Ei löydy bolt-onia jos joku ei sellaista sulle myy.
Tossa 900 asetelma ja 215mm sintteri kuupan vauhtipyörässä.
http://s135.photobucket.com/albums/q156 ... 090007.jpg
Kaasutinkoneen turboahtaminen?
Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?
Nostetaanpas tätä keskustelua taas ylös.
Projekti oli jäänyt keken (viisi vuotta sitten) ja nyt olen sitä viimeistelemässä.
Hieman tuli tenkkapåå kun pitäisi alipaineletkuja asentaa paikalleen.
Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?
Pari kuvaa jotta näkee vähän konstruktiota....
Projekti oli jäänyt keken (viisi vuotta sitten) ja nyt olen sitä viimeistelemässä.
Hieman tuli tenkkapåå kun pitäisi alipaineletkuja asentaa paikalleen.
Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?
Pari kuvaa jotta näkee vähän konstruktiota....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?
Alipaine aikaistaa ennakkoa ja ahtopaineella ennakon pitäisi mennä myöhäisemmälle.Saab.96 kirjoitti: ....
Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?
...
Eli se toinen letku ahtimen ja kaasuläpän väliltä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?
0009 kirjoitti:Alipaine aikaistaa ennakkoa ja ahtopaineella ennakon pitäisi mennä myöhäisemmälle.Saab.96 kirjoitti: ....
Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?
...
Eli se toinen letku ahtimen ja kaasuläpän väliltä.
No näin ajattelin itsekin, oli pakko kuitenkin kysyy.
Kiitos!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?
Mulla oli joskus turbokuplassa 2-toiminen säädin, ja siinä kellolle tuli vain yksi letku imusarjasta. Eli kun ei ole ahtoja, niin imusarjassa on alipaine ja lisää ennakkoa. Sitten kun turbo tulee mukaan, niin tietysti imusarja paine nousee ja sytkä menee myöhemmälle.Saab.96 kirjoitti:0009 kirjoitti:Alipaine aikaistaa ennakkoa ja ahtopaineella ennakon pitäisi mennä myöhäisemmälle.Saab.96 kirjoitti: ....
Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?
...
Eli se toinen letku ahtimen ja kaasuläpän väliltä.
No näin ajattelin itsekin, oli pakko kuitenkin kysyy.
Kiitos!
Tästä nyt ei ollut tietenkään mitään apua Volvon säätimen kanssa.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero