Automatic trionic 5ja7 9000,900,9-3 ja 9-5 miehet hoi!!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

dartsiartsi kirjoitti:PCS;n Riku kauppaa BSR-softaa PPC:llä 900 Euroa/netto,vapaavirtaussuodin tulee kaupan päälle.
2.3t/T7, jossa vakiona 185hv/280Nm, tulee 229hv/380Nm.
Eli taitaa olla ihan samat arvot kuin Maptunin steg1 tolle koneelle?
löytyykös tietoo onko siellä tohon 2,0 pikku turboon ,mihin hintaan ?
Joo tiedän :soita ja kysy
Ei vaan rahatilanteen takia mahdollista tällä hetkellä ,mutta eiköhän se aika koita vielä minullekkin :)
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

moksu kirjoitti:löytyykös tietoo onko siellä tohon 2,0 pikku turboon ,mihin hintaan ?
Joo tiedän :soita ja kysy
Ei vaan rahatilanteen takia mahdollista tällä hetkellä ,mutta eiköhän se aika koita vielä minullekkin :)
No rahahan se on ongelma itse kullakin :( :(
Jos oot jäsen, mene Pro-Car Service-osioon ja kysäise sieltä. Ei tarvii soittaa :lol:
PCS:n puhelinnumero on muuten +35814-282200 (014-282200)
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tuli tuollainen pienehko probleema vastaan tuon 9-3 LPT laatikon softankanssa. Niitä kun on erilaisia. Onko jollakulla tietoa miten loota "suojelee" itseään ylisuurilta väännöiltä. Ei ole meinaan mitään hyötyä 380Nm väännöistä jos laatikonohjausboxi puuttuu peliin tjs :wink:
Vanhassa T5 tätä ongelmaa ei ollut ja olihan´se ns. FPT.
9-3.1972
mmo
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 10:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mmo »

qaw kirjoitti:Olen harkinnut tilaavani Maptunilta custom softan n. Aeron spekseillä eli 200hp/250Nm. Ihan liian monella firmalla on jo stage 1 jotain +300Nm eikä ainakaan meikäläistä huvita alkaa tomaattia kiusaamaan noin.
Tuollainen varovasti viritetty vääntö kiinnostaisi minuakin. 9-3t:ni manuaali vuodelta 2000 kertoo kaikissa 9-3 automaateissa väännön olevan rajoitettu 250 Nm:iin, myös 205 hv versiossa. Kaipa siihen joku hyvä peruste valmistajalla on ollut. Onko custom softalla tilattavan steg-1:n hinnasta jo tietoa?
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

mmo kirjoitti:
qaw kirjoitti:Olen harkinnut tilaavani Maptunilta custom softan n. Aeron spekseillä eli 200hp/250Nm. Ihan liian monella firmalla on jo stage 1 jotain +300Nm eikä ainakaan meikäläistä huvita alkaa tomaattia kiusaamaan noin.
Tuollainen varovasti viritetty vääntö kiinnostaisi minuakin. 9-3t:ni manuaali vuodelta 2000 kertoo kaikissa 9-3 automaateissa väännön olevan rajoitettu 250 Nm:iin, myös 205 hv versiossa. Kaipa siihen joku hyvä peruste valmistajalla on ollut. Onko custom softalla tilattavan steg-1:n hinnasta jo tietoa?
Kyllä mä sitä kyselin, maksoi vissiin pari satasta lisää. Ratkaisin asian vaihtamalla 9-3:n 9000 2.3t manuaaliin, ja tilaan kiltisti sen maptunin vakio ykkösen (245/380) kunhan raaskin :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

mmo kirjoitti:
qaw kirjoitti:Olen harkinnut tilaavani Maptunilta custom softan n. Aeron spekseillä eli 200hp/250Nm. Ihan liian monella firmalla on jo stage 1 jotain +300Nm eikä ainakaan meikäläistä huvita alkaa tomaattia kiusaamaan noin.
Tuollainen varovasti viritetty vääntö kiinnostaisi minuakin. 9-3t:ni manuaali vuodelta 2000 kertoo kaikissa 9-3 automaateissa väännön olevan rajoitettu 250 Nm:iin, myös 205 hv versiossa. Kaipa siihen joku hyvä peruste valmistajalla on ollut. Onko custom softalla tilattavan steg-1:n hinnasta jo tietoa?
Maptun kertoo rajoittaneensa automaattilootan väännöt 400Nm:n jotta tomatti kestäisi.
Katsoppa tuota: http://www.maptun.com/products.php?pagesrc=29

Ainakin suoraan ruotsista tilattuna stage 1:sen sai haluamallaan vääntökäyrällä normaali stegen hintaan. Tämä siis 1,5v sitten. Voi olla muuttunut?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mun edellisessä kolmosessa oli vääntöä 340Nm ja hyvin kesti. Tai paremminkin vaihtohetkillä rajoitettu tuohon.
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei tainnut olla vielä 9k 2.3TA chipanneita?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

NÄin se on että ainakaan tontut ei kestä yli 400nm vääntöä, kuuluu RIKS,RÄKS,POKS :!: En tiedä sitten osaako joku tomaattiguru vahvistaa ZF-4HP-18 laatikkoa että kestäisi enemmän vääntöä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eihän ne mihinkään saabin automaattiin enempää sitä vääntöä laita. Eriasia onkin jos löytyy keltään juuri nimenomaan automaattiin tarkoitettua virichippiä missä väännöt on jätetty pienemmiksi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

lienee kuitenkin niin, että hajoamisen aiheuttaa kuljettaja...

tottahan se on, että automaatti on herkempi kajoamaan,
mutta mikäli saabin laatikot vielä vanhoilla muistoilla tunnen...
niin hajoaa se manuaalikin, kun oikein tosissaan lähtee vääntämään.

perheessä 9000 23T ja oli vähänaikaa ahdot hurjissa lukemissa.
2bar :oops: oli piiikkusen vikaa siinä... :roll:
eikä ainakaan siinä parin sadan kilometrin aikana, ja niissä kiihdyttelyissä automaatti hajonnut. "eihän se laatikko sitä tiedä paljonko sitä tehoa on"
normaalisti autossa on speedpartsin stage-1 ja paineet siellä 1,2 - 1,3 eikä edes pelota.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Maptunin stage 4 menee vielä tonttuun ettei tomaatin rajat ylity.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla on nyt onkelmana se , että uudella boxilla ei vedä kunnolla alle 4000. Muttä kyssäriin, mihin kohti B205L ja R koneissa osuu nuo vaihtokohdat. Mun B205E koneessa vaihtaa jo 4:lle kun kierroksia on vasta 5000 :?: :?: :?:
Olisiko tuo TCM joka määrää moisen kohdan. Kierrosraja on kuitenkin 6500.
Siis 9-3 Aisinin elektronisesti ohjattu loota.
9-3.1972
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

peinu kirjoitti:Eihän ne mihinkään saabin automaattiin enempää sitä vääntöä laita. Eriasia onkin jos löytyy keltään juuri nimenomaan automaattiin tarkoitettua virichippiä missä väännöt on jätetty pienemmiksi.
SIIS HÄH :?: :!:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

se93tbo kirjoitti:Mulla on nyt onkelmana se , että uudella boxilla ei vedä kunnolla alle 4000. Muttä kyssäriin, mihin kohti B205L ja R koneissa osuu nuo vaihtokohdat. Mun B205E koneessa vaihtaa jo 4:lle kun kierroksia on vasta 5000 :?: :?: :?:
Olisiko tuo TCM joka määrää moisen kohdan. Kierrosraja on kuitenkin 6500.
Siis 9-3 Aisinin elektronisesti ohjattu loota.
meikäläisen tonttu vaihtaa about joka vaihteen KD pohjassa noin 5700-5800rpm, sitten jos lukitsee pykälän niin menee rajoittimelle asti eli 6000rpm
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin