joensuussa säätö/päivitys vehkeitä kellään?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
vege900
"Kaasari"

Re: joensuussa säätö/päivitys vehkeitä kellään?

Viesti Kirjoittaja vege900 »

Ilkka R kirjoitti:
vege900 kirjoitti:evo 8 ahdin. 3 tuuman rosteriputkisto kokonaisuudessaan. isompi cooleri..500cc suuttimet kisakatti. mappi yms yms :D.. niin kunhan sellainen läppäri joltain nyt löytyisi joka säätämään suostuisi :(
Ja ihan vakio-ohjelmalla olet tähän saakka ajellut?

Löytyykö laajakaistalambda?

Trionic7 magneetti venttiili ja modattu ohjaus boxi pc liitäntä mahdollisuudella. löytyy myös kyseisestä autosta kyllä...
vege900
"Kaasari"

saapasi kirjoitti:Ihan pelkällä Lambdalla en kyllä lähtis säätämään, EGT myös mukaan. Jos jotain luotettavuuttakin on tarkoitus hakea.

Onko suuttimet Flowmatchatyt? Saattaa täyskaasulla vaikuttaa hyvinkin oleellisesti EGT:n arvoihin. (ai niin mut eihän sitä tarvittu :D ). Tyyliin sadan asteen lämpöero kahden pytyn välillä..

Miksi muuten et opettele ITSE säätämään softaasi?
Itselle ei ainakaa nuo ohjelmat ja säätämiset ole TODELLAKAAN tuttuja. eli minulta itseltä tuskin leipurintutkinnolla onnistuu alkaa säätelemää autoa. Siksi etsinkin jotain viisaampaa joka osaisi..! :wink:
saapasi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saapasi »

jcarlson kirjoitti:
saapasi kirjoitti:. Sanotaan vaikka, että sen verran, että pienen kertauksen jälkeen väitän osaavani koodata koko tähän astisen tehdyn, 80-90% valmiin softan ITSE :wink: .
Tarkoitat varmaan syöttää jonkinlaiset arvot valmiisiin kenttiin? Vaikea uskoa että softasta koodia menisit tai osaisit mennä muuttamaan. ;)
Kyllä, sitä juuri tarkoitin. Tosin ihan mitään "jonkinlaisia arvoja" ei kenttiin kannata mennä arpomaan. Kyllä niihin kannattaa vähän yrittää tutustua, jottei konettansa riko. Tietenkin monessa paikassa selviää arvoja kokeilemalla, kuten nuo em. lambdan perusteella tehtävät bensakartan rikastukset/laihennukset.

Mitä tuohon "varsinaiseen" koodaukseen tulee, niin vaikkei tässä mitään tarvetta olekaan foorumilla koodaustaitojani todistella, niin kopioimpa tähän kuitenkin HAAGA-HELIAn opintorekisteristäni ohjelmoinnin viime kevään arvosanat (asteikolla 1-5):

-Dynaaminen Internet (PHP,ASP) 5
-Olio-ohjelmointi 5
-Tietokantaohjelmointi 4
-SQL-palvelin 4
-Java, HTML/XHTML, ja VB menevät myös keskimääräistä paremmin.
-XML ja Ajax keskitasoa.

Ja en ole edes ohjelmointia suuntautumiseksi valinnut 8) .

Taisit ja taisi joku muukin yllättyä :wink:
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

saapasi kirjoitti: -Dynaaminen Internet (PHP,ASP) 5
-Olio-ohjelmointi 5
-Tietokantaohjelmointi 4
-SQL-palvelin 4
-XML ja Ajax keskitasoa.

En yllättynyt, eihän noita voi edes oikeaksi ohjelmoinniksi kutsua, varsinkaan kuvauskieliä ja muuta webbilööperiä.

Yllätyn ohjelmointitaidoistasi sitten kun hallitset ainakin yhden prossun assemblerin ja C:n kunnolla (ei mitään hello world-tasoa).
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jyyrä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Miten tietokoneella ohjelmien vääntäminen ja niistä saatavat arvosanat liittyvät T5 tai T7 suitella auton softan/stagen tekoon. Vai osaako kaikki ohjelmoijat tehdä myös esim.9-5:sen virisoftan :lol:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
vege900
"Kaasari"

Joo taitaa olla hieman oftopicia jo nyt. En mielestäni pyytänyt ketään kerskuilemaan arvosanoillaan tai kuinka hyvin itse osaa ohjelmoida . Otsikossa lukee olisiko kellään ihmisellä tarjota kyseistä palvelua minulle???. Odotin hieman apua saavani, tietysti kyllä sitä on hieman jo tullutkin. Mutta missä helvetin vaiheessa tuossa kysymyksessä on kysytty kuinka hyvin osaa olio/dynaamista internet paskat sanokaahan se ?.... :twisted:
saapasi
"Hölösuu"

Mimmi kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Minähän juuri opettelen ITSE säätämään softaani.

Jos luulet, niin ei Hook ole mun softaa kokonaan tehny eikä ole ollu tarkoituskaan, sen vahvistanee kyllä. Pohjat on konsultoinu ja muutama ilta on ajeltu, mut ite mä oon kaikki "joutunu" opettelee. Sanotaan vaikka, että sen verran, että pienen kertauksen jälkeen väitän osaavani koodata koko tähän astisen tehdyn, 80-90% valmiin softan ITSE :wink: .
Minä haluaisin nähdä saapasin ITSE koodaaman toimivan auton. Täällä foorumilla kun on helppo kerätä kredittiä muiden töistä.
Meinaakohan sinullakin nyt mennä koodaus ja "koodaus" sekaisin. Eli T5Suiten arvojen säätö ja "mappaus" vs. sorsien ronkkiminen.

Mutta joo, kun puhutaan T5 auton säädöstä ja mappauksesta ja kaikesta mikä tähän asti on eteen tullut (ja mitään kovin vaikeampaa ei kuulemma enää tule =sytkä), niin yo. väite pitää from scratch. Muokataan sitä nyt Mimmin yöunien puolesta muotoon "koodaus -> T5Suiten säätö & mappaus" :D .

Tuohon debet/kredit meininkiisi tartun sen verran, että empä ole missään sanonut, että olisin softaani kokonaan itse säätänyt/mapannut. Tietysti Hookille kaikki credit ja respect osaamisesta ja konsultoinnista. Mutta uskoisin, että 50/50 alkaisi olemaan osuudet, ellei tällä hetkellä menossa olevan mun osuuden puolesta (=PID, Reg_kon_*, Reql_tryck_* ja Tryck_mat) mulle jo enemmänkin. Tuosta voi Hook tiputtaa prosentteja sen verta kun tuntoa on.

e: JCARLSON, LATURI OLI TARKOITETTU HÖLMÖ SINULLE. Se oli tullut ennen mun viestiä, sain ilmotuksen sen julkasusta ennen ku omani lähetin. Itse siis jatkoit :wink:
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Joulu 02, 2009 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vege900
"Kaasari"

Ja eikun jatkuu mene laturiin!!
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo saapasilla tahtoo vähän lähteä lapasesta joskus (aina) tuo itsekehu.

Valitettavasti toisella puolen suomea on omat säätölaitteet joten Joensuussa ei voi apua tarjota, kuitenkin jos täällä pohjanmaalla sattuu tulemaan käyntiä niin voidaan sitä katsoa.

Suosittelen ajamaan sillä orkkis MAP:lla kunnes on softa säädetty, ettei satu vahinkoja. Trionic kyllä suojelee varsin hyvin mutta jos ei muuta niin kulutus ja käynti voi olla vähän sekaisin.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saapasi
"Hölösuu"

Nyt ei voi taas enää muuta sanoo ku TERVETULOA SUOMEN SAAB-CLUBILLE :lol: :lol: . Tätä tää on, sen tulet huomaamaan :P :P . Trolleja ja kaiken kyseenalaistavia riittää. Ja kun vastaat, olet kerskuja :lol: :lol: .

Moro vaan. :mrgreen: :mrgreen:
vege900
"Kaasari"

3-bar mapin asennettuani tyhjäkäynti on ainaki muuttunut, seosmittarin hommasin jotta näkisin käykö se laihalla yms.. sain kyllä privana 3-barin mapin säätö ohjeet mutta en sitä t5 oikein osaa käyttää harmi sinänsä
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

saapasi kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:
saapasi kirjoitti:. Sanotaan vaikka, että sen verran, että pienen kertauksen jälkeen väitän osaavani koodata koko tähän astisen tehdyn, 80-90% valmiin softan ITSE :wink: .
Tarkoitat varmaan syöttää jonkinlaiset arvot valmiisiin kenttiin? Vaikea uskoa että softasta koodia menisit tai osaisit mennä muuttamaan. ;)
Kyllä, sitä juuri tarkoitin. Tosin ihan mitään "jonkinlaisia arvoja" ei kenttiin kannata mennä arpomaan. Kyllä niihin kannattaa vähän yrittää tutustua, jottei konettansa riko. Tietenkin monessa paikassa selviää arvoja kokeilemalla, kuten nuo em. lambdan perusteella tehtävät bensakartan rikastukset/laihennukset.

Mitä tuohon "varsinaiseen" koodaukseen tulee, niin vaikkei tässä mitään tarvetta olekaan foorumilla koodaustaitojani todistella, niin kopioimpa tähän kuitenkin HAAGA-HELIAn opintorekisteristäni ohjelmoinnin viime kevään arvosanat (asteikolla 1-5):

-Dynaaminen Internet (PHP,ASP) 5
-Olio-ohjelmointi 5
-Tietokantaohjelmointi 4
-SQL-palvelin 4
-XML ja Ajax keskitasoa.

Sanat ei riitä kuvailemaan 8O

En nyt itsekään viitsi tässä alkaa kehua retostella mutta tullut noita kursseja itsekin suoriteltua.

]OSA Automaatiotekniikan perusteet - 2
OSA Elektroniikka 1 - 1
OSA Matematiikka 4 - 1
OSA Piirianalyysi - 0
OJ Ruotsin kieli 2 - 3

Toi Automaatiotekniikan perusteet oli etenkin aika haastava kurssi ja siinä käsiteltiin mm. PID säädön teoriaa melko syvällisesti, ja keskimääräistä parempi numerohan sieltä tuli. Elektroniikkaa on myös hyvä osata jos purkkeja modailis, ja onhan jotain tiettyä ruuttaa tullutkin tehtyä ALUSTA LOPPUUN ja modailtuakin. Piirianalyysin kun vielä kohta hallitsen niin alkaa noi piirien vasteet olla hallussa. Ruotsikin pitää muuten olla hallussa kun noita T5suiten parametrejä pyörittelee, mulla kaikista kursseista arvosanaksi 3 eli erinomainen.
HandOfNod
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Autokoulupohjalta näitä kuuluu tehdä ja opetella, menee vaan hetki pidempään.
Itsekin tuota vasta opettelen.

Tuolta löytyy hyvä foorumi keskittynyt tuohon trionic suiten avulla säätämiseen.
Jos englanninkieli vaan sujuu.
http://forum.ecuproject.com

edit: turha loppukommentti siivottu...
Viimeksi muokannut HandOfNod, Ke Joulu 02, 2009 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
S1mppa_
"Aero"

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

miten ois jos tehtäis tuonne "off topic" osioon sellanen "vittuillaan toisille, ollaan toista viisaampia ja kirjotellaan kaikenlaisia koodi lyhenteitä. ja haukutaan niitä vielä. :P
terveisin T, L,9, D, I :lol:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Mimmi kirjoitti: Tiedätkö sinä edes mitä termit P, I ja D tarkoittavat?
Tiiäkkö ite? :D tai osaatko muuten selittää PID säätimen toiminnan?

en nyt tarkoita retostella tässä...
Lukittu