Steg-1 ahtopaineet + "opetusajo" boxille.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Neula kyllä on, eilen laitoin Equus: in huippuneulan :lol: ja sitä ennen oli tilapäisesti Wika painemittari.

Mihis sijotit mittarin?
A-pilariin mittarin omalla "jalalla".
Olin laittamassa kuvaa nettiin mutta...
Kotisivujen päivityksessä katkos 28.9.
26.09.2003

Suoritamme kapasiteetin lisäyksen sunnuntaina 28.9. noin klo 6-12. Kotisivuja ei voi päivittää katkon aikana, ja niiden näkyvyydessä saattaa esiintyä tilapäisiä lyhyitä katkoja.

Pahoittelemme katkoksesta aiheutuvaa häiriötä.

TeliaSonera Finland OyjKuva
Sonera Asiakaspalvelu


Eli myöhemmin laitan kuvan.

Toi mitä vigge sanoi olis tietty hienoin asennus, kun vaan löytäs sen kotelon A-pilariin...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:
Toi mitä vigge sanoi olis tietty hienoin asennus, kun vaan löytäs sen kotelon A-pilariin...
Selasin bilsporttia ja sattui tällainen silmään
Kuva
Löytyy myös yhdelle mittarille
Realcar

Hinta
yks paikkanen 388 Sek
tupla 588 sek

Ollituning myy autometerin tuotteita ja valmistajan valikoimasta löytyy tällainen
Kuva

Ollituning

Kannattaa kysyä myös Autoracing
Myyvät mm. vdo:n mittareita
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti: Mites A-pilari asennukset?
Muistan jossain nähneeni valmiita sovitteita, jolla mittarin saa kiinni pilarin päälle. Jos oikein hienoksi haluaa heittäytyä niin verhoilee myös sen sovitteen samalla tavaralla kuin mitä itse pilari on.
Itse ajattelin tuollaista asetelmaa...
Aivan, olinki unohtaa ton pilarivaihtoehdon! Tolleen sen saiskin ihan tyylikkäästi kun tosiaan tohon 900/9-3 kojetauluun ei millään mahdu.Harmi että mä vaan oon tollasissa ihan liian pikkutarkka et joutusin verhoilee koko pilarin uusiks. :) Mut ei se mitään, periaatteisiin kuuluu et sit ku tehään niin tehään kunnolla vaikka kahteen kertaan :)
Eipä oo kauheen pahan hintanenkaan toi realcarin sovitin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti: A-pilariin mittarin omalla "jalalla".
Olin laittamassa kuvaa nettiin mutta...
Kotisivujen päivityksessä katkos 28.9.
26.09.2003

Suoritamme kapasiteetin lisäyksen sunnuntaina 28.9. noin klo 6-12. Kotisivuja ei voi päivittää katkon aikana, ja niiden näkyvyydessä saattaa esiintyä tilapäisiä lyhyitä katkoja.

Pahoittelemme katkoksesta aiheutuvaa häiriötä.

TeliaSonera Finland OyjKuva
Sonera Asiakaspalvelu


Eli myöhemmin laitan kuvan.

Toi mitä vigge sanoi olis tietty hienoin asennus, kun vaan löytäs sen kotelon A-pilariin...
Joo mun mielestä ehdottomasti mielummin a-pilarissa ku siinä kojellaudan päällä töröttämässä letkuineen ja piuhoineen autometer monsterin kaveriksi. Tuo yhdistelmä sopii paremmin dexi corollaan ja välikoppaescorttiin jne :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ja näin se homma tehdään tyylillä

Pop off A-Pillar moulding from A-Pillar. Strip fabric from moulding and remove residual adhesive and foam (I used acetone). Use heat gun to shape and dremel trim Autometer dual gauge pod (I used one from a Chev. S-10, others might be better) to fit.
Kuva

Drill holes in moulding underneath gauge locations to allow wiring to pass through. Drill holes to fix machine screws to attach pod to moulding.

Kuva

Re-cover moulding and pods with headliner (you may have to sand gauge openings to fit). I used about 2 sqft of GM headliner material. Use foam underneath headliner to smooth seams and 3M headliner spray adhesive to attach. Install Air/Fuel and Boost gauges per manufacturer's instuctions and reinstall moulding to A-Pillar.
Kuva

Ja valmista tuli

Kuva
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Aikas tyylikäs. Vielä saabiin asennettuna. Sun? Mistäs ton kuvasarjan repäsit?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Eräs kaverini oli asentanut mittarin a-pilariin ja tarvikkeet saa autoracingilta. Tässä otos kataloogista. Ei siis tarvitse lähteä merta edemmäksi kalaan!

Toi autoracingin sovitin on kuulema sellainen ettei se käy suoraan mihikään, vaan se pitää itse "hioa" muotoon. Näkyy myös kuvassa. Sopii siis tod näk myös saappaaseen pienellä vaivalla.
Kuva

Toi kuvasarja on repäisty täältä
http://www.sounddomain.com/member_pages ... 210&page=8
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ja tässä "erään hepun" :lol: asentama mittari A-pilariin sen omalla jalalla, huom. että ruuvit hieman "vaihessa" sillä vaatii todella lyhyet ruuvit ettei jää kantamaan A-pilariin.
Kuva

Tässä se "heppu" :wink: kuvas ko. mittarin toimintaa ajossa, vauhtia 80km/h ja 5-vaihde --> talla tiskiin. 8)
Mittari ei oikein näy, eli kello 3: ssa on 1bar ja kello 5: ssä(eli "tapissa) 1,5bar kuten kuvassa on nähtävissä.
(1,7 megaa)
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/ahto01.avi
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:Ja tässä "erään hepun" :lol: asentama mittari A-pilariin sen omalla jalalla, huom. että ruuvit hieman "vaihessa" sillä vaatii todella lyhyet ruuvit ettei jää kantamaan A-pilariin.
IMHO toi asennus on susiruma. :lol:
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Ja tässä "erään hepun" :lol: asentama mittari A-pilariin sen omalla jalalla, huom. että ruuvit hieman "vaihessa" sillä vaatii todella lyhyet ruuvit ettei jää kantamaan A-pilariin.
IMHO toi asennus on susiruma. :lol:
:oops:
Eipäs aleta solvaamaan tai... -> Kuva

Tähän hätiin ei oikein muuta asennustapaa tullut mieleen ja tuntui parhaalta idikseltä "tuhota" reijillä tuo A-pilarin verhous sillä jos laittaa mittarin kunnon koteloon kuten ed. viesteissä oli kuvia niin jää nuo reijät sinne alle piiloon. :wink:
Lahdesta ei muuten löytynyt yhtään asennuskoteloa, tilaukseen meni, ja noita mittareitakaan ei ollut, lähin ainoa löytyi Nastolasta.
Riikosen turbohuollossa on kyllä mutta vaan laatukamaa = maksaa
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:

:oops:
Eipäs aleta solvaamaan tai... -> Kuva
Sori, ei ollut tarkoitus :lol:
Muotoillaan lause uudestaan,
asennusratkaisu on todella onnistunut kun sitä vertaa esim. tähän 8O
http://www.people.cornell.edu/pages/pmm12/Saab/Boost
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Eiköhän näitä asennus ohjeita ole jo tarpeeksi, mutta tässä vielä yksi.
Kysessä kaverin ibiza ja autoracingin tuotteet
Mitaarin asennus Ibizaan
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:
Ja valmista tuli

Kuva
Mistähän toi verhoilukarva on kotosin, kovin alkuperäseltä se näyttää, alempi mittari on vissiin jotain minikokoa?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:


Mistähän toi verhoilukarva on kotosin, kovin alkuperäseltä se näyttää, alempi mittari on vissiin jotain minikokoa?
>I used about 2 sqft of GM headliner material
Kyllä mä veikkaan että se mittari on ihan normi kokoa, kuvan perspektiivi vain hämää.
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
93t sport kirjoitti:

:oops:
Eipäs aleta solvaamaan tai... -> Kuva
Sori, ei ollut tarkoitus :lol:
Muotoillaan lause uudestaan,
asennusratkaisu on todella onnistunut kun sitä vertaa esim. tähän 8O
http://www.people.cornell.edu/pages/pmm12/Saab/Boost
Heh, kiitos kiitos, siinä olikin diplomatiaa parhaimmillaan :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin