkeän, laillisen ja turvallisen tavan sijasta vastata "Älä viritä. Tehtaanlinjat."? Minun sanastossani se on paljon lähempänä jeesustelua kuin ihan oikeiden neuvojen antaminen. Mikä muuten hevosissa vie terveyden? Rahanmenokin on suhteellista, paremmalla softalla kun voi saada kulutustakin alemmaksi ja käytöstä mukavammaksi.SonmH kirjoitti:Suosittelen ajamaan ihan vakiolla. Ei ole hevoset rahan eikä terveyden arvoisia.
Tehtaanlinjat.
Voin samantien ilmoittaa (mielestäsi varmaan jeesustella), että ellet pysty antamaan seikkaperäistä, selkeää ja asiallista vastausta kysymyksiini (jeesustelun merkitys sekä hevosten terveyshaitat), totean sinut trolliksi, jätän omaan arvoosi ja kiitän hiljaa koneeni ääressä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Noviisi ja virittäminen
Jeesustelulla meinaan tässä tapauksessa vastauksianne topicin alussa esitettyyn kysymykseen.aero kirjoitti:Selittäisitkö nyt seikkaperäisesti, mitä sinun sanastossasi tarkoittaa sana "jeesustelu"?SonmH kirjoitti:Kyllä nämä teidän tekstit ovat nimen omaan sitä jeesustelua.
Voin valittaakin: firman varakulkineen alla olevat Michelin Energyt eivät ole läheskään niin kivat ajaa kuin Primacy HP:t tahi P6000:t. Ja ihan vakavasti: jos joku ehdottaa säästämään alustaremppaan tahi viritykseen rahaa ajamalla vanhat talvirenkaat pois kesäkäytössä nastat irtinyppien, niin kyllä siihenkin tekee mieli tarttua.SonmH kirjoitti:Kumma kun ette renkaista valista?
Eli jokaiseen virityskysymykseen pitäisi toimivan, selkeän, laillisen ja turvallisen tavan sijasta vastata "Älä viritä. Tehtaanlinjat."? Minun sanastossani se on paljon lähempänä jeesustelua kuin ihan oikeiden neuvojen antaminen. Mikä muuten hevosissa vie terveyden? Rahanmenokin on suhteellista, paremmalla softalla kun voi saada kulutustakin alemmaksi ja käytöstä mukavammaksi.SonmH kirjoitti:Suosittelen ajamaan ihan vakiolla. Ei ole hevoset rahan eikä terveyden arvoisia.
Tehtaanlinjat.
Voin samantien ilmoittaa (mielestäsi varmaan jeesustella), että ellet pysty antamaan seikkaperäistä, selkeää ja asiallista vastausta kysymyksiini (jeesustelun merkitys sekä hevosten terveyshaitat), totean sinut trolliksi, jätän omaan arvoosi ja kiitän hiljaa koneeni ääressä.
Heti ollaan sormi pystyssä valistamassa laillisuudesta ja turvallisuudesta kun kysytään apua pieneen moottorin piristykseen.
Minun mielestäni kun ei ole tarvetta tehdä alustapäivityksiä muutaman hevosen takia.
Virityskysymykseen tulisi vastata viritysvastauksella.
Jos minulta kysytään mitä suosittelen niin vastaan kysymykseen sen mukaan.
Minä en suosittele virittämistä kenellekkään.
Autot on suunniteltu sellaisiksi kun ne tehtaalta tullessaan on.
Terveys ja rahat siinä menee kun alkaa tekemään mieli lisää ja lisää hevosia.
Ei ehkä pitäisi yleistää, joillekkin riittää vähempikin.
Todennäköisesti nämä vastaukset eivät ole riittävän seikkaperäisiä, selkeitä eikä asiallisia sinulle.
Nyt voit todeta minut trolliksi, jättää minut omaan arvooni ja olla ylpeä itsestäsi.
Ihan kyynel tulee silmään.
Väärinviritys stage 3 1x2-1