T7 ja stage1 murheet
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: T7 ja stage1 murheet
kai sulla on 98e:tä tankissa?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: T7 ja stage1 murheet
Itsellä kun oli stage1 ni ei siellä ylhäällä tosiaan tapahtunu mitää. Turha oli edes 5000rpm havitella
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin
Koneena tosin T5.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Koneena tosin T5.
MazdaSpeed6
Re: T7 ja stage1 murheet
98 on tankissasabatti 96 kirjoitti:kai sulla on 98e:tä tankissa?
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
Mutta ei syttynyt mootorinohjauksen häiriövalo?nd4spd kirjoitti:Itsellä kun oli stage1 ni ei siellä ylhäällä tosiaan tapahtunu mitää. Turha oli edes 5000rpm havitella![]()
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin![]()
Koneena tosin T5.
Ja tässätapauksessa ongelma on ajoittainen.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
Ittellä oli vähän samantyylisiä ongelmia ja syynä oli imusarjasta yhen nipan tulppa ja alipaine letku irronnu siitä bensanpaineensäätimen vai mikä lie siinä imusarjassa sellanen "kello" johon alipaineletku tulee imusarjan päästä.
Re: T7 ja stage1 murheet
Täällä syttyi, ajoittain. Ja rykäisi myös rumasti pidemmällä täyskaasuvedolla.matti911 kirjoitti:Mutta ei syttynyt mootorinohjauksen häiriövalo?nd4spd kirjoitti:Itsellä kun oli stage1 ni ei siellä ylhäällä tosiaan tapahtunu mitää. Turha oli edes 5000rpm havitella![]()
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin![]()
Koneena tosin T5.
Ja tässätapauksessa ongelma on ajoittainen.
T7 2.3t + Maptun Stage 1.
IMM sökö. Ei Autogaugen "laadukas" ahtomittari kertonut sitä, että ahdot piikkasi tech2 -mittauksessa 1,7 Bariin.
1,45 Bar on jo liikaa Stage ykköselle, niin kuin tuolla aiemmin kerrottiin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: T7 ja stage1 murheet
Uusi IMM on tilattu.Termos kirjoitti:Täällä syttyi, ajoittain. Ja rykäisi myös rumasti pidemmällä täyskaasuvedolla.matti911 kirjoitti:Mutta ei syttynyt mootorinohjauksen häiriövalo?nd4spd kirjoitti:Itsellä kun oli stage1 ni ei siellä ylhäällä tosiaan tapahtunu mitää. Turha oli edes 5000rpm havitella![]()
Uusi putkisto auttoi jonkun verran, mutta en ehtinyt sen tarkemmin perehtyä kun softa vaihtui kanssa.
Nyt sentää on pari kertaa löytyny rajottaja tosin ku aiemmin![]()
Koneena tosin T5.
Ja tässätapauksessa ongelma on ajoittainen.
T7 2.3t + Maptun Stage 1.
IMM sökö. Ei Autogaugen "laadukas" ahtomittari kertonut sitä, että ahdot piikkasi tech2 -mittauksessa 1,7 Bariin.
1,45 Bar on jo liikaa Stage ykköselle, niin kuin tuolla aiemmin kerrottiin.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
Tässä hiukka lukemia, ja bensana 95e
20:44:21
Intake man press (kPa) 228
Engine RPM 4 121
Vehicle speed (km/h) 137
Ignition Timing ° 13
Air intake temp (°C) 28
MAF air flow (gram/sec) 159
20:44:23
Intake man press (kPa) 224
Engine RPM 4 535
Vehicle speed (km/h) 150
Ignition Timing ° 14
Air intake temp (°C) 32
MAF air flow (gram/sec) 161
20:44:26
Intake man press (kPa) 210
Engine RPM 4 890
Vehicle speed (km/h) 162
Ignition Timing ° 17
Air intake temp (°C) 35
MAF air flow (gram/sec) 161
20:44:28
Intake man press (kPa) 199
Engine RPM 5 208
Vehicle speed (km/h) 172
Ignition Timing ° 18
Air intake temp (°C) 37
MAF air flow (gram/sec) 164
20:44:30
Intake man press (kPa) 190
Engine RPM 5 484
Vehicle speed (km/h) 181
Ignition Timing ° 16
Air intake temp (°C) 38
MAF air flow (gram/sec) 163
20:44:33
Intake man press (kPa) 183
Engine RPM 6 163
Vehicle speed (km/h) 184
Ignition Timing ° 12
Air intake temp (°C) 37
MAF air flow (gram/sec) 12
20:44:21
Intake man press (kPa) 228
Engine RPM 4 121
Vehicle speed (km/h) 137
Ignition Timing ° 13
Air intake temp (°C) 28
MAF air flow (gram/sec) 159
20:44:23
Intake man press (kPa) 224
Engine RPM 4 535
Vehicle speed (km/h) 150
Ignition Timing ° 14
Air intake temp (°C) 32
MAF air flow (gram/sec) 161
20:44:26
Intake man press (kPa) 210
Engine RPM 4 890
Vehicle speed (km/h) 162
Ignition Timing ° 17
Air intake temp (°C) 35
MAF air flow (gram/sec) 161
20:44:28
Intake man press (kPa) 199
Engine RPM 5 208
Vehicle speed (km/h) 172
Ignition Timing ° 18
Air intake temp (°C) 37
MAF air flow (gram/sec) 164
20:44:30
Intake man press (kPa) 190
Engine RPM 5 484
Vehicle speed (km/h) 181
Ignition Timing ° 16
Air intake temp (°C) 38
MAF air flow (gram/sec) 163
20:44:33
Intake man press (kPa) 183
Engine RPM 6 163
Vehicle speed (km/h) 184
Ignition Timing ° 12
Air intake temp (°C) 37
MAF air flow (gram/sec) 12
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: T7 ja stage1 murheet
itsellä myös topicin aloittajan mukaiset murheet ja tietenkin ajoittaiset..
Miten jäähdytys nesteen lämpötila voi vaikuttaa, kun joku siitä aikasemmin mainitsi?
Mulla täysin sama homma, ce vilkkuu ja puutuu mutta ei nyi eikä pätki mutta
Ahdot tippuu 0.5:teen ennen 5000rpm, tämäkään ei tosin aina? Egr letku tulpattu läppäkotelon päästä kumpaankin suuntaan.
Alkaa vituttaa ihan todenteolla![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Miten jäähdytys nesteen lämpötila voi vaikuttaa, kun joku siitä aikasemmin mainitsi?
Mulla täysin sama homma, ce vilkkuu ja puutuu mutta ei nyi eikä pätki mutta
Ahdot tippuu 0.5:teen ennen 5000rpm, tämäkään ei tosin aina? Egr letku tulpattu läppäkotelon päästä kumpaankin suuntaan.
Alkaa vituttaa ihan todenteolla
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: T7 ja stage1 murheet
Sama täällä...aero t7 kirjoitti:itsellä myös topicin aloittajan mukaiset murheet ja tietenkin ajoittaiset..![]()
Alkaa vituttaa ihan todenteolla
Ilmamassamittarin vaihto toi hieman parannusta asiaan, polttoaineen
paineensäätimen aion tutkia/vaihtaa seuraavaksi.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
Niin mitenkäs sen magneettiventtiilin laita oli ?
Ja tässä autossahan oli GT17 ja öljyä kuluu jonkin verran.
Ja tässä autossahan oli GT17 ja öljyä kuluu jonkin verran.
Re: T7 ja stage1 murheet
Joo, magneettiventtiili pitää tarkistaa.Öljyä (Mobil 1 New Life 0W-40)on mennyt 4000km matkalla litra. Hankin auton 4000km sitten ja aiemmin oli tuota öljyä käytetty.Laitan seuraavaksi 5W50 tilalle. Huohotinpäivitys on nyt tehty.renner kirjoitti:Niin mitenkäs sen magneettiventtiilin laita oli ?
Ja tässä autossahan oli GT17 ja öljyä kuluu jonkin verran.
Vaikuttaa, että vika olisi tuossa ilmamäärämittarissa, vaikkakaan heti IMM vaihtamisen jälkeen tuo 'puutumis' -ominaisuus ei kokonaan poistunut.
Nyt parinsadan kilometrin aikana ei ole enää ilmaantunut.
(kieltämättä hieman hankala testata ko. vikaa liikenteessä)
EDIT:
Iloitsin liian aikaisin, satunnaisesti tekee vielä tuota samaa, ei niin usein kun
ennen tätä laina-ilmamäärämittarin asentamista.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: T7 ja stage1 murheet
haha aika normia vielä noi paineet...mulla maptun steg3 softalla piikkaus paineet parhaimmillaan yli 2,5bar sikälimikäli ahtokelloon oli luottamista ja tasasi paineen 1.8-2.2...autona silloin siis 9-3Aero -01...onko sulla orkkis katti kiinni?? mulla oli aerosta sulanut orkkis katit ja ahdisti ylhäällä ihan sikana ja sama oli frendin t5 v*lvossa...matti911 kirjoitti:Ahtopainemittari, vdo:n perusmittari, ei nouse yli 1.15 bar missään kohtaa.Kaide kirjoitti:Niinhän ne yleensä toimii vakionamatti911 kirjoitti:Auto on -02 9-3 2.0t 150hp siis. Vaikiona auto toimii normaalisti.Mun tonnarissa kaikenlainen epäsosiaalinen käytös ja puutuminen ahdoilla ratkesi kun korvasin katalysaatorin pätkällä suoraa putkea. Aika raju kasa irtonaista rojua sieltä kyllä putosikin lattialle
Tosin jos meno katkeaa kokonaan niin sillon on kyseessä fuelcut, eli ahdot karkaa. Joku Guru on kertonut että viallinen mankkuvena tekisi tuota
TOSIN siinä penkitystilanteessa max ahtopaine oli 1.45bar. laitteen mittaama.
Sen putkiston tutkin seuraavaksi.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: T7 ja stage1 murheet
Auto on muilta osiltaan aivan vakio. Pakoputkisto pitää tarkistaa, katti mukaanlukien, olisi helpompi etsiä vikaa jos se olisi aina läsnä vaan ei....like_a_glove kirjoitti:haha aika normia vielä noi paineet...mulla maptun steg3 softalla piikkaus paineet parhaimmillaan yli 2,5bar sikälimikäli ahtokelloon oli luottamista ja tasasi paineen 1.8-2.2...autona silloin siis 9-3Aero -01...onko sulla orkkis katti kiinni?? mulla oli aerosta sulanut orkkis katit ja ahdisti ylhäällä ihan sikana ja sama oli frendin t5 v*lvossa...matti911 kirjoitti:Ahtopainemittari, vdo:n perusmittari, ei nouse yli 1.15 bar missään kohtaa.Kaide kirjoitti: Niinhän ne yleensä toimii vakionaMun tonnarissa kaikenlainen epäsosiaalinen käytös ja puutuminen ahdoilla ratkesi kun korvasin katalysaatorin pätkällä suoraa putkea. Aika raju kasa irtonaista rojua sieltä kyllä putosikin lattialle
Tosin jos meno katkeaa kokonaan niin sillon on kyseessä fuelcut, eli ahdot karkaa. Joku Guru on kertonut että viallinen mankkuvena tekisi tuota
TOSIN siinä penkitystilanteessa max ahtopaine oli 1.45bar. laitteen mittaama.
Sen putkiston tutkin seuraavaksi.
-02 9³t SE EX
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
-05 9-5 Aero sedan
-03 9-5 Aero stw EX
-99 9-5 2.3 sedan
-03 9-5 Aero sedan
-07 9-5 Vector stw
#4183
Re: T7 ja stage1 murheet
Oletko varma että autosi oli kunnossa jos paineet piikkasi yli 2,5bar? ja pystyikö autolla vielä ajamaan tämän jälkeen, vai jouduitko tekemään koneremontin joka kiihdytyksen jälkeen? enkä yhtään ihmettele jos vakio katti ei kestälike_a_glove kirjoitti:haha aika normia vielä noi paineet...mulla maptun steg3 softalla piikkaus paineet parhaimmillaan yli 2,5bar sikälimikäli ahtokelloon oli luottamista ja tasasi paineen 1.8-2.2...autona silloin siis 9-3Aero -01...onko sulla orkkis katti kiinni?? mulla oli aerosta sulanut orkkis katit ja ahdisti ylhäällä ihan sikana ja sama oli frendin t5 v*lvossa...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002