Mitsu TD04-18T 6# suorin siivin KIMPPATILAUS!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Vigge kirjoitti:
Stressfläkt kirjoitti:Koitan metsästää noita uusissa Volvoissa(S60R) käytettyä kkk k24 ahdinta, pitäs riittä melkeen 400hv.
Tämä on eri ahdin kuin vanhoissa audeissa ja dieseli mersuissa käytetty k24.
Volvon tapaan siinä on sisäänrakennettu bypassi ja wastegate.
B234 koneesta on ainaki revitty 380hv kyseisellä föönillä ellen väärin muista.

Täältä löyty kaksi kappaletta http://forum.zatzy.com/showthread.php?s ... did=189954
Hinnat pitäs pyöriä siinä 500e paikkeilla.
KKK föönin kanssa menee pakosarja täysin uusiksi.
Näissä ahdinvalinnoissa tuppaa helposti iskemään vauhtisokeus. Iso ahdin mahdollisimman edullisesti ei ole ensimmäisen lähtökohta saappaan virittämisessä.

Kannattaa muistaa, että saappaaseen on turha sovitella liian isoa puhallinta hurjat maksimitehot mielessä. Esim. Glen Johanssonin 500bhp viggen todettiin taannoisessa Bilsportin vertailutestissä yllättävän heikoksi suorituskyvyltään, vaikka varttimailin loppunopeus olikin kova. Puikkomiehen ( joka muuten oli ihan työkseen autoja kilpaa-ajava kaveri ) mukaan auton tehoa oli mahdotonta hyödyntää siten, että se olisi näkynyt ajoissa. Tällä tarkoitan sitä, että jos haluaa rakentaa katukäyttöön ( tai ratakäyttöön, ei siis varttimailin kiihdytykseen ) nopean saappaan, kannattaa unohtaa nuo ämpärin kokoiset ahtimet. Kovat tehot ( 300 bhp ylöspäin ) edellyttävät myös paljon muuta, jos nimittäin meinaa, että kone pysyy nipussa eikä ole varaa rakentaa sitä joka talvi uusiksi.

Toisaalta on helvetin noloa, kun on upottanut saappaan virittämiseen 20k euroa, ja vakio näyttää tuolle kaupunkipyörityksessä perävalonsa :)

Tuo 18T on edelleenkin kova sana, mikäli meinaa selvitä suht pienellä budjetilla ( käy omaan pakosarjaan, valmiita softia saatavilla ). Lisäksi tuolla ( varsinkin noilla suorilla siivillä ) saadaan hyvä käytännön suorituskyky, eli suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa sitä, että auto on nopea kadulla ja radalla. Tietenkin jos tehoa haluaa 400bhp kestävästi, kannattaa varata rahaa myös koneen ja voimansiirron toistuvaan uudelleenrakentamiseen, ja tällöin puhutaan jo ison budjetin kulkineesta, jonka pelkkä huoltaminen tulee helvetin kalliiksi.

Edelleenkin tässä pätee tuon virittämisen vanha sääntö, jonka mukaan virittämisessä voi valita mitkä tahansa kaksi seuraavista:
1. Halpa
2. Kestävä
3. Tehokas

Itse veikkaan, että klubin jäsenistä ei kovin montaa löydy, jotka haluavat oikeasti investoida uuteen pakosarjaan ja erikoisiin ahtimiin. Nuo kun edellyttävät käytännössä aina myös softan uudelleenmappausta Ruotsin puolella ( T5&T7 ). Eihän unelmissa tietenkään sinällään mitään pahaa ole. Ainahan autoon voi tietenkin vaihtaa T5:en ( tai T7:n ) tilalle vaikkapa Hestecin tai Haltecin, mutta arvatkaapa moneenko T5 ( tai T7 ) saappaaseen tuo projekti on Suomessa tehty?

Näistä kimppatilauksista vielä sen verran, että - kuten Vigge jo totesikin - noiden toteuttaminen edellyttää käytännössä porukalta sitä, että tilauksiin sitoudutaan SITOVASTI ETUKÄTEEN, eikä nousta puihin enää loppumetreillä. Jokaisen joka tällaisiin kimppatilauksiin osallistuu, kannattaa lukea tuo isolla präntätty kymmenen kertaa hitaasti ja miettiä, mitä se tarkoittaa.

Tietenkin jos käytössä on täydellinen korjaamo erikoistyökaluineen ja osaa tehdä kaikki työt itse, selviää halvemmalla. Korjaamosta on muuten hyvä löytyä monttu tai autonosturi, jotta pääsee tsekkailemaan mistä kohti sitä öljyä tällä kertaa 400bhp saappaasta tällä kertaa tippuu...

Just my 0.02. :twisted:
#2172
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Pistänkö kyselyn noista ahtimista, siis TD04-18T #6 std. siivin menemään muutamaan pulkkaan vai joko joku kerkis??

- Speedparts
- Gik-turbo
- SL-turbo

Olisko muita paikkoja vielä?

Vois kysyä hinnan vaikka
-5kpl
-10kpl

Kun/jos saahaan vastaus ja kunnon hinnat niin avaan uuden kyselyn jossa AINOASTAAN SITOUTUNEET ja 100%: sen varmat ilmoittaa ostoaikeensa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... Ysiviis power puhuu täyttä asiaa ... Samoilla linjoilla ollaan...
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:Pistänkö kyselyn noista ahtimista, siis TD04-18T #6 std. siivin menemään muutamaan pulkkaan vai joko joku kerkis??

- Speedparts
- Gik-turbo
- SL-turbo

Olisko muita paikkoja vielä?

Vois kysyä hinnan vaikka
-5kpl
-10kpl

Kun/jos saahaan vastaus ja kunnon hinnat niin avaan uuden kyselyn jossa AINOASTAAN SITOUTUNEET ja 100%: sen varmat ilmoittaa ostoaikeensa.
Kannatan ehdoitettua.
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti: Kannatan ehdoitettua.
Kyselyt meni :D

Ko. ahdinta sliipatuilla/std siivillä, vaihtoahtimen kanssa/ilman, muut kustannukset, toimitusaika, malleihin 9000/9-3/9-5 eli kait tuossa tuli kaikki huom. :roll:
Jos ei tullut niin kysellään lisää :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

V-M kirjoitti:Onko muuten diskoperunalle löytynyt jo hintaa? Viimeksi kun utelin niin hinta oli 1200-1400e haarukassa? USA:sta tilaamalla n.1000e. Noita tais tulla erä jo kesän korvilla mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään...

V-M
Missäs noita oli?

Diskoperunalle tulis http://www.atpturbo.com:sta usasta hintaa kaikenkaikkiaan noin 1200 egee. GT28R joka T28BB:stä vähän timmimpi malli & "tuplakuulalaakeroitu" = 775 taalaa + postit 60 taalaa ... veroineen ja tulleineen yhteensä noin 750-800eur. GT28R maksaa ruottissa reetun mukaan 19kilokruunua 8O Hinta näemmä vaihtelee rajustikin eri pallonpuoliskoilla :roll: Dollarihan on nyt halba.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
Vigge kirjoitti: Kannatan ehdoitettua.
Kyselyt meni :D

Ko. ahdinta sliipatuilla/std siivillä, vaihtoahtimen kanssa/ilman, muut kustannukset, toimitusaika, malleihin 9000/9-3/9-5 eli kait tuossa tuli kaikki huom. :roll:
Jos ei tullut niin kysellään lisää :wink:
Tuleeks tolle TD04:lle nyt T25 garrettimiehille sitten jotain vatten ja öljeröörejä vielä hankittavaksi päälle? Maptunilla niistäkin 2000 sekkiä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
Tuleeks tolle TD04:lle nyt T25 garrettimiehille sitten jotain vatten ja öljeröörejä vielä hankittavaksi päälle? Maptunilla niistäkin 2000 sekkiä.
Ei kannata maksaa 200 eskoa, pienellä modaamisella homma hoituu :wink: siis jos ei oo ihan käsi :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
Tuleeks tolle TD04:lle nyt T25 garrettimiehille sitten jotain vatten ja öljeröörejä vielä hankittavaksi päälle? Maptunilla niistäkin 2000 sekkiä.
Ei kannata maksaa 200 eskoa, pienellä modaamisella homma hoituu :wink: siis jos ei oo ihan käsi :roll:
Hyvä jos onnaa, ei mitään ns nippusidemodauksia kuitenkaan :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
Tuleeks tolle TD04:lle nyt T25 garrettimiehille sitten jotain vatten ja öljeröörejä vielä hankittavaksi päälle? Maptunilla niistäkin 2000 sekkiä.
Ei kannata maksaa 200 eskoa, pienellä modaamisella homma hoituu :wink: siis jos ei oo ihan käsi :roll:
Hyvä jos onnaa, ei mitään ns nippusidemodauksia kuitenkaan :roll:
Ei sentään, eiköhän muutamalla palalla putkea pärjää jos on hitsauslaitteet.
Jos joku on ko. operaation tehnyt niin voisi kertoa kuinka paljon joutuu soveltamaan.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti: Ei sentään, eiköhän muutamalla palalla putkea pärjää jos on hitsauslaitteet.
Jos joku on ko. operaation tehnyt niin voisi kertoa kuinka paljon joutuu soveltamaan.
Ööö.. hitsauslaitteet :oops:

