Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:
93t sport kirjoitti:

Toiset käy matkoilla, toiset harrastaa kolopalloa jotkut venyttelevät pippeliään ja jotkut virittävät autojaan...luonnollista!
Kaikki muu osuu kohdalleni paitsi yksi, mutta en paljasta mikä :lol:
joo, golffaminen on ihan hanurista :=)
:mrgreen:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-3Tid kirjoitti:Toiset käy matkoilla, toiset harrastaa kolopalloa jotkut venyttelevät pippeliään ja jotkut virittävät autojaan...luonnollista!
Ja kaikki em. voi käydä ilmi klubitapaamisissa :wink:

jos ei ole paikalla, niin on matkoilla. Jos harrastaa golfia tai pippelin venytystä tai auton virittämistä, niin harrastustoiminnasta johtuen auton takapenkiltä/takakontista löytyy joko golfbag, tuningosia tai peniksenkehitin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Nyt ois myynnissä yks kappaletta "toimivaksi" todettu Equushin ahtopainemittaria, löytyykö halukkaita :lol: Eikö mankka toimi? osta tästä nyt hyvä mittari, niin saat kaupan päälle taustamusiikkia samaa hintaan.

Kävin sitten ostamassa kunnon mittarin, ala revotek. Nyt ei väpätä neula, eikä se myöskään pidä meteliä. Nopeasti kun katsoin niin Revotekin mittarissa on sellainen ahtaan näköinen filsu siellä liittimessä, kun taas Equus:in mittarissa on pelkkä hole :?:
Olisihan tosta Equus:ta varmaan saanut toimivan...
Oli miten oli niin ahdot ei silti nouse yli 1.2 bar:in. :evil:
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ja mulla

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla käy ko mittarilla ahdot 1,45 piikkinä 5 vaihteella, muuten pyörii siinä 1,2-1,3 paikkeilla. Kuva ei osunut ihan kohdalleen kerkes jo paine laskemaan.

Kuva
Viimeksi muokannut potkuhousu, To Marras 06, 2003 15:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ja mulla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Mulla käy ko mittarilla ahdot 1,45 piikkinä muuten pyörii siinä 1,2-1,3 paikkeilla. Todistusaineisto tulossa kohtapuolin.
Mulla käy ahdot piikissä noin 1.4 barissa. Jatkuva, stabiili paine on jossain 1.3 barissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jos runttaa pedaalin pohjaan niin mittari käy 1.5bar, mutta tällaisia paineita esiintyy vain "nanosekunnin" ajan.
Täytyy nyt tehdä video kun ei heilu neula!

Potku, ton equushin mittarin saa kätevästi kiinni koetauluun, kun työntään se telineen verhoilun väliin, niin että mittari jää koetaulun päälle. En nyt väitä että sekään on yhtään komeampi asennus kun toi sun nykyinen :lol:

edit: Mä on sokee, sullahan se on just niin miten selitin. Itse pidin sitä vaan koetaulun tasaisella osalla heti ratin vasemmalla puolella.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

jou

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tarkastus videolta eli ei se piikki käy kun 1,4bar paremmalla puolella.

Joo toi mittarihan on suorastaan asennettu täydellä antaumuksella ja kaikkia keinoja käyttäen. :D

Equus mittarista että pitää jotain sirinää, mittarin viisari värisee kun puolukka pill..ssa. Oli muuten suhteellisen tiukat ne kumiputket jotka piti änkee siihen t-haaraan. Asennus tuotti jopa veripisaroita, niin antaumuksella mä sen sinne lykkäsin. Mutta nyt toi hökötys pois. Ja muistakaa mulla on aina nippusiteitä taskussa :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: jou

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

potkuhousu kirjoitti: Oli muuten suhteellisen tiukat ne kumiputket jotka piti änkee siihen t-haaraan. Asennus tuotti jopa veripisaroita
"Samma vamma" mullakin.... sormet verissä taistelin niitä, ilm. kovettuneita, kumiputkia kiinni siihen t-liittimeen :) ...huh huh... ja eikun loput pikaliimalla kiinni $¤¤tana ! :evil: ... voi sitä, joka joutuu sen koko hökötyksen joskus pois ottamaan.... :wink:
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
a9e0r0o0
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja a9e0r0o0 »

Mulla on pro mittaustapa (tarvitaessa siis). Fluken yleismittari ohjaamossa. Piuha ikkunan välistä konehuoneessa olevaan Fluken paineanturiin. :) On muuten tarkka.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ohos

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

se on todellakin PRO mittari, kuinkas me Espoolaiset saatais toi mittari niinkuin koekäyttöön :?: Kävin katselemassa jokin viikko sitten juuri noita mittareita mutta ne makso aika rapeesti joten 24 ekuu tohon Equus värinämittariin ei ollut paha investointi.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä Potkun leffa aiheesta ahdot

http://195.237.18.37/viggen/potku.mov

Mulla on kans noita mittareita enemmän kuin laki salliin, löytyy VDO, Equus, revotec. Lisäksi vielä liuta trafaq:in painelähettimiä. Noista painelähettimistä sen verran, että pitäis keksiä jokin fiksu paikka mihin 1/4" G sais upotettua. Yks vaihtoehto on tehdä holkki, jossa toisessa päässä on tuo kierre ja toisessa päässä sovite letkuun.

Löytyy kans fluke, joten yrittämään.
Edit: Pitäisköhän virittää tollanen painelähetin kiinni Labview ohjelmaan, sais kivaa käyrää...
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: jou

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:
Equus mittarista että pitää jotain sirinää, mittarin viisari värisee kun puolukka pill..ssa.
Toi sirinä taitaa olla ominaisuus, eikä vika :evil:
Oota pari päivää niin rupee huutaa kun sika...
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kuva


Nyt ois oma turaus valmis.
http://195.237.18.37/viggen/boost.wmv

Nauhalla ensin 3. vaihde, 4. vaihde, 5. vaihde.
Sitten tulee joukko epäämääräisiä rykäisyjä, pääasiassa kolmosella. Saattaa siellä seassa olla yks veto nelosella.

Kuten näkyy niin neula käy hetkellisesti 1.5 bar, mutta tippuu siitä aika nopeasti 1.2 bar. Nelosella ajetussa vedossa ahdot kyllä nousee 1.3 bar:iin kun kierroksia tulee lisää :lol: Siinä yhdessä vedossa, oliko se nyt toka vika niin ahtoja vain 1 bar???, ajettu loivaan alamäkeen. Vaikuttaako se nyt noin helvetisti?
Täytyy vissiin mennä kokeilee ikean mäkeen, jos vaikka ajais sen ylös ja alas niin saa hieman osviittaa miten järjestelmä käyttäytyy kun kuorma muuttuu todelle paljon.
#1730
500whp.net member
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Mikä hanurimusiikki tossa sun filmissä soi taustalla? :lol:
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Rimuli kirjoitti:Mikä hanurimusiikki tossa sun filmissä soi taustalla? :lol:
Jotain vikaa? mä kuuntelen tollasta aina :lol:
Tais olla Nova päällä ja biisi "990" mainos tai jotain.
En mä muuten tollasta sontaa kuuntele.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin