Kaasutinkoneen turboahtaminen?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ei löydy bolt-onia jos joku ei sellaista sulle myy.
Tossa 900 asetelma ja 215mm sintteri kuupan vauhtipyörässä.
http://s135.photobucket.com/albums/q156 ... 090007.jpg
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Nostetaanpas tätä keskustelua taas ylös.

Projekti oli jäänyt keken (viisi vuotta sitten) ja nyt olen sitä viimeistelemässä.

Hieman tuli tenkkapåå kun pitäisi alipaineletkuja asentaa paikalleen.

Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?

Kuva

Kuva

Kuva

Pari kuvaa jotta näkee vähän konstruktiota....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
0009
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Saab.96 kirjoitti: ....
Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?
...
Alipaine aikaistaa ennakkoa ja ahtopaineella ennakon pitäisi mennä myöhäisemmälle.
Eli se toinen letku ahtimen ja kaasuläpän väliltä.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

0009 kirjoitti:
Saab.96 kirjoitti: ....
Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?
...
Alipaine aikaistaa ennakkoa ja ahtopaineella ennakon pitäisi mennä myöhäisemmälle.
Eli se toinen letku ahtimen ja kaasuläpän väliltä.

No näin ajattelin itsekin, oli pakko kuitenkin kysyy.

Kiitos!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasutinkoneen turboahtaminen?

Viesti Kirjoittaja mikan »

Saab.96 kirjoitti:
0009 kirjoitti:
Saab.96 kirjoitti: ....
Mulla on virranjakajassa se Volvon 200-sarjan turbon alipainekello, kaasarilta tulee letku normaalisti kalvon etupuolelle mutta mihin se kalvon takana oleva letku liitetään?
...
Alipaine aikaistaa ennakkoa ja ahtopaineella ennakon pitäisi mennä myöhäisemmälle.
Eli se toinen letku ahtimen ja kaasuläpän väliltä.

No näin ajattelin itsekin, oli pakko kuitenkin kysyy.

Kiitos!
Mulla oli joskus turbokuplassa 2-toiminen säädin, ja siinä kellolle tuli vain yksi letku imusarjasta. Eli kun ei ole ahtoja, niin imusarjassa on alipaine ja lisää ennakkoa. Sitten kun turbo tulee mukaan, niin tietysti imusarja paine nousee ja sytkä menee myöhemmälle.

Tästä nyt ei ollut tietenkään mitään apua Volvon säätimen kanssa. :D

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin