T7 ja stage1 murheet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

kai sulla on 98e:tä tankissa?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
nd4spd
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ti Tammi 01, 2008 20:17

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja nd4spd »

Itsellä kun oli stage1 ni ei siellä ylhäällä tosiaan tapahtunu mitää. Turha oli edes 5000rpm havitella :lol:
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin :lol:
Koneena tosin T5.
MazdaSpeed6
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

sabatti 96 kirjoitti:kai sulla on 98e:tä tankissa?
98 on tankissa
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

nd4spd kirjoitti:Itsellä kun oli stage1 ni ei siellä ylhäällä tosiaan tapahtunu mitää. Turha oli edes 5000rpm havitella :lol:
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin :lol:
Koneena tosin T5.
Mutta ei syttynyt mootorinohjauksen häiriövalo?
Ja tässätapauksessa ongelma on ajoittainen.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Ittellä oli vähän samantyylisiä ongelmia ja syynä oli imusarjasta yhen nipan tulppa ja alipaine letku irronnu siitä bensanpaineensäätimen vai mikä lie siinä imusarjassa sellanen "kello" johon alipaineletku tulee imusarjan päästä.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja Termos »

matti911 kirjoitti:
nd4spd kirjoitti:Itsellä kun oli stage1 ni ei siellä ylhäällä tosiaan tapahtunu mitää. Turha oli edes 5000rpm havitella :lol:
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin :lol:
Koneena tosin T5.
Mutta ei syttynyt mootorinohjauksen häiriövalo?
Ja tässätapauksessa ongelma on ajoittainen.
Täällä syttyi, ajoittain. Ja rykäisi myös rumasti pidemmällä täyskaasuvedolla.
T7 2.3t + Maptun Stage 1.

IMM sökö. Ei Autogaugen "laadukas" ahtomittari kertonut sitä, että ahdot piikkasi tech2 -mittauksessa 1,7 Bariin.

1,45 Bar on jo liikaa Stage ykköselle, niin kuin tuolla aiemmin kerrottiin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

Termos kirjoitti:
matti911 kirjoitti:
nd4spd kirjoitti:Itsellä kun oli stage1 ni ei siellä ylhäällä tosiaan tapahtunu mitää. Turha oli edes 5000rpm havitella :lol:
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin :lol:
Koneena tosin T5.
Mutta ei syttynyt mootorinohjauksen häiriövalo?
Ja tässätapauksessa ongelma on ajoittainen.
Täällä syttyi, ajoittain. Ja rykäisi myös rumasti pidemmällä täyskaasuvedolla.
T7 2.3t + Maptun Stage 1.

IMM sökö. Ei Autogaugen "laadukas" ahtomittari kertonut sitä, että ahdot piikkasi tech2 -mittauksessa 1,7 Bariin.

1,45 Bar on jo liikaa Stage ykköselle, niin kuin tuolla aiemmin kerrottiin.
Uusi IMM on tilattu.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja masas »

Tässä hiukka lukemia, ja bensana 95e

20:44:21
Intake man press (kPa) 228
Engine RPM 4 121
Vehicle speed (km/h) 137
Ignition Timing ° 13
Air intake temp (°C) 28
MAF air flow (gram/sec) 159


20:44:23
Intake man press (kPa) 224
Engine RPM 4 535
Vehicle speed (km/h) 150
Ignition Timing ° 14
Air intake temp (°C) 32
MAF air flow (gram/sec) 161


20:44:26
Intake man press (kPa) 210
Engine RPM 4 890
Vehicle speed (km/h) 162
Ignition Timing ° 17
Air intake temp (°C) 35
MAF air flow (gram/sec) 161


20:44:28
Intake man press (kPa) 199
Engine RPM 5 208
Vehicle speed (km/h) 172
Ignition Timing ° 18
Air intake temp (°C) 37
MAF air flow (gram/sec) 164


20:44:30
Intake man press (kPa) 190
Engine RPM 5 484
Vehicle speed (km/h) 181
Ignition Timing ° 16
Air intake temp (°C) 38
MAF air flow (gram/sec) 163


20:44:33
Intake man press (kPa) 183
Engine RPM 6 163
Vehicle speed (km/h) 184
Ignition Timing ° 12
Air intake temp (°C) 37
MAF air flow (gram/sec) 12
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

itsellä myös topicin aloittajan mukaiset murheet ja tietenkin ajoittaiset.. :|
Miten jäähdytys nesteen lämpötila voi vaikuttaa, kun joku siitä aikasemmin mainitsi?
Mulla täysin sama homma, ce vilkkuu ja puutuu mutta ei nyi eikä pätki mutta
Ahdot tippuu 0.5:teen ennen 5000rpm, tämäkään ei tosin aina? Egr letku tulpattu läppäkotelon päästä kumpaankin suuntaan.
Alkaa vituttaa ihan todenteolla :evil:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

aero t7 kirjoitti:itsellä myös topicin aloittajan mukaiset murheet ja tietenkin ajoittaiset.. :|

Alkaa vituttaa ihan todenteolla :evil:
Sama täällä...

Ilmamassamittarin vaihto toi hieman parannusta asiaan, polttoaineen
paineensäätimen aion tutkia/vaihtaa seuraavaksi.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja renner »

Niin mitenkäs sen magneettiventtiilin laita oli ?
Ja tässä autossahan oli GT17 ja öljyä kuluu jonkin verran.
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

renner kirjoitti:Niin mitenkäs sen magneettiventtiilin laita oli ?
Ja tässä autossahan oli GT17 ja öljyä kuluu jonkin verran.
Joo, magneettiventtiili pitää tarkistaa.Öljyä (Mobil 1 New Life 0W-40)on mennyt 4000km matkalla litra. Hankin auton 4000km sitten ja aiemmin oli tuota öljyä käytetty.Laitan seuraavaksi 5W50 tilalle. Huohotinpäivitys on nyt tehty.

Vaikuttaa, että vika olisi tuossa ilmamäärämittarissa, vaikkakaan heti IMM vaihtamisen jälkeen tuo 'puutumis' -ominaisuus ei kokonaan poistunut.
Nyt parinsadan kilometrin aikana ei ole enää ilmaantunut.
(kieltämättä hieman hankala testata ko. vikaa liikenteessä)
EDIT:
Iloitsin liian aikaisin, satunnaisesti tekee vielä tuota samaa, ei niin usein kun
ennen tätä laina-ilmamäärämittarin asentamista.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

matti911 kirjoitti:
Kaide kirjoitti:
matti911 kirjoitti:Auto on -02 9-3 2.0t 150hp siis. Vaikiona auto toimii normaalisti.
Niinhän ne yleensä toimii vakiona :lol: Mun tonnarissa kaikenlainen epäsosiaalinen käytös ja puutuminen ahdoilla ratkesi kun korvasin katalysaatorin pätkällä suoraa putkea. Aika raju kasa irtonaista rojua sieltä kyllä putosikin lattialle

Tosin jos meno katkeaa kokonaan niin sillon on kyseessä fuelcut, eli ahdot karkaa. Joku Guru on kertonut että viallinen mankkuvena tekisi tuota
Ahtopainemittari, vdo:n perusmittari, ei nouse yli 1.15 bar missään kohtaa.
TOSIN siinä penkitystilanteessa max ahtopaine oli 1.45bar. laitteen mittaama.
Sen putkiston tutkin seuraavaksi.
haha aika normia vielä noi paineet...mulla maptun steg3 softalla piikkaus paineet parhaimmillaan yli 2,5bar sikälimikäli ahtokelloon oli luottamista ja tasasi paineen 1.8-2.2...autona silloin siis 9-3Aero -01...onko sulla orkkis katti kiinni?? mulla oli aerosta sulanut orkkis katit ja ahdisti ylhäällä ihan sikana ja sama oli frendin t5 v*lvossa...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
matti911
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 14:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja matti911 »

like_a_glove kirjoitti:
matti911 kirjoitti:
Kaide kirjoitti: Niinhän ne yleensä toimii vakiona :lol: Mun tonnarissa kaikenlainen epäsosiaalinen käytös ja puutuminen ahdoilla ratkesi kun korvasin katalysaatorin pätkällä suoraa putkea. Aika raju kasa irtonaista rojua sieltä kyllä putosikin lattialle

Tosin jos meno katkeaa kokonaan niin sillon on kyseessä fuelcut, eli ahdot karkaa. Joku Guru on kertonut että viallinen mankkuvena tekisi tuota
Ahtopainemittari, vdo:n perusmittari, ei nouse yli 1.15 bar missään kohtaa.
TOSIN siinä penkitystilanteessa max ahtopaine oli 1.45bar. laitteen mittaama.
Sen putkiston tutkin seuraavaksi.
haha aika normia vielä noi paineet...mulla maptun steg3 softalla piikkaus paineet parhaimmillaan yli 2,5bar sikälimikäli ahtokelloon oli luottamista ja tasasi paineen 1.8-2.2...autona silloin siis 9-3Aero -01...onko sulla orkkis katti kiinni?? mulla oli aerosta sulanut orkkis katit ja ahdisti ylhäällä ihan sikana ja sama oli frendin t5 v*lvossa...
Auto on muilta osiltaan aivan vakio. Pakoputkisto pitää tarkistaa, katti mukaanlukien, olisi helpompi etsiä vikaa jos se olisi aina läsnä vaan ei....
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: T7 ja stage1 murheet

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

like_a_glove kirjoitti:haha aika normia vielä noi paineet...mulla maptun steg3 softalla piikkaus paineet parhaimmillaan yli 2,5bar sikälimikäli ahtokelloon oli luottamista ja tasasi paineen 1.8-2.2...autona silloin siis 9-3Aero -01...onko sulla orkkis katti kiinni?? mulla oli aerosta sulanut orkkis katit ja ahdisti ylhäällä ihan sikana ja sama oli frendin t5 v*lvossa...
Oletko varma että autosi oli kunnossa jos paineet piikkasi yli 2,5bar? ja pystyikö autolla vielä ajamaan tämän jälkeen, vai jouduitko tekemään koneremontin joka kiihdytyksen jälkeen? enkä yhtään ihmettele jos vakio katti ei kestä :roll:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Vastaa Viestiin