9-5 aeroon voimaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
Noniin, eli ahdin tuli tänään Briteistä ja päädyin tosiaan tuohon abbotracing:in mitsubishin hybridi TD04HL-18T hyrrään.
Laatu vaikuttaa erittäin asialliselta, mitä nyt muutaman minuutin tuota pyörittelin kädessä ja hintaan nähden sitä sopii odottaakkin.
Epävarmat osatkin on jo päätetty ja biopower-softakin tuli hankinta listalle ja vara-ecu vielä siihen kaveriksi.
Kiitokset nimimerkki: Maikille, "viina-femman" testauksesta, niin tämän vuoksi biopoweriin päädyttiin.
Pitäisi varmaan jossain välissä oma projekti-topic tästäkin tehdä, jos saisin kompuutterin ymmärtämään itseäni vähän paremmin ja sitten, kun on vähän enemmän kerrottavaa.
Seuraavaksi pitäisi laittaa ainakin välijäähdytin tilaukseen ja jotain muuta pientä kivaa.
Laatu vaikuttaa erittäin asialliselta, mitä nyt muutaman minuutin tuota pyörittelin kädessä ja hintaan nähden sitä sopii odottaakkin.
Epävarmat osatkin on jo päätetty ja biopower-softakin tuli hankinta listalle ja vara-ecu vielä siihen kaveriksi.
Kiitokset nimimerkki: Maikille, "viina-femman" testauksesta, niin tämän vuoksi biopoweriin päädyttiin.
Pitäisi varmaan jossain välissä oma projekti-topic tästäkin tehdä, jos saisin kompuutterin ymmärtämään itseäni vähän paremmin ja sitten, kun on vähän enemmän kerrottavaa.
Seuraavaksi pitäisi laittaa ainakin välijäähdytin tilaukseen ja jotain muuta pientä kivaa.
Re: 9-5 aeroon voimaa
saisko udella paljon kertyi ahtimelle hintaa? vastaava päivitys suunnitelmissä
9-5
Ford F250
Ford F250
Re: 9-5 aeroon voimaa
Booster: pistin sulle privaa...
Re: 9-5 aeroon voimaa
Vaihteeksi nokka-akselit aiheuttaa pientä tuumailua, kun tutkailin Abbotracing:in ykkös- profiilin nokkia tuohon sigun Aeroon ja noidenkin vaihto onnistuisi ilman isompia modauksia ja noilla alaväännön ei pitäisi kärsiä, niin paljoa.
Niinku aikaisemmin tuumailinkin, niin uusien nokkien vaihdolla moottorin vanhoista ominaisuuksista antaa aina jotain pois.
Ja nuo ykköset eivät ole tosiaan valmiista nokista "viilattuja", eikä hintakaan nyt kovin paha olisi.
Arvot siis imu: 9,65mm pako: 9,50mm dur:243.
Mitkähän vastaavat arvot on T5 nokilla?
Hakuakin yritin käyttää, mutta kuten aina niin emme ymmärrä toisiamme, tämän tietokoneen kanssa.
Päästöjen vuoksi tämä nyt hieman aiheuttaa taas päänvaivaa...
Etanolillahan noita ongelmia ei välttämättä olisi, mutta kun sitä ei tule sitten aina tankattua, kun asemat ei ole vielä ihan tuossa kulman takana.
Niinku aikaisemmin tuumailinkin, niin uusien nokkien vaihdolla moottorin vanhoista ominaisuuksista antaa aina jotain pois.
Ja nuo ykköset eivät ole tosiaan valmiista nokista "viilattuja", eikä hintakaan nyt kovin paha olisi.
Arvot siis imu: 9,65mm pako: 9,50mm dur:243.
Mitkähän vastaavat arvot on T5 nokilla?
Hakuakin yritin käyttää, mutta kuten aina niin emme ymmärrä toisiamme, tämän tietokoneen kanssa.
Päästöjen vuoksi tämä nyt hieman aiheuttaa taas päänvaivaa...
Etanolillahan noita ongelmia ei välttämättä olisi, mutta kun sitä ei tule sitten aina tankattua, kun asemat ei ole vielä ihan tuossa kulman takana.
Re: 9-5 aeroon voimaa
Tuossa on ainakin jonkinlainen vertailu t5 nokista. Itse ajattelin juuri t5 imu ja sitten b202 pakonokka sen kaveriksi, se on aavistuksen enemmän auki.
http://genuinesaab.com/temp/cams.htm
http://genuinesaab.com/temp/cams.htm
Viimeksi muokannut tturku, Ke Huhti 18, 2012 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta!
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta!
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: 9-5 aeroon voimaa
Juu, itse sainkin jo vastauksen omaan kysymykseeni ja nuo abbotracingin nokat unohdetaan.
Eli tuo sinun b202:n dur: on 252 ?
Itse olin ajatellut dur:240, mutta jos näitä kahta verrataan, niin eikö tuolla b202 pako-nokalla ole tällöin isommat päästöt, noin niinku pähkinänkuoressa?
Eli siis mitä pitempään venttiili on auki, sitä suuremmat päästöt periaatteessa ja ainakin perus-bensalla?
Sanon tosiaan suoraan, että kovin tarkkaan en ole nokka-akselien sielunelämään tutustunut ja en varsinkaan ahdetuissa autoissa.
Eli tuo sinun b202:n dur: on 252 ?
Itse olin ajatellut dur:240, mutta jos näitä kahta verrataan, niin eikö tuolla b202 pako-nokalla ole tällöin isommat päästöt, noin niinku pähkinänkuoressa?
Eli siis mitä pitempään venttiili on auki, sitä suuremmat päästöt periaatteessa ja ainakin perus-bensalla?
Sanon tosiaan suoraan, että kovin tarkkaan en ole nokka-akselien sielunelämään tutustunut ja en varsinkaan ahdetuissa autoissa.
Re: 9-5 aeroon voimaa
Onneksi voikin nykyään tankata e85:sta mutta katti varmaan pitää panna takasin
Ja kun päästölapun hakee muualta kuin katsastuskonttorilta niin ei pitäs noilla vielä ongelmaa päästöjen kanssa.
Ja kun päästölapun hakee muualta kuin katsastuskonttorilta niin ei pitäs noilla vielä ongelmaa päästöjen kanssa.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: 9-5 aeroon voimaa
Tuohon "haetaan päästölappu muualta" -periaatteeseen ei kannata kauheasti luottaa, sillä katsastusmies voi siltikin tehdä päästömittaus tarkistuksen konttorin laitteilla (tosin ei voi veloittaa asiakkaalta tätä). Nm. kerran sattunut omalle kohdalle
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: 9-5 aeroon voimaa
Ero juuri onkin siinä ettei konttorilla voi esim säätää nokkan ajotusta sopivaksi tai tarvittaessa vaihtaa koko nokkakeppi jos päästöt ei ihan alitukkaan.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: 9-5 aeroon voimaa
Jos tosiaan haluaa jumpata, niin miksei niitä voisi vaihdella/säätää jos välineet, paikka ja taito löytyy.
Itseä nyt vain kiinnostaa, että saako auton säädettyä mm: kisakatilla ja T5 nokilla varustettuna niin, että päästö-arvot on ok ihan perus- 98:llakin?
Voitaisiin ehkä puhua jostain stage-4 kokoonpanosta, mutta komponentit riittäisi vähän pitemmällekkin (luotettavuus).
E85 auttaa varmasti, mutta kuten aikaisemmin tuli mainittua, niin tuota pumppuviinaa ei ole vielä ihan tuossa kulman takana saatavana.
Sitähän kyllä saa, kun varaa viitisen tuntia aikaa tankkaus-reissulle, mutta ei sitä aina kehtaa lähteä hakemaan...
Tieten jos tyytyisin vähempiin tehoihin, niin nokat voisi unohtaa, mutta auto tuntuisi jo kuukauden sisään "tylsältä"...
Kun tehokkaisiin laitteisiin on tottunut, niin sitä tehoa autoonsa kaipaa ja siinä noidanpyörä onkin valmis.
Helpointahan olisi hankkia jo vakionakin tehokkaampi auto, mutta en halua herättää isommin huomiota, kun ajelen menemään täälä Jumalan seläntakana.
Itseä nyt vain kiinnostaa, että saako auton säädettyä mm: kisakatilla ja T5 nokilla varustettuna niin, että päästö-arvot on ok ihan perus- 98:llakin?
Voitaisiin ehkä puhua jostain stage-4 kokoonpanosta, mutta komponentit riittäisi vähän pitemmällekkin (luotettavuus).
E85 auttaa varmasti, mutta kuten aikaisemmin tuli mainittua, niin tuota pumppuviinaa ei ole vielä ihan tuossa kulman takana saatavana.
Sitähän kyllä saa, kun varaa viitisen tuntia aikaa tankkaus-reissulle, mutta ei sitä aina kehtaa lähteä hakemaan...
Tieten jos tyytyisin vähempiin tehoihin, niin nokat voisi unohtaa, mutta auto tuntuisi jo kuukauden sisään "tylsältä"...
Kun tehokkaisiin laitteisiin on tottunut, niin sitä tehoa autoonsa kaipaa ja siinä noidanpyörä onkin valmis.
Helpointahan olisi hankkia jo vakionakin tehokkaampi auto, mutta en halua herättää isommin huomiota, kun ajelen menemään täälä Jumalan seläntakana.
Re: 9-5 aeroon voimaa
miul meni läpi 98 tankis 630cc ruutil, T5nokat ja männät ihan iisisti. kone B205
9-3.1972
Re: 9-5 aeroon voimaa
Vaihteeksi oma projekti nytkähti hieman eteenpäin...
Tilaukseen abbottracing:iltä lähti tänään hi-flow intercooler ja delivery pipe.
Tälläinen kokoonpano olisi itsellä mielessä: TD04HL-18T-hybridi ahdin (hyllyssä), nuo jo edellä mainitut, uusi isompi kobra (varmaan abbottracing:iltä tämäkin), wössner-männät, T5-nokat, siemens deka 870cc suuttimet, walbro 255lph bensapumppu (tai walbron e85 pumppu vaikka se onkin tuplaten kalliimpi ja tuottoa on jo vähän liikaakin), 3,5bar bensapaineensäädin, 3" rosteriputkisto koko matkalta (löytyihän sekin lopulta).
Vielä vara-ecu viilatulla softalla ja tulpat (malli vielä hakusessa).
Voimansiirtoon ajattelin: specin kytkimen, quaife-lukon, uusi vakio vauhtipyörä, teräksinen kytkinletku satsi ja vaihteiston uretaaninen vääntötuki...
Plus läjä tiivisteitä, huolto-osia (mm: kanteen ja vaihteistoon) ja öljyt ja kytkinesteet yms...
Ajatuksia ja ideoita otetaan toki vastaan.
Tähän asti melko selvät sävelet tähän projektiin, mutta kannen modaus, isompi ahdin mahdollista jatkojalostusta varten kävi yksi päivä mielessä, mutta se oli vain villi ajatus.
Hoidetaan nämä ensin ja mietitään sitten lisää.
Tilaukseen abbottracing:iltä lähti tänään hi-flow intercooler ja delivery pipe.
Tälläinen kokoonpano olisi itsellä mielessä: TD04HL-18T-hybridi ahdin (hyllyssä), nuo jo edellä mainitut, uusi isompi kobra (varmaan abbottracing:iltä tämäkin), wössner-männät, T5-nokat, siemens deka 870cc suuttimet, walbro 255lph bensapumppu (tai walbron e85 pumppu vaikka se onkin tuplaten kalliimpi ja tuottoa on jo vähän liikaakin), 3,5bar bensapaineensäädin, 3" rosteriputkisto koko matkalta (löytyihän sekin lopulta).
Vielä vara-ecu viilatulla softalla ja tulpat (malli vielä hakusessa).
Voimansiirtoon ajattelin: specin kytkimen, quaife-lukon, uusi vakio vauhtipyörä, teräksinen kytkinletku satsi ja vaihteiston uretaaninen vääntötuki...
Plus läjä tiivisteitä, huolto-osia (mm: kanteen ja vaihteistoon) ja öljyt ja kytkinesteet yms...
Ajatuksia ja ideoita otetaan toki vastaan.
Tähän asti melko selvät sävelet tähän projektiin, mutta kannen modaus, isompi ahdin mahdollista jatkojalostusta varten kävi yksi päivä mielessä, mutta se oli vain villi ajatus.
Hoidetaan nämä ensin ja mietitään sitten lisää.
Re: 9-5 aeroon voimaa
Spec kytkimen vaihtaisin sachsin SRE hintaeron saa sillä jo takas ku jätää sen orkkis deliverypipen paikalleen. Ne kiiltävät kromiputket korkeintaan laskee tehoja.
Säädettävät nokkapyörät voi olla tarpeen että saa kepukat ajotettua kohdilleen.
Säädettävät nokkapyörät voi olla tarpeen että saa kepukat ajotettua kohdilleen.
Viimeksi muokannut JaniV, Pe Touko 25, 2012 07:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otetaas vähän kertausta sääntöihin. Ei lainata turhaan sitä edellistä viestiä. - JaniV
Syy: Otetaas vähän kertausta sääntöihin. Ei lainata turhaan sitä edellistä viestiä. - JaniV
Re: 9-5 aeroon voimaa
Tilaus on jo sisässä ja vielä maksettuna, niin ei paljoa auta.
Ensi viikolla alkaa kuulemma osien valmistus, kun tekijät palailee lomilta töihin.
Spec:istä on tullut luettua monenlaista, mutta kokeillaan nyt kuitenkin...
Säädettäviä nokkapyöriäkin harkittiin, mutta melko harvassa kokoonpanossa olen kuitenkaan törmännyt, että nuo olisi T5-nokkien seuraksi laitettu.
Onhan tässä toki aikaa vielä tehdä muutoksia suunnitelmiin, tarpeen vaatiessa ja jos nyt sattuisi jotain parempaa tulemaan tarjolle.
Ensi viikolla alkaa kuulemma osien valmistus, kun tekijät palailee lomilta töihin.
Spec:istä on tullut luettua monenlaista, mutta kokeillaan nyt kuitenkin...
Säädettäviä nokkapyöriäkin harkittiin, mutta melko harvassa kokoonpanossa olen kuitenkaan törmännyt, että nuo olisi T5-nokkien seuraksi laitettu.
Onhan tässä toki aikaa vielä tehdä muutoksia suunnitelmiin, tarpeen vaatiessa ja jos nyt sattuisi jotain parempaa tulemaan tarjolle.
Re: 9-5 aeroon voimaa
No rupesi tuo specin kytkin nyt, kuitenkin sitten arvelluttamaan...
Alunperin lueskelin, että kytkin alkoi vain luistamaan autoissa (useampi merkki) reippaan ajelun päälle, mutta nyt on tullut luettua vieläkin useampi tarina siitä, että kytkin ei luista mutta autossa ei mene vaihteet päälle ajossa/parkissa ollessa.
Tuo ensimmäinen vika tuntui siltä, että vika voisi olla käyttäjässä, mutta asia taitaa sittenkin olla toisin.
Mutta se siitä!
Sachsin kytkin se pitää kait itsekkin hankkia, kun ei näihin taida parempaa vaihtoehtoa olla?
Pitänee tuokin tilata ulkomailta, vai saako tuota Suomesta asialliseen hintaan jostain?
Alunperin lueskelin, että kytkin alkoi vain luistamaan autoissa (useampi merkki) reippaan ajelun päälle, mutta nyt on tullut luettua vieläkin useampi tarina siitä, että kytkin ei luista mutta autossa ei mene vaihteet päälle ajossa/parkissa ollessa.
Tuo ensimmäinen vika tuntui siltä, että vika voisi olla käyttäjässä, mutta asia taitaa sittenkin olla toisin.
Mutta se siitä!
Sachsin kytkin se pitää kait itsekkin hankkia, kun ei näihin taida parempaa vaihtoehtoa olla?
Pitänee tuokin tilata ulkomailta, vai saako tuota Suomesta asialliseen hintaan jostain?