Joo joku homman tehneenä vois tosiaan ilmoittautua. :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

[quote="NG900T"]
Ööö.. hitsauslaitteet :oops:
quote]

Tai sitten käyttää Kemiallista Metallia :mrgreen:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tässä kun on soppeli topiikki asialle niin liitänpä tähän samaan. Kävin tuossa Meletin (http://www.melett.com) myynti hemmon kanssa kun USA:n bemari kerholaiset oli tilanneet nipun kerralla suoraan tuolta tehtaalta ja saaneet tavaran keskimäärin ~45% hinnalla markkina hintaan nähden. Niin siitä innostuneena kyselin mahista, mutta edellytyksenä oli tosiaan isomman erän ostaminen min ~10-15kpl mutta siihen sai jo sitten tilata hieman muutoksilla noita eli perusahtimia eri siivillä jne...

Hinnaston sain myös ja houkuttelevalta vaikuttaa, mutta tämmösen prosessoiminen on tuskaa kun aina on niitä jotka on innokaana tilaamassa mutta kun pätäkkää pitää latoa tiskiin niin alkaa siiman kelaaminen. Ja sen takia on kuivunut monta hyvää (lue halpaa) juttua kokoon.

Mutta tätä voisi kiikaroida jos on muutama hommaa hoitava luottomies
asialla.

V-M

P.S Niin siinä samassa USAn poikien tilauksessa tuli työkaverille Ouluun ilman eri kustannuksia tuollainen T04 ilman pako ja imupesää mutta keski osa ja siivet kiinni 300e eikä ollut mikään pieni puhallin (BMW 740).
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse juotin hopealla nuo Mitsuun sopivat banjot vanhoihin putkiin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Pitääkö jatkaa offtopic linjaa :?

Lisää dataa siittä kkk24 föönistä.
Spoolaus ajat paremmat kuin 18t#7 ja riittää korkeampiin tehoihin.
Miksi näin, koska tuo kkk on ihan uutta tekniikka toisin kuin mitsu.
Kuitenkin molemmissa samat asennusongelmat.
Käytetään R mallissa ja uusissa t5 malleissa. Ei ne huvinvuoks vaihtanut ahdinta varmaan siinä firmassa.
Koska niitä on nykyisissä tuotantomalleissa niin saatavuus on hyvä.
Ei se nyt hirveän hitaasti herää jos b234 koneessa on 1.6 paineet 2600 kierroksen kohalla.
Mun mielestä ihan siedettävä ja kuitenki liikaa näille voimansiirroille.
Pidän sitä hyvänä budjettivaihtoehtona juuri diskoperunalle.
Ja mitä tulee vaadittaviin oheislaitteisiin niin niitä on paljon.
Järkevin vaihtoehto mun mielestä steg3, jos katotaan taloudellisuuden ja suorituskyvyn funktiota.

Pitemmästi en ala selittään, mutta kielitaitoiset stcs foorumille ja sök funktiolla haetaan tieto ja tehdään sen mukaan päätelmät.
Omat päätelmät olen jo tehnyt.
Mitä tulee koneen kestoon niin voihan sitä ottaa vaikka sulakkeen irti ja ajella peruspaineilla jos huolestuttaa :wink:

En suuttunut pahemmin mutta reagoin tuohon ämpärinkokoiseen viittaukseen.
Sehän on selvä peli jos ahdin on halvalla jostain volvon kuormaautopuolelta saatu niin ongelmia on edessä,
tyyliin kaverin tutulla oli ylimääräinen Holset ja nyt minä laitan sen saabiin.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin