og saabin virittämisestä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Lukittu
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

f-19 kirjoitti:Kestävämpää voimansiirtoa saa rahalla.

Ettei menisi termit vähän sekaisin...

Cossun kone on ylävireisempi, Saabin kone taas luonteelta aika rauhallinen ja alavireinen.

Tuosta olen samaa mieltä kylläm Saabin kone on vakiopalikoilla viritysasteeltaan melko yläviritteinen. Eli jos haluaa turvallisesti lisää niin heti menee paljon osaa vaihtoon.
Siis hä? Saapin kone antais vaparina sen 60heppaa per litra joten en kovin korkeavireiseksi sanois ehkä? :?:
Aki Peltola #1132
SAAB-vilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 00:14
Paikkakunta: Siikajoki/Möhkö

Viesti Kirjoittaja SAAB-vilho »

SAAB-Vilho istuu paskaset kalsarit jalassa kiikkustuolissa ja syö rosamundasoosia eikä sitä kiinnosta pätkääkään.
Saab 90 -85 "marsutarha" **100hp**vakio**
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti: Jälleen kerran ei voi muuta sanoa ku että mitä helevettiä? Tuo koko juttuhan oli vitsi eikö nii?
No ei ollut?Siis mitä helvettiä?Missä?
Edit:Käykö kuupan kiertokanget 900 tasapainoakseliin?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Kestävämpää voimansiirtoa saa rahalla.

Ettei menisi termit vähän sekaisin...

Cossun kone on ylävireisempi, Saabin kone taas luonteelta aika rauhallinen ja alavireinen.

Tuosta olen samaa mieltä kylläm Saabin kone on vakiopalikoilla viritysasteeltaan melko yläviritteinen. Eli jos haluaa turvallisesti lisää niin heti menee paljon osaa vaihtoon.
Siis hä? Saapin kone antais vaparina sen 60heppaa per litra joten en kovin korkeavireiseksi sanois ehkä? :?:
Oletko mitannut!
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti: Jälleen kerran ei voi muuta sanoa ku että mitä helevettiä? Tuo koko juttuhan oli vitsi eikö nii?
No ei ollut?Siis mitä helvettiä?Missä?
Edit:Käykö kuupan kiertokanget 900 tasapainoakseliin?
Käy tietysti. Eiköhän tämä vastannu tohon mun kysymyseen. :)

Oletko mitannut!
Oon ja jäi pitkästi alle 60hp per litra. Mutta paremmalla pakosarjalla ois voinu päästäkki tohon 60! Ehkä.
Aki Peltola #1132
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Aksu900 kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Kestävämpää voimansiirtoa saa rahalla.

Ettei menisi termit vähän sekaisin...

Cossun kone on ylävireisempi, Saabin kone taas luonteelta aika rauhallinen ja alavireinen.

Tuosta olen samaa mieltä kylläm Saabin kone on vakiopalikoilla viritysasteeltaan melko yläviritteinen. Eli jos haluaa turvallisesti lisää niin heti menee paljon osaa vaihtoon.
Siis hä? Saapin kone antais vaparina sen 60heppaa per litra joten en kovin korkeavireiseksi sanois ehkä? :?:
Ise puhuin niinkuin turbosaabista ja sen virittämisestä. Iiceen saa vaihtaa heti ja suuttimet/pensansyötön huomenna, turbo sitten ylihuomenna.

Sisuskaluja en heti vaihtaisi. Kossun budjettivireistä en tiedä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Meinaatteko laittaa 400hv tuollaiseen satkuun mikä mullakin nököttää tuossa pihassa? Sehän on ihan yhtä järkevää kuin laittaa Smarttiin Hayabusan kone (tai Smart on järkevämpi tuossa suhteessa) :D

Taitaa olla kuitenkin pientä liioittelua laittaa moisia tehoja?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Loka 30, 2006 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ite ainakin aattelin laittaa johonkin paskasedaniin sen 500hp koneen, kunhan keksin miten sen 500hp saan.

Smarttiin on laitettu jo joku 1000cc CBR:n tjsp kone, taisitkin tietää jo? Yhtä fiksua kuin saabin virittäminen.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

ng900aero kirjoitti:Meinaatteko laittaa 400hv tuollaiseen pappasedaniin mikä mullakin nököttää tuossa pihassa? Sehän on ihan yhtä järkevää kuin laittaa Smarttiin Hayabusan kone (tai Smart on järkevämpi tuossa suhteessa) :D

Taitaa olla kuitenkin pientä liioittelua laittaa poliisisaappiin moisia tehoja?
No jos on senteistä puutetta eikä taho pemaria!!1
Aki Peltola #1132
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aksu900 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Meinaatteko laittaa 400hv tuollaiseen pappasedaniin mikä mullakin nököttää tuossa pihassa? Sehän on ihan yhtä järkevää kuin laittaa Smarttiin Hayabusan kone (tai Smart on järkevämpi tuossa suhteessa) :D

Taitaa olla kuitenkin pientä liioittelua laittaa poliisisaappiin moisia tehoja?
No jos on senteistä puutetta eikä taho pemaria!!1
Tarkoitin vaan että 400hv on vaan niin järjetön tehomäärä joka kippoon että mitä sellaisella tekee missään autossa?
On tuo kaasutinpelin 100hv kieltämättä liioitellun vähän tuollaiseen autoon, mutta aika hurjalta tuntuisi 4x tuo lukema.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

f-19 kirjoitti:Ite ainakin aattelin laittaa johonkin paskasedaniin sen 500hp koneen, kunhan keksin miten sen 500hp saan.

Smarttiin on laitettu jo joku 1000cc CBR:n tjsp kone, taisitkin tietää jo? Yhtä fiksua kuin saabin virittäminen.
Kyllä noita 500hp koneita tekee mutta mistä pappasedan?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

ng900aero kirjoitti: Tarkoitin vaan että 400hv on vaan niin järjetön tehomäärä joka kippoon että mitä sellaisella tekee missään autossa?
On tuo kaasutinpelin 100hv kieltämättä liioitellun vähän tuollaiseen autoon, mutta aika hurjalta tuntuisi 4x tuo lukema.
Eikai sillä mitään teekkään. Mut ei tee ilmastoinnillakaan. Eikä aluvanteilla. Jne. :)
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti:Oon ja jäi pitkästi alle 60hp per litra. Mutta paremmalla pakosarjalla ois voinu päästäkki tohon 60! Ehkä.
Älä puhu paskaa!Oletko harrastanut laillakiellettyä antiviritystä!
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Monasti se tie mitä joutuu kulkemaan että pääsee niihin tehoihin on se mielenkiintoisin joillekki.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

ng900aero kirjoitti: Tarkoitin vaan että 400hv on vaan niin järjetön tehomäärä joka kippoon että mitä sellaisella tekee missään autossa?
On tuo kaasutinpelin 100hv kieltämättä liioitellun vähän tuollaiseen autoon, mutta aika hurjalta tuntuisi 4x tuo lukema.
F1:set,ralli ja dragracing esimerkkeinä olisi mielenkiintoista seurattavaa 100hp kaasutinmoottoreilla.
Lukittu