Noviisi ja virittäminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

AnttiR kirjoitti:Ässä: Missäpäin tiksiä tuo mutkatie on?

Tiksin Shelliltä Rusalle on monta mutkaa :lol:
Noh enpä ny tiiä onko se sitten kovin hyvä "mutkapätkä"
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja aero »

saapasi kirjoitti:Juu jos lähtökohta on 2,3t (n. 170hv) ja tavoite on aeron tehot, niin ei siinä vielä alustaa/jarruja/puslia kannata kaikkia vaihtaa. Mitä AnttiR tarkoitti, on että hyvin usein kun virikärpäselle antaa pikku sormen, se vie koko käden ja tällöin turvallisuuden kannalta on ehdottoman tärkeää huolehtia päivityksistä myös auton pysähtymiseen ja tiellä pysymiseen.
Tuo muutoshan pitäisi tietenkin muutosleimata, jos laillisilla poluilla halutaan pysyä. Ja jos Aeron softan ja ahtimen meinaa muutosleimata (pitäisi onnistuman suht. helposti, kyse on kuitenkin orggispalikoista joille on päästölukemat jne), pitää myös vaihtaa autoon Aeroa vastaavat alusta ja jarrut.

Se vähä mitä Aerofemmalla olen ajanut, niin en tuota alustanvaihtoa aristelisi muutenkaan, ei se mikään kivireki ole.

-Aero
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Lopettakaa toi v*tun jeesustelu.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja aero »

Jeesustelu? Totta, jos mennään mettähallitukselle tarkastusreissulle, niin vika on erittäin todennäköisesti kuskissa. Se ei kuitenkaan poista alustarempan tuomaa parannusta ajettavuuteen (etenkään, jos vanha alusta on 100+tkm ajettu), eikä etenkään sen vaatimusta virityksen laillisuuteen.

Kaikkien seikkojen esiintuominen ei ole jeesustelua.

-Aero
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja saapasi »

aero kirjoitti:ei se mikään kivireki ole.
Ei ni ku korkeuttaki on ku traktorilla :D .
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja SonmH »

aero kirjoitti:Jeesustelu? Totta, jos mennään mettähallitukselle tarkastusreissulle, niin vika on erittäin todennäköisesti kuskissa. Se ei kuitenkaan poista alustarempan tuomaa parannusta ajettavuuteen (etenkään, jos vanha alusta on 100+tkm ajettu), eikä etenkään sen vaatimusta virityksen laillisuuteen.

Kaikkien seikkojen esiintuominen ei ole jeesustelua.

-Aero
Kyllä nämä teidän tekstit ovat nimen omaan sitä jeesustelua.
Kumma kun ette renkaista valista?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Mitähän SonmH suosittelee noviisille? 500hp? :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja SonmH »

eklunto1 kirjoitti:Mitähän SonmH suosittelee noviisille? 500hp? :)
Suosittelen ajamaan ihan vakiolla. Ei ole hevoset rahan eikä terveyden arvoisia.
Tehtaanlinjat.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Ehkä jotain tällaista.. Mahtuu hyvin parkkiruutuun. Ja mutkatiellä voi ajella myös katolla :)

Kuva
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja aero »

SonmH kirjoitti:Kyllä nämä teidän tekstit ovat nimen omaan sitä jeesustelua.
Selittäisitkö nyt seikkaperäisesti, mitä sinun sanastossasi tarkoittaa sana "jeesustelu"?
SonmH kirjoitti:Kumma kun ette renkaista valista?
Voin valittaakin: firman varakulkineen alla olevat Michelin Energyt eivät ole läheskään niin kivat ajaa kuin Primacy HP:t tahi P6000:t. Ja ihan vakavasti: jos joku ehdottaa säästämään alustaremppaan tahi viritykseen rahaa ajamalla vanhat talvirenkaat pois kesäkäytössä nastat irtinyppien, niin kyllä siihenkin tekee mieli tarttua.
SonmH kirjoitti:Suosittelen ajamaan ihan vakiolla. Ei ole hevoset rahan eikä terveyden arvoisia.
Tehtaanlinjat.
Eli jokaiseen virityskysymykseen pitäisi toimivan, selkeän, laillisen ja turvallisen tavan sijasta vastata "Älä viritä. Tehtaanlinjat."? Minun sanastossani se on paljon lähempänä jeesustelua kuin ihan oikeiden neuvojen antaminen. Mikä muuten hevosissa vie terveyden? Rahanmenokin on suhteellista, paremmalla softalla kun voi saada kulutustakin alemmaksi ja käytöstä mukavammaksi.

Voin samantien ilmoittaa (mielestäsi varmaan jeesustella), että ellet pysty antamaan seikkaperäistä, selkeää ja asiallista vastausta kysymyksiini (jeesustelun merkitys sekä hevosten terveyshaitat), totean sinut trolliksi, jätän omaan arvoosi ja kiitän hiljaa koneeni ääressä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Noviisi ja virittäminen

Viesti Kirjoittaja SonmH »

aero kirjoitti:
SonmH kirjoitti:Kyllä nämä teidän tekstit ovat nimen omaan sitä jeesustelua.
Selittäisitkö nyt seikkaperäisesti, mitä sinun sanastossasi tarkoittaa sana "jeesustelu"?
SonmH kirjoitti:Kumma kun ette renkaista valista?
Voin valittaakin: firman varakulkineen alla olevat Michelin Energyt eivät ole läheskään niin kivat ajaa kuin Primacy HP:t tahi P6000:t. Ja ihan vakavasti: jos joku ehdottaa säästämään alustaremppaan tahi viritykseen rahaa ajamalla vanhat talvirenkaat pois kesäkäytössä nastat irtinyppien, niin kyllä siihenkin tekee mieli tarttua.
SonmH kirjoitti:Suosittelen ajamaan ihan vakiolla. Ei ole hevoset rahan eikä terveyden arvoisia.
Tehtaanlinjat.
Eli jokaiseen virityskysymykseen pitäisi toimivan, selkeän, laillisen ja turvallisen tavan sijasta vastata "Älä viritä. Tehtaanlinjat."? Minun sanastossani se on paljon lähempänä jeesustelua kuin ihan oikeiden neuvojen antaminen. Mikä muuten hevosissa vie terveyden? Rahanmenokin on suhteellista, paremmalla softalla kun voi saada kulutustakin alemmaksi ja käytöstä mukavammaksi.

Voin samantien ilmoittaa (mielestäsi varmaan jeesustella), että ellet pysty antamaan seikkaperäistä, selkeää ja asiallista vastausta kysymyksiini (jeesustelun merkitys sekä hevosten terveyshaitat), totean sinut trolliksi, jätän omaan arvoosi ja kiitän hiljaa koneeni ääressä.
Jeesustelulla meinaan tässä tapauksessa vastauksianne topicin alussa esitettyyn kysymykseen.
Heti ollaan sormi pystyssä valistamassa laillisuudesta ja turvallisuudesta kun kysytään apua pieneen moottorin piristykseen.
Minun mielestäni kun ei ole tarvetta tehdä alustapäivityksiä muutaman hevosen takia.

Virityskysymykseen tulisi vastata viritysvastauksella.
Jos minulta kysytään mitä suosittelen niin vastaan kysymykseen sen mukaan.
Minä en suosittele virittämistä kenellekkään.
Autot on suunniteltu sellaisiksi kun ne tehtaalta tullessaan on.

Terveys ja rahat siinä menee kun alkaa tekemään mieli lisää ja lisää hevosia.
Ei ehkä pitäisi yleistää, joillekkin riittää vähempikin.

Todennäköisesti nämä vastaukset eivät ole riittävän seikkaperäisiä, selkeitä eikä asiallisia sinulle.
Nyt voit todeta minut trolliksi, jättää minut omaan arvooni ja olla ylpeä itsestäsi.

Ihan kyynel tulee silmään.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin