Kläppi asennettu - kokemuksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onko tonttuihin olemassa mitää tuommoisia vetelyn vähentäjiä?? :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

Voisitteko valaista tyhmää et mihin toi tulee kiinni ja mikä on tarkoitus?????
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

tevisu kirjoitti:
NG900T kirjoitti:http://www.mpperformance.com/ng900.asp

Sitten taas ton mukaan 97-98 NG900 / 9-3 menis sama?
...ja kun katsoo sivua pikkuisen alemmaksi, huomaa vuoden 94-96 -malleihin olevan kuitenkin eri tuotteen... :wink:
Eli NG900 ja 9-3 käy sama :wink: ... poislukien alkupään kökköängeet. :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Kaikki halukkaat pääsevät ihailemaan tevisun tekemään klämppiä Keimolassa huomenna. En ole omaa vielä asentanut mutta otan irto-osina mukaan.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mimmi kirjoitti:On, ota mankkuvenan naru irti ja vetelyt loppuvat.
Mimmi hyvin vitsikkäällä tuulella näin loppuviikosta. :lol: :lol: Tuo oliskin hyvä ratkaisu jos pystys ajamaan autolla jossa on mopon tehot. :oops:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Alusta kuntoon

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Milli kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:On, ota mankkuvenan naru irti ja vetelyt loppuvat.
Mimmi hyvin vitsikkäällä tuulella näin loppuviikosta. :lol: :lol: Tuo oliskin hyvä ratkaisu jos pystys ajamaan autolla jossa on mopon tehot. :oops:
Tonnarissa on paikallaan H&R + joka kulmassa säädettävät konit + taaimmaiset puslat uretaania. Pyöränkulmien säädön jälkeen auto alkoi kulkemaan kuin juna ja vetelyt on poissa. Tosin renkaan ovat Michelin X-ice 185/65/15 (kottikättyn pyörät), mutta kyllä alustan päivityksellä ja pyöränkulmien säädöllä oli huomattava vaikutus. Jos jossakin kohtaa hommaisi 17 tuuman kesäkiekot, niin sitten sen näkisi miten paljon tonnari lähtee vetelemään. :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

tevisu kirjoitti:Kerrottakoon, että toinen sarja noita tulossa. Valmistumisajankohta jossain vaiheessa vuotta -05 ...kuitenkin ennen kesää... 8)
Itse itseäni lainaten...

...mutta tuossa eteisessä mötköttää nyt vihdoin toinen satsi "clamppeja", CNC-koneella työstettyjä :wink:. Tukitankojen hitsaus kesken...pääsisi nyt tästä flunssasta niin voisi tehdä loput.
Viimeistään huhtikuussa laitan ilmon tuonne myydään osastolle, joten jos on kiinnostunut niin seurailee myyntipalstaa. Clampin asennus käy sitten kätevästi renkaiden vaihdon yhteydessä.
Varauksia/ennakkotilauksia en ota vastaan, huonoja kokemuksia... :cry:

- teemu suuronen
SN2770
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 20:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SN2770 »

Asentelin clampin tuossa su / ma ja tulihan sitä myös hieman kokeiltua maanantaina. Asennus sinänsä oli helppo, periaattessa tarvitaan 13mm lenkkiavain ja hylsy, 19mm hylsy ja pitkä 8mm poranterä sekä jotain ruostesuoja-ainetta. Sunnuntaina sain asennuksen muuten valmiiksi, mutta liian lyhyt poranterä aiheutti ongelmia. Seurauksena erilaisesta söhellyksestä oli musta etusormen kynsi, mutta ei reikää: ei pitäisi yrittää porata vinosti tylsällä terällä ahtaassa paikassa. Maanantaina ostin sitten 300mm pitkän terän ja 2 minuuttia porauksen aloittamisen jälkeen oli viimeinenkin pultti paikoillaan. Sen jälkeen massaa päälle ja kokeilemaan.

Olen ajatellut vaimoni 9000:sta (-88 TA), että se on sivistynyt auto, kun taas Viggeni on villi-ihminen auton vaatteissa. No nyt muuttui Viggenikin paljon sivistyneemmäksi. Tietysti tuo 350 Nm:ä pyrkii viemään vieläkin hiukan sinne tänne, mutta nyt tuntuivat kiihdytykset paljon hallituimmilta. Samoin mutkiin meno oli täsmällisempää ja ajolinjat pysyivät paremmin koossa. Eli mielestäni erittäin hyvä tuote, kiitokset vaan tevisulle viitseliäisyydestä. Nyt kun vielä saan tuon jousi-, iskunvaimennin- ja puslapaketin, niin tulee varmasti tehoa ikävä. No toivottavasti ensi talvena sitten saan koneen työn alle.
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Tuohon poraamiseen ei välttämättä tarvitse mitään kovin pitkää poranterää. Itse nostin toisella tunkilla sopivasti tilaa poralle.

Kuva

Lisää kuvia http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011
Saab 9³
SN2770
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 20:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SN2770 »

Joo, näinhän se olisi pitänyt tehdä, eipä vaan taas tullut ajateltua loppuun asti :oops:
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Loistavaa "Happo" :D

Meikäläiseltä jäänyt laiskuuttani :oops: asennuskuvasarja ottamatta. Tuohan on varsin erinomainen vihje tuo toisen tunkin käyttö, ei kyllä itselle tullut edes mieleen.

Mukavaa kuulla, ettei ole pettyneitä Saabisteja.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

SN2770 kirjoitti:Joo, näinhän se olisi pitänyt tehdä, eipä vaan taas tullut ajateltua loppuun asti :oops:
sama vika rahikaisella, sohin myös itse rei'än paskalla terällä vinosti jousen välistä sillä seurauksella että se tuli 2-3mm väärän paikkaa. Voi sitä jumppaa, minkä tuo muutaman millin heitto sai aikaan... :evil:
#1730
500whp.net member
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Tästä vielä vinkkiä rei'än kohdan hakuun. Digikamera on ihan kätevä :wink:

Kuva
Saab 9³
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Happo kirjoitti:Tuohon poraamiseen ei välttämättä tarvitse mitään kovin pitkää poranterää. Itse nostin toisella tunkilla sopivasti tilaa poralle.
Lisää kuvia http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011
Köh köh, ujona kaverina uskaltaisin kuitenkin väittää että minä tuon tunkin tuohon apuun keksin... :lol:
Toista asennusta suoritettaessa menee jo "rutiinilla" ja voi keksiä urakkaa helpottavia toimintatapoja. Tosin olisihan tuo meidän porakin voinut olla pienempää mallia.

Nimimerkki: itse porasin 3mm sivuun :wink:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuohon poranterän käytön vihjeeksi voisin sanoa, että ensin piikillä hyvä jälki. Sitten kolmen millin poralla vaikka vinoon ja perään onnistuu poraus kahdeksan millin terällä vaikka vinoon. Sitten kun on porattu reikä pari milliä liian lähelle sitä isompaa reikää niin 8mm terällä voi vähän jyrsiä leveämmäksi :oops: :oops: :lol:

Ainii. Ja kommenttina glämbin erinomaiseuudesta: En ole vielä parempaan viriin tuhlannut rahaa. Miksei ne ole tollasia jo alunperin? Pitää varmaan vaihtaa kaikki osat pois missä lukee GM.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin