Hirsch viriä, mistä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

potkuhousu kirjoitti:
Hirsch Performance kirjoitti: Thank you for your reply - I have just contacted our marketing responsible for Finland: You are right - there are some difficulties concerning SAAB 9-3 Hirsch-Performance Products. These are minor problems and they should be solved within a short period with the SAAB importer in Finland.
Thanks for your patience - I will inform you as soon as we deliver this SAAB 9-3 products to Finland also.

Best regards

Adrian
Ja tässä vastaus joka pelastaa teidän kaikkien päivän :)
No nyt näkyy vähän valoa tunnelin päässä, malttaiskohan jäädä odottelemaan Hirschin palikoita vai ostaiskohan heti jonku muun pajan viriä?
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Siis kerrataampa nyt vielä: 9-3 SSään ei saa takuuseen mitään osia/töitä, jos voidaan katsoa osan rikkoutuneen Hirsch-palikoiden takia.
Pitää maksaa itse ja taistella sitten tehtaan ja Hirschin kanssa korvauksista.
Hirchillä asiasta tietää "Mr Zei" (puhelinnumero löytyy Hirchin sivuilta).
Yritin ostaa Hirchin Steg 1:tä viime vuoden toukokuussa, jolloin asia "oli loppusuoralla". Kysyin uudestaan marraskussa, kertoivat, että neuvottelu jatkuu, joten ostin BSR:n.
Nyt kysyin uudestaan toukokuussa kaverin autoon ja vastaus oli: "neuvottelu jatkuu."
Hirch kiemurtelee vastauksessa, mutta maahantujan takuuvastaava antaa selkeän "Ei".
Norjan ja Suomen maahantuojat eivät vastaa takuista, koska ei ole pakko ja koska ko maissa Aeron myynti lakkaisi, jos takuut säilyisivät (kiitos autoveron). (Pieksee muuten tuolla BSR steg 1:llä puhtaasti vakio Aeron)
TÄMÄ PÄTEE UUTEEN 9-3:seen, älkää sotkeko 9-5:n tilannetta tähän.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hauska tilanne kun Hirsch "mainostetaan" tehtaan virallisena virittäjänä. Täytyy kysyä asiaa toiselta herralta joka duunailee softia noille josko hän antaisi jotain tietoa aiheesta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Eli vastaus on seuraavanlainen:

Hirsch autot säilyttävät takuunsa jos oman maan lainsäädäntö sen sallii. Suomi tunnetusti ei ole kovin virittäjä ystävällinen ja täällä se ei toimi. Eli Suomessa ostettu Hirsch viritetty auto on poissa takuusta poislukien 9-5 aeron. Jos taas suomalainen ostaa ulkomailta Hirsch viritetyn auton säilyy takuu jos auto tuodaan Suomeen. Eli hyvä Suomen laki :)

Toinen esimerkki meni siten että jos saksalainen ostaa autonsa omasta maastaan ja virittää sen Hirsch palikoilla takuu säilyy ja hän voi ajaa minne huoltoon tahansa vaatimaan takuunalaisia töitä vaikka Suomessa.

Lyhykäisyydessään kaikki Hirsch viriteyt autot ovat Saab takuun piirissä PAITSI Suomessa (jos auto on Suomessa viritetty pois lukien 9-5 aeron joka on takuun alainen).

Seuraava kysymys :D

Eli ostakaa viriteyt Hirschit ulkomailta ja tuokaa ne tänne.
EDIT: Lähimmät virittäjät löytyvät Norjasta tai Tanskasta ja tietenkin Sveitsistä missä noi on laillisia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

ptme kirjoitti: (Pieksee muuten tuolla BSR steg 1:llä puhtaasti vakio Aeron)
TÄMÄ PÄTEE UUTEEN 9-3:seen, älkää sotkeko 9-5:n tilannetta tähän.
Onhan tuo kutkuttelevan "edullinen" tuo BSR viri, ja helppo palauttaa vakioksi esim, katsastusta varten.
Kysyisinkin että onnistuuko tuo ohjelmointi niin yksinkertaisesti kuin he mainostavat? Kun kerran tämä Hirsch homma meni näin hankalaksi, niin kait tässä pitää jonkun muun virin ottaa.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Saabanan kirjoitti: Kysyisinkin että onnistuuko tuo ohjelmointi niin yksinkertaisesti kuin he mainostavat?
Kyllä, plugi kiinni ja muutaman kymmenen minuutin odotus.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Miten esim, Nordic ja Maptun virissä, saako vakkariboxin pitää ittellä vai ohjelmoivatko he ohjelman siihen? vai onko kumpikin mahdollista, ja jos on niin onko iso hintaero?
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

potkuhousu kirjoitti:
Saabanan kirjoitti:
Kyllä, plugi kiinni ja muutaman kymmenen minuutin odotus.
Minulla tuo vakio-ohjelman palautus tai uudelleenviritrys kestää ainoastaan n 6 min.
Olen tehnyt ko operaatiot muutaman kerran, ei mitään ongelmia.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

ptme kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:
Saabanan kirjoitti:
Kyllä, plugi kiinni ja muutaman kymmenen minuutin odotus.
Minulla tuo vakio-ohjelman palautus tai uudelleenviritrys kestää ainoastaan n 6 min.
Olen tehnyt ko operaatiot muutaman kerran, ei mitään ongelmia.
Nyt olis tarjous tuosta BSR viristä, 850 Euroa tämän kuun loppuun. Kerropas kun sulla on kokemusta, että toimiiko auto moitteitta tuolla ohjelmalla. Esiintyykö esim, nykimisiä, miten pensankulutus, käynnistykset? Jos tuo pelittää moitteetta, niin voishan sitä tuohon BSR ohjelmistoon päätyäkkin.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

potkuhousu kirjoitti:Eli vastaus on seuraavanlainen:

Hirsch autot säilyttävät takuunsa jos oman maan lainsäädäntö sen sallii. Suomi tunnetusti ei ole kovin virittäjä ystävällinen ja täällä se ei toimi. Eli Suomessa ostettu Hirsch viritetty auto on poissa takuusta poislukien 9-5 aeron. Jos taas suomalainen ostaa ulkomailta Hirsch viritetyn auton säilyy takuu jos auto tuodaan Suomeen. Eli hyvä Suomen laki :)
Tämä johtuu siis vain ja ainoastaan Suomen laista, kun auton tehoa nostetaan miten vähän/paljon tahansa vakiosta joutuu alustan ja jarrut muuttamaan mallisarjan tehokkainta vastaavaksi (maksaa paljon). Tästä syystä maahantuoja ei halua tarjota tätä asiakkaille, koska hinta olisi todella kova ja ilman jarrujen/alustan muutoksia autot olisivat laittomia (ja maahantuoja olisi tietysti vastuussa).
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Näinhän se menee meillä Suomessa. Hauska vaan huomata kuinka EU alueella on niin erilainen käytäntö autojen virittelyä kohtaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Saabanan kirjoitti:Nyt olis tarjous tuosta BSR viristä, 850 Euroa tämän kuun loppuun. Kerropas kun sulla on kokemusta, että toimiiko auto moitteitta tuolla ohjelmalla. Esiintyykö esim, nykimisiä, miten pensankulutus, käynnistykset? Jos tuo pelittää moitteetta, niin voishan sitä tuohon BSR ohjelmistoon päätyäkkin.
Vastailen vaikka ei minulta kysytäkään: BSR on toiminut viime syksystä asti 9-5 2.3T:ssa aivan moitteetta. Tehon- ja väännönlisäys on huomattava (274hp/434Nm). Bensankulutus "normaaliajossa" samaa luokkaa kuin ennenkin, poljettaessa sitä tietenkin palaa...
Maptuniahan täällä kovasti kehutaan, mutta tyhmänä en oikein tajua sen paremmuutta.

HS
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Olen nyt ajanut BSR asennettuna noin 30 tkm.
Joskus aiemmin kerroin tuolla 9-3 ss foorumissa alkukokemuksia, eli lähinnä vetoluistoneston toiminnan erilaisuudesta.
Mitään ongelmia (käynnistysvaikeudet, nykiminen, tyhjäkäynti, tms) ei ole esiintynyt. Myös ohjelmanvaihto on sujunut ongelmitta kuten kerroin.
Bensankulutus on noin puolilitraa alhaisempi kuin vakio-ohjelmalla (kaikkien tankkausten keskiarvo).
Olen myös ajanut paljon peräkkäin vastaavan vakio-Aero-automaatin kanssa, ja varsinkin kiihdytyksissä yli 120 km/h nopudesta on tuo BSR Steg 1 vähintään Aeron veroinen.
Nopusmittari kipuaa nykyisellään 240 km/h:iin, kun ennen 210 oli työn takana.
Erityisesti miellyttää mukava vääntö ja automaattivaihteiston napakampi toiminta (saab-myyjän kommentti: "miksei tää laatikko ole jo alkuperäisenä tälläinen?).
Autoa saa koeajaa, jos satutaan samoille kulmille.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Fossiili kirjoitti:Maptuniahan täällä kovasti kehutaan, mutta tyhmänä en oikein tajua sen paremmuutta.
No se "paremmuus" on siinä, että Maptunilta voi tilata itselleen lähes sellaisen ohjelman kuin haluaa (ottaen tietysti huomioon auton fyysisen kestävyyden). Eli voi laitattaa ohjelmaan ahtopiikkejä, enemmän vääntöä tms., tai sitten vähemmän ahtopiikkejä, vähemmän vääntöä jne. BSR:n softat ovat aina samanlaisia, eli heiltä ei voi tilata omien mieltymystensä mukaista softaa, vaan he myyvät ainoastaan vakiosoftaa. No sillä on toki helppo tehdä kauppaa, kun voi myydä kaikille samaa tuotetta.

Lisäksi Maptunin ohjelmat on tehty niin, että niissä ei ole koskettu Trionicin nakutuksen herkkyyteen. Osa virittäjistä hakee autoista maksimitehoja juuri sillä, että rukkaavat nakutusherkkyyttä vähän pienemmäksi. Tällöin moottori saa nakuttaa vähän aikaa, mutta tietty hevosvoimamäärä saavutetaan helpommin. Sellainen ohjelma, jossa ei ole koskettu tuohon nakutuksen herkkyyteen, on vaikeampi tehdä, mutta on myös turvallisempi auton moottorille.

Joidenkin viritysfirmojen ohjelmissa on myös törmännyt sellaiseen juttuun, että Trionicin ohjelmassa oleva ahtopaineenrajoitin on kokonaan kytketty pois päältä. Tämä merkitsee sitä, että jos magneettiventtiilin ja hukkaportin välillä oleva letku lähtee irti jommasta kummasta päästä, turbo puskee tämän jälkeen noin 2,2 barin paineet (Trionic 5 NG900/OG9³), joka ei tee hyvää kannentiivisteelle, saati männille. Trionic 5:n maksimiahtopaineenrajoitinarvo on 1,5 bar (säädettävissä 1,0-1,5 bar). Tämä merkitsee sitä, että jos em. letku lähtee irti, Trionic rajoittaa maksimiahtopaineen 1,5 bariin, jolloin paikat tod.näk. vielä pysyvät ehjinä.

Huom! Nämä bar -luvut ym. informaatio perustui siis siihen, mitä tiedän Trionic 5:n virisoftista. En tiedä, kuinka Trionic 7 tai 8:n softa toimii, mutta luulisin, että sielläkin on jonkinlainen ahtopaineenrajoitin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Turbo Sensonic kirjoitti: Osa virittäjistä hakee autoista maksimitehoja juuri sillä, että rukkaavat nakutusherkkyyttä vähän pienemmäksi.

Joidenkin viritysfirmojen ohjelmissa on myös törmännyt sellaiseen juttuun, että Trionicin ohjelmassa oleva ahtopaineenrajoitin on kokonaan kytketty pois päältä. Tämä merkitsee sitä, että jos magneettiventtiilin ja hukkaportin välillä oleva letku lähtee irti jommasta kummasta päästä, turbo puskee tämän jälkeen noin 2,2 barin paineet (Trionic 5 NG900/OG9³), joka ei tee hyvää kannentiivisteelle, saati männille
No onko kellään VARMAA tietoa että BSR on toteuttanut ohjelmointinsa juuri näitä toimenpiteitä hyväksikäyttäen. Jos on niin taidan jättää tilaamatta softan, mutta jos nämä asiat on kunnossa niin tilaan sen viimeistään Maanantaina.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Vastaa Viestiin