-valomerkki- kirjoitti:Rupesin vielä eilen kiusaamaan itseäni ja kysyin sekä Nordic:lta ja Maptun:lta lisävirityksiä..eli sportcat ja putkisto vaihtoon. Vastaukset olivat aika yhtäläisiä. Kummatkin lupasivat 280bhp
Mutta niin kuin sanottua kytkin ei tuota enään kestä. Se ero oli että Maptun ehdotti lisäksi juuri uutta kytkintä että bensanpaineen säädintä,kun Nordic ei ottanut kumpaakaan puheeksi..toisaalta näissä keskusteluissa Nordic tuntui painottavan enemmän putkiston vaihtoa kuin Maptun..eikä tuon putken vaihto vaikuta niin paljoa vääntöön kuin tehoon..Maptunin vääntö arvot parempia kuin Nordic:lla. Uudella 3tuumaisella putkella ja sportti catilla ja ilmanputsarilla vääntöä lisää vain 10Nm!! Tuntuu olevan eri "puljuilla" pieniä näkemys eroja asioissa..tietty softat vaikuttavat paljon,mutta kuitenkin.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kannattaa myös muistaa että Nordic myy ferritan putkia ja kemiran katteja, kun taas maptun myy Jt:n tuotteita. Sitä en tiedä mitä eroa näillä käytännössä on, mutta ainakin Nordic:in Rolf liputtu kovasti Suomalaisen kemiran perään.
Itse kun on yhteydessä Nordic:iin tuli bensapaineet lähes välittömästi mukaan kuvioihin. Heiltä suositeltiin että pitäisi käyttää 3.6 bar painetta, edellytyksesä tietysti että softaa tukee tätä. Jos näin ei ole, niin Trionic kompensoi nostetun paineen ja hyöty on aika tarkaa plus miinus nolla jokun ajan kuluttua.
Kävin itse tänään dynossa ja tiputin paineet takaisin vakioo ja ylläri ylläri Maptunin softa toimi niin kuin piti. Laihalle ei siis menty. Nyt jo viimeistää voi suht varmuudella sanoa että se laihalle meno SP:n romuilla ei ollut autostani kiinni. Tästä lisää myöhemmin.