Oli ihan pakko...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Lukittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikö olisi kätevempää perän pidentäminen???
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Mitä tulee " liikenne kilpailuu " mitä lie se sitten olla ?

Itse näen aina jokaisessa nöyryytyksessä / kaahailussa voittajana :!:

Jos toinee ajaa päin keltaista ---> olen voittaja

Valoista häviän , toinen menee , olen voittaja koska en kisannut

Toinen kahaa v.....un kovaa ja menee menojaan. Olen voittaja koska ajan suht rajoituksen mukaan.


Liikenne kilpailuissa on mielestäni aina 2 voittajaa. Koska yleinsä 2 Kilapilee mutta kumpikaan ei sitä näytä.


Itse voisin sanoa että jos joku RS4 lähtisi ottaa viivoja / skabaa itseni kanssa olisin ylpeä, että se Hölmö siinä RS4 luulee että haluan kilpaila tai haluaa näyttää kuinka hänen 380Hv+ vehje kulkee. Aika harva Saab tuosta ohi menee , kuo tuo polkasee 4.7s jo sinne satasee.

Sanotaa että liikentees on kivointa se ku vastapuoli kahaa 20% ylinopeudella ja kuitenki aina olet rinnan sen kanssa kaikissa samoissa valoissa. Jotta se urpo voittaa , vetää se päin punaisia/keltaisia :twisted:
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

mikkoimp kirjoitti:eikö olisi kätevempää perän pidentäminen???
on vissiin ihan valmis palikka riittää kun lyö rahat tiskiin... en osaa sanoa, näin olen kuullut hänen kertomana... mut kuulemma herkästi nousee keula :wink:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Eikös tuo kaahailu ja kilpailu liikenteessä ole pienimunasten ja seksuaalisesti poikkeavien hommaa?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tänään kyykytin motoristin kaasarisatkulla. Sillä n. 15v skootteritytöllä ei ollu mitään saumaa kun lähetin valoista ihan simona 8) :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Valoista lähdöissä mä häviän aina ja ihan tahallaan Tai jos voittaisin (tai yrittäisin) niin häviäisin rengaskaupassa hyvinkin pian :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tänään tuli sitten otettua ruiskusatkulla turpaan V50 2.4 volvolta.

70-120km/t.

En tiedä oliko tuo se 140 vai 170 kaakkinen versio.

Heikosti kyllä tuntui volppa kiihtyvän 8O

Ite vetelin sinne 5000 rundia kolmosella...josta vaihto ja totaalinen hyytyminen.

Keskisormi taisi näkyä vai oliko peukku?

Ei herneneniä KIITOS!
VW transporter 2.5tdi vm.99
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3106
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

JKen kirjoitti:Eikös tuo kaahailu ja kilpailu liikenteessä ole pienimunasten ja seksuaalisesti poikkeavien hommaa?
Kaikki mainitut asiat on varsin suhteellisia ja riippuu siitä mistä suunnasta asiaa tarkastelee.

Mutta ei voi kieltää että kyllä minuakin puistattaa katsella joidenkin menoa tuolla liikenteessä... Jos tykkää että pitää ottaa kisaa niin pitää ainakin kattoo ettei siinä tule muille vahinkoa kuin itelle (no se kisaaja on tietty vaaravyöhykkeessä =riskin ottoa molemmin puolin). Eli kaupungissa ja muissa kevyenliikenteen yhteiskäyttö teillä ei sellaista saisi ainakaan tehdä. Tietty pitää katella ympärilleen tuolla muuallakin. Järjen käyttö sallittua vaikka kaasujalkaa kutittaakin. Ja tiedän kyllä että omien ja auton rajojen tunteminen on varsin suhteellista ja tapaus kohtaista. :roll:

Mutta tänä aamuna mut kyykytti Helkama merkkinen polkupyörä... samaan aikaan valoista lähettiin ja perillä tarhan pihassa se oli ennen minua. :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

V-M kirjoitti:
JKen kirjoitti:Eikös tuo kaahailu ja kilpailu liikenteessä ole pienimunasten ja seksuaalisesti poikkeavien hommaa?
Kaikki mainitut asiat on varsin suhteellisia ja riippuu siitä mistä suunnasta asiaa tarkastelee.

Mutta ei voi kieltää että kyllä minuakin puistattaa katsella joidenkin menoa tuolla liikenteessä... Jos tykkää että pitää ottaa kisaa niin pitää ainakin kattoo ettei siinä tule muille vahinkoa kuin itelle (no se kisaaja on tietty vaaravyöhykkeessä =riskin ottoa molemmin puolin). Eli kaupungissa ja muissa kevyenliikenteen yhteiskäyttö teillä ei sellaista saisi ainakaan tehdä. Tietty pitää katella ympärilleen tuolla muuallakin. Järjen käyttö sallittua vaikka kaasujalkaa kutittaakin. Ja tiedän kyllä että omien ja auton rajojen tunteminen on varsin suhteellista ja tapaus kohtaista. :roll:

Mutta tänä aamuna mut kyykytti Helkama merkkinen polkupyörä... samaan aikaan valoista lähettiin ja perillä tarhan pihassa se oli ennen minua. :wink:

V-M
Jep kaikessa on vaaransa..ja vaatii silmään oikeaan paikkaan ja aikaan.

Kaikista eniten hirvittää sellaset jotka ajelee 80 alueella 70 ja jatkaa sama vauhtia vielä 50 alueella.
VW transporter 2.5tdi vm.99
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

jos lähdetään sitte kertoilemaan, että kuinka tuli otettua selkään, niin vissiin sitte hävisin rumasti sille golfille, joka ohitti hesa-tampere välillä mut ainaki 6 kertaa...
eli 1.6CL vs 9000 CDTA 6-0
:wink:
mullahan oli vakionopeudensäätimellä se alle 130... :lol:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
suappi95
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:14

vielä siitä haastamisesta

Viesti Kirjoittaja suappi95 »

Oli pakko kommentoida kun on tuo suhtautuminen jonninverran muuttunut liikenteessä kisaamiseen.

Tuossa vuonna 2002 onnellisena märkäkorvana ja mazda 323F 1.8 -99 omistajana olin ajelemassa töistä kotiin (Saab 9-5 141kw ja 300nm on jotain ihan muuta). Moottoritiellä Helsinkiin päin meni sitten joku urpo oikeaa kaistaa n.100km/h . Sen kummempia ajattelematta painelin ohi vasenta puolta. Pian perään liimautui 80- luvun lopun Golffi vanha äijä ratissa. Äijä vilkutteli valoja ja paineli torvea ja pyrki ohi. Ajattelin että näytän ukolle närhen munat ja laskin sellaista turvallista 160 km/h jolloin Golffi alkoi jäädä. Varmuuden vuoksi vetäisin muutaman kilsan perään 200km/h . No hetkenpäästä Golffi tuli taas peileihin ja ajattelin että päästän rinnalle. Mies heilutteli poliisin merkkiä ikkunasta. (Oli kuulemma apulaispolisiipäälikkö kotimatkalla). Pysäytin tien sivuun ja äijä huusi että nyt lähti poika kortti!! Lentävät ilmestyi jostain paikalle miehen soittamana ja Golffimies kertoi että jos kiistän ajaneeni yli 165 hän tulee oikeuteen todistamaan. Oli kuulemma lähtenyt perääni huomauttaakseen ettei oikean kautta saa ohittaa!

Urpona ja kusisukassa myönsin ajaneeni 165 ja poliisi otti kortin kuivumaan kera sakkojen. Muutaman päivän päästä nimismies totesi minulle että poliisi oli menetellyt väärin. Autojakun ei saisi pysäyttää ilman asiaankuuluvia pysäytyslaitteita (valot ja sireenit). Kuitenkin olin myöntänyt tekoseni ja kuulemma kiistämällä kortti olisi ollut hyllyllä pitkään selvityksen ajan. Nyt kortti otettiin pois silloin minimiajaksi 2vko.

Nykyään en varmaan olisi niin kusisukassa, mutta aina kun joku haastaa niin ajattelen että jos se vaikka sattuu olemaan se apulaispoliisipäälikkö.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tuossahan tapauksessa rupee jo lyömään paniikkia ja tiedä mikä roisto siellä takana vilkuttelee ja rupee lyömään paniikista kaasua että pääsee eroon? :)

Aika jännä tapaus...?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Ehkä olette käsittäneet osan tilanteista väärin? Ei TDI-autolla välttämättä kisailla, kyse on vain moottorin luonteesta. Joskus on itselleni käynyt esim. niin, että joku on OG 900:lla kinnannut puskurissani kiinni pitkän matkan, mutta sitten kun rajoitus vaihtui Vaasan moottoritien alkaessa 80:sta satasen kautta 120:iin niin kyseinen kinnaaja olikin päättänyt tehdä heti kunnon turvavälin, mikä sinänsä on hienoa. Itse epäilin kuitenkin syyksi puhdin loppumista. Hyvällä dieselillä on vain niin helppo painaa lusikka pohjaan vitosvaihteella ja yhtäkkiä mennäänkin jo ylinopeutta. Se voi vaikuttaa kisailulta laiskemmalla ajavan mielestä.

Joskus ennemmin ajoin 9-5 2.0t:llä rajoituksen mukaan ja joku kinnasi vanhalla Escortilla perässäni. Sittenkin kävi niin, että nopeusrajoituksen noustessa syntyi turvaväliä. Myöhemmässä vaiheessa kyseinen ekkeri kuitenkin meni minusta ohitse. Minulla oli hauskaa :lol:

Lisätäänpäs vielä sellainen tieto, että meikäläiseltä otti päänahan joku jannu melko louskulla Mercedes 190 D:llä. Oli hauska seurata taustapeilistä, kuinka sitä vauhtia haettiin. Olisinhan mä voinut painaa kaasun pohjaan, mutta ei kuulu tapoihini. Autokilpailussa yleisellä tiellä aina tyhmempi voittaa. Kyse on vain siitä, kuinka syvälle viitsii kaasua painaa. Aika hiljaista, että vaivautuisin. Mun mielestä se on vain hyvä juttu, että se jannu voi sanoa päässeensä edes jostakin edelle sillä Mersullaan.
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Pakko vastata tuohon mp vs. auto-keskusteluun...

Itselläni pyörässä n. 210kg tankattuna ja tehtaan lupaamat 136hp. Sen verran on tullut ajettua tuolla härvelillä että tietää mihin se pystyy, myös mutkatiellä.

Ihan sellainen perussääntö: Autolla* ei pääse prätkää karkuun jos motoristi** on leikissä mukana. Piste.

Aika harvoin tulee autolle näytettyä se kananpissiminen. Kerran vuodessa jos viitsii, nopeudet kun nousevat haluttaessa alle 10 sekunnissa yli niiden rajojen jotka Suomen tieliikennelaki sallii.

Liikenteessä kisaaminen on typerää. Mieluummin radalla. Ja sielläpä siellä tänä kesänä. ;)

Janne

* Vakioauto, tieliikennekelpoinen. Yli 90% Suomen autokannasta käsittävä vekotin

** Kuljettaja joka osaa edes perusasiat, on ajanut jokusen vuoden jo. Ei aloittelija.
Saab 9-3 TiD '99
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

9-5T kirjoitti: Onko prätkä nimityksellä nykyisin joku tehoraja? Minulla on ollut kymmeniä kunnossa olevia moottoripyöriä ja yksikään ei pärjää kunnossa olevalle turbo saabille. Piste.
Noin, ensimmäinen pilkunviilari. Onneksi en hämmästy. ;)

Tilanne on kiinni autosta, prätkästä ja niiden kuljettajista. Pääsääntöisesti kuitenkin noin kuten esitin. Saa tulla testaamaan. Radalla.

Janne
Lukittu