
Kläppi asennettu - kokemuksia
Eli NG900 ja 9-3 käy samatevisu kirjoitti:...ja kun katsoo sivua pikkuisen alemmaksi, huomaa vuoden 94-96 -malleihin olevan kuitenkin eri tuotteen...NG900T kirjoitti:http://www.mpperformance.com/ng900.asp
Sitten taas ton mukaan 97-98 NG900 / 9-3 menis sama?


Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Alusta kuntoon
Tonnarissa on paikallaan H&R + joka kulmassa säädettävät konit + taaimmaiset puslat uretaania. Pyöränkulmien säädön jälkeen auto alkoi kulkemaan kuin juna ja vetelyt on poissa. Tosin renkaan ovat Michelin X-ice 185/65/15 (kottikättyn pyörät), mutta kyllä alustan päivityksellä ja pyöränkulmien säädöllä oli huomattava vaikutus. Jos jossakin kohtaa hommaisi 17 tuuman kesäkiekot, niin sitten sen näkisi miten paljon tonnari lähtee vetelemään.Milli kirjoitti:Mimmi hyvin vitsikkäällä tuulella näin loppuviikosta.Mimmi kirjoitti:On, ota mankkuvenan naru irti ja vetelyt loppuvat.![]()
Tuo oliskin hyvä ratkaisu jos pystys ajamaan autolla jossa on mopon tehot.

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Itse itseäni lainaten...tevisu kirjoitti:Kerrottakoon, että toinen sarja noita tulossa. Valmistumisajankohta jossain vaiheessa vuotta -05 ...kuitenkin ennen kesää...
...mutta tuossa eteisessä mötköttää nyt vihdoin toinen satsi "clamppeja", CNC-koneella työstettyjä

Viimeistään huhtikuussa laitan ilmon tuonne myydään osastolle, joten jos on kiinnostunut niin seurailee myyntipalstaa. Clampin asennus käy sitten kätevästi renkaiden vaihdon yhteydessä.
Varauksia/ennakkotilauksia en ota vastaan, huonoja kokemuksia...

- teemu suuronen
Asentelin clampin tuossa su / ma ja tulihan sitä myös hieman kokeiltua maanantaina. Asennus sinänsä oli helppo, periaattessa tarvitaan 13mm lenkkiavain ja hylsy, 19mm hylsy ja pitkä 8mm poranterä sekä jotain ruostesuoja-ainetta. Sunnuntaina sain asennuksen muuten valmiiksi, mutta liian lyhyt poranterä aiheutti ongelmia. Seurauksena erilaisesta söhellyksestä oli musta etusormen kynsi, mutta ei reikää: ei pitäisi yrittää porata vinosti tylsällä terällä ahtaassa paikassa. Maanantaina ostin sitten 300mm pitkän terän ja 2 minuuttia porauksen aloittamisen jälkeen oli viimeinenkin pultti paikoillaan. Sen jälkeen massaa päälle ja kokeilemaan.
Olen ajatellut vaimoni 9000:sta (-88 TA), että se on sivistynyt auto, kun taas Viggeni on villi-ihminen auton vaatteissa. No nyt muuttui Viggenikin paljon sivistyneemmäksi. Tietysti tuo 350 Nm:ä pyrkii viemään vieläkin hiukan sinne tänne, mutta nyt tuntuivat kiihdytykset paljon hallituimmilta. Samoin mutkiin meno oli täsmällisempää ja ajolinjat pysyivät paremmin koossa. Eli mielestäni erittäin hyvä tuote, kiitokset vaan tevisulle viitseliäisyydestä. Nyt kun vielä saan tuon jousi-, iskunvaimennin- ja puslapaketin, niin tulee varmasti tehoa ikävä. No toivottavasti ensi talvena sitten saan koneen työn alle.
Olen ajatellut vaimoni 9000:sta (-88 TA), että se on sivistynyt auto, kun taas Viggeni on villi-ihminen auton vaatteissa. No nyt muuttui Viggenikin paljon sivistyneemmäksi. Tietysti tuo 350 Nm:ä pyrkii viemään vieläkin hiukan sinne tänne, mutta nyt tuntuivat kiihdytykset paljon hallituimmilta. Samoin mutkiin meno oli täsmällisempää ja ajolinjat pysyivät paremmin koossa. Eli mielestäni erittäin hyvä tuote, kiitokset vaan tevisulle viitseliäisyydestä. Nyt kun vielä saan tuon jousi-, iskunvaimennin- ja puslapaketin, niin tulee varmasti tehoa ikävä. No toivottavasti ensi talvena sitten saan koneen työn alle.
Tuohon poraamiseen ei välttämättä tarvitse mitään kovin pitkää poranterää. Itse nostin toisella tunkilla sopivasti tilaa poralle.

Lisää kuvia http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011

Lisää kuvia http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011
Saab 9³
sama vika rahikaisella, sohin myös itse rei'än paskalla terällä vinosti jousen välistä sillä seurauksella että se tuli 2-3mm väärän paikkaa. Voi sitä jumppaa, minkä tuo muutaman millin heitto sai aikaan...SN2770 kirjoitti:Joo, näinhän se olisi pitänyt tehdä, eipä vaan taas tullut ajateltua loppuun asti

#1730
500whp.net member
500whp.net member
Köh köh, ujona kaverina uskaltaisin kuitenkin väittää että minä tuon tunkin tuohon apuun keksin...Happo kirjoitti:Tuohon poraamiseen ei välttämättä tarvitse mitään kovin pitkää poranterää. Itse nostin toisella tunkilla sopivasti tilaa poralle.
Lisää kuvia http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011

Toista asennusta suoritettaessa menee jo "rutiinilla" ja voi keksiä urakkaa helpottavia toimintatapoja. Tosin olisihan tuo meidän porakin voinut olla pienempää mallia.
Nimimerkki: itse porasin 3mm sivuun

Tuohon poranterän käytön vihjeeksi voisin sanoa, että ensin piikillä hyvä jälki. Sitten kolmen millin poralla vaikka vinoon ja perään onnistuu poraus kahdeksan millin terällä vaikka vinoon. Sitten kun on porattu reikä pari milliä liian lähelle sitä isompaa reikää niin 8mm terällä voi vähän jyrsiä leveämmäksi

Ainii. Ja kommenttina glämbin erinomaiseuudesta: En ole vielä parempaan viriin tuhlannut rahaa. Miksei ne ole tollasia jo alunperin? Pitää varmaan vaihtaa kaikki osat pois missä lukee GM.



Ainii. Ja kommenttina glämbin erinomaiseuudesta: En ole vielä parempaan viriin tuhlannut rahaa. Miksei ne ole tollasia jo alunperin? Pitää varmaan vaihtaa kaikki osat pois missä lukee GM.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11