Kannattaa viedä myös merkkiliikkeeseen asennettavaksi.Ilkka R kirjoitti:Noh, paha mennä sanomaan mitään noista itsetehdyistä. Ensimmäinen näyttää aika isotöiseltä, ja toisesta en nyt taida sanoa mitään.
Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Ja jotkin vois mennä asentamaan asennettaan jos ei ole muuta sanottavaa kun vittuilua jos joku yrittää saada jotain kehittävää aikaan...Kannattaa viedä myös merkkiliikkeeseen asennettavaksi.
Ihan kivahan tuo palikka varmaan olis mutta turhan arvokas - ainakin näin persaukiselle...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Voin suositella tuota paikkaa, tavara tuli tasan viikon päästä tilauksesta:-) http://www.larkspeed.com/index.pl?a=i&p ... nsion-Kits ja katso hintaa. Sieltä näyttäisi löytyvän myös niitä powerflex:in puslia siihen 9-3:seen. Itse tilasin tuolta omaan 9-5:seen tuon konin sport kitin ja se tuli maksamaan rahteineen kotia tuotuna 530€ että ei paha. Veikkaan ettei sun kannata lähtee tilaamaan paria puslaa erikseen sieltä jenkeistä asti, voi tulla niille puslille kohtuulliset toimitus kuluttesting1 kirjoitti:Tarvis joskus hommata noi Konin Sport iskarit eteen tohon airoon ja samalla vaihdattaa jotain uretaani puslaa sinne, mikä menee tavallaan liki samalla työllä. Pitäs vaan tietää mitkä puslat/puslasetti kannattas tilata.
Ainoat uretaanit ovat ohjausakselin puslat jotka on vaihdettu. Liian kovaa ei saa tulla, ettei ala pompottaan ja pitoa menetetä. Yhden tutun vapari Asconaan tuli uretaanisilla liian kova takapää --> pompompom --> pito läks ja varttimaili huononi muutaman kympin arvoon 12,7 s.
Voisin siis tilata(=kimpassa mukana) sieltä jotkin puslat eteen, jos joku vaan kertoisi mitkä ?!
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Totta ja kaikki ei välttämättä halua autoon osia mitkä on kasattu popniiteillä ja kasalla epämääräisiä alumiinin kappaleita Tuo genuine saabin systeemi on kyllä ihan asiallisen näköinen mutta kuten on jo mainittu hinta on vähän liian kova. En tiedä olisiko esim.englannissa vastaavaa tuotetta silloin ei tarttisi maksaa noin hirveitä rahtikuluja ja myös alv ja tulli jäisi pois? En kyllä ymmärrä muutenkaan että mistä ne on repässeet tuollaisen rahdin niille, tilasin pari vuotta sitten jenkeistä taljajousen ja se lähetettiin laivarahtina kesti noin 2viikkoa ennen kuin sain sen, mutta toimituskulut oli vain n.30$. Eikä se metsästys jousi nyt niin kevytkään olej0ne kirjoitti:Ja jotkin vois mennä asentamaan asennettaan jos ei ole muuta sanottavaa kun vittuilua jos joku yrittää saada jotain kehittävää aikaan...Kannattaa viedä myös merkkiliikkeeseen asennettavaksi.
Ihan kivahan tuo palikka varmaan olis mutta turhan arvokas - ainakin näin persaukiselle...
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Tulli jää pois, mutta ALVi pitää maksaa Englantiin(15%), tämä sisältyy yleensä jo hintaan.jyyrä kirjoitti:En tiedä olisiko esim.englannissa vastaavaa tuotetta silloin ei tarttisi maksaa noin hirveitä rahtikuluja ja myös alv ja tulli jäisi pois?
Hidas laivarahti on poistunut valikoimista, joten ainoa vaihtoehto on lentorahti ja siksi hinnat ovat nousseet merkittävästi.jyyrä kirjoitti:En kyllä ymmärrä muutenkaan että mistä ne on repässeet tuollaisen rahdin niille, tilasin pari vuotta sitten jenkeistä taljajousen ja se lähetettiin laivarahtina kesti noin 2viikkoa ennen kuin sain sen, mutta toimituskulut oli vain n.30$. Eikä se metsästys jousi nyt niin kevytkään ole
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Totta tarkoitinkin tuolla juuri sitä että tuo 22% ryöstö alv jää pois, mutta olet oikeassa että tuon 15% joudut maksamaan jokatapauksessa Mutta tuo 15% on kuitenkin 7% vähemmän kuin 22%G-mies kirjoitti:Tulli jää pois, mutta ALVi pitää maksaa Englantiin(15%), tämä sisältyy yleensä jo hintaan.jyyrä kirjoitti:En tiedä olisiko esim.englannissa vastaavaa tuotetta silloin ei tarttisi maksaa noin hirveitä rahtikuluja ja myös alv ja tulli jäisi pois?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
En haluaisi sabotoida omaa kimppaa, mutta olethan tietoinen, että kyseistä osaa saa myös Elkpartsista kohtalaisen kilpailukykyiseen hintaan?Harrimatias kirjoitti:Minulla voisi olla tarvetta tuolta myös yhdelle osalle.Ilkka R kirjoitti:Hienoa! Vielä kolme lisää, niin saadaan tilaus vetämään.aero t7 kirjoitti:Mahdollisen kiinnostunut kimppaan..
Tuli tietysti mieleen, että onko kenelläkään tarvetta tilata ylipäätään mitään osia GenuineSaabista? Kimppa kuin kimppa, postikuluja saadaan joka tapauksessa jaettua.
Tälle: http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... ucts_id=36
Paksu: http://www.elkparts.com/saab-93-m98-to- ... p3894.html
Ohut: http://www.elkparts.com/saab-93-m98-to- ... p3228.html
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Samat sanat myös sinulle, uretaanipuslia ja Konin alustasarjoja saa Englannista Elkpartsista, Larkspeedistä tai Partsforsaabista samaan tai jopa parempaankin hintaan.testing1 kirjoitti:Tarvis joskus hommata noi Konin Sport iskarit eteen tohon airoon ja samalla vaihdattaa jotain uretaani puslaa sinne, mikä menee tavallaan liki samalla työllä. Pitäs vaan tietää mitkä puslat/puslasetti kannattas tilata.
Ainoat uretaanit ovat ohjausakselin puslat jotka on vaihdettu. Liian kovaa ei saa tulla, ettei ala pompottaan ja pitoa menetetä. Yhden tutun vapari Asconaan tuli uretaanisilla liian kova takapää --> pompompom --> pito läks ja varttimaili huononi muutaman kympin arvoon 12,7 s.
Voisin siis tilata(=kimpassa mukana) sieltä jotkin puslat eteen, jos joku vaan kertoisi mitkä ?!
Itse tässä nyt nimen omaan haeskelen sellaisia osia, joita ei saa muualta kuin GenuineSaabista.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Ja jo yksinkertainen prosenttilasku osoittaa, että tuo on täyttä puppua. Se on itse asiassa n. 31,8% vähemmän. Täällä foorumilla kun on tapana tehdä rakkautta pilkun kanssa oikein urakalla.jyyrä kirjoitti: 15% on kuitenkin 7% vähemmän kuin 22%
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Pistä vielä kaavat kehiin niin saat täydet kympit, sillä pelkällä vastauksella ei saa mitäänAzanovix kirjoitti:Ja jo yksinkertainen prosenttilasku osoittaa, että tuo on täyttä puppua. Se on itse asiassa n. 31,8% vähemmän.jyyrä kirjoitti: 15% on kuitenkin 7% vähemmän kuin 22%
Kohoaako potenssisi toiseen kun kohtaan tämän pilkun, mahtaa olla melekonen pakkausAzanovix kirjoitti:Täällä foorumilla kun on tapana tehdä rakkautta pilkun kanssa oikein urakalla.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Tuo on kyllä totta. Usein pääsin kokeista läpi ihan vain sillä, että edes yritin ratkaista tehtävät, joita en lainkaan ymmärtänyt. Tarpeeksi kun näyttää yrittäneen niin säälipisteitä putoaa.jyyrä kirjoitti:Pistä vielä kaavat kehiin niin saat täydet kympit, sillä pelkällä vastauksella ei saa mitäänAzanovix kirjoitti:Ja jo yksinkertainen prosenttilasku osoittaa, että tuo on täyttä puppua. Se on itse asiassa n. 31,8% vähemmän.jyyrä kirjoitti: 15% on kuitenkin 7% vähemmän kuin 22%
Kohoaako potenssisi toiseen kun kohtaan tämän pilkun, mahtaa olla melekonen pakkausAzanovix kirjoitti:Täällä foorumilla kun on tapana tehdä rakkautta pilkun kanssa oikein urakalla.
Teorian toimivuutta tosielämässä en tiedä. Tai ainakin avokki on ollut kohteliaasti vaiti asiasta.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Taitaa jollain mennä just talousmatikan kurssi . Vaikka pitäishän noi handlata kyl muutenkin (aijaa muistanko enää mitään ).Azanovix kirjoitti:Ja jo yksinkertainen prosenttilasku osoittaa, että tuo on täyttä puppua. Se on itse asiassa n. 31,8% vähemmän.jyyrä kirjoitti: 15% on kuitenkin 7% vähemmän kuin 22%
OT: Itellä meni kurssilla sopivasti annuiteetti, kun samaan aikaan olin kämppää ostamassa.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Jep, mulla on se onkelma etten omista luottokorttia, joten siksi kimpat kiinnostaa, kun ei aina viitti tehdä tilisiirtoja ulkomaille. Mutta jos jotain puslakimppaa on jossain menossa mistä kannattaa tilata, niin vaikka yv:tä mulle ja samalla kertoa mitkä puslat sinne eteen kannattaa vaihtaa(osa numerot/linkki). Kiittää ja kumartaa ah.Samat sanat myös sinulle, uretaanipuslia ja Konin alustasarjoja saa Englannista Elkpartsista, Larkspeedistä tai Partsforsaabista samaan tai jopa parempaankin hintaan.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Täältä löytyy kaaviokuvaa puslista http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... 0-93.shtml.
Mitä kannattaa vaihtaa.. jaa-a, omassa on vaihdettu kaikki paitsi vakaajan puslat. Onhan se jämäkämpi mutta oliko sen arvoista, siihen en osaa vastata.
Mitä kannattaa vaihtaa.. jaa-a, omassa on vaihdettu kaikki paitsi vakaajan puslat. Onhan se jämäkämpi mutta oliko sen arvoista, siihen en osaa vastata.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Kimppatilaus: GenuineSaab.com Short Shifter
Kuitenkin olet itse se ainoa henkilö, joka voi tuohon vastata. Laitoit noihin pusliin (ja mahdollisesti asennukseen) X määrän rahaa. Ei kukaan muu voi puolestasi sanoa, tuliko tuo X käytettyä hyvin vai huonosti.KAPU2 kirjoitti:Täältä löytyy kaaviokuvaa puslista http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... 0-93.shtml.
Mitä kannattaa vaihtaa.. jaa-a, omassa on vaihdettu kaikki paitsi vakaajan puslat. Onhan se jämäkämpi mutta oliko sen arvoista, siihen en osaa vastata.
Omasta kotterosta löytyy tuon kaavion puslat 1, 2, 3, 5 ja 8, eli käytännössä etupäähän neljä tärkeintä (ja helpointa) puslaparia ja taakse ne isot.
Eroa alkuperäisiin en osaa ihan suoraan sanoa, koska samassa rytäkässä vaihtui orkkisiskarit pois, kun eivät sopineet madallusjousien kanssa hyvin yhteen. Alusta on rempan jälkeen huomattavasti jämäkämpi ja ohjaus tunnokkaampi. Etelä-Suomen urissa ei auta muu kuin auton vaihto (esim. leveämpi raideväli), mutta kyllähän tuo päivitys siihen mahdottomaan vetelyyn vaikutti. Ratista kuitenkin pitää edelleen pitää kiinni, eli eloa on.
Jonain päivänä mennee vaihtoon loputkin puslat, jos auto muuten ei lahoa alta ennen sitä.
Oliko maksetun rahan arvoinen päivitys? Omasta mielestäni kyllä. Muiden puolesta en voi sanoa. Voin kuitenkin suositella esim. kimppatilausta, jos se oikeasti tulee halvemmaksi. Noita kuitenkin saa myös Suomesta, esim. PCS:ltä, joten kannattaa tehdä vertailua